Jump to content

Viteza 4 - motorul pierde putere


istef
 Share

Postare recomandată

Salut. Am fost azi cu masina (un golf4, 2001, 16v, 105 cai, 85.000 km) la un centru de diagnosticare si mi-am facut un diagnotic complet al masinii. Printre altele, la "drive train analysis report", cei de acolo mi-au spus ca in primele 3 viteze masina functioneaza in parametrii normali, iar in vit a 4-a motorul pierde putere. Ce sa mai vb de a 5-a, au completat ei. problema e ca nu au fost in stare sa imi explice concret din ce cauza se intampla asta. Mi-au spus doar ca e ceva defect la cutia de viteze. I-am intrebat daca nu cumva s-ar putea sa fie de vina ambreiajul, fiindca un alt mecanic mi-a spus acum catva timp ca ambreiajul prinde sus si patineaza. Ei au spus ca nu e de la ambreiaj, ca ambreiajul nu patineaza, si daca prinde sus trebuie doar reglat. acum nu mai inteleg nimic si nu stiu ce ar trebui sa fac. Sa schimb ambreiajul pe baza unei presupuneri sau cutia de viteze? As aprecia f mult orice sfat care sa ma ajute sa rezolv dilema. multumesc anticipat!

PS1: daca intradevar ar fi problema ambreiajul, nu ar trebui sa piarda putere in orice treapta?

PS2: conform diagnosticului, din caluti au mai ramas 87,5. nu au murit cam multi? ei spun ca e normal pt varsta masinii.

---

Am postat acest topic pentru colegul blsqt intrucat este Doar inscris si nu are dreptul de a deschide topic-uri noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa adaug si eu cateva remarci la ceea ce au spus cei din service:

- nu stiu cum au facut ei diagnoza la cutia de viteze pentru ca asa ceva este imposibil de facut. Nu au niciun controller electronic ca sa poata fi diagnosticat electronic cu vreun tester;

- daca ambreajul patina in trecut e clar ca trebuie schimbat. Aceasta nu-si poate reveni peste noapte, daca a patinat o data va patina pana ce-l schimbi. Dar cum ai spus si tu, trebuie sa patineze si in treptele inferioare (chiar mai tare);

- din ce stiu eu ambreajul la Golf 4 este hidraulic si nu prea ai ce sa reglezi. Faptul ca prinde sus e un lucru care sa te duca cu gandul ca se va defecta in curand;

- cum ti-au verificat cati cai ai? Ai facut DYNO test? Ma indoiesc ca ti-a facut asa ceva caci costa destul de mult, iar cu un tester obisnuit nu avea cum sa masoare cati cai are masina.

Ca sa concluzionez, cred ca te-ai dus la un service unde ti-au luat banii aiurea si nu ti-au spus nimic concret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la cele de mai sus.

- fie ai fost la un service la care probabil ca nu-s decat mecanici de formula unu si echipament de milioane, fiind capabili sa anlizeze un intreg tren de rulare

- fie isi dau si ei cu parerea

Am vazut de atatea ori dyno-uri facute aiurea din cauza ca motorul "se sufoca", neavand admisia corecta (cu aerul fortat de viteza) din cauza ca statea pe loc si ventilatie ioc incat m-am plictisit de concluzii aiurea.

Eu zic sa-i lasi cu stiinta lor exacta si sa te duci cu ea la un service cu prententii mai "ne-sport" sa-ti rezolve problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dignoza am facut-o la autotest in cluj. au si un site de internet www.autotest2000.ro. par destul de seriosi. si aparatura parea destul de serioasa. si nu am platit nimic. caci tocmai deschisesera centrul de diagnostic si am beneficiat de o promotie. in mod normal un full diagnostic al masinii costa 250 de ron pt masinile 2x4. nu stiu daca au facut si un dyno test, daca zici ca testul respectiv costa atat de mult...:) unul dintre rezultatele negative ale testului a fost si ca semeringul plenetarei fata dreapta e uzat si se pierde ulei. in caz ca are vreo relevanta legata de "problema" mea cu puterea motorului...

PS1: diangnosticul ala in care reiesea ca motorul pierde putere in viteza a 4-a l-au repetat ca sa fie sguri ca nu se inseala. rezultatul a fost acelasi :D

PS2: uite o inf. luata de pe site-ul lor, sectiune "informatii despre testare":

2. Motor

a) verificare vizuala privind scurgeri si uzuri anormale; depistare zgomote anormale

b) testarea puterii si cuplului motor pe standul cu role conectat la calculator

Modificat de blsqt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am citit si eu acest topic si am ramas uimit, si totodata m-am si amuzat.

1. Este sesizabil ca in treapta a4-a motorul nu mai trage?? Pentru ca mi se pare o aberatie sa iti spuna cineva ca in treapta a4-a pierde putere cand tu la drum lung masina sa traga bine si in treapta a4-a si in 5.

Daca e cum spun "meseriasii" ar trebui sa se simta ca motorul nu mai merge in parametrii normali.

2. "PS2: conform diagnosticului, din caluti au mai ramas 87,5. nu au murit cam multi? ei spun ca e normal pt varsta masinii."

Asta chiar e tare, inseamna ca eu la golful meu din 2000 cati cai sa am? :santa:

Daca masina are km ei reali e ca si noua ce sa vorbim de masinile cu peste 200k km.

Te salut si sper sa elucidezi aceasta misterioasa problema.

O zi buna !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios daca mai exista macar o masina care a iesit la fel in treapta a 4-a si a 5-a.

Ce-i drept, cum spunea si docman2, se poate ca testul sa fie incorect facut, si asta cu referire la volumul de aer impins de viteza masinii in treptele superioare (ca doar nu are turbo). Testul static nu poate inlocui testul dinamic.

Ce poate sa infraneze in cutie ar fi rulmentii gripati din capetele axelor corespunzatoare treptelor respective. Verifica si daca ai ulei in cutie.

Ceva ceva este real legat de pierderea 'calutilor' in functie de varsta, doar daca uzura motorului e mare si scade compresia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si o concluzie, legat de "caluti" , motorul masinii mele e uzat la 85000 km? :D nu inteleg exact ce vrei sa spui...:icon_thumright:

Modificat de hbogdan
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la tine in mod special. Doar daca cineva si-a batut joc de ea (schimb ulei tarziu, ulei aiurea, bujii varza, etc). Ceea ce nu cred ca este cazul.

Vorbeam in general, pornind de la necesitatea 'segmentarii' la motoare, dar dupa intervale foarte diferite de timp. Repet, nu se aplica in cazul de fata.

D-asta mizam pe incorectitudinea procedurii de testare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O interogare a memoriilor de eroare (scanare, diagnova VAG_COM, VCDS mai nou) s-a facut ? Trebuie sa apara o eroare daca ei spun ca motorul a pierdut atatia cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti zic sincer ca nu inteleg ce vrei sa spui. :) am auzit de VAG_COM aici pe forum dar nu stiu "cu ce se mananca". poate imi explici intr-un limbaj mai putin tehnic ce am de facut... iti multumesc! :D

in legatura cu caii putere , cineva mi-a spus ca daca mi-au masurat puterea la roata, e aproape ok - constructorii dau puterea motorului la arbore. ce parere aveti?

Modificat de hbogdan
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply. Este ultimul avertisment.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG_COM este un soft cu care se face diagnoza pe masinile VAG.

@al_bundy. Am avut in curte o bora 1.6 cu pistonul 2 si 3 arse...sparsese baia de ulei si a mers nitel cu ea asa pana si-a dat seama. Masina, se comporta in felul urmator: La relanti, daca luai de volan stanga sau dreapta se oprea....dar pe VAG-COM nu aparea nicio eroare. Explica-mi si mie ce eroare ar putea sa apara. Missfire?? nu are cum...alta nu prea este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dau si eu un sfat

incearca si ia legatura cu colegii din sectiunea intalniri spontane in cluj

poate te ajuta careva cu un log in mers, parerea mea,

din ceea ce ai descris tu practic au pus masina pe bancu de probe si au masurat valorile ca si cum ar rula pe sosea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o precizare...la Golf-ul meu inainte sa pun ambreiajul sport, patina doar in treptele superioare de viteza. Adica in sensul ca, in momentul cand dabraiam ambreiajul, si acceleram, patina 2-3 secunde si apoi isi intra in cuplu, din cauza asta am avut odata un topic deschis in legatura cu pierderea de cuplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beşcu

oky. merci de sfat! o sa incerc sa fac asta. dar un test cu VAG_COM -ul unde pot sa fac? si cam cat costa? sa imi fac o impresie...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi topicul intalniri spontane in cluj napoca

am mai precizat asta mai sus

sunt destui colegi in cluj care pot sa te ajute cu o dianoza

vezi la colegu mihai nistor

e expert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut in curte o bora 1.6 cu pistonul 2 si 3 arse...sparsese baia de ulei si a mers nitel cu ea asa pana si-a dat seama. Masina, se comporta in felul urmator: La relanti, daca luai de volan stanga sau dreapta se oprea....dar pe VAG-COM nu aparea nicio eroare. Explica-mi si mie ce eroare ar putea sa apara. Missfire?? nu are cum...alta nu prea este

Si nu scotea zgomote anormale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU. Absolut niciun zgomot. Masinea mergea la relantii normal....pana in momentul cand miscai volanul sau aprindeai faza scurta..Cand se aprindea faza scurta, relatiniul incepea sa oscileze. Prima ora am crezut ca este ceva care fura curent, am verificat toata instalatia, alternator, nu era nimic suspect. Apoi am luat-o sa mai fac un test cu ea in mers, si l-am rugat pe un vecin sa stea in spate sa se uite. Masina scotea fum albastru. Nu era cantitate mare, dar era (desi motorul era cald). Exista o singura varianta. compresia. A urmat un test de compresie si pe pistonul 1 si 4 aveau ~9, pistonul 2 avea ~5 si 3-ul 8. Sscuze pentru OFF-TOPIC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am si eu un golf tdi de 115cp tip motor ajm si am o problema cu el...nu trage...sau daca trage nu cat ar trebui pe la 120km moare de tot nu mai trage .deloc .la testar mi-au spu k senzorul deasupra intercular-ui"MAP"sau ceva de genu arat niste valori exagerate si pune turbina in repaus :P si k ar costa vreo 4 mil ar fi bine daca ar fi numai ala dar nu cred.......a mai patit careva.

am incercat si cu un debitmetru nou si degeaba.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu ceva de genu, la un moment dat masina nu mai voia sa traga si pana sa imi spuna si mie un mecanic "clasic" dupa simptome ce are masina am schimbat valve de vreo 15 mil in care intra si sonda lambda de fata, ca sa imi acest mecanic ca de fapt e debitmetru. M-au zapacit cate ma puneau ei sa schimb dupa codurile de pe vag. Imi pare rau ca nu am intrat pe forum mai devreme sa ma ajute un coleg de pe aici. Incearca la "Cipos" ca el am inteles ca e mester la motoare in special cele TDI. Noroc si revino cu detalii sa aflam si noi ce avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

profesionalservice
salut.am si eu un golf tdi de 115cp tip motor ajm si am o problema cu el...nu trage...sau daca trage nu cat ar trebui pe la 120km moare de tot nu mai trage .deloc .la testar mi-au spu k senzorul deasupra intercular-ui"MAP"sau ceva de genu arat niste valori exagerate si pune turbina in repaus :blah: si k ar costa vreo 4 mil ar fi bine daca ar fi numai ala dar nu cred.......a mai patit careva.

am incercat si cu un debitmetru nou si degeaba.........

Nu are treaba cu Debitmetru!

Schimba MAP senzorul ptru ca aa este sigur si vezi cal gasesti si mai ieftin pe bosch dar nu uita sa-i stergi eroarea din calculator dupa ce-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am fost azi la mecanicul meu si printre altele i-am expus si lui problema mea cu motorul care pierde putere in treapta a 4-a. parerea lui a fost ca, poate, la un moment dat s-a activat ABS-ul si de accea a aparut acea pierdere de putere. credeti ca e o varianta plauzibila? mentionez ca testul a fost facut de doua ori cu acelasi rezultat! ;) merci! :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BIgstar

inainte sa te bagi in nush ce cheluileli de anvergura (fara rost evident) ia vezi tu daca acruatorul acela de la VNT se misca sau e blocat??daca e blocata ,there's your answer,overboost,deci presune mare,ceea ce e normal sa iti arate asa MAP-ul. dupa care trece in "safe mode" motorul.

Vezi la galeria de evacuare ,acolo e turbo-ul(marca Garrett) iese un furtun din diafragma careactoneaza actuatorul. Furtunasul e imbracat in tesatura care iti intra in regulatorul de wastegate bypass N75,il scoti si faci vacuum pe acel tub(merge si cu gura :P) si vezi daca ti se misca acel actuator.

Cu motorul oprit trebuie sa fie ca in prima poza(adica fara vacuum).

post-34985-1228929731_thumb.jpg

la relanti ca si aici(vacuum maxim)

post-34985-1228929762_thumb.jpg

Poate sa-ti fie blocat actuatorul sau vanele(de la calamina).

Spune ce ai constatat.

blsqt

daca ti s-a activat abs-ul pornete la drum cu placutele de frana reci si incearca sa nu prea franezi pana constati problema.te opresti si vezi daca se pt face ochiuri pe discul de frana? daca da,e abs-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

In legatura cu cati cai ti-au gasit la test, aia sunt sigur caii la roata si nu cei care ii dezvolta motorul.Deci nu iti face probleme cu chestia asta.Si mie mi-au facut acelasi test, si la fel mi-au zis, numai ca eu am testat motorul dupa aceea si mi-ai iesit caii care trebuie.La fel si mie mi-au zis de chestia cu vitezele, ca nu trage asa bine in vitezele 4 si 5, si mi-au aratat si graficul si asta reiese si din grafic.Inca nu am gasit o rezolvare pentru aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
In legatura cu cati cai ti-au gasit la test, aia sunt sigur caii la roata si nu cei care ii dezvolta motorul.Deci nu iti face probleme cu chestia asta.Si mie mi-au facut acelasi test, si la fel mi-au zis, numai ca eu am testat motorul dupa aceea si mi-ai iesit caii care trebuie.La fel si mie mi-au zis de chestia cu vitezele, ca nu trage asa bine in vitezele 4 si 5, si mi-au aratat si graficul si asta reiese si din grafic.Inca nu am gasit o rezolvare pentru aceasta problema.

salut gabitzu! abia acum am reluat citirea topicului si am vazut ce ai postat. se pare ca avem acelas tip de motor, AUS. stiu ca a trecut ceva timp de la discutia asta, dar ai reusit sa descoperi ce e cu aceea misterioasa pierdere a puterii motorului in treapta a 4-a? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!