Jump to content

Merita intercoolerul schimbat?


FABIAn RuSu
 Share

Postare recomandată

:Driver:

FABIA RS 1.9 TDI 131 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FABIAn RuSu

    15

  • Bogdan_wrc

    5

  • psycho_mishu

    4

  • Beshcu

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

pai la tine sunt destule optiuni, ai ASZ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul de 2.0TDI original costa 7 mil. Am reusit sa il sparg dupa ce am coborat cu spatele o bordura inalta ( la b7 se afla cel mai jos in compartimentul motor si se loveste primul)

post-1213-1231266942_thumb.jpg

Modificat de Leo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai de gand sa schimbi turbo, poti folosi cu incredere un IC de ARL. Cel de ARL, din cate stiu, s-a pus si pe unele motoare de 2.5, mai precis cele de 150 nsi 163cp. Poti merge linisiti cu el, dar ai grija ce tubulatura alegi pentru el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan> e ASZ motorul

Leo> pretul la un SMIC de ASZ tot cam pe acolo e fata de un FMIC de 2.0

Bescu> la ce sa am grija cu tubulatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poti sa faci in felul urmator cu tubulatura: Pentru coturi poti folosi furtun ( cel cu silicon sau siliconat numai stiu exact si cu panza) si pentru a merge cu tubulatura in linie dreapta foloseste tubulatura de aluminium. Vei fi incantat de sound-ul dat de acea tubulatura. Stiu de la Bora lui .:Bamse. Sper ca m-ai inteles, nu stiu cum sa explic altfel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai de gand sa schimbi turbo, poti folosi cu incredere un IC de ARL. Cel de ARL, din cate stiu, s-a pus si pe unele motoare de 2.5, mai precis cele de 150 nsi 163cp. Poti merge linisiti cu el, dar ai grija ce tubulatura alegi pentru el.

la motoarele de 2.5 nu sunt FMICuri ci 2 SMICuri stg-dr (la fel ca si la 3.0TDI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

in concluzie care FMIC original ar fi mai eficient:

1.9 150 cp

2.0 140 cp

2.0 170 cp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu chiar nu inteleg de ce trebuie schimbat S/FMIC-ul. Practic rolul lui e sa raceasca aerul comprimat, pt a obtine un grad de umplere mai mare al cilindrului.

Acum, orice schimbator pe aer mentine un DQ/DT constant. Adica daca nu cresti debitul in mod semnificativ, delta Temp e aproximativ constant (deci masina scoate mai putin fum iarna decat vara). Acum, mai e si "heat-soak" adica daca tragi tare de motor se supraincalzeste IC, scazand gradul de umplere.

Insa, cum orice diesel e un motor cu amestec sarac, puterea e data de cantitatea injectata (IQ) si nu de volumul de aer. Deci sa inteleg ca te chinui ca sa scoti mai putin fum???

Daca prelungesti tubulatura si montezi un alt IC, creste volumul post-turbo si creste lag-ul. Sigur asta vrei?

Cum spunea cineva mai sus, are sens sa te gandesti la IC cand ai modificari semnificative pe admisie (gen turbo mai mare, implicit si injectoare mult mai mari). Altfel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie, cel de ARL e mai mare, adica sa ai grija sa nu trebuiasca de decupezi bara!

cand am vrut s apun la GOLF unul de ARL..asa trebuia. zGb stie..ca si el a avut aceeasi problema..dar el pana la urma a pus unu aftermarket.

pisicutza, ai dreptate ! dar,eu cred ca daca pune FMIC, atunci trebuie sigur updatat si softul sa nu castige lag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

evident ca dupa schimbarea de intercooler urmeaza un upgrade de soft :D ...altfel ce folos as avea? :icon_thumright:

deci....pe care sa-l montez ??

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Laurentiu_LWR

eu zic sa il montezi pe acela nou,ca de e nou,iar pe cel vechi mi-l vinzi mie...nu merge afacerea? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si eu aici ca nu stiu unde in alta parte. Si cred ca problema mea are legatura cu IC-ul. Deci:

Masina merge mai prost ziua decat noapte. Da stiu, nu sariti, e normal... Dar... Merge destul de mai prost...

Noaptea(sau pe racoare) e mult mai sprintena, raspunsul la acceleratie e instant, merge mai bine decat atunci cand aveam power-box pe ea.

Ziua in schimb e... inceata. In aceeasi viteza la aceleasi turatii raspunsul vine greu, e foarte moale masina etc.

Sa fie o problema de racire? Ma refer aici la intercooler. merita sa-l schimb sa scap de chestia asta?

Pun alt SMIC sau un FMIC? Sau 2 SMIC-uri(aici ar fi mai complicat cu tubulatura)?

Masina este un Toledo 1.9 TDI ASV stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand curata intercoolerul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost curatat acum cateva luni dar... cred ca ai dreptate. As putea sa incerc asta mai intai! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

e normal sa traga diferit pentru ca nu sunt aceleasi temperaturi si ziua si noaptea iar aerul cu cit e mai rece cu atit este mai oxigenat si automat si arderea mai buna mai rapida si raspumsul in acceleratie mai bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

sal

Si eu am problema asta... pe caldura abea trage masina si in acelasi timp se incinge motorul foarte repede.

Cred ca o sa-mi schimb intercoolerul.

Modificat de psycho_mishu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa nu dati banii degeaba verificati cat de sus urca temperatura aerului cu vag com-ul....

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ne spui si in ce modul si canal

si eu tocmai mi l-am mantuit, in sensul ca l-am dat jos si cu aparatul de spalat sub presiune l-am spalat

am indoit o buna parte din faguri, si acum ma gandesc ca nu mai are racire cum trebuie

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un spray de curatat carburatoare era numai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are rost sa schimbi intercoolerul daca nu e spart..sau daca nu folosesti presiune mai mare in admisie decat cea data de fabrica.

daca schimbi intercoolerul cu unul mai mare diferentza de putere intre zi cu soare si zi racoroasa va fi mai mare.

de ce?

pentru ca un intercooler mai mare are o masa mai mare de aluminiu si deci are o inertie termica mai mare...cand se incalzeste ala....cald ramane.

Modificat de morghen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu intercooleru crapat si vreau sa il schimb, am gasit o firma care face radiatoare si imi fac ei unu complet din aluminiu fara plastic,la pret de 4oo lei,si la pretul asta am gasit si unu nou,oare merita sa imi iau unu facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cumparati unu nou nu t juca ca e posibil sa nu iti raceasca cum trebuie aerul si o dai in altele pe urma....cu turbina nu e de jucat...sunt destule grade acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!