Jump to content

Cum testez un motor TDi daca este obosit?


mcbeowolf
 Share

Postare recomandată

@ radu Sarbu..nu am gasit in banii mei ceea ce caut aici pe forum..sau ce am gasit am vazut ca a iscat cateva discutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mcbeowolf

    12

  • Dragos Ene

    4

  • ionutctn

    3

  • cosminwon

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vorbea cineva de gazele de carter sa scoti joja de ulei, daca scoate gaze e dus motoru. Nu e adevarat, motoarele PD toate scot gaze e un motor mai comprimat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reviziile au fost facute la reperezentanta poti sa ceri si istoricul masinii.Nu cred ca , costa foarte mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva tips & tricks:

Estetice:

Verifica cu atenti ca intre piese distanta sa fie uniforma, adica intre usi, usa si aripa, aripa si capota sa ai aceeasi distanta aprox. Un panou de usa sa nu steie mai in afara ca celalalt, deci piesele sa fie la aceeasi nivel chiar daca este usor bombata trebuie sa fie totul in linie

Uitate sub masina sa nu fie agatata de desubt.

Verifica plasticurile din aripi si din compartimentul motor sa nu lipseasca.

Verifica sub covorul din portbagaj si in lacasul roti de rezerva sa nu fie tabla turtita sau sa aiba urme de indreptare.

Diferentele de culoare dar daca este bine lucrat si polisat nu se vede.

Uzuri pe maculie schimbator, volan, huse trebuie sa aiba la kilometrii astia deci este ceva normal.

Motor:

Cum toarce motorul, daca poti sa verifici cum porneste daca a stat peste noapte

Gazele de carter sa nu iasa ff intens din gaura jojei. La km astia are putin plus ca este PD

Sa nu curga ulei din radiatorul intercooler, nu-i pb daca este putin prelins pe partea de jos (arata parca ar fi umed este ok)

Daca iti incape mana demonteaza furtunul gros de pe turbosuflanta vezi sa nu aiba ulei in el, daca are putin pe perete nu-i pb.

In principiu in niciuna din conductele groase de aer nu trebuie sa aiba ulei la km astia se prelinge putin pe pertele lor putin

Condus

Sa traga fara suturi sau intreruperi, in treapta 2-3 se simte cel mai bine

Ca sa vezi daca intra in Limp Mode trebuie sa iesi pe o sosea libera si sa-i dai blana, fenomenul acesta se manifeste prin frana de motor, ECU taie alimentarea pana la o anumita limita sigura, simti de parca s-ar opri motorul. Daca ii dai blana se manifesta undeva intre 120 km/h - 160 km/h, eu stiu de doua cazuri la prieteni si c-am pe aici s-a manifestat fenomenul.

Franare, 2-3 pedale concomitente ca sa vezi daca scapa vacum, daca la a doaua pedala este deja beton atunci sunt probleme. Poate fi de la pompa tandem sau tulumba servofrana, din start 300-400 EUR.

Verifica ca in compartimentul baterie servofrana sa nu steie apa.

Sper ca nu te-am plictisit

Bafta :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta insemna deja masina noua :) , desi observatiile lui msanyix sunt foarte bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu exceptii: "Verifica ca in compartimentul baterie servofrana sa nu steie apa." - leon/toledo au bateria langa farul din stanga, nu au compartiment baterie/servofrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pt eroare, nu cunosc asa de bine Seaturile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am la masina din semnatura 87.000 km. EGR arunca ulei de pe la vreo 70.000. Deci faza cu EGR e expirata. Precizez ca merg cam 70% in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa testez vreo ceva cu senzorii afisati pe climatronicul Seatului....meniul ala de vreo 78 de senzori..eventual ce valori ar fi in regula de gasit pe acolo..(din cate am inteles pentru asta si exista meniul ala ascuns..pentru un fel de diagnoza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curiozitate care e bugetul alocat ptr masina ? am vazut masini in km f. putini la preturi super ok cu criza asta. chiar aici pe site. chiar esti intepenit pe acel seat ? nu ca sa avea ceva de vanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca imi dai idee de alta varianta ..cu aceleasi caracteristici..chiar ma bucur:)..eu ce am cautat..si tot caut nu prea gasesc( oricum mi s-a cam pus pata pe leon fr..demult:P)...singurul Fr de pe site Arl este 10800 din cate am vazut...daca ar mai scadea preturile:)

P.S: Golful sare din discutie:P

Modificat de mcbeowolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva tips & tricks:

Estetice:

Motor:

Cum toarce motorul, daca poti sa verifici cum porneste daca a stat peste noapte

Condus

Sa traga fara suturi sau intreruperi, in treapta 2-3 se simte cel mai bine

Foarte bune sfaturile lui msanyix. Am copiat ce mi s-a parut mai important. Nu cred ca te lasa cineva sa desfaci furtunele turbo.... eu nu te-as lasa :wub:

Cand cumperi masina cu 200K+ Km la bord, e bine sa fii pregatit sa bagi 1-2000E in reparatii in urmatoarele 6 luni. Daca ai bafta, nu va fi nevoie, dar e probabil sa fie. La varsta asta, a trecut de prima tinerete.

Cu compresia e cu cantec. Trebuie date bujiile afara si asta nu e o chestie prea corecta - poate doar daca ai fi dispus sa platesti un set nou la remontare. La masinile noi - cu bujii ceramice - se evita pe cat posibil desfacerea lor, pt ca daca se ciobeste vreuna, trebuie demontata chiulasa. Ai dreptate, nu e un test usor (sau ieftin) de facut. Aveau cei de la Renault o solutie de masurare indirecta a compresiei, folosind demarorul si senzorul de pe volant, dar asta e alta poveste.

Practic cel mai bun sfat pe care il pot da e sa mergi dupa bunul simt - daca la pornirea la rece bate motorul si face ca un tractor... mai bine mai cauti.

In final parerea mea e sa fii constient ca iti va veni greu sa vinzi masina daca vei gasi probleme, asa ca e bine sa fii impacat de la inceput ca iti va ramane cel putin inca 2-3 ani. Si va trebui intretinuta in acest timp. Asa ca nu lua ceva numai pt ca e ieftin la cumparare. Gandeste-te la intretinere si reparatii.

Eu unul nu as lua un ARL (150CP, nu?) ci unul mai cuminte gen ALH sau max 131CP. ALH e reputat pt longevitate, 131 e un motor cu rezerva de putere. Un ARL va fi mai uzat Km/Km decat una din variantele de 131, mai ales la acesti KM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca depinde foarte mult de proprietarii pe care masina i-a avut. Nu sunt de acord cu uzura km/km arl versus azs poate cu un alh da. Sunt convins ca indiferent ca ai 131 sau 150 (si sincer nu mi se pare dpdv al accelerare, v max, reprize, o diferenta mare) tot la fel de mult il vei obosi, la fel de tare ii vei da blana, sau sa dai ţ tiruri in fata la alta masina... Daca esti o persoana cumpatata vei intretine la fel masina. Cat priveste exploatarea masini iarasi nu sunt diferente mari (amortizoare la fel de scumpe, bucse la fel, egr la fel, turbo diferente pret, volant, disc placa diferente de pret - care cad >200km, daca ai noroc). Cat priveste rezerva de putere exista si la arl si cu multiple posibilitati de uprgrade.

Si ai foarte mare dreptate cu compresia si in plus exista dealeri in Germania care nici macar nu te vor lasa sa faci log-uri la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin eu sunt de parere ca masini din germania sub anul 2004 mia greu sa nu aiba 180k si mai mult...eventual sa fie luata de la un privat cu o carte service nemasluita ar putea avea numarul de km ce se tot vehiculeaza la masinilie aduse in Ro. Deci mai degraba imi iau o masina care are cat de cat km reali..decat una care are 134k pe bord...doar de dragul de a fi un nr de km mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e . Golf din 2001 avea 200000km, cind l-am cumparat in 2007.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti gasi si nemasluite,la privati,cu carte service la zi,dar si pretul este pe masura!Pe a mea am dat in 2006 10.000 Euro in Germania,de la primul proprietar,cu 96000 km originali.Cauta pe mobile.de si ai sa gasesti,dar nu cu 7-8000.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa va limitati la subiectul topicului!

Multumesc pentru intelegere! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Daca e vorba de cumparare nu te "abtine" de la un test complet. Nu numai motorul e important. Nu te intereseaza de pilda daca a fost revopsita caroseria ?

Eu cind am cumparat masina din semnatura am fost la Autotest2000 (Vezi http://autotest2000.ro/) din tirgul Vitan si am fost f multumit.

Tipii fac teste pe "caprarii": caroserie, motor, suspensii, frine, directie, transmisie, instrumente bord. Adica tot. Acorda punctaje pe fiecare in parte si fac media. Totul este finalizat computerizat intr-un dosar ce cuprinde toate rezultatele. Pe marginea lor un inginer de-acolo interpreteaza si explica posibile cauze.

Costa in primavara 250lei.

Si fac si test de putere la 4000rot cum scrie la carte, test care e relevant pentru starea motorului.

Mai gindeste-te - eu zic ca merita.

salut. am fost si eu in cluj la autotest si mi-au spus ca in treapta a 4-a masina pierde putere. chiar am deschis un topic pe tema asta dar nu am primit raspunsuri care sa ma ajute prea mult. tu ai cumva idee de ce ar pierde motorul putere? sau care ar putea fi cauzele? sau cum as putea verifica asta in mers si ce simptome sa urmaresc? merci mult! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

pentru compresie dar nu stiu cat de mult te ajuta ..masina in treapta 1 fara acceleratie doar ridici piciorul de pe ambreiaj si masina trebuie sa se puna in miscare fara probleme..la diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de exemplu am luat in luna august 2008 masina din Germania personal, avea 314.000 Km in bord, si pana acum nu mi-a facut nici o problema. Am schimbat eu bateria de moft deoarece era cea originala pe ea (din 2001). Nu i-am facut cine stie ce teste, am luat-o de la un autohaus din Berlin de la turci (stiu ca nu e recomandat dar n-am gasit in alta parte, toti le cautau), mai are cate o zgaraietura, am pragul dreapta in fata lovit, dar asa am luat-o. Este un ALH si sper sa mearga mult si bine cum merge si acum. Acum depinde si de noroc :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

macar au fost cinstiti turcii si i-au lasat kilometrajul real. Romanasii nostri l-ar fi redus pe la 150000 km :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ne laudam :P (glumeam).

Am luat tigaia din semnatura in 2007 din Munchen cu 357,000 km la bord.De atunci i-am schimbat distributia o data si uleiul de cate ori s-a impus(intr-un interval de 12,000-15,000 km).Si va rog sa retineti ca am facut pana acum vreo 64,000 km cu ea.A,am uitat,i-am schimbat pivotii de la capetele de bara.Si,datorita minunatelor drumuri a la Romanica,acum trebuie sa-i schimb telescoapele si bratele cu tot cu capetele de bara si un suport de motor.

Scuze de :D

Acum ontopic.

Doi colegi de pe forum(si tin sa le multumesc si pe aceasta cale inca o data-cristibt si cuiuda)au avut timp si bunavointa si m-au ajutat:facut un logg in mers din care a reiesit ca dezvolta undeva la 290 Nm,deci motorasul este OK,nu a avut limpuri pana acum,a verificat injectoarele,care sunt in valorile stabilite de fabrica(cu o foarte mica abatere la 4),si inca multe altele care nu le mai enumar,ca risc sa plictisesc pe cineva.

Concluzie:masina de 421,000 km la momentul actual,care in conditiile date,inca functioneaza corect.Cum spunea cineva mai sus-tapric,pe care il salut si pe aceasta cale-conteaza foarte mult norocul si felul cum a fost exploatata masina.

Daca ai un prieten cu ceva mai multe cunostinte de mecanica,un elevator,un laptop si o versiune mai buna a programului de testare a masinilor din grupul VAG,roaga-l sa te ajute.Fa-i un log in mers,vizualizeaza cu ajutorul programului tot ce tine de functionalitatea masinii si vezi daca e in parametri,verifica tot ce tine de partea de amortizare si cea de directie a masinii.

Si mai ales MULT NOROC

Modificat de claut07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate testa si cu vag-com-ul, si babeste cum s-ar zice, vezi ce compresie are motorul la un service autorizat(iti ia compresia pe fiecare piston) costa aprox 60ron si...e ceva sigur, aflii daca mai porneste la iarna.

Bafta la achizitie :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

am si eu o intrebare tot pentru testare la cumparare o masina

are vreo relevanta daca masina cand pleci cu I a de pe loc trebuie accelerata si nu merge doar daca lasi ambreiajul?

daca la relanti se simt unele variatii ale turatiei este problema mare

e motor TDI PD seria ATD de 101 CP

unde se gaseste EGR?

in rest la drum am mers cu 170 si mai putea si nu a avut pierderi de putere deloc

inca nu a fost pusa masina pe laptop dar mecanicul a zis ca e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer

Am caruta din semnatura din octombrie 2008 adusa din germania la 132k km cu pret de 10950 E. Am niste probleme de limp mode din cand in cand dar nu ma deranjeaza. egr este curat ca lacrima si l-am mai desfacut si eu sa il curat + galeria de admisie. Adevarul e ca atunci cand am luat masina primul lucru la care m-am uitat a fost egr, nuca de la schimbator, si daca scoate fum la turatii mai ridicate. Masina e din 2004, iar neamtul a facut in jur de 30 31 mii km pe an. Eu zic sa nu va mai coditi ca are masina 200 mii km pt ca ati cumparat masini cu motoare care duc milionu de km. Acum ca se intampla sa mai schimbi o turbina sau mai stiu eu ce asta e, doar aia care fac piese de schimb nu vreti sa moara de foame.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!