Jump to content

Probleme ralanti, motoras pas cu pas, injector


SyncMaster
 Share

Postare recomandată

multumesc de raspuns, am incercat sa fac o adaptare manuala, am scos bateria, iar dupa ce am puso la loc am pus contactul dar nu se aude motorasul  :dry: , dupa 3 minute am pornit si motorul si tot nu se face adaptarea....cred ca nu e motorasul bun  :(

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştiu cum este la monopunct, la multipunct sigur bâzâie motoraşul.

Nu umbla la motoraş deocamdată pentru că mai sunt şi alte cauze pentru ralanti crescut.

Este oscilant ralantiul? Alte manifestări care nu ţi se par în regulă mai are motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu oscileaza deloc, doar ca de la un timp e mai mare valoarea relantiului  si masina mai zgomotoasa la relanti, nu am fost atent inainte cand puneam contactul daca se auzea motorasul, stiu ca se auzea cand opream masina. valoarea la rece intradevar inainte era in jur de 850 rpm. e derangant ca trepideaza si nu stiu daca nu si-a marit un pic si consumul sau e doar o impresie

 



iar cablul de acceleratie e destul de lejer, nu am umblat la el 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că într-o primă fază ar trebui să cureţi clapeta  să nu aibă vreun obstacol şi să nu se mai închidă la cât trebuie  şi să verifici senzorii de temperatură aer şi lichid de răcire. Ai un multimetru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de apa l-am schimbat, m-am uitat si la clapeta e destul de curata si se misca usor....am multimetru

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică tot ce vezi în pdf-uri şi zi dacă este ok.  Să ai la îndemână un spray de contacte să cureţi mufele. Mai pot fi şi alte cauze dar să le luăm pe rând (cam tot ce influenţează ralanti-ul are influenţă şi asupra consumului).

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc , ma apuc luni de treaba revin cu ce reusesc sa fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul temperatura apa este ok insa am observat ca cele 4 fire ce duc la mufa sunt dezizolate cca 1mm fiecare, poate sa fie asta o cauza? Acum 2 luni am avut dusi suportii motorului si am avut balans mare, cred ca de atunci e problema. Le-am curatat cu alcool, leam distantat bine intre ele sa nu se atinga cumva insa acelasi rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu problema mea rezolvată :-) miraculos... fără sa fac nimic semnificativ(am probat un motoras de relantiu ce nu l-am putut monta...etc) la 2 zile dupa probare sa revenit si nu am mai avut nici o problema cu ea, miraculos, s.f., sper sa nu fie temporar... Daca imi revine problema cum sa pun motorasul acela? cum îşi revine cuiul(specific ca nu puteam monta motorasul...doar mureş si dau cheie îşi revine cuiul ?

...doar mufez dau cheie si revine cuiul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuiul se reglează după cum scrie în postul de mai sus la pdf numit "senzor clapetă închisă". Suplimentar am mai pus un pdf (verificare-reglare switch ralanti). Care este ideea? La ralanti suportul ăla pe care vine cablul de acceleraţie trebuie să apese pe cui ca să ştie ecu că are clapeta închisă şi să dozeze amestecul ca pentru ralanti. Dacă nu se întâmplă asta ecu dă benzină mai multă (crede că ai acceleraţia puţin apăsată), dar clapeta fiind de fapt închisă aerul este mai puţin şi de aici turaţie de ralanti aiurea şi trepidaţii. Ca să faci reglajul vezi că îţi trebuie o sursă de tensiune de 6V (înseriază şi tu 4 baterii de 1,5V)

 

Cătălin, probabil cineva a măsurat "live", se mai practică atunci când nu ai sculele dedicate (uneori nici la reprezentanţe nu au şi atunci măsoară prin înţeparea firului sau dezizolarea lui).

Ce am zis mai sus pentru colegul este valabil şi la tine. Uită-te prima dată dacă la ralanti este apăsat cuiul ăla.

 

Tensiunea de 6V se aplică practic pe motoraşul pas cu pas se aplică tensiunea (se simulează situaţia de ralanti şi în această situaţie motoraşul trebuie să aducă clapeta în poziţia de ralanti) pe pinii 1-2 la mufa cu 4 pini şi pe 1-6 la mufa cu 6 pini, iar dacă se închide sau nu switch-ul se măsoară pe pinii 3-4 la mufa cu 4 pini şi pe 4-5 la mufa cu 6 pini (când apăsaţi cuiul trebuie să aveţi max 200 ohmi).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal la toata lumea sunt nou pe aici si vin si eu cu o problema la un golf 3 '93 1.6 ABU. la inceput oscila la relanti de la 500 pana la 900 dar isi revenea in cateva minute...a inceput sa faca tot mai frecvent am fo la mecanic  mi-a schimbat motorasul de la relanti si tot probleme. am schimbat rotorul distribuitorul capacul delcou fisele bujiile pompa benzina si problema persista. dimineata cand e motorul rece sta ok la relanti. dupa ce se incalzeste nu mai sta aproape deloc la relanti, nu se mai tureaza, nu trage aproape deloc, "da in nas" cum s-ar zice si se opreste motorul deci nici nu prea mai reusesc sa plec de pe loc. dar mentionez ca porneste imediat la sfert. Va rog mult de tot sa ma ajutati si pe mine ca ma chinui cu problema asta de cateva sapt.

Mentionez ca nu prea ma pricep la masini si mecanica deci va rog sa imi raspundeti cu termeni cat mai simpli

Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fie complicat colegu...

Mersi mult lupo_bv o sa încerc sa reglez cuiul cu cele 4 baterii sa revină la normal sa îl pot monta...deci 1-6 la cei 6 pini ai mei...sa îl reglez în caz ca va apărea problema sa îl am de rezervă...mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@manole90

Dacă nu-i din corpul clapetă ar mai putea să fie senzorul de temperatură (ECT) sau canistra de vapori (EVAP). Primul este sub delcou,iar canista de vapori undeva în stânga, vezi că are o valvă cu o mufă cu fire în ea. Încearcă să scoţi mufa pe rând de la unul şi de la celălalt, vezi dacă se schimbă ceva. Nu sunt singurele cauze, dar începe cu astea.

Mai încearcă asta: mergi la un magazin de electronice şi cumpără o rezistenţă de 270 sau 330 ohmi (nu contează puterea şi vezi să fie ohmi nu kiloohmi), nu cred că costă mai mult de 1-2lei. După ce s-a încălzit motorul  la 80 grade, scoţi mufa de la ECT (motorul oprit) si introduci picioruşele rezistenţei în mufa care intră în senzor acolo unde vin pinii 1 şi 3 ai senzorului (vezi desen, te ghidezi după pintenul ăla singuratic). Fixezi cu bandă şi vezi cum merge. Dacă merge bine înseamnă că senzorul este dus, dacă nu se schimbă nimic atunci nu-i de la senzor.

 

@alinex, aşa am dedus eu din documentaţie, sper să nu fi greşit.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi muuult de tot lupo_bv.....am urmat sfaturile tale si era de la senzor....l-am schimbat si totul e ok.

Mersi din nou de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ruta Florin Cristian

Salutare dragi prieteni , am si eu o problema si nu reusesc sa ii gasesc rezolvare.

Problema ar fi ca nu reusesc sa fac motorasul de ralanti sa functioneze. Pe tester imi apar urmatoarele erori:

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

             29-00 - Short to Ground

00518 - Throttle Postion Sensor (G69)

             30-10 Open or Short to B+ - Intermitent

Cea de-a doua nu apare tot timul dar pe prima daca o sterg si pornesc motorul functioneaza normal adica ralantiul este actionat de motoras pana in momentul in care apas acceleratie atunci se balbaie (nu vrea sa trecea de 2000 RPM) pana cand apare eroare dupa ce apare eroare se accelereaza normal dar nu sta cum ar trebuii la ralanti , ce sa fie oare?

PS: Cu erorile sterse si cu contacul pe pozitia 1 cand apas acceleratie se aude motorasul cum lucreaza.

Modificat de Ruta Florin Cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că este din cauză că switch-ul de ralanti a rămas blocat pe închis (sau rămâne doar uneori) şi informaţia care ajunge la ECU spune că ai clapeta închisă, la ralanti, de asta nu se turează.

Cealaltă eroare apare pentru că este murdar senzorul de poziţie al clapetei (este ca un potenţiometru).

Astea ar fi cauzele, dar nu ştiu cum poţi să desfaci corpul clapetă să ajungi la componentele astea, mai ales că switch.-ul de ralanti s-ar putea să fie în motoraş. Mai caută pe aici pe aria de la golf 3 sau chiar pe topicul ăsta că s-a mai discutat despre asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ruta Florin Cristian

Cred că este din cauză că switch-ul de ralanti a rămas blocat pe închis (sau rămâne doar uneori) şi informaţia care ajunge la ECU spune că ai clapeta închisă, la ralanti, de asta nu se turează.

Cealaltă eroare apare pentru că este murdar senzorul de poziţie al clapetei (este ca un potenţiometru).

Astea ar fi cauzele, dar nu ştiu cum poţi să desfaci corpul clapetă să ajungi la componentele astea, mai ales că switch.-ul de ralanti s-ar putea să fie în motoraş. Mai caută pe aici pe aria de la golf 3 sau chiar pe topicul ăsta că s-a mai discutat despre asta.

M-am documentat putin si din ce am vazut acest swich cred ca pentru motorul meu 1.6 AEA se afla in potentiometrul clapatei , am si curatat clapeta azi dar tot la fel face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ruta Florin Cristian

Deci stie cineva ce as putea sa ii fac potentiometrului de la clapeta , daca se mai poate face ceva , sa il desfac, curat sau altceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva unde se afla senzorul de temperatura admisie la motorul gti 2.0 8 v?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sub clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu am o mica problema..de cand am pus gpl pe masina nu mai sta la relanti la rece numai cu "sprit" din acceleratie pana se incalzeste umpic (aprox 40 grade cand pot cupla gazul). Miroase pe urma si a combustibil pe teava de esapament..Am fost si la reprezentanta..am fost peste tot.
un raspuns daca aveti ceva solutie. MS! :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare cand apas frana scade relantiu de la ce o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil pierzi vacuum pe la pompa de servofrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum pot sa vad daca pierd ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui să ai şi pedala de frână cam tare şi frâna cam ineficientă. Mai ales dacă la ralanti când este vacuum-ul mai slab dacă se întăreşte destul de tare pedala ar fi un indiciu. Nu bag mâna în foc dar este o posibilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!