Jump to content

Uzura excesiva pe partea exterioara a anvelopei


john1986
 Share

Postare recomandată

salutare. am si eu o problema. poate i s-a mai intamplat cuiva si ma poate ajuta. sa va explic: Anul trecut am schimbat anvelopele pe fata.( goodyear excelance 205/55 r16. au fost primele anvelope schimbate pt ca masina o cumparasem cu cateva luni in urma. dupa s-a mai schimbat capetele de bara, bucse brat, bara stabilizatoare si evident s-a facut geometria ( la Avia). Astazi am fost sa-mi fac pana pe fata si cu roata data jos am constatat ca toceste foarte mult partea exterioara a cauciucului. precizez ca ambele avelope pe fata sunt tocite asa. stie cineva daca se poate rezolva din geometrie problema asta? am uitat sa va spun: cand le-am schimat pe cele vechi de pe fata aceleasi urme de uzura aveau: partea exterioara parca era polizata. ma gandesc sa fac din nou geometria. voi ce ma sfatuiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma gandesc la refacerea geometriei. Pana la urma, chiar daca e facuta electronic, mai depinde si de factorul uman, plus calitatea standului ... incearca sa faci o geometrie si la alt service sau vulcanizare (eu iti recomand Autozone, am fost mereu multumiti de serviciile lor si sunt ceva mai ieftini decat Sama).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur se rezolva din reglarea geometriei / unghiului de fuga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina a avut o avarie frontala, e posibil sa fie vreun lonjeron deplasat, si atunci orice geometrie nu se poate face corect... sunt verificate lonjeroanele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece sunt tocote ambele inseamna ca unghiul de fuga este inchis. O reglare a geometriei rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa nu mai deschid un alt topic voi pune aici o intrebare. cand am schimbat distributia si uleiul ultima data am fost langa masina cand au ridicat-o pe elevator si mi s-a parut ca pe spate era murdara roata diferentiat(uzura nu se vede inca deoarece nu au decat max 1000km) ca atunci cand pe faat nu este geometria facuta calumea. intrebarea este pe spate se regleaza rotile sau doar mi s-a parut mie ca ar fi "strambe"?merci :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe spate din cate stiu nu se regleaza. masina a fost lovita dar nu frontal ci lateral insa nu cred ca s-a ajuns la deplasarea lonjeronului. s-a indoit o aripa si usa. stii cumva cum pot verifica lonjeroanele? si daca are ceva ce este de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate regla geometria pe spate pt ca are punte rigida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a reface unghiurile ar fi bine sa faci o verificare a tuturor aticulatiilor si bucselor si a palierelor amortizoarelor pentru ca nu se face regajul unghiurilor cu jocuri intr-un an pe drumurile noastre pot sa apara jocuri si trebuie sa mai cauti si un meserias in geometria unghiurilor ca multi si-au luat scule noi performante dar nu prea stiu sa le foloseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
salutare. am si eu o problema. poate i s-a mai intamplat cuiva si ma poate ajuta. sa va explic: Anul trecut am schimbat anvelopele pe fata.( goodyear excelance 205/55 r16. au fost primele anvelope schimbate pt ca masina o cumparasem cu cateva luni in urma. dupa s-a mai schimbat capetele de bara, bucse brat, bara stabilizatoare si evident s-a facut geometria ( la Avia). Astazi am fost sa-mi fac pana pe fata si cu roata data jos am constatat ca toceste foarte mult partea exterioara a cauciucului. precizez ca ambele avelope pe fata sunt tocite asa. stie cineva daca se poate rezolva din geometrie problema asta? am uitat sa va spun: cand le-am schimat pe cele vechi de pe fata aceleasi urme de uzura aveau: partea exterioara parca era polizata. ma gandesc sa fac din nou geometria. voi ce ma sfatuiti?

eu am un prieten care a tocat un set de cauciuucuri michelin pilot primacy in 35.000 km.a facut unghiul de fuga si era ok..masina fiind noua nu avea joc in articulatii.cauza pt care i sau tocit cauciucurile a fost ,mersului sportiv si a intrarii cu viteza mare pe viraje.so daca esti conducator sportiv ia si asta in considerare:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

verifica din nou unghiurile...la uzurile de genu asta ii problema la unghiu de cadere si ala din cate stiu eu nu se poate regla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu......

Am schimbat toata suspensia (amortizoare cu tot ce tine de acestea, capete de bara, bucse bara stabilizatoare, pivoti.....absolut tot....) am reglat geometria, cauciucurile erau in stare perfecta (max 10000 km). Dupa alti 10000 km, la revizie, cauciucurie de pe fata erau distruse pe interior. Bineinteles am refacut urgent geometria in reprezentanta ( aveam -0,49 pe st si -0,48 pe dr).

Intrebarea mea....este posibil sa se fi dereglat dupa ce s-au asezat amortizoarele sau ce s-a mai schimbat pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salut, am si o problema am incercat mai multe cautari si nik .

roata de pe spate dreapta este roasa pe exterior, tocita uniform doar pe exterior cam pe 3cm latime

acu 1500km am schimabt jantele de 15 cu unele de 16 si le-am si echilibrate... nu roade nici in aripa , amortizorul e k cu greutate nu atinge nimic.

nu am luat nici o groapa mai mare... placutele de frana si discurile nus tocite...

din ce am citit pe forum ar fi axul de la punte sau cel pe care sta roata cu tot cu discul de frana...intrebarea mea este:

e mai onvenabil sa schimb axul de pe partea dreapta sau trebuie doar sa il indrept sau ceva ????

la mecanic a zis e mai simplu sa schimb puntea spate... dar nu ma dau banii afara din casa.

cu stima,

florin c.

daca are cineva un link cu ce crede ca a fost stranbat pls postati.

o sa incerc sa ridic masina pe cric si sa dau roata jos poate am ceva vizibil pe acolo ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se schimba axul, doar puntea cu totul. Se poate face o tiganie, sa se incerce indreptarea puntii la o presa, dar oricum trebuie demontata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare baieti...

am o problema la rotile fata si anume: cand virez dreapta maxim roata imi atinge caroseria, am cauciucuri 205/55/16 jante sunt originale vw.

Aceasta atingere in caroserie e astfel: roata stanga atinge spre partea din fata iar dreapta atinge spre partea din spate a caroseriei, ca si cum calandrul suspensiei ar fi usor rotit in sensul acelor de ceas...geometria rotilor este facuta.

Va rog sa ma ajutati cu sfaturi, idei..fara montare unor distantiere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu nu am umblat la caseta de directie...poate a umblat fostul proprietar...masina am luat.o personal din germania....

si daca e din caseta cum se poate rezolva????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Am si eu un Golf 5 si imi uzeaza cauciucurile pe interior pe fata.Am facut geometria dar degeaba.In 1000 de km le face praf.Nu am joc in pivoti bucse,etc.Ce sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e facuta geometria cum trebuie. Sau ai jocuri mari la directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau masina a fost lovita in fata , reparatia prost facuta dar asta este putin probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garantat nu este lovita,stiu sigur 100% si in bucse nu are joc,,,sigur.Sa incerc sa fac geometria undeva unde au aparatura performanta caci unde am facut-o avea aparatura clasica dar tinand cont caci mai am inca un golf 5 si geometria am facut-o tot la acel atelier cu aparatura clasica.....nu am avut probleme cu uzura anvelopelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Aceeasi problema am și eu.Dar pe spate. Am un Golf V din 2009 cu cauciucuri Goodyear Vector+ (allseason).Pe marginea exterioara se vede uzura parca anvelopele sunt slefuite.Totodata pâna în 20km/ora se aude un zgomot,un rojbăit apoi dispare pe măsură ce crește viteza.Ce să fie oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!