Jump to content

Alternator


CryWolf
 Share

Postare recomandată

De cand am luat masina am tot avut probleme cu cureaua de alternator ... se slabea. Prima idee a fost intinzatorul, care o data verificat s-a dovedit a fi uzat, dar la recomandarea mecanicului, nu a fost schimbat. Adevarul e ca uzura nu era mare. Apoi am schimbat nenumarate tipuri de curele :producatori, latime, etc si rezultatul a fost pozitiv ... timpul in care se slabea cureau a crescut. Au fost schimbate apoi pe masina toate fuliile, inclusiv cea de la alternator, o data cu schimbarea rulmentilor de alternator (rulmenti pe original, nu producator sau made in romania 6RON bucata).

Acum, problema a revenit si e destul de spinoasa : alternatoul huruie si cureaua e slabita...chiar daca de 1luna masina nu a circulat. Huruitul nu este constant pe rotatie, ci se aude ca la un ax (cilindru) ovalizat sau dezechilibrat (zgomot - pauza - zgomot - pauza - zgomot). Se si simte la mana vibratia odata cu huruitul respectiv.

Sa ma duc la service e o varianta, dar dat fiind faptul ca e vorba de mecanica si nu de electronica / electrica (la care isncer nu ma pricep) parca nu imi vine sa scot pret de service din buzunar.

Are cineva idee ce s-a intamplat in interiorul alternatorului ? E posibil sa fie ovalizat axul, sau exista ceva bucse care tin axul si care sa fie uzate ? Rulmentii schimbati nu ua mai mult de hai sa zicem 5000km (masina are 10.000KM facuti in mai bine de un an).

Mentionez ca acest huruit se auzea si inainte, dar mult mai slab is disparea odata ca intinderea curelei (pt mine ra un semn ... cand se auzea huruitul, clar trebuia intinsa cureaua)

La fel, cureau nu patineaza, dar are urmatorele simptome :

-becul de la alternator se stinge dupa ce pronesc masina numai daca o accelerez putin, si apoi uneori la relanti palpaie....

-la forja, uneori palpaie becul respectiv (in jur de 4000rot/min)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CryWolf

    12

  • Atty

    7

  • capone26

    7

  • _APoLLo_

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu pateam faza cu becul aprins cand patina cureaua, daca ai turometru o sa vezi ca atunci cand palpaie becul de la baterie, scade si turatia. si la mine a inceput sa faca tot dupa ce am schimbat fulia cu una noua si luata pe original, vezi sa fie cureaua pe dimensiunea corecta, chiar daca le iei dupa catalog, poate iti trebuie 11 in loc de 10.

bataia poate fi din ax sau rulmenti, pana nu-l desfaci e mai greu sa-ti dai seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu becul de alternator e comuna la 1.6 d/td, la toate care am vazut acest simptom era de la releul de incarcare. La mine facea la fel dar in momentul in care puneam un consumator (ex faruri) disparea, si la pornire la fel...practic releul nu detecta suficienti consumatori pt a incarca; dar se poate sa ai si o incompatibilitate fulie/curea cu spunea danmoise,

La mine a disparut intru totul cand am pus alternator si fulei de golf 3...acesta practic se invarte mai repede din cauza diametrului mai mic al fuliei si releul este mai nou...si probabil mai in putere...cat despre curea acum am 6 pk...daca pui mana pe un angrenaj de 1.9 td nu ezita...e diferenta mare, nu mai scartaie, are intinzator...etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine cureaua de la arternator se tot slabeste... :offtopic: nu stiu ce pot face. Ajutatima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si la mine angrenajul are intinzator .. .dar nu stiu daca e la fel cu cel de MK3. Ideea e ca la mine se stinge doar daca accelerez (si foarte putin accelerat e suficient).

Cat despre alternator, la cat m-am chinuit sa imi fac turometru (faimoasa iesire W necesara semnalului) ... prefer sa il repar pe asta. Nu sti udaca majoritatea alternatoarelor au aceasta iesire.

La urma urmei, masurat, incarca foarte bine.

Problema mea e acea vibratie tip rezonanta care se aude destul de tare ... sunt convins ca di naceasta cauzze se slabeste si cureaua. Cand era intinsa .... nu palpaia nici un beculetz pe bord .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine becu sta aprins cand pornesc, pana o turez pana pe la 2000 de turatii dupa care se stinge, curele si eu tot schimb, de 11 in latime sunt mai bune da si alea mi se par ca au durata de viata prea mica , cam sub un an la mine :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie un calcai al lui AHILE la Mk2 diesel chestia asta?

SI problema mea .... vibratia sau rezonanta, ca sa fiu mai bine inteles, de unde aprare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de aceeasi parere ca s-au dus iar rulmentii si rotorul loveste in stator. Se poate face un test simplu daca zgomotul chiar vine de acolo. Se scoate cureaua si se porneste motorul, daca zgomotul a disparut este clar de unde venea. Verifica daca ai joc in axul de la rotor. Daca ai joc, este clar ca rulmentii s-au uzat. Cat despre stingerea ledului dupa pornire, nu este neaparat de la releu. Am schimbat 3 relee si la mine se stingea singur dupa cateva minute. Problema a fost din puntea de diode a alternatorului, mai exact o dioda din circuitul de excitatie. Dupa remedierea problemei, ledul se stinge instant si complet indiferent de functionare, gol sau sarcina. Cat despre curea, am patit-o si eu. Avand in vedere ca fulia deja prezinta urme de uzura, cumnatul a venit cu ideea sa punem o curea cu o latime mai mare si problema a disparut. Pentru probleme legate de alternatorul de mk2 puteti accesa topicul meu. O zi buna. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie un calcai al lui AHILE la Mk2 diesel chestia asta?

SI problema mea .... vibratia sau rezonanta, ca sa fiu mai bine inteles, de unde aprare?

Rotor descentrat- cauze posibile, rulmentii, fulia sau chiar...rotorul. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei, acel uruit apare din cauza uzurii rulmentilor,in special cel de la palierul din fata al alternatorului (din vecinatatea fuliei)datorate in majoritatea cazurilor de intinderea excesiva a curelei.Sunt situatii in care rulmentul e bun ,dar apare uzura in carcasa palierului de fata,adica locul in care se monteaza rulmentul.

Demonteaza cureaua alternatorului,prinde fulia cu mana si incearca o miscare verticala.Vei vedea daca are joc.

Daca se simte un joc axial,demonteza altenatorul,verifica starea rulmentilor ,verifica daca ai uzura (joc) intre rulment si palier.Rulmentul mare este prins in palier sub o saiba cu 3 suruburi de 4mm.

Daca exista uzura, trebuie schimbat palierul sau rulmentul.Examineaza vizual rotorul si magnetii statorului,in cazul in care ceva nu e in regula, vei obseva pe rotor o parte mai lucioasa,la fel si pe magneti.Asta inseamna ca datorita uzurii pronuntate rotorul a frecat de stator.(o alta sursa de zgomot,uruit)

La reansamblarea alternatorului,mare atentie la cele 3-4 suruburi lungi(dupa caz) care fixeaza statorul intre cele doua paliere (fata ,spate).trebuie stranse cu grija ,ele avand si rolul de centrare a rotorului.Roteste fulia (rotorul) cu mana ,nu trebuie sa se auda gomote,frecari,(rotorul trebuie sa se invarta silentios)

Succese maxime

Modificat de Ro_Ger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine cauta un alt alternator...nici eu nu am avut W, practic W se scoate usor chiar daca nu stii multe despre electrica, este un + de pe puntea de diode, inainte de releul de incarcare....nu-i mare filozofie...decat sa te complici cu schimb rulmenti...etc...poti gasi unul gata bun si poate si mai mare...ceva 70-90 A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CPV, la cate fire am legat la faimosul mue bord cu turometru (bord facut din 3borduri.....toate diferite) numai cand aud cuvantul lipit fir si cautat plusuri, mi se ridica parul de la sprancene :D

RoGer ... o sa verific ce ai spus tu.Merci mult pt explicatiile amanuntite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine cauta un alt alternator...nici eu nu am avut W, practic W se scoate usor chiar daca nu stii multe despre electrica, este un + de pe puntea de diode, inainte de releul de incarcare....nu-i mare filozofie...decat sa te complici cu schimb rulmenti...etc...poti gasi unul gata bun si poate si mai mare...ceva 70-90 A

W-ul se scoate din curentul alternativ inainte de diode de pe unul din cele 3 capete ale infasurarii statorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze alex daca ma bag peste topicu tau, da nas mai deschide inca un topic .... am o dilema mare, spunetimi ce curele de alternator sunt mai bune? eu sunt disperat... tot cumpar la ele de mam saturat, toti imi garanteaza ca sunt cele mai bune, si dupa o luna toate patineaza, simt co iau razna nu mai rezist .... suruburile leam schimbat cele de reglare a alternatorului (dela atata strans si destrans) deci nas zice ca nu sta tensionat alternatoru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Capone26: Din cauza uzurii fuliei de la alternator, cureaza nu mai face contact pe toata suprafata si automat se uzeaza mai repede. Sfatul meu este sa incerci cu o curea cu diametrul mai mare. Ciao. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,cred ca ar trebui sa vezi cat de tare se adanceste cureaua in fulie si sa-ti iei una mai lata,asta in primul rand,apoi trebuie sa verifici fuliile sa nu fie vreuna crapata si sa vezi daca fulia antivibratii cea de pe arbore mai este in perfecta stare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de sfaturi, tin sa precizez ca curea am pus ultimele 3 :icon_thumright: sau 4 mai late, de 11 si degeaba, oare sa fie si fulia depe alternator terminata? trebuie studiata problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult ca sigur ai o fulie uzata (de obicei cea de alternator). curele contitech sau lemforder sunt foarte bune sau chiar si gates.

schimba fulia uzata ca altfel o sa schimbi la curele........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CryWolf-Problema cu stinsul doar la accelerare apere la toate releele de incarcare aftermarket.Aprinsul becului dupa o anumita turatie este cauzata de uzura rotorului in zona de contact cu carbunii releeului.Zgomotul poate fi cauzat de uzura in carcase sau uzura bucselor de teflon.

Capone-in primul rand uzura prematura a curelelor este cauzata de uzura fuliilor.Cea mai sensibila este cea de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CryWolf-Problema cu stinsul doar la accelerare apere la toate releele de incarcare aftermarket.Aprinsul becului dupa o anumita turatie este cauzata de uzura rotorului in zona de contact cu carbunii releeului.Zgomotul poate fi cauzat de uzura in carcase sau uzura bucselor de teflon.

Capone-in primul rand uzura prematura a curelelor este cauzata de uzura fuliilor.Cea mai sensibila este cea de la alternator.

ok mersi xanule, o sa caut fulie noua...sper sa nu ma usuce de bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in jur de 100 ron.+/- in functie de ce cod ai tu, producator si magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curea cu daimetrul mai mare? adik mai lata...nu?

Scuze, am vrut sa zic mai lata. La mine problema a disparut deja merg de un an cu aceeasi curea fara probleme, la mine probabil nefiind asa de uzata fulia. Probabil mai devreme sau mai tarziu o sa ajung si eu sa schimb fulia aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine toate fuliile sunt noi ... absolut toate.

La releul de incarcare tind XAN-ule sa iti dau dreptate, cat despre aprinsul becului la turatii mari, ma repet : palpaie, si doar la blana. Cureaua era slabita, a fost intinsa si simptomele s-au mai diminuat : huruie mai putin (deci e clar ca are joc in ax), becul se stinge tot la acceleratie dar asta nu are leg. cu cureaua, si la turatii mari nu mai palapaie becul (patina cureaua).

Oricum ,e boala veche la MK2 alternatorul ... altii le pierdeau pe strada :D :Driver: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!