Jump to content

Pedala de frana blocata


geovadim
 Share

Postare recomandată

Am unele probleme cu frana de mana electronica si de aceea nu o mai folosesc pe moment, motiv pentru care trebuie sa las masina parcata in viteza. Problema este ca, uneori, cand revin sa pornesc masina, pedala de frana este blocata (adica nu pot apasa pe ea, este pur si simplu "beton"). Eu am parcarea putin la vale si, pana pornesc masina si pedala de frana devine functionala, masina o ia in jos cateva secude, interval in care pot lovi alte masini, fie aflate din lateral (daca volanul nu e drept) sau din spate de pe strada (daca volanul e drept).

Intrebarea mea e: este normal ca pedala de frana sa fie blocata dupa ce masina e lasata in viteza? Cand foloseam frana de mana nu se intampla asta niciodata.

Am observat ca pedala uneori se blocheaza, alteori nu. Indiferent de intervalul orar in care masina sta pe loc in viteza. Adica uneori am gasit frana blocata dupa o noapte, altadata dupa 1 ora. Se intampla sa gasesc frana deblocata la fel, dupa o noapte sau dupa o ora. Nu e o regula. Ceva nu mi se pare ok. As dori si eu niste sfaturi daca si la voi se intampla, daca fac eu ceva gresit sau trebuie sa merg in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala de frana se betoneaza atunci cand presiunea din sistemul hidraulic al franei scade de tot sau aproape de tot. uneori scade de tot dupa o ora, alteori dupa o jumate de zi. Presiunea revine dupa ce pornesti motorul si gazele de ardere incep sa creeze presiune in servofrana. Totusi, daca te straduiesti sa apesi mai tare, ai putea sa vezi un efect de franare chiar si cu motorul oprit. Dar trebuie sa apesi, nu gluma. E nasol sentimentul cand masina incepe sa se miste si nu ai frana, asa ca stai cu piciorul pe pedala si da-i cheie. Si eu am inceput sa nu mai folosesc butonul de frana decat atunci cand e neaparata nevoie, ca stiu cat e de fiabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns. Daca apas cand e tare frana nu risc sa se strice nimic la instalatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa apesi cu incredere, nu ai ce sa strici! Ca o paranteza, la tine fenomenul apare datorita faptului ca atunci cand parchezi sigur ti piciorul pe frana si opresti motorul ... si uite asa dispare vacumul din servo :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am manual.

FantomA, atunci cand opresc sa nu mai tin piciorul pe frana si am scapat? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e greu sa cred ca poti opri in rampa sau panta fara sa ti piciorul pe frana :lol: Solutia pentru tine avand in vedere ca nu-ti merge farna de mana este sa apesi mai ferm pedala de frana, nu ai ce sa strici. Datorita normelor de siguranta rutiera, sistemul circuitului de franare este pe "direct", deci ai frana, indiferent daca ai sau nu motorul pornit, numai ca forta de apasare a pedalei de frana va fi mai mare in cazul in care nu esti ajutat de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai o bordura in zona parcarii, indreapta putin rotile spre bordura si lasa masina sa se sprijine in bordura (asta daca parchezi cu fata in jos). Si in manual scrie ceva de genu asta, ca masura de precautie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea mea este, de ce nu te duci la service?totusi nu este normal ce se intampla.cred ca nefunctionarea corecta a franei de serviciu este legata de problema franei de "deget".sfatul meu este sa te adresezi unei unitati service, problema este mult mai grava decat iti dau tu seama.gandestete ca la fel de bine poti ramane fara frana in trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clau 75, am citit, dar dinvpacate nu am asa ceva.

adrianharlea, din ce au explicat oameni care se pricep, nu are treaba una cu alta. Frana de mana face figuri, e clar ca e de service. Cealalta nu, e normal cum se comporta asa cum s-a scris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred eu sa fie normal felul cum se comporta frana de serviciu :salut:

...cel putin mie nu`mi face asa si eu am parcat in rampa/panta/semi-panta ..toate locurile posibile si nu prea am avut probleme ca cele raportate de tine :Driver:

ai verificat lichidul de frana ?! ...vezi sa nu fie si pe-acolo vreo buba :salut:

mergi la service, explicale problema, detaliaza exact, poate le faci si o demonstratie ca tot ei au acolo semi rampe pt expunerea diverselor modele :)

....trebuie sa fie undeva o chestie minora care sa nu mearga cum trebuie

P.S.: legat de faza "sprijinitul rotii in bordura in caz ca parcare in panta cu fata in jos"... eu unu am aflat-o acum 3 saptamani :D (eu pana atunci parcam cu rotile drept, nu conta ce fel de plan e sau daca e drept :D ) ...si uite ca niciodata nu mi-o fugit din loc :)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

si mie mi se intampla chetia cu blocatul pedalei de frana, dar cum spunea si geovadim nu are o regula dupa care se blocheaza, nu e o problema, mai am colegi cu passat la care se intampla la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba, eu cred ca re legatura una cu alta.este electronica, frate...nu te joci...dar ma rog, sa-i lasam pe "oamenii care se pricep ".parerea mea sincera este sa te adresezi unui service, nu te juca cu chestia asta.voi ziceti ca este normal sa fie tare pedala si la un interval de timp dupa ce pornesti masina (vorba de secunde)?asta nu e dacie bai nene.parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tocmai am vorbit azi cu cineva de la un service al unui dealer VAG. E perfect normal sa se intareasca frana, la fel si directia atunci cand nu este pornit motorul. Pentru ambele, nu este nici un pericol daca sunt folosite inainte de a pornit masina. Nu se strica nimic, este numai efort fizic de manevrare. Asadar, cei care au scris aici ca este normal au avut dreptate, nu trebuie mers la nici un service pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ba trebuie mers !! Ai un defect la tulumba de servo frana !

Comportamnetul normal e urmatorul: cu motorul oprit prima pedala de frana trebuie sa tine pt ca fol vacumul care a ramas in sintalatie cat timp aveai motorul pornit. Abia dupa 2 3 pedale e normal sa se intareasca.

asa ca da fuga la service pt o verificare !

bafta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine la fel este. Cand am motorul oprit, este moale 3-4 pedale, dupa care se intareste.In rest, cat timp este motorul pornit, niciodata nu mi s-a intamplat sa se intareasca pedala. :huh:

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va propun sa cititi cu atentie posturile anterioare si sa nu mai postati pana nu ati inteles pe deplin despre ce se discuta. Geovadim a inteles despre ce este vorba foarte bine si dupa cum spune chiar el si cei din service i-au confirmat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din proprie experienta imi mentin pararea ca nu e normal ca atunci cand te intorci la masina sa gasesti pedata de frana beton !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrein, omul ca sa opreasca in rampa sau panta trebuie sa stea cu frana apasata, el in pozitia asta opreste motorul, asa ca dupa ce ia piciorul de pe frana avand in vedere ca motorul este deja oprit, nu mai are cum sa apara vacum in servo, acum ai inteles?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da m-am lamurit !

Dar am sa testez si eu treaba asta ca nu mie se pare normal sa piarda vacuumul asa de repede (adica dupa o singura pedala). Normal la intoarecere, cand porneste motorul ar trebui sa mai aiba ceva vacuum ...nu sa fie pedala beton, caci e riscant. Din neatentie poti scapa masina in fata.

Apoi si eu la firma tot cu botul la vale sunt nevoit sa parchez masina si nu tin minte sa ma fi gandit vreodata ca atunci cand ma intorc la masina sa am grija sa ma infing in pedala de frana ca sa nu o scap. Deci tot mai aveam ceva vacuum care sa ma ajute sa am un pic de servo frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa urmatorul teste ( l-am incercat eu, dar mai bine e pe propia piele )

dute pe o strada cu o panta de peste 45grade inclinatie, parcheaz-o cu botu la vale, tine pedale de frana, bago in a I-a, opreste motorul

dupa ce astepti cam un 5 sec. i-a piciorul de pe ambreiaj si ridica usor piciorul de pe frana ( atunci masina incepe sa se aseze, deci nu se mai va mai misca )

joacate apoi apasand de vreo cateva ori pe pedala de vrana si ai sa vezi cum o sa iasa tot vacuum si usor usor pedala devine BETON.

...bun, acum stai iar 5 sec. fara sa mai ai nici un piciorul pe nici o pedala, dupa punete in pozitie ca si cum ai porni masina (ambreiaj calcat la fund cu stangu

, picorul drept pe frana ) si vezi daca ti-o ia la vale :)

mie unu nu mi-a luato, si am mai facut chestia asta de 2 ori (aseara si acum 2 luni :P) sa depistez niste clinceturi ciudate care se auzeau dupa ce parcam in panta cu botu' la vale... dar intre timp am aflat ca era de la frana electro-magnetica a noului Passat, si de-aici si clickenturile :P

deci imediat ce am pornit motorul, in nici 1 secunda pedala de frana a devenit inapoi moale (a primit vacuum) si masina nu s-a miscat nici 1 cm din loc ;)

:offtopic: safe

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"dute pe o strada cu o panta de peste 45grade inclinatie" :10[1]: Doamne cum poti sa spui asa ceva... nu exista asa strazi :). Hai ca am primit si portia de ras pe ziua de azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ca n-or fi in Bucuresti, dar in BV si Cluj sunt destule. Ma mir ca zici asta cand apare la semnatura ca esti din cluj-n...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt inginer constructor. Asa ceva nu exista te asigur de pe acuma. Nu exista drum in cj cu Rampa de urcare mai mare decat 25%

Modificat de eto_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai odata drum in zona Pastorului din Zorilor. Hai cu jucariile de topograf/constructor si da-i o masurare. N-are cum sa iasa sub 25 nici in vis. N-are sens sa poluam topicul aici cu non-sensuri. Sunt sigur ca exista si topic-uri mai potrivite unde se discuta asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!