Jump to content

Alternator


CryWolf
 Share

Postare recomandată

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CryWolf

    12

  • Atty

    7

  • capone26

    7

  • _APoLLo_

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Firul pentru turometru se leaga pe una din cele 3 faze ale statorului (oricare), intre infasurare si diode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca poate spune cineva: ce culoare are firul de la alternator la turometru, pe instalatia ORIGINALA!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe care pin se leaga firul tras de la alternator la bord ... daca nu am tras firul original ??? Pentru bord cu turometru de G2 1.6D

O poza daca se poate sau un desen. :scratch:

Modificat de 4rch0n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Poate cineva sa-mi spuna daca am motive sa ma ingrijorez in legatura cu alternatorul la VW-ul meu???

Ieri am dat o fuga la mecanic sa-mi verifice un rulment pe stanga fata.

Acolo am oprit si pornit motorul de vreo zece ori.

Plec de la mecanic si la scurt timp imi apare ptr cateva secunde alternator workshop pe bord si apoi dispare.

Dimineata fac masuratorile si constat:

Baterie 12,5

Motor rece fara consumatori 14,68 V

Motor rece cu consumatori 14,58 V

Motor incalzit fara consumatori 14,35V

Motor incalzit cu consumatori 14,30V

Mai trebuie mentionate urmatoarele:

-Bateria este de un an (74 A)

-Masina inainte de a merge la mecanic a stat vreo 5 zile nepornita

-Motorul nu a apucat sa se incalzeasca de la mine la mecanic si inapoi

-Nu am probleme cu pornirea

-Cureaua de transmisie este schimbata acum o luna

-Acel mesaj nu a mai aparut astazi pe bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne spui si despre ce masina e vorba, pt ca daca e cea din semnatura nu ai postat unde trebuie. Aici e aria mk1 - mk2 si se discuta problemele aparute doar la aceste modele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil e masina din semnatura, ca nu as crede ca pe mk1-mk2 apare pe MFA scris alternator workshop. :icon_rambo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am gasit pe torenti un manual de intretinere si reparatii pentru Golf 2 si Jetta, cine il vrea sa imi dea un mesaj (este in limba engleza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe un motor 1.6D JP (e adevarat pe un T3), am un alternator care imi face probleme. Simptome:

- dupa ce pornesc motorul, scartaie cureaua de la alternator intre 10 sec si 2 min, in functie de temperatura, umiditate, etc

- daca o mai intind, o vreme nu mai scartaie, dar dupa aprox o luna incepe iar

- dupa o cateva luni si 2000 - 3000 Km, cureaua este uzata si trebuie schimbata. Se uzeaza pe margini si devine tot mai ingusta.

Din cate am vazut eu, fulia de la alternator se prezinta in ultimul hal: este ruginita si un pic deformata. Pe masura ce cureaua se uzeaza se adanceste tot mai mult in fulie. Ultima oara am pus curea 665X10.

Cele doua fulii pe care se afla cureaua alternatorului se afla in plane paralele, aprox 5mm intre ele. Alternatorul e deplasat la maxim in directia dorita, pentru a aduce fulia alternatorului cat mai pe directie, am pus o saiba (aprox 4mm) pe axul alternatorului, dar asta mi-a scos fulia in zona filetului, si am centrat-o ochiometric. O sa renunt la saiba respectiva.

Am dat jos cureaua si am invartit rotorul in gol, se aud amandoi rulmetii cum huruie usor, deci trebuie schimbati. Se simte si un mic joc lateral. Am desfacut carcasa si am examinat rulmetul din spate: trebuie schimbat. Rulmentul din fata nu am reusit sa-l vad deoarece nu am reusit sa scot saiba care am inteles ca protejeaza cele 3 suruburi mici. Dar e uzat si el, mai tare decat cel din spate.

Intrebari:

- alternatorul si mai ales fulia sunt modelele originale pe 1.6D JP? Judecand dupa prinderea alternatorului nu par.

- stie cineva ce cod au rulmetii din acest alternator? Vreau sa ii cumpar si apoi sa il desfac sai sa-i schimb.

- gasesc oare o fulie dintr-o bucata? Nu ca a mea din doua table ruginite. Eventual una care imi va permite sa departez cureaua de alternator cu 5 pana la 20mm? Ceva asemanator cu cea din ultima poza. Vad ca prinderea alternatorului imi permite sa il retrag daca e nevoie.

- care e diferenta intre fulie anti-vibratii si una obisnuita?

Imagini (ultima poza e de pe alta masina):

post-1559-1255885082_thumb.jpg

post-1559-1255885106_thumb.jpg

post-1559-1255885112_thumb.jpg

post-1559-1255885125_thumb.jpg

post-1559-1255885136_thumb.jpg

post-1559-1255885143_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Rulmenti: 6203 la fulie si 6201 in spate.

Aditional am desfacut si puntea de diode si le-am masurat. Sunt 6 diode redresoare, masurarea se face folosind un ohmetru. Rezistenta diodelor redresoare trebuie sa fie in jurul vaorii de 540 ohmi si se poate masura doar pe una din cele doua poaritati la o doda buna. Daca aparatul indica infinit pe ambele polaritati, dioda este intrerupta, daca indica 0, este scurt-circuitata.

In alternator sunt 2 grupuri de cate 3 diode identice, cate doua diode pentru fiecare faza (se stie ca alternatorul produce curent alternativ trifazat care apoi este redresat cu aceasta punte de 6 diode.

post-1559-1256579746_thumb.jpg

post-1559-1256579759_thumb.jpg

post-1559-1256579765_thumb.jpg

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fulia de la alternatorul tau e pentru curea de 12mm latzime.tu foloseshti curea de 10mm latzime, probabil asha e fulia de la arborele cotit.Itzi trebuie o fulie de alternator pt curea de 10 mm grosime , sa se-ncadreze si fulia de la pompa de apa.Din cauza asta e acel scartzait si se uzeaza cureaua excesiv de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am un alternator care are ca posibilitate de conectare trei papuci tata aliniati, doi mai mari si unul normal. Si separat mai este un papuc tata. Pe alternator nu am gasit sa scrie ceva, iar eticheta este indescifrabila.

- care este specificatia pinilor?

- unde pot gasi papuci electrici mari, sau chiar chit de conector ca in figura?

- de cati A este alternatorul?

post-1559-1259001698_thumb.jpg

post-1559-1259001705_thumb.jpg

post-1559-1259001711_thumb.jpg

post-1559-1259001716_thumb.jpg

post-1559-1259001721_thumb.jpg

post-1559-1259001725_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, stie cineva unde gasesc un papuc mama ( mai mare decat cel normal), am schimbat alternatorul iar la asta nou ii trebuie un papuc, la cel vechi plusul il luam dupa un surub izolat. Multumesc.

post-51272-1259427018_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate vrei sa spui :"de pe" nu "dupa" ..si poti incerca sa-ti faci singur un papuc tata era mai dificil daca era ala mama

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu un papuc de la conectorul de far (se gasesc prin Autovit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu un papuc de la conectorul de far (se gasesc prin Autovit).

Nu merge, este la fel de mic. Oricum merci pentru raspuns, o sa incerc sa improvizez ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
cristianionut

dupa un huruit ceva vreme rulmenti au cedat de la alternator.

La inceput s-a crezut ca este cureau, apoi defapt erau rulmenti.Interesant ca acei rulmenti se potrivesc cu modele folosite la pompele de uz casnic de extras apa din put, parca model 6023.

Acum e nevoie de o curea noua ca cea veche sa cam tocit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la alternatorul care ii figureaza lui SAMURAI JERK in poze se poate trage firul pentru turometru? am si eu un alternator asemanator si are acea mufa cu 3 fire. imi poate reda functionalitatea turometrului din bord? care este firul acesta?

Modificat de Atty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cositoresti un fir pe o iesire din stator, sunt 3, pe ori care ,asta in cazul in care nu are iesire din constructie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am avut si eu aceleasi probleme. Fulia de la alternator deja arata semne de uzura si dimensiunea originala de la cureaua de alternator nu se mai potrivea. Dupa o perioada cureaua se afunda in fulia de la alternator, se slabea si scartaia la pornire. Am rezolvat-o iarna trecuta cu ajutorul unei curele mai late, de 13 mm. Chiar si dupa aproape sase luni cureaua sta asezata bine in fulie, s-a mai slabit putin dar nu scartaie deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bata-l cine vrea pe alternator asta ca mare parscovenie la casa omului ii device-u asta :icon_rambo:

la mine , dupa ce a murit, a inviat si iar a murit am descoperit cauza necazurilor ALTERNATORUL STRAMB. Pur si simplu uzura pe carcasa sau ceva similar si sta ca dreaq in suport. Acu da jos, rezolva carcasa, rezolva suportul, schimba rulmenti de abia schimbati, si cine dreaq imi face mie scaunele de la rulmenti s isa imi echilibreze axul si asa dezechilibrat? Bunica...

Sistem de Golf III e cea mai buna varianta, nu panaramele astea de fulii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ajuns sa pun curea de 13 asa de uzata mie fulia de am descoperit cateva gaurele mici ce perforeaza fulia pe o latura, deoarece si la mine alternatorul sta stramb in suport, doar de curand l-am indreptat intr-un stil specific romanesc (am fortat surubu ala mare in suport cu ajutoru unei surubelnite rupta si infipta incat strange si astfel sta ok). Acum sa vad cat rezista plus ca trebuie sa schimb fulia, cat o fi una noua stie cineva? Mai am o hiba care e cam off topic: cand pornesc motoru la cald incepe sa se auda niste scurturi prin bord, si daca pipai la panou de sigurante releu care e cu lumina interioara si cea a farurilor in el se simte scurtu, si odata cu sunetele alea si farurile si bordu imi palpaie, vreun minut-doua, si DOAR la cald? ma gandesc ca o fi ceva contact imperfect ce are legatura cu dilatarea sau ceva, ca doar la cald o patesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!