Jump to content

Probleme ralanti, motoras pas cu pas, injector


SyncMaster
 Share

Postare recomandată

Va salut, domnilor :) revin cu ce am rezolvat, si anume: rectificat chiulasa + schimbat garnitura, schimbat bujii beru, schimbat kit distributie gates + simeringuri, schimbat corp injectie + clapeta + motoras pas cu pas (second - luate de pe masina care functiona foarte bine), schimbat ulei aral + filtru ulei mahle, schimbat termostat + flansa. Putin inainte de a schimba toate aceste piese, am schimbat filtrul de benzina si filtrul de aer. Problema e ca masina a mers foarte bine o zi... tragea si avea vlaga in ea. Apoi a revenit la vechea problema, si anume - nu se mai accelereaza cum trebuie, nu stiu cum sa explic, smuceste, parca nu se alimenteaza bine, merge in hop-uri, ba chiar scoate fum negru cand o apuca... apoi isi revine... tind sa cred ca nu are ardere completa.
Aveti idee de la ce sa fie? Sa fie problema la scanteie sau la alimentare? Mentionez ca toba nu am mai avut fonduri sa o schimb, e o gramada de fier vechi si abia astept sa o dau jos sa pun alta (asta daca nu e vreo problema la sonda lambda... zic si eu). Oalta observatie ar fi ca mecanicul nu a mai pus garnitura pe corpul injectiei, sigur nu m-am exprimat bine dar cred ca intelegeti la ce ma refer. Amintesc si de acest aspect deoarece am citit ceva de etanseitati si nu stiu daca s-ar putea manifesta asa din aceasta cauza.
Numai bine din banat! Sa-mi fie cu iertare palavrageala :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pot fi probleme la bobina fisurata sau in curs de deces, fise fisurate, senzor Hall cu probleme, neetanseitati cum bine ai spus, sub clapeta de acceleratie tyrebuie sa fie neaparat garnituri, toate furtunele care intra in clapeta de acceleratie trebuie sa fie etanse. Incearca sa mergi cu mufa scoasa de la sonda lambda sa vezi daca mai face figuri. Repeti operatiunea si cu mufa de la sonda de temperatura a antigelului, sa vezi daca sunt ok acestea. Nu ar strica si o diagnoza, vad ca parca nu ai reusit pana la urma sa o pui pe un tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, nu am reusit sa o pun pe tester... am fost la vreo 3 mecanici si toti au zis "daca te iei dupa tester nu ajungi niciunde"... ce sa mai zici? Pana la urma m-am oprit la unul aproape de casa si tot ce am enumerat mai sus m-a ajuns la 1000 lei cu tot cu mana de lucru. Garnitura aia mi-a ramas in minte, parca nu e treaba facuta pana la capat, iar eu nu sunt un om care sa faca lucrurile de jumatate dar nu i-am mai zis nimic. Acum n-are scapare, o demonteaza iar :) trebuie sa-i dam de cap. Mare multumire pentru promptitudine. Toate cele bune!

Modificat de DEY_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin...
Ieri am postat de la lucru si, cand sa plec acasa... mai pleaca daca ai cu ce :( rosia nu mai porneste. O sa scriu in topic-ul aferent problemelor la pornire.
Numai bine din banat!

P.S. cica de aici o sa va trimitem ceva zapada zilele astea... deloc placut.

Modificat de DEY_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare am si eu!Acum ceva timp am schimbat motorul de pe masina...vechiul motor:un ALH 66kw/90 cai la care a cedat blocul motor!

Motorul actual :tot un ALH,numai ca nu am stat sa pun chiulasa veche etc sa mai fac alte prostii...deci am cumparat un motor complet!

Problema:pe motorul vechi imi dadea mereu limp mode cu un debitmetru zic eu fara nume...pentru ca avea decat un cod scris!Am luat de pe o Skoda Octavia tot ALH un debitmetru BOSH!Pana sa cedeze blocul masina functiona perfect,fara limp mode,insa pe motorul actual cand bag mufa cu motorul pornit,incepe sa varieze turatiile la relanti?ce sa fie oare?sa fi intrat praf la debitmetru?Astept niste pareri!Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să nu fie alta cauza. Cu mufa de la debitmetru scoasă ECU calculează cantitatea de motorină injectată raportată la o valoare în jur de 550mg/stroke, iar când bagi mufa la valoarea dată de debitmetru (dacă este bun) care este de 230-370mg/stroke.

Dacă motor complet înseamnă si senzorii de pe el, atunci trebuie să faci o scanare să nu aibă vreunul ieşit la pensie (de exemplu dacă senzorul de temperatură al lichidului de răcire este dus poate cauza variaţii de turaţie la ralanti).

Deci în primul rând o diagnosticare cu vagcom.

 

PS Să precizezi exact ce ai schimbat în afară de blocul motor şi cam în ce limite variază ralanti-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci,motorul este luat complet de pe o Skoda cu dauna totala spate!...era pe masina,eu cu inca 2 prieteni l-am demontat!ALH-ul meu avea in plus fata de asta senzor ulei in baie,asta nu are,dar mecanicul mi-a spus ca poate schimba baie dar momentan nu prea e graba!Ideea este ca motorul meu vechi care a cedat a functionat cu un alt debitmetru si intra des in limp mode!Dupa ce am luat debitmetrul BOSH,vechiul motor nu a mai intrat niciodata limp mode!Acum am acelasi debitmetru pe "noul" motor dar daca conectez mufa variaza de la 900 in jos,pana pe la 700 unde da sa moara dar ceva "il duce" inapoi la 900!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie făcută o diagnoză. Eu unul nu cred că este de vină debitmetrul, mai degrabă senzorul de temperatură al lichidului de răcire sau ceva pe la pompa de injecţii. Din câte îmi dau seama nu se pupă cantitatea de motorină cu cantitatea de aer şi de aia dă să moară, ECU "vede" asta şi corectează situaţia prin modificarea cantităţii de motorină sau modifică avansul (asta ar urma să vezi tu cu o interfaţă vagcom) şi tot aşa. Este un scenariu posibil, nu este obligatoriu să fie aşa.

 

PS

Acum am văzut că nu ai ales bine topicul, ar trebui mutată discuţia pe aria de golf 4, aici nu are nici o legătură cu subiectul topicului

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal, am si eu aceias problema , am facut o diagnoza ,  (  clapeta si motoras - pas cu pas  ) mia zis sa curat clapeta , am mers la servis , miazis ca nu se curata , trebue sa cumpar , tot corpu cu tot cu motoras , costa cam zece milioane, daca cumpar doar motorasu se poate schimba ? ,va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corpul clapeta vine cu tot cu motoras nu ai cum sa il schimbi separat iar clapeta se poate curata cu spray de curatat carburatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

        Buna seara, sunt nou pe forum, apreciez mult persoanele care au timp si scriu lucruri benefice, tocmai de asta apelez pentru prima data la forum... sper sa fiu ajutat  :lol:

 

Am un VW golf 3 model ABU 1,6 si totul bine pana acum 2 - 3 sapt. cand masina a inceput sa faca figuri pentru prima data, adica se tura singura 600 -1700 turatii... am oprit motorul si apoi a mers... totul bine pana acum o sapt. cand la rece cand pornesc de fiecare data se tureaza 600 - 1700 ture cand jos, cand sus...dupa ce se incalzeste variaza relantiul cand e la 600 - 700 ture(subturat, de tremura toata) cand e la 1400 de ture.

 

       Am fost la 5 mecanici in Sibiu si au spus ca nu au ce sa faca sa regleze... nu a reglat nieni nimic la ea(o singura chestie, mia schimbat mecanicul meu  unde ma duc mereu flansa dintre motor si carburator pentru ca era gaurit si sufla) ce am inteles eu de la mecanici si de pe forum de aici citind 10-15 pagini ca nu au testerul VOG-COM.

Am incercat eu sa vad daca sunt in regula furtunele de pe langa carburator(si sunt in regula) am incercat sa RESETEZ cum scriau 2-3 baieti pe aici( dar am facuto cu motorul rece si nu cred ca am facut bine) am mai incercat sa merg cu ea turata la 5000 ture dar eu am mers in a 3 si a 4 la 5000 de ture(nici asta nu cred ca am facuto bine cred)...

 

       Ce pot sa fac? Cum pot rezolva problema? Gasesc VAG -COM in Sibiu si unde ? Am vazut useri din sibiu cu exact acelas model, Golf 3 model ABU de 1,6, ce au rezolvat problema(de mac23  vorbesc).

Este cineva din Sibiu ce ma poate ajuta live ?  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. verifica mufa aia care intra la carburator sa nu aiba umezeala in ea. eu am patit o data si s-a rezolvat in felul asta. o alta solutie este sa verifici mufa de la temperatura apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, a verificat mecanicu mufele...(si nu a zis nimic deci sunt ok). Mufa de la temp.apa nu stiu unde e... da nu vad rostul sa verific mufa la temp.apa pentru boala masini  :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie să fie răcită maşina ca să aibă treabă cu temp. apei :10[1]: .

Nefuncţionarea corespunzătoare a senzorului de temp apă (contacte imperfecte, senzor mort) poate provoca ralanti instabil.

Dar având în vedere că la ABU (cam toate mk3 pe benzină sunt aşa) nu este ca la alte modele vw senzor de temp. 2 în 1 (adică un senzor care trimite semnal la ECU şi unul care trimite semnal la bord), aşa că dacă ar fi probleme cu acest senzor ar trebui să se vadă şi pe ceasul din bord.

Ar mai trebui verificate: valva de la canistra de vapori, actuatorul de ralanti şi senzorul clapetei de acceleraţie, dar ar cam trebui şi un vagcom la faţa locului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK...in bord totul e ok... in mare cu vag-com trebuie...  :D (ca restul a verificat mecanicul si eu,cate ceva...dar nu are vag-com mecanicul ca cica e prea vechi...) ma poate ajuta cineva in Sibiu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv  - Mufa de la senzorul lichidului de racire are 4 pini - 2 pt ceasul de bord, 2- pt ecu, iar acestia nu comunica intre ei

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îmi cer scuze pentru inducere în eroare, ai dreptate. M-a indus în eroare faptul că în schemele din autodata la toate benzinarele mk3 este figurat numai G62 nu şi G2 (la schemele de la diesel sunt figurate amândouă !).

 

Aşa că @alinex verifică şi acest senzor, adică verifică mufa în sine şi cu un ohmetru zi ce rezistenţă este între pinii 1şi 3 cu motorul rece şi cu apa la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal ,stie careva  unde este  valva dela canistra de vapori , multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi pdf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sincer nu ma pricep şi la asta...nu ştiu cum se verifica...totusi am impresia ca trebuie sa ma fac şi mecanic la cât de pricepuţi sunt unii mecanici... luni ma duc cu maşină la un alt mecanic care are vag-com sper sa se rezolve... Am şi eu o curiozitate în ce constă vag-conul??? ce face omul practic? În ce constă testul/reglajul vag-com. Cineva de pe forum din Sibiu sa ma ajute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vagcom-ul sau vcds mai nou constă în două chestii:

  • o interfaţă de conectare la mufa OBD (on bord diagnostic) a maşinii de fapt un cablu cu un montaj electronic ce transferă datele din calculatorul maşinii în calculatorul tău;
  • un program în stare să citească aceste date

cu astea se pot citi diverşi parametri ai senzorilor care sunt pe motor. De curiozitate ţi-am ataşat un pdf cam cu ce se poate vedea la motorul tău

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ma poti ajuta si pe mine...sunt din Sibiu şi am aceeas maşină,model ca şi tine cu aceeaşi problema...cum te pot gasii???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum să fie aceeşi maşină :10[1]: ???

A mea este diesel şi nu are nici o problemă. Live nu prea am cum să te ajut (nici nu sunt mecanic să te pun să baţi drumul până în Braşov), doar cu sfaturi pe aici.

Dacă nu ai îndemânarea şi sculele necesare până la urmă tot la un mecanic ai să ajungi, aşa că dă-i un pm lui mac23 sau altui coleg din Sibiu poate ştie el prin sibiu sau împrejurimi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lui mac23 am vrut sa îi scriu da nu am reuşit :-))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!