Jump to content

Problema cu prezoane care se blocheaza in butuc


toni
 Share

Postare recomandată

De vreo 3 ani incoane am o mare problema cu desfacutul rotilor. Desi sunt stranse usor cu cheie de mana, la desfacere este un chin. Fara pistol pneumatic sau o cheie buna si o ranga mare nu am nici o sansa. Ba chiar la o vulcanire au incercat sa le desfaca si mi-au zis ca le e frica ca-si rupt cheia :icon_thumright:

Am incercat sa dau cu WD40 pe prezoane cand sunt montate dar la fel se strang foarte rau. Ar mai fi de incercat cu vaselina, dar la ce temperaturi se fac acolo cred ca se topeste si ea.

Cu ce as putea da pe prezoane/butuc astfel incat sa pot desface rotile mai usor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am dat cu un spray(cred ca de asta de care ai spus tu)si nu am nici o problema cu desfacutul.cand sunt stranse mai tare urc pe cheie si ma apas tare pe ea.garntat se slabesc.am o cheie in forma de 'L'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vaselina cuprata face minuni la toate suruburile cu potential ridicat de blocaj din cauza mizeriei si coroziunii daca se curata si se trateaza inainte de montare; rezista la temperaturi de peste 90 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sugerez sa luati in considerare si posibilitatea ca dimensiunile filetului de pe prezoane respectiv a celui in care se infileteaza sa nu fie standard. Testati cu alte prezoane / prezoanele la alta masina.

Cat despre unsul cu vazelina, atentie caci in cartea tehnica scrie clar sa nu facem treaba asta. (si eu eram obisnuit sa o fac, la Dacie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am intrebat de problema asta cand mi-am pus rotile de iarna. Baietii de la service mi-au spus ca de la o schimbare la alta a rotilor (primavara/toamna) piulitele se strang singure pe prezoane. In special cele de pe rotile fata. Nici macar pistolul pneumatic nu a mers la desfacut. Au luat o cheie mai mare si au lucrat doi pentru a le desface.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am avut si eu problema asta, toate prezoanele se desfaceau foarte greu pana in ziua in care unul s-a rupt si m-am hotarat sa le schimb pe toate. De atunci nu mai am probleme. Era cam riscant sa raman pe undeva prin camp si sa nu pot sa desfac rotile daca faceam pana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu le-am dat cu vaselina,abia reuseam sa le desfac cu o cheie barosana telescopica,mai lunga

mecanicul meu m-a injurat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am observat asta la Ibiza. Janatele de aliaj originale le scoteam f f f greu. Jantele de tabla se scoteau fara cel mai mic efort.

Mi-a fost frica sa dau cu geva "unguent" acolo si nici pana acum nu am gasit vreo solutie la aceasta problema.

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai curatati butucii cu o perie de sirma si dati cu ceva spray gen wd40 inainte de a pune jantele de aliaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta patesc si eu, se "sudeaza" rotile. Alea din spate cel mai rau, trebuie sa fac pe cataru' sa le dau jos.

De mentionat ca am curatat butucii cu peria de sarma si am dat si cu WD 40. Am curatat si jantele. Cand am vrut sa dau jos rotile a trebuit iar sa dau din picioare pana s-au desprins.

Acum sa vad cat de lipite vor fi jantele de tabla cand voi schimba rotile (e prima data cand am montat jante de tabla, pana iarna asta nu am avut).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am observat asta la Ibiza. Janatele de aliaj originale le scoteam f f f greu. Jantele de tabla se scoteau fara cel mai mic efort.

Folosesti prezoane diferite in functie de tipul jantei?

Eu cred ca prezoanele se "sudeaza" in butuc si nu de janta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jantele se lipesc de butuc din cauza produsului de reactie aluminiu fier

si pt prezoane e bine sa le faceti un tratament cu peria de sirma dupa ce au stat inmuiate in gaz/motorina/benzina

si ...nu cred ca unde schimbati rotile baietii folosesc la final cheia dinamometrica :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, am inteles. Am crezut ca se blocau prezoanele in butuc altfel la cele de aluminiu decat la cele de tabla.

Si eu am "problema" asta, dar asta doar din cauza ca gaura din mijloc a jantelor de aluminiu e foarte putin mai stramta si intra mai fix pe butuc. Nu mi s-a intamplat sa mi se "sudeze" janta de butuc, inca.

Prezoanele, da. Si le-am dat si cu WD40 si tot degeaba. Cand vreau sa le desfac trebuie sa mai pun o ranga pe cheia de roti originala a masinii.

Confirm si eu necesitatea tratamentului cu peria de sarma. Iar vaselina pusa pe ele, nu cred ca strica. Greutatea masinii nu sta in prezoane :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu fac singur schimbul de roti si nu intimpin atita rezistenta la desfacere, fiind suficiente una doua lovituri de calcai in cheie pt slabire; idem si la stringere pina face un mic sciirtz fiecare prezon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Nu mai scap de problema prezoanelor. Daca am reusit sa rezolv problema cu cheia de antifurt de saptamana trecuta, azi, cand sa dau rotile jos, ultimul prezon (nr 20, prezon normal) nu a vrut sa iasa. Baiatul de la vulcanizare a reusit sa-i @#$% strice floarea. I s-a mai rupt in el si un fel de dorn cu filet invers pe care a incercat sa-l infileteze si sa-l foloseasca la extractia surubului. Am fost la 2 service-uri si la 2 vulcanizari. Nu m-au putut ajuta ... evident.

Ati patit asa ceva? Unde/Cum ati rezolvat?

Maine vreau sa iau un burghiu de 13 de metal si sa-i @#$ scobesc floarea prezonului. Alte idei? M-am mai gandit la o strungarie, ceva, care sa aiba scule de prelucrat metalul. Stiti asemenea atelier prin bucuresti? Poate stii tu, Dragos?

10x

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sudeaza peste capul prezonului distrus o alta piulita, daca locul permite sa fie una mai mare.

Pt. prezoane folositi pasta de montaj, e de vanzare pe forum foarte ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai un link pentru pasta?

crez ca tine piulita aia sudata? nu se strica janta de la sudura?

Thx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am scos asa cum a zis calin78. Doar ca a fost nevoie sa sudeze o tubulara de prezon.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Pe filet NU se da cu nimic (se curata cu peria de sarma si atat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las si eu asta aici: 

https://www.emag.ro/cheie-dinamometrica-demontare-roata-norauto-17-19-761037/pd/DG1M0DBBM/

si instructiuni de montaj unde scrie si ca nu se greseaza (nici cu WD40!!) nici prezoanele si nici butucii, jantele, fuzetele etc

Totusi, sint niste fineturi care pot fi interpretate:

- apply wax spray -D 322 000 A2- around centring hole/flange to ensure corrosion protection

- When changing a wheel, wheel centring seat should be waxed using wax spray to prevent corrosion between wheel centring seat and rim
– Remove wheel. – Thoroughly clean wheel centring seat on wheel hub and the centring ring of the wheel rim. – Apply wax to centring area -arrow- with a
brush.

- WARNING Wheel bolts, contact surfaces of wheel hub and wheel rim and wheel hub threads must not be waxed. Never treat wheel securing bolts with lubricant or corrosion protection materials!

wheels2.pdf

wheels1VW.pdf wheels3.pdf

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are reglaj cheia asta dinamometrica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/24/2008 at 7:44 PM, toni said:

De vreo 3 ani incoane am o mare problema cu desfacutul rotilor. Desi sunt stranse usor cu cheie de mana, la desfacere este un chin.

Elsa recomanda inlocuirea prezoanelor cand apar problemele descrise de tine

On 3/7/2019 at 9:48 AM, moroenius said:

are reglaj cheia asta dinamometrica ?

nu are nevoie, e prereglata pe 120 nM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!