Jump to content

Cum testez un motor TDi daca este obosit?


mcbeowolf
 Share

Postare recomandată

;) Ce preferati sa luati in considerare cand va uitati la o masina SH? An fabricatie sau nr de kilometri (reali - daca se poate)? Sau si mai "grav" - treceti peste toate si chair va uitati la cum arata si merge masina? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mcbeowolf

    12

  • Dragos Ene

    4

  • ionutctn

    3

  • cosminwon

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

:icon_thumright: Ce preferati sa luati in considerare cand va uitati la o masina SH? An fabricatie sau nr de kilometri (reali - daca se poate)? Sau si mai "grav" - treceti peste toate si chair va uitati la cum arata si merge masina? :offtopic:

vad ca ai 2 masini una din 2001 si 2002 in semnatura...

tu ai cumpara una din cele 2 masini daca ar merge perfect si ar trece toate testele avand in vedere ca una are 8 ani si cealalta 7 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca o sa compar mere cu pere, dar prefer o masina veche care se tine serios pe drum uneia noi care e doar generica in comportament. Daca e sa luam masinile din semnatura mea, fiecare isi are rolul ei distinct, dar tot pe aia mai vech e o pretuiesc mai mult ca si masina.

Modificat de echo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A mea cred ca are cam cat a lui clauto...

Ce sa va spun ca apare la rulajul acesta plus ca are cateva avarii minore in acesti anica sa va dati seama :

1- balamaua de la usa soferului (de la ambele usi din fata defapt ) incep sa cedeze . Daca deschideti usa putin si incepeti sa miscati de usa si are joc inseamna ca are peste 250 000 .

2- Buretele de sub capacul motorului se imbatraneste si se rupe pe alocuri

3-racordul flexibil de la catalizator incepe sa se duca

4- volanul si pedalele (cum s-a mai spus) si foot-restul - apar uzuri

5-sub presurile de cauciuc verificati uzura de pe intaritura de pe mocheta din dreptul picioarelor sferului (la o masina rulata rau se uzeaza tare)

6- cotiera prezinta semne de uzura

7- manerele interioare de la usi au aplicat un strat de cauciuc ce se curata cu timpul

8- diferente de nuante /grad de sablare intre faruri stanga dreapta , la fel si stopurile de frana , arata ca unele au fost inlocuite - posibil lovite

9- geamurile masinii produse e diversi fabricanti

10- butoanele de la aparatura audio si de bord prezinta stersaturi ale inscriptionarii

De la 11 incolo va rog sa continuati si voi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Deoarece cred ca am una dintre cele mai vechi masini(a4 b5 din 96) si cu un numar onorabil de km(170k mile-272k km) sa va spun cum sta treaba la mine:schimbata distributia(consumabil),schimbat discuri si placute frana fata-spate(consumabil),schimbata toata directia fata si aici surpriza,bratele inferioare nu mai fusesara schimbate din 98 cand masina era inca in garantie,plus telescoapele spate(astea au fost mai mult moftul meu,nu era diferenta intrele ele decat de 14%,iar la drum chiar nu se simtea nimic).Motorul pornea iarna la temperaturi de -6grade cu bateria slaba(11volti imi dadea la pornire) si cu 2bujii incandescente arse din prima cheie dupa ce invartea de 5-6ori;bineinteles ca am schimbat si bateria si bujiile pe urma.volant si ambreiajul sunt originale si mai duc vreo cateva zeci de mii de km,motorul papa cam 300gr ulei la 7000km si merge fara probleme!Am uitat sa mentionez ca e non pd de 90cp;atasez si o poza cu nr de mile:

post-30690-1236455866_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5-sub presurile de cauciuc verificati uzura de pe intaritura de pe mocheta din dreptul picioarelor sferului (la o masina rulata rau se uzeaza tare)

6- cotiera prezinta semne de uzura

7- manerele interioare de la usi au aplicat un strat de cauciuc ce se curata cu timpul

8- diferente de nuante /grad de sablare intre faruri stanga dreapta , la fel si stopurile de frana , arata ca unele au fost inlocuite - posibil lovite

9- geamurile masinii produse e diversi fabricanti

10- butoanele de la aparatura audio si de bord prezinta stersaturi ale inscriptionarii

Pot da eu raspunsurile la "uzurile" de mai sus,care sunt spuse de "Dukku"

La nr.5--daca masina a fost condusa si de o femeie,poti fi sigur ca acea intaritura este un pic rupta,datorita tocurilor "din dotare".Nu musai sa aiba km cat China!

La nr 6--cotiere nu am vazut absolut niciodata uzate.

La nr.7--stratul ala de cauciuc(care rezista foarte prost) la cea mai mica zgarietura se jupoaie.Una dintre cauze poate fi tot femeia cu inelele si unghiile mari din "dotare".

La nr.8--Diferenta dintre faruri nu inseamna musai ca masina a fost lovita!Dupa cum multi posesori stiu ca farurile sunt cam slabe(proiectarea si lumina data),incep oglinzile la faruri sa joace si trepideaza lumina pe drum!Eu am avut-o cazuta din suportii ei din cauza gropilor din asfalt.Rezolvarea:FAR NOU!

La nr.9--Masinile se mai si sparg de catre hoti!Cam greu sa-ti comanzi geam din 2001 in anul 2009!Parerea mea!

La nr.10--Singurul "buton care se sterge" este comutatorul de unde se aprind luminile!Aia se datoreaza unghiilor.Nimic nu tine o vesnicie!

Ce conteaza km la o masina?!!Important este sa mearga bine.Am avut un taxiu adus din Franta,si mi-a mers muuult mai bine decat masina din-naintea ei care a fost cumparata tot din Franta, da de la un particular!!Treaba cu masinile S.H. este urmatoarea:ne dam teapa unul altuia!Ce vinde unu de rau,cumpara altul de bun!Asa ca.......deduceti voi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ca sa raspund problemelor puse de initiatorul topicului: la un motor diesel cel mai mult conteaza compresia. Daca nu mai are compresie motorul, poate sa arate lacrima masina (interior, exterior si ce o mai fi). Sa iti dau un exemplu intalnit de mine: VW Sharan cu motor 2.5 TDI V6 si 155 CP (cu peste 300.000 km reali) nu mai prinde decat 190 km/h pe bord. Cred ca este limpede pentru toata lumea ca este putin avand in vedere motorul. La fel de limpede este pentru toata lumea ca o masina de acelasi calibru (ca greutate, dimensiuni) cu motor de 1.9 TDI si 131 CP dar cu compresie buna va trece lejer de 200 km/h pe bord. La diesel metoda la indemana oricui este sa vezi cat prinde. Daca nu prinde cat trebuie ori are o problema motorul (ma refer care se poate remedia prin reparatie curenta), ori are mult mai multi km decat afiseaza. Cert este ca nu mai are compresie.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu ai vinde o masina,l-ai lasa pe ala sa ti-o alerge sau sa-si bata joc de masina ta?!Sunt multi care merg cu viteza mica,iar daca le propui sa le alergi masina iti zic ca nu ti-o mai vinde!Nu te poti lua dupa treaba asta!Cel mai bine este sa te duci intr-un service autorizat cu ea si sa o verifici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sharan cu motor de 2,5 TDI V6 ,155 cp ? :rolleyes: Esti sigur ca exista asa ceva ?Eu cred ca era tot 1.9 TDI si intradevar in jur de 190-195 km/h ridica ,si atunci masina e destul de ok ,si nu e neaparat din compresie sa nu poata ridica viteza maxima,poate sa fie din alte motive care cu putin efort financiar(daca ai noroc) se pot remedia(debimetru,turbina,electrovalva,etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de motorul Euro3 de 2.5 V6 TDI care a fost si la Passat B5.5 (pana in 2005) si la Skoda Superb pana in 2008.

@cosminwon: daca eu i-as vinde unuia o masina, m-as duce pe autostrada si i-as arata ca la 200 km/h ai 4.000 rot/min la un TDI de 131 CP sau la 3000 si un pic de ture are 160 km/h asta la o masina de 1 tona si jumatate. Nu as dori sa iti vanda cineva un Sharan cu motor 2.5 TDI V6 (ala euro 3) de 155 CP (daca nu gresesc) dar care nu mai poate mai mult de 190 km/h. Nu trebuie sa mergi in regim de cursa dar 4.000 rot/min pe autostrada nu a omorat nici un diesel pentru cateva minute. Si daca as cumpara o masina: DA, as face proba asta. Sa conduca el daca vrea pe autostrada dar sa nu vad ca jumate din caii aia de pe hartie sunt morti dupa ce am cumparat-o.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionutctn e o prostie ce afirmi tu. In primul si in primul rand e ilegal sa mergi pe autostrada in Romania cu mai mult de 130 km/h. In al doilea rand pt a atinge o viteza superioara iti trebuie cauciucuri adecvate si combustibil de buna calitate. Eu as testa cuplul motorului. E irelevant sa testezi viteza maxima. Adica daca la golful meu am gradat pana la 260 km/h si el saracu nu prinde mai mult de 188 km/h inseamna ca e obosit motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si un drum fara vant (mai ales la Sharan). :D

:offtopic: nu exista motor de 2.5 TDI 155 cp montat pe Sharan,si ala de 116 cp e tot Euro3 pana la un moment dat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Calinutz

Poate e o prostie ce sustin eu. Masina ta atinge suficient pentru puterea motorului tau. Tu ai un motor de 100 CP cu care atingi "pe bord" 190 km/h si atunci ti se pare normal ca o masina cu 160 CP sa atinga tot 190 km/h? Mie nu. Cu titlu de exemplu: daca alte Golfuri de 100 CP ar atinge "pe bord" 230 km/h iar al tau ar atinge 190 km/h nu ti-ai pune semne de intrebare? Si daca vrei parerea mea: cei care vand masinile stiu foarte bine cat mai poate masina la ora la care o vand asa ca nu o fi fraier sa iti arate ca nu mai poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce pot face cei care locuiesc in judetele nordice ale tarii?! Cand vor sa cumpere masini vorbesc cu vanzatorul sa faca un mic ocol de vreo 400-500 km pentru proba ta pe autostrada?! Ar fi folositoare o alta metoda de testare, daca are cineva...

Modificat de plutoi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionutctn-daca te duceai sa cumperi masina din Germania vedeai ca aia acolo in cel mai fericit caz te lasa un pic sa misti masina prin parc,dar nu o sa poti iesi cu ea nicaieri!O poti porni,sa te uiti la ea dar nu poti merge cu ea!Daca o vrei o cumperi si atat!Nu poti face tu ce vrei cu masina lui ala,ca altfel nu ti-o mai vinde.Asa ca............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

desfaci capacul de umplere de ulei cand merge motorul cu riscul de a murdari si vezi daca stropeste cu ulei,scoti si joja si vezi daca arunca vapori de ulei si vezi daca face ceata in spate de fum.compresia de masurat este oricum de baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pd nu te poti lua dupa gaze de carter. daca ridici busonul sau scoti joja la pd, o sa ai impresia ca motorul e gata scoate gaze de carter.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testarea la viteza maxima nu e chiar concludenta. Am mers cu Golf V 1.9 tdi 105 cp, 170de mii de km (nu stiu cat de reali erau), cu 195 km/h pe autobahn (viteza indicata in bord), in conditiile in care viteza maxima specificata de producator estede 187 km/h. Practic masina si-a atins viteza maxima, asa cum scrie in carte. In mai putin de o luna de la acest "eveniment", turbina golf-ului in cauza si-a dat duhul. S-a rupt axul. Mai mult, in ultimii 20 de mii de km aceasta suiera foarte puternic. Deci era clar ca masina aia avea probleme cu turbina de ceva timp si o defectiune era iminenta. Si totusi masina si-a atins viteza maxima...

Deci nu e nimic concludent in faptul ca o masina isi poate atinge viteza maxima. In plus, cand cumperi o masina, nu te lasa nimeni sa o alergi bine pe autostrada inainte sa-i dai toti banii pe ea; nu e legal in Romania sa circuli cu asemenea viteze si ,sincer, nici nu ai unde sa circuli cu viteze de aproape 200 km/h (decat dc iti place sa-ti bati joc de masina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare asta cu viteza maxima :)

Cam greu sa testezi un motor fara sa-l duci la un service cu niste instalatii macar ITP.

Ce se face de obicei este forja la greu care asa cum spunea un user mai sus nici aia nu poate spune mare lucru.

Motorul poate sa consume ulei sau sa scape compresie pe la chiulasa iar asta in cativa km de forja cam greu sa-i dai de capat daca sunt in stare incipienta. Pana la urma e o loterie intr-o masura mai mare sau mai mica.

Daca aveti posibilitatea mergeti la un service dati scutul de la motor jos si aruncati un ochi pe acolo dupa scurgeri sau alte chestii dubioase. Verificare vas antigel sa nu aiba urme de ulei si filtru de aer la fel astea sunt clasice dar se pot maslui si astea destul de usor.

Daca proprietarul permite sa se desfaca furtunul de la iesire din intercooler pentru a vedea daca e ulei pe acolo ar putea ajuta.

Ce cred eu ca e mai important aplicati o tactica psihologica: puneti proprietarului niste intrebari la care veti fi sigur ca va raspunde cu adevarul de genul cum se fac actele de inmatriculare alte chestii si observati mimica lui de a spune adevarul.

Apoi incepeti sa-l intrebati despre masina si observati-i foarte atent ochii expresiile fetei comparand cu atunci cand spunea cu siguranta adevarul...un ochi atent poate detecta imediat cand omul spune niste minciuni gogonate...

Unii poate o sa rada dar s-ar putea sa functioneze, pentru mine a fost mai important cat de cinstit in raspunsuri a fost proprietarul fata de verificarile pe care le-am putut face asupra masinii efectiv fiind presat si de timp si de graba de moment.

Si ca sa concludez...pana la urma la dezmembrari un motor TDI complet e vreo 1000 de euro iar o turbina noua aici pe forum e 500 de euro, asta ar fi solutia extrema in care ati lua un motor cu adevarat rupt in doua, desi nu doresc nimanui asta, deci nu trebuie chiar sa arunci masina in rapa daca are probleme al motor. Aceste motoare TDI cred ca sunt de departe cele mai raspandite in Romania cat si in Europa asa ca piese se gasesc la preturi decente as putea spune...mai greu cu mecanicii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

perfect de acord cu bbogdanmircea

- primul test trebuie sa fie: testarea vanzatorului :icon_thumright:

eu cand i-am zis vanzatorului sa mergem la un test la service si daca masina nu iese bine in teste sa impartim 50-50 costul testului

raspunsul lui a venit imediat ca DA ESTE DE ACORD! MASINA MEA NU ARE NICI O PROBLEMA!

- motivul pentru care o vinde este si el important; aici trebuie sa te dai la barfa cu el si sa afli cat mai multe detalii ...

daca vrea sa cumpere alta masina, intreaba-l ce masina doreste ca din moment ce o vinde pe asta sigur a pus ochii pe un anumit model sau o anumita marca, deci si raspunsurile ar trebui sa vina destul de repede; este doar un exemplu

- al lucru important este ca cel care o vinde trebuie sa aiba caietul de service si ... vrajelile de genul ca nu il mai gaseste sau bla bla-uri ar trebuie sa fie suspecte deoarece cine are grija de masina are grija si de aceste acte exact ca si de actele casei

- ai caietul de service al masinii poti face calculul daca masina are km reali si care a fost istoricul ei, revizii etc

- un test la un service autorizat din nou va mari sansele sa nu iei teapa

- inspectia vizuala asupra caroseriei este si ea importanta

- o verificare asupra calculatorului masinii poate scoate in evidenta alte probleme, pe care nu le stia nici proprietarul dar isi dadea seama ca ceva este in neregula ;)

daca dupa toate astea nu te-ai speriat si nici vanzatorul nu a disparut in ceata, este momentul sa tragi linie si sa vezi cati bani mai trebuie sa bagi in masina ca sa poti pleca si la drumuri mai lungi, luand in calcul si faptul ca peste ceva timp trebuie sa ajungi cu ea la un ITP .. deci alte costuri/alta "distractie" ..

caz concret: am luat masina din semnatura anul trecut, l-am frecat vreo 2,3 zile pe vanzator si in final i-am dat 5200 euro o suma destul de mare pentru o masina de 10 ani si 165.000 km !!

dar vanzatorul a iesit bine la teste (mi-a dat toate actele masinii, mi-a aratat facturile de la ultimile revizii si piese schimbate inclusiv injectoare noi originale) si binenteles si masina a iesit bine la teste

in concluzie de 1 an de zile inafara de benzina si 2 becuri schimbate nu am bagat nici un ban in ea :Driver:

cred ca asa trebuie testata orice tdi, fsi, cdti, mpi si orice ar mai fi ea

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!