Jump to content

Foloseste la maxim puterea si cuplul!


john33exe
 Share

Postare recomandată

salutare!

am decis sa deschid acest subiect intrucat consider ca toti dorim sa folosim cat de mult si de eficient se poate puterea si cuplul dezvoltate de masinile noastre mai ales dupa ce am facut ceva modificari la ele. fiecare vrea sa stie si sa simta cum banii investiti in upgrade-ul de putere dau roade.

un alt motiv care m-a determinat sa incep discutiile pe aceasta tema este faptul ca in urma modificarilor facute la masina personala inca mai am de munca cu "pusul pe asfalt" a ceea ce poate.

sunt sigur ca sunt multi care au incercat diverse metode pentru diminuarea la maxim a pierderii de putere intre motor si roata - un aspect

si

al doilea aspect - folosirea eficienta a puterii.

speta: in urma upgrade-urilor la injectoare, ECU, ambreiaj si volant golful meu se simte acum mult mai "capabil" decat in varianta de fabrica.

problema este plecarea de pe loc in forta. se cunoaste faptul ca la TDI-uri o caracteristica este cuplul relativ mare dezvoltat. cu cauciurile originale 205/55/16 rupe nasol de tot aderenta de genul ca in a I-a se tureaza instantaneu aproape de 4500rpm in acelasi timp rotile se invart in gol. daca mentin acceleratia prinde aderenta dupa cateva secunde apoi la a II-a, pedala la fund, aproape acelasi fenomen doar ca aici aderenta revine mai repede iar la a treia aproape ca nu se mai simte (deja am ajuns la 100km/h, in conditiile in care schimb in a IV-a la 120km/h.

am incercat varianta cu cauciucuri mai late 225/50/16 .... se intampla cam la fel, diferentele sunt insesizabile.

o componenta care ar ajuta la punerea puterii jos mai este LSD (diferential cu patinare limitata). insa nu cred totusi ca masina va "tasni" deodata nici atunci.

modificarea pinioanelor pentru a I-a si a II-a in sensul de a le face mai lungi ma gandesc ca e posibil sa ajute...

volant usurata imbunatateste transferul de putere de la cutie la motor.

axul cu came....

...etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreb si eu care e intrebarea?

de ce iti patineaza masina?

LSD sincer nu cred ca te-ar ajuta atat de mult cat ti-ar servi o tractiune integrala sau macar una spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este cuplul mare care ajunge la roata si determina ruperea aderentei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 320Nm care vin destul de rapid si cu toate astea in afara de cateva milisecunde pana intra puntea spate masina nu rupe aderenta.

Posesorii de TT 2.0 cu tractiune fata se vaita ca le mai derapeaza la accelerari bruste. Si asta la un cuplu inferior cred unui diesel mai puternic.

Implicit cred ca:

- ori schimbi pneurile cu un castig nesubstantial dar poate totusi de mentionat, migrand pe unele mai "sport"

- ori o lasi mai moale (mai ales pe ud), asta e varianta cea mai ieftina

- ori iti cauti o masina cu tractiune integrala sau spate

Eu imi repet intrebarea, care e intrebarea pe acest topic?

Modificat de docman2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 320Nm care vin destul de rapid si cu toate astea in afara de cateva milisecunde pana intra puntea spate masina nu rupe aderenta.

Nu ziceai tu prin alt topic ca rupi aderenta si din mers la 110km/h? Acum zici ca nu o rupi nici la plecare? :)

Ca sa-ti amintesc:

Concret:

- Se ia una bucata drum uscat, drept, >25 grade afara, masina cu un pasager dreapta, cainele copilot in spate, fara bagaje.

- benzina standard 98.

- cauciucuri michelin pilot ceva (nu stiu exact denumirea) noi, cu macar 3.5mm de carne ramasa, n-am masurat exact (masina n-are inca 15.000, nefortata) dimensiuni 245x45x17, jante standard, etc

- se merge constant 110 pe bord (106 pe gps) in viteza a 6-a

- se retrogradeaza in viteza 3.

- se aplica bine capul pe tetiera ca altfel doare

- se cupleaza si se accelereaza corect ca la scoala de soferi

urmarea:

- lipseste anuntul capitanului ca "decolam" in rest totul e conform...

- indicatorul de tractiune de pe bord clipeste disperat pana pe la 120-130.

- cainele te injura de mama in gand (noroc ca nu poate vorbi)

- diversele sticlutze, servetele aruncate de prietena prin masina in dorul lelii zboara in mod artistic spre disperarea mea

presupun ca indicatorul de tractiune asta inseamna: rupt aderenta? ESP/ASR-ul nu merge decuplat peste 50 km/h deci eu asta zic ca imi semnaleaza el acolo cu delicatete, ca-si justifica R&D-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ice_2k >>> ce vrei, omul are o problema cu intrebarea...

docman2 >>> topicul acesta nu se constituie intr-o interogatie ci intr-o discutie pe marginea celor mentionate in primul post. ideea este sa adunam cat mai multe informatii despre subiect.

de exemplu: zice unul - am masina cu tractiune...si eu am adoptat metoda ..... care a redus/eliminat problema....get the ideea? :angry:

Modificat de john33exe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, nu am cuplul TTului (desi sunt pe aproape) si nici TORSEN...dar am facut multe plecari si din a 2a tare si daca nu e ud rau pe jos nu am probleme...ESP doarme linistit si nu patineaza rotile deloc. ...deci john, eu zic ca 4x4 iti trebuie, nu doar LSD si cauciucuri bune.

da...daca nu poti 4x4..atunci incarca cu roti mai mari, cauciucuri semislickuri (stiu ca toyo r888 pun ff bine puterea jos...dar sunt periculoase pe ud) si LSD...si dozeaza cuplu mai de sus.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, nu am cuplul TTului (desi sunt pe aproape) si nici TORSEN...

Nici TT-ul n-are Torsen, tot Haldex e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm..my bad..sorry...credeam ca TT asta nou are torsen.

ideea e ca din 2a...de la 2500-3000-3500 rpm...WOT...si nu patineaza deloc..cat e asflat uscat.

sincer...cand aveam ambreiaj stock...asa l-am stricat...de pe loc 5-6000rpm si eliberat brusc pedala din stanga si masina pleca bomba..si daca nici atunci nu patina nicio roata..sau ESP...iti dai seama ca din a 2a e mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma uitam la drag race facute cu dodge srt-4 are tractiune fata si pleaca teava!!!

>>>

bine, ca acolo e pista speciala, slick-uri, diff....dar ca idee, se poate si pe FWD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lsd-ul ajuta mult,cu siguranta cu lsd nu o sa mai patinezi.Acum imaginati-va voi cum plec eu cu 480nm cuplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@john33exe

scuze n-am urmarit tot topicul tau cu prezentarea masinii asa ca sper ca nu spun ceva ce ai facut deja(ma refer la suspensie sport)

cred ca si o suspensie sport f.f.f. dura te-ar ajuta un pic mai mult - adica nu s-ar ridica botul masinii si nu ar mai avea cu ce sa apese pe puntea fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ziceai tu prin alt topic ca rupi aderenta si din mers la 110km/h? Acum zici ca nu o rupi nici la plecare? :blink:

Ca sa-ti amintesc:

ice_2k, stiu perfect ce am zis, iti reamintesc ce am scris mai sus:

"cateva milisecunde pana intra puntea spate masina nu rupe aderenta"

Putin respect sincer inainte de a da un paste la o discutie in care am descris <exact> ce am spus mai sus. Consider gratuita sincer remarca ta. In fine.

@bogdan_wrc

tot haldex este, nema loc de torsen :) in minicar :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

John33exe vezi ca este un user pe forum Andi B. care are un A3 2.0 TDI de 170 de cai si si-a pus LSD.Timpul cu plecare de pe loc sa imbunatatit cu peste 0,5 sec,poate sa abordeze si curbele mai puternic.Cred ca iti poate da un sfat foarte bun.Problema poate fi la tine ca poate pleci prea turat si din cauza cuplului mare iti patineaza prea rau.Am avut si eu problema ta(nu stiu daca la fel de rau) si din experienta am vazut ca eliberarea brusca a ambreiajului duce la asemeanea scartait.Incearca sa o tii din ambreiaj sa nu-l eliberezi de tot si sa dozezi aceleratia.Daca dai in aceleratie tare(cel putin la mine asa se intampla)patina rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@docman Nu inteleg de ce-ai sarit asa dar ma rog :blink: In celalalt topic ai zis ca-ti patineaza la 110km/h. N-ai zis nimic de "milisecunde". Oricum e bine de stiut ca poti sesiza acele cateva milisecunde, sunt curios cine cu Haldex de pe-aici mai are asa capacitati bionice ;) (nu sari iar, e doar o gluma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice, am indicat si simptomele: clipeste pe bord indicatorul de derapaj. Sa nu crezi ca incepe sa fuga fundul :blink:

Am mentionat acolo (intr-un mod cel putin elocvent cu cainele :angry:) ca masina decoleaza literalmente. Inseamna destul de clar zic eu ca prinde tractiune rapid?

Beers mate si un suc daca dai prin Paris ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5torm > cred ca iti ia ceva sa pleci de la semafor.... :icon_thumright:

cristibt > am suspensie sport dar nu e ceva foarte dur. cu siguranta ca una mai tare ar imbunatati situatia. se ridica botul masinii dar nu atat ca si cu cea stock. poate ar ajuta si un sway bar mai gros...niste bucse poliuretanice.

oricum, la tractiune fata e o problema destul de delicata treaba asta cu "tasnitul". in cautarile mele am gasit o chestie referitoare la introducerea a doua trepte pentru avansul injectiei: una cu avans intarziat care sa fie folosita pentru plecarea de pe loc (o putere mai mica) si a doua cu cel normal, schimbarea intre cele doua cu ajutorul unui comutator...mi se pare totusi un pic fortata treaba asta. pai mai stai sa apesi butoane in mers....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6.5s am scos cel mai bun timp 0-100 dar e foarte greu sa dozez acceleratia incat sa plec fara pic de scartz.Un lsd si cativa cai in plus sigur m-ar propulsa sub 5.5 .Cativa cai in plus or sa vina saptamana asta(pompa+debitmetru),lsd mai incolo.

Modificat de 5TORM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic

scoti suta in 6.5s?? pune si tu un filmulet.... ai verificat bordu cu gps? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca are sanse...la cum tragea masina lui in vara...

tu ai vazut cum trage masina lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

live nu...dar trage mai bine decat un gti cipuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproape la fel dar trage mai bine ca un ed.30,dar sa ramanem on topic ca iar se intra in polemici si incepe lumea sa se certe pe aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as pleca si mai bine daca as avea aderenta.Cu ed30 sincer as vrea sa ma dau cu unul da sa aibe si sofer sa stie sa dea in el,primul cu care m-am dat nu se prea pune ca nu prea dadea bine in masin,sau poate mi s-a parut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!