Jump to content

schimbare curea alternator


calin13
 Share

Postare recomandată

nu e vorba ca se rupe si nu mai ai servo/AC sau alternator

 

ci faptul ca, cureaua e invartita de vilbrochen, si exista posibilitatea ca la forta sau blocaj, sa sara de la punct distributia :d si atunci ai sa vezi distractia

 

daca schimbi cureaua, schimba si cele 2 role, una intinzatoare si una fixa.. sunt batrane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marius1982.11

    8

  • soila

    8

  • mury78

    4

  • emiliovasile

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

marius1982.11

ca sa fie clar pt amandoi, e corect ce a scris blackstar, nu cred ca raspundea la postul de mai sus. Daca tot esi acolo verifica daca rola de la alternator se invarte doar intr-un singur sens si daca ai joc la role.

 

soila, tu vb de cureaua de distributie, care e alta, e corect ce ai spus si tu dar nu stiu cui i-ai raspuns? :). Nu prea are cum sa afecteze cureaua de distributie daca sare jos cea de accesorii, fiind o aparatoare metalica intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fulia din vilbrochen care invarte accesoriile prin aceasta curea, e pe acelasi ax cu distributia

 

am auzit de cazuri.. vorba aia cu nea mecanicu cu vecinu etc.. desi eu nu pun urechea la astfel de vorbe... teoretic se poate intampla :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o intrebare : am schimbat cureaua si am observat ca fulia de la alternator se invarte in amandoua directile ,are ceva? merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 sb-79-leu    asa am avut si eu dar era cam de la 2000 de ture in sus. cauza: un furtun de la turbo la intercooler nu era fixat bine si tragea aer fals

Modificat de knitmaster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rac24 fulia trebuie să se învârtă într-un singur sens numai dacă ţii rotorul blocat cu ceva pe loc (vezi să nu bagi ceva ascuţit să nu strici bobinajul), altfel este normal să se învârtă în ambele sensuri pentru că în sensul de antrenare se învârte cu tot cu rotor. În sens invers antrenării trebuie să se învârtă indiferent dacă ţii sau nu rotorul pe loc.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am lamurit. merci de informatie lupo_bv.o seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pentru cine a schimbat rolele de la curea (cea fixa si intinzatorul)

 

e normal ca noi fiind, rolele sa aiba putin joc ? 1-2mm ?

 

mie sincer nu mi se pare normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să fie normal. Acum vreo 2 ani am văzut la un amic cu Audi A6 un kit de distribuţie care la o rolă (rolă Ina cu rulment NTN) avea un mic joc axial în rulment. Nu i s-a părut normal şi a returnat rola. I s-a adus alta separată la cutie şi avea exact acelaşi joc. Până la urmă s-a împăcat cu ideea că aşa trebuie să fie şi văd că cel puţin până acum nu a avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit sa schimb ieri cele 2 role si cureaua (INA + conti), desi cea fixa oem e destul de teapana.. dar o pastram de rezerva

 

rola intinzatoare nu mai avea vaselina, si s-a cam dus rulmentul, oricum ca sa schimbi rola intinzatoare cu tot cu arc, trebuie sa ajungi prin spatele ei... din ce m-am uitat eu, trebuie desfacuta galeria de evacuare si alternatorul ca sa ajungi la surub.... destept tare cel care a gandit asta

 

am schimbat numai rola, fara mecanismul cu arc, de fapt aia scartaia ca o dacie obosita cand era umezeala afara :)

 

si cureaua OE e destul de buna, desi are 110.000km si 11 ani vechime, dar daca tot am cumparat noi le-am schimbat, sper sa nu-mi para rau... mai ales ca NIMIC nu e mai bun decat OE

 

P.S. rulmentii de la role sunt NTN, made in japan... destul de solizi

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sall mi-am luat o curea la golf 14 16v pt acesorii,dar est mai mica  putin si m-am chinuit o ora sa o montez:(.si acum intinzatorul sta la maxim aproape intains,si nu mai imi apre la calculator 0,5l/h acum 1l/h.ma putet.ma puteti ajuta,sa las curea asta sa sa ma duc cu i-a inapoi!VA MULTUMESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la Passat 1.6 TDI Bluemotion din 2010  , de vreo 2 zile cureaua de la alternator scoate un zgomot ciudat , mai ales dimineata cand este cel mai strident zgomotul . Atasez linkul de pe youtube cu un caz asemanator cu al meu unde sunetul este exact la fel . http://www.youtube.com/watch?v=TLTqEM_w9ks



Va rog sa ma ajutati cu un sfat , pentru ca nu stiu ce are .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu cred ca am sa mor cu cureaua de accesorii in mana. Am reusit sa o dau jos pe cea veche slabind putin intinzatorul si a iesit repede, insa acum nu pot comprima intinzatorul pana la maxim ca sa pun acel cui pe el si sa stea comprimat. M-am chinuit cu cheia de 17 sa trag de el, cu surubelnita facand o parghie pe fulia de dinainte de intinzator, tot nu reusesc pana-n capat. Ce idei imi dati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Mai insista sau mergi la mecanic, am o vaga impresie ca trebuie cheie de 16, asa e si la 1.4 si la 1.9.

Oricum, nu trebuie chiar la maxim ca sa pui cureaua, nici sa-l blochezi, il intinzi, pui cureaua si ii dai drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

qgw1.jpg

 

 

 Salutare!Ma poate ajuta cineva cu un sfat?As vrea sa schimb cureaua de transmisie la un vw bora.Imi poate explica cineva care sunt pasii?Intinzatorul e cel din imagineMultumesc!

Modificat de mury78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlade fara o ranga serioasa nu reusesti daca arcul e bun te asigur:) daca ai filetul si surubul de la intinzator bun , strange de surub de sub masina oarecum ridica, compreseaza.l spre tine, cum stai in fatA motorului pana aliniezi cele 2 gauri sa poti baga un cui prin ele incat sa stea compresat. Apoi poti sa cureaua jos sa pui alta. Tocmai am schimbat.o de ceva zile si stiu precis ce implica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ubfe.jpg

 

Am schimbat in aceasta seara cureaua de transmisie.Nu a fost greu, mai dificil a fost sa-i gasesc pozitia exacta pe role:)Imi iesea prea mare:))dar in final am reusit.Asa arata cureaua veche si alaturi e cea noua.Nu stiu cit ar mai fi mers, banuiesc ca nu mult la cum arata.

Modificat de mury78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tras de surubul de la intinzator pana la urma ? Sau ai folosit in sistem parghie si celalalte role ca sa poti compresa intinzatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

invarti de surubul de la intinzator spre motor pana pui un cui in gaurele...

 

se face cu o cheie inelara de 16, trebuie putina forta, dar nu exagerat

 

eu cumparasem rolele noi, dar s-a dovedit ca rolele vechi nu mai aveau vaselina, inca nu facusera canal, dar totusi am schimbat numai rolele, intinzatorul e cam greu de schimbat cu totul, trebuie dat alternatorul jos ca sa ai pozitie pe interior sa desfaci surubul sa iasa intinzatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tras de surubul de la intinzator pana la urma ? Sau ai folosit in sistem parghie si celalalte role ca sa poti compresa intinzatorul ?

Am tras de surub doar, am noroc ca am canal in garaj si e adind, am reusit stand in picioare sa am forta neceara.Nu a fost greu deloc, pozitia pe role a fost mai incurcata la prima vedere:)

invarti de surubul de la intinzator spre motor pana pui un cui in gaurele...

 

se face cu o cheie inelara de 16, trebuie putina forta, dar nu exagerat

 

eu cumparasem rolele noi, dar s-a dovedit ca rolele vechi nu mai aveau vaselina, inca nu facusera canal, dar totusi am schimbat numai rolele, intinzatorul e cam greu de schimbat cu totul, trebuie dat alternatorul jos ca sa ai pozitie pe interior sa desfaci surubul sa iasa intinzatorul...

Am avut de gand sa dau jos si intinzatorul dar am vazut ca e un pic mai multa munca si m-am gandit sa las pe data viitoare.Aveam de gind sa-l ung un pic cu vaselina.

Modificat de mury78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e ASV motorul e usor sa dai jos intinzatorul

Ai 3 suruburi doar.Ai acces un pic mai dificil la cele de jos dar cu o tubulara cu clicket se rezolva.Eu am facut toata operatiunea de sus, de sub masina nu poti.

La montaj inapoi il presezi prins in menghina sa poti introduce blocator in gaurele, pui suruburile dupa care scoti blocatoru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti schimba numai rola de la intinzator.. se desface surubul si iese rola, dar ramane intinzatorul la locul sau... ala se schimba numai daca nu mai intinde cat trebuie, in rest rolele raman fara ungere, si trebuie unse, asta daca nu au facut canal in fier, fiind ignorate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut am avut aceeasi problema prin vara, am schimbat fulia de la alternator (undeva la 300 lei cu manopera) si curea respectiva si nu am mai avut probleme cu acel zgomot teribil (se auzea cand porneam si cand dadea de apa). Te sfatuiesc sa cumperi o curea buna pentru ca eu nu am facut asta si ieri mi s-a rupt, acum am masina in service..

 

bafta, sper ca ti-am fost de ajutor   ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!