Jump to content

Cum testez un motor TDi daca este obosit?


mcbeowolf
 Share

Postare recomandată

Sunt pe cale de a achizitiona un Leon 2002 1.9 tdi cod motor ARL si as vrea sa stiu cateva mici teste care le-as putea face eu in momentul achizitionarii. Am intels ca testul cu vag comul nu arata prae multe defecte din punct de vedere tehnic..cum ar fi un limp mode la turbina, un debitmetru stricat sau alte lucruri.

Astept opinii..pareri ..orice mica informatie mi-ar fi de folos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mcbeowolf

    12

  • Dragos Ene

    4

  • ionutctn

    3

  • cosminwon

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

in cazul in care nu este disponibil un dyno... ma refeream la metode de genu...lucru manual...adica eu si masina..:)..eventual un tester vag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa faci o tura cu masina sa vezi daca trage bine daca nu are intarziere in putere mai ales in treapta a 3 a daca nu scoate fum negru ff acentuat la peste 3000 de ture sau la turatie in blana sa traga bine ca se vede daca debimetru e mort sau turbina prin faptul ca masina nu are viata si nu trage si este ff puturoasa la fel sa vezi cat de ok e motoru ii scoti joja in timp ce merge daca da un abur alb acentuat pe la joja insemna ca secmenti sunt uzati si urmeaza sa se accentueze uzura si la relanti sa merga frumos sa nu tacane nimika la el sa nu galopeze sa aiba un mers rotund frumos ca o pisca care toarce :D :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dyno ? stiam de compresie ! daca voi ziceti ca dyno atunci asa e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba de cumparare nu te "abtine" de la un test complet. Nu numai motorul e important. Nu te intereseaza de pilda daca a fost revopsita caroseria ?

Eu cind am cumparat masina din semnatura am fost la Autotest2000 (Vezi http://autotest2000.ro/) din tirgul Vitan si am fost f multumit.

Tipii fac teste pe "caprarii": caroserie, motor, suspensii, frine, directie, transmisie, instrumente bord. Adica tot. Acorda punctaje pe fiecare in parte si fac media. Totul este finalizat computerizat intr-un dosar ce cuprinde toate rezultatele. Pe marginea lor un inginer de-acolo interpreteaza si explica posibile cauze.

Costa in primavara 250lei.

Si fac si test de putere la 4000rot cum scrie la carte, test care e relevant pentru starea motorului.

Mai gindeste-te - eu zic ca merita.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au mai fost discutii legate de Autotest asa ca nu fac decat o mica precizare: am fost cu un prieten care a testat un megane dci din 2003, modelul vechi, si in mod normal masina din fabrica are 105 cp, asta a iesit cu 102 cp, fara urme de ulei, fara scurgeri de ulei pe la motor sau cutie, nelovita, nevopsita. Dupa ce a cumparat-o a constatat ca la un drum de Constanta consuma 1 l de ulei... Iar despre scos joja si fum alb consider ca este un "mit spulberat". Cat despre testarea unui tdi consider util sa ii iei compresia. Nu stiu in ce masura o sa faci acest lucru pt ca stiu ca in momentul in care iti place o masina nu stai sa faci lucrul asta, o cumperi si gata, cu atat mai mult daca o iei din Germania. Nu cred ca te va lasa nici un dealer sa iei compresia la un motor. Iarasi poti sa faci o scanare sa vezi ce presiune e la turbo, daca sunt ceva defecte electrice pe instrumente, clima, frana, etc, important este ca cel care face scanarea sa stie sa interpreteze codurile de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresia se poate manarii...aditivi in ulei si combustibil...daca iei o masina sh roaga-te sa ai noroc, si uita-te si la genul de om de la care o cumperi, ca daca o iei de la un samsar...ala stie cum sa ii ascunda defectele.bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, sunt de acord ca se poate mari prin aditiv (nu prin combustibil) dar cresterea nu e mare. Daca un motor in mod normal are compresia in jur de 20-22:1 pana la un maxim de 25:1 (cel putin asa stiu eu) si el are 14:1 poti sa-i pui si mama aditivului ca tot nu o sa ajunga in valori normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu compresia se testeaza putin mai greu..si nu cred ca la fata locului am sa am unde...alte sfaturi..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, sunt de acord ca se poate mari prin aditiv (nu prin combustibil) dar cresterea nu e mare. Daca un motor in mod normal are compresia in jur de 20-22:1 pana la un maxim de 25:1 (cel putin asa stiu eu) si el are 14:1 poti sa-i pui si mama aditivului ca tot nu o sa ajunga in valori normale.

daca pui un ulei mai gros si un combustibil cu capacitate calorica mai mare(aditivat) cred ca se mareste compresia considerabil...eu am auzit doar ca prin vitan se practica...

te sfatuiesc sa testezi si suspensiile, si sa te uiti daca masina a fost lovita in structura de rezistenta, dar daca a fost reparata bine nu se poate observa cu ochiul liber...exista un tester care masoara grosimea stratului de vopsea/chit-numai ala e sigur...marile parcuri auto cred ca au asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa precizez ca sigur nu am sa am la indemna un tester de genul aluia din vitan. La partea de caroserie tin sa ma bazez pe mica mea experienta..si daca nu observ inseamna ca a fost bine lucrata..deci ii si asta un lucru bun:)

partea de suspensii bucse a sa o verific in mers si la un service..sper sa pot partea cu serviceul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci masina e chiar de la un samsar?...daca are probleme mai grave fi sigur ce or sa fie bine ascunse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea : nu luati masini din romania !

chiar daca au avut proprietari grijulii , drumurile de la noi le-au dat ceva batai de cap ! daca puteti merge in germania e f bine ! iesiti si mai ieftin ! si aveti de ales dintre ff multe masini ( banuiesc ca asta o stie toata lumea) ! dar ii mai vad pe cate unii ca le ia ochiu` cu optiuni cu nebunii , ca masina arata bine dar de fapt ea e o epava cu vreo 350k !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e de la un samsar:)..deocamdata nici nu cunosc proprietarul:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce treaba are aditivu din motorina cu compresia.... cand faci compresia nu are voie sa injecteze motorina in cilindru.... si cu ulei mai gros nu cred ca o s-o faca fata mare

in general la masinile ok... compresia sta in jus de 38 de barii..... ce e sub 30 sau diferente mai mari de 3 barii (intre cilindri) nu e bine

dar compresia prosta poate fi data si de supape...

dar in primu rand tre` sa stii km reali.... ca exemplu egr incepe sa curga de la 200 000km in sus...daca e curs sunt sanse de 70% sa fie peste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Egr-ul incepe sa curga?..ce curge ?...70% peste ....peste ce?..need help:) ca-s in ceata rau:P

Si care ar fi semnele unui "EGR care incepe sa curga"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. La partea de caroserie tin sa ma bazez pe mica mea experienta..si daca nu observ inseamna ca a fost bine lucrata..

un magnet tras in pinza si plimbat peste tabla iti poate confirma sau nu stratul de chit.

bineinteles, masina sa fie spalata :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR are niste gaurele... cand e obosit incepe sa arunce uleiu din admisie pe acolo........ daca arunca inseamna ca are sanse 70% sa fie peste 200 000km

semele sunt clare.... mult ulei aruncat in jurul egr si pe capacu de la culbutori...dar asta nu inseamna ca motoru e muci...doar ca are peste 150-200 mii km

in caz ca gasesti una cu 70 mii km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina am precizat ca are 234k. Unde se afla mai exact Egr-ul..nu de alta dar intreb deoarece se pare ca fac confuzie intre Egr si debitmetru.

Buna ideea cu magnetul:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e adevarata faza cu EGR-ul. Conteaza ENORM stilul de mers (daca e 90% oras tip Bucuresti iti va da MULT mai repede ulei pe la EGR). Am vazut Passaturi cu 50 de mii km reali care avea ulei (nu mult) dar era la EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e adevarat si asta.daca a fost rulata in fara mare parte o sa curga mai tarziu.... am vazut mutle masini din germania la 160mii cu egr curat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la ceea ce spune EXE....

Am avut la servici masina sub 50k km si arunca pe la EGR intr-o veselie.

Conteaza mult stilul de mers.

Dar ca un hint..de ce nu incerci sa iei o masina de aici de pe forum ???

Sansele ca ea sa fie CINSTITA sunt mult mai mari decat sa o iei de la ...oricine ...

Parerea mea ;) Safe

PS A mea cand am luat-o din Germania avea Egr-ul curat-curat.

Pana am luat-o Eu :P

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e motor PD, sa sti ca o sa curga uleiul mai repede pe la EGR. Eu la cite masini am desfacut si curatat EGR, putine cazuri au fost la care curgea EGR si erau NON-PD.

Inca un indiciu de km multi ar fi diferenta mare de uzura intre scaunul soferului si al pasagerului. Am vazut la multe golfuri ca, de pe la 180-190 mii km, incepe sa se simta uzura la sc sofer, in sensul ca buretele este mai moale. Te mai poti uita la dunga de uzura de pe discurile fata, dar daca au fost schimbate si nu sint multi km de atunci, ar trebui sa arate ca noi.

Cursa si jocurile de la schimbator, pot indica pt un cunoscator, o masina cu km multi. de asemenea, uzura pedalelor, dar daca s-au schimbat gumele de pe ele , masina a fost "aranjata" destul de mult. La fel si husa de pe schimbator.

Mai ai nevoie si de o doza mare de noroc. Am vazut masini care au fost dauna totala, pe linga care s-au perindat zeci de meseriasi si nu si-au dat seama ca masina a avut accident.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!