Jump to content

Viteza / rpm


Vially
 Share

Postare recomandată

Dupa discutia de AICI am ajuns la concluzia ca nu se poate merge mai tare de 130Km/h cu Octavia 2, cu motoare 1,4 si 1,6L pe benzina, fara sa depasesti 4000RPM, ceea ce deja e mult ca turatie. Datele le-am obtinut in urma unor calcule matematice, si as vrea sa fie confirmate de voi. Imi puteti spune ce viteza aveti la 3000, respectiv 4000 RPM in viteza a V-a ? Va multumesc. Nu de altceva, dar sunt socat, nu pot sa cred ca orice fel de motor pe benzina ai lua pe O2 nu poti depasi viteza asta pt mai mult timp...

Dupa calculele mele, la O2, in viteza a 5-a, avem

1.4MPI, 97Km/h @ 3000RPM si 130Km/h @ 4000RPM

1.6MPI, 97Km/h @ 3000RPM si 130Km/h @ 4000RPM

1.6FSI, 101Km/h @3000RPM si 135Km/h @ 4000RPM

1.9TDI, 143Km/h @3000RPM si 190Km/h @ 4000RPM

Sa inteleg ca nu mai poti trece de 130Km/h la drum lung cu un motor pe benzina ? Fiindca 4000RPM mi se pare o valoare destul de mare pentru a fi depasita la drum lung, de cateva ore, cu viteza constanta.

Astept reactii si comentarii de orice tip :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in treapta a 5a, acele stau perfect paralele, la orice viteza, deci poti aproxima dupa poza anexata.

Eu de 2 ani fac de 2 ori pe an cate 2000 de km aproape nonstop, ore intregi pe autostrada cu 4400-4700 de ture... oare motorul meu (53.000 de km) e gata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor pe benzina (de cilindree mica) este normal sa mearga mai turat si este gandit pentru asa ceva. Eu sunt convins ca daca ii faci reviziile la timp si ii pui ulei bun poti sa mergi linistit cu 5000 - 5500 rotatii sute de Km constant fara sa apara uzuri suplimentare.Este valabil si la motoarele diesel numai ca turatiile sunt mai mici. Eu cu octi 2 pe autostrada merg constant de fiecare data cu 180 si am undeva pe la 3750 de rotatii. Cu Octi 1 care o aveam (SDI + chip) mergeam regulat cu 3700-3900 de turatii (160-170 Km/h) si in 75000 km nu au aparut nici un fel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O turatie normala pt un Otto la 120 KM/h, ar fi in viziunea mea 3000rprm in V-a.

Sau 4000 rpm la 140 Km/h. Sau 5200-5500 rpm la 180 km/h. Asta la un motor pana in 100 CP aspirat.

Cand conduc un diesel (TDI) nu stiu exact turatiile pt ca stau cu ochii pe consumul instantaneu...in rest schimb vitezele dupa ureche dupa sunetul motorului, exact ca in vremurile cand conduceam Dacia.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nus ce sa zic, totusi nu cred ca e normal sa mergi cu motorul asa de turat la drum lung...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O turatie normala pt un Otto la 120 KM/h, ar fi in viziunea mea 3000rprm in V-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan
Or fi mai scurte sa "ajute" la acceleratii :-)

<{POST_SNAPBACK}>

sunt mai scurte ( si afara de ratiile cutiei de viteze conteaza mult si final drive ratio a diferentialului) pt. ca masinile VAG sunt in general si mai grele decat multe altele concurente deci ai nevoie de cuplu la roata mai marisor. in plus nemtii tin mult la elasticitate. elasticitate buna inseamna sa ai rezerva buna de cuplu la o viteza data...asta inseamna ratii mari ale transmisiei si turatii mai mari la aceeasi viteze.

Hondele de ex. au turatii si mai mari pt. ca la motoarele lor "actiunea" incepe dupa 4500-5000rpm ( linia rosie e la 6800rpm dar nu mi se taie alimentarea decat la 7000rpm). eu la Civic (vezi semnatura) intr-a 5-a am:

- 102km/h@3000rpm si

- 136km/h @4000rpm

dar elasticitatea o obtin prin retrogadare... eu schimb de regula vitezele pe la 5000rpm mai ales in treptele inferioare si merge brici (0-100km/h e cam in 9,5sec pt. Civic)

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, mi se par foarte scurte cutiile de la VW pe motoarele mici. Dau decat 2 exemple non-VW: Cielo (1.5l) 120km/h / 3000rpm; DSN (1.4l) 120km/h / 3-3200rpm

<{POST_SNAPBACK}>

Ce motoare mici dom'le, ca discutam si de 1.6FSI, motor pe benzina de 115CP, mai puternic decat motorul de 105CP 1.9TDI. Si totusi TDI-ul ajunge la viteze mai mari decat benzina, desi are putere mai mica... Are cineva idee de ce ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa spui ca 1.6 e motor mare?

La TDI cutie este mai lunga, probabil de aceea are viteza maxima mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... eu am cutie scurta sau lunga? Ca viteza maxima mi se pare "multa" :-)

Gangstufe I. 3,455

Gangstufe II. 2,095

Gangstufe III. 1,433

Gangstufe IV. 1,079

Gangstufe V. 0,891

Gangstufe R. 3,182

Achsübersetzung :1 3,882

0-100 km/h = 11,5

Viteza maxima 185 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pei e clar ca la TDI e cutie mai lunga, si de aceea ajunge la o viteza mai mare, intrebarea se pune de ce ? De ce motorul pe benzina de 115CP are cutia "mai scurta" decat motorul TDI mai slab ca putere, si totusi TDI-ul iti permite sa mergi cu el mai repede intr-un regim "normal" de turatie ? Inseamna ca daca vreau sa folosesc o O2, trebuie sa merg cu 125Km/h ? (cuplu maxim la 3800RPM) Mi se pare o tampenie, pentru un motor de 115CP !

Edit: Si ca sa vedeti aberatie, la Fabia lui rvacaru de 100CP, rezulta viteza optima de croaziera (respectiv cuplu max la 4400RPM) de 140Km/h. Adica un motor mai slab (100CP fata de 115CP), pe o masina apropiata ca greutate de O2, si totusi o viteza mai mare "optima" ! Eu nu mai inteleg nimic... Nu era normal sa poti folosi o Octavia 2 la viteza macar de 140Km/h in regim optim la drum lung ?

Edit: Hai ca am mai studiat si nu e asa. LA motorul 1.6FSI, cuplul maxim e la 4000RPM, deci viteza optima este 135Km/h. Totusi m-as fi asteptat la mai mult... Inca ceva: La motorul 1.9TDI PD, viteza optima daca ar fi sa ne luam dupa ce am discutat pana acum este de 90Km/h ! Ciudat rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDI-ul are cutie mai lunga deoarece plaja de turatii pe care functioneaza e mult mai mica (maxim 4.5-5k rpm) iar cuplul motor muuult mai mare ii permite acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pey concluzia e clara, zic eu. La motoarele pe benzina, viteza maxima "optima", daca pot spune asa, este asa de joasa din cauza cuplului foarte scazut la benzina. Mai exact: La motorul de 115CP pe benzina cuplul este de 155Nm la 4000, iar la motorul de 105CP pe motorina cuplul este de 250Nm la 1900. Si cred ca am lamurit problema. Nu trebuie sa cumparam cai putere ci cuplu... De unde vorba din semnatura lui ender: Real man drive Torque, not HP :P

Asadar Skoda Octavia cu motor pe benzina de 1.6 e o mare pacaleala, din punctul de vedere pe care l-am discutat, fiindca desi are putere mai mare, are un cuplu mai mic decat al TDI-ului, la aceeasi bani. Tre sa ma apuc sa strang bani de un TDi... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, la a mea la 140 ii si place cel mai mult (si ei si mie).

Cat despre cuplu si putere e discutabil rau de tot, si dam in "benzina vs diesel" :P Cred ca totusi preferi o Fabie de 1.4 75 CP cu cuplu mic decat un SDI cu cuplu mare nu ? :P

PS: Rog a nu compara benzina aspirat cu diesel turbo :P

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pey daca SDI-ul ar avea un cuplu mai mare decat benzinarul, si mi-ar permite sa merg mai tare decat ca motorul pe benzina, de ce-as prefera motorul pe benzina ? Pe mine nu m-a deranjat niciodata ca demarajul nu este stiu eu cum de puternic la masina, pe mine singura chestie care ma deranjeaza v-am expus-o, viteza maxima de croaziera la un consum si turatie optima... Uite, citesc PDF-ul cu date tehnice la Fabia, si vad ca la SDI am un cuplu mai mare ca la benzina, desi puterea e mai mica... Dilema, care e mai bun la ce vreau eu ?

P.S. Rog un administrator sa lipeasca thread-urile si sa le mute la generalitati, fiindca desi am incercat sa fie doua discutii diferite, nu mi-a iesit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt foarte interesat, si pentru mine e foarte important ca viitoarea masina sa fie silentioasa (adica turatie mica) la viteza de croaziera (care, cred ca suntem de acord, este 130 km/h). Banuiesc ca un benzinar mare cu putere mica e masina "ideala", nu?

Cum ar fi Fabia 2.0 (115 CP):

Gangstufe I. 3,455

Gangstufe II. 2,095

Gangstufe III. 1,455

Gangstufe IV. 1,103

Gangstufe V. 0,889

Gangstufe R. 3,182

Achsübersetzung :1 3,353

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand ies pe autostrada merg cu 130-140. Turometrul sta cam pe la 2800 la viteza aia. Iar de zgomot nu ma plang... mai tare se aude vantul decat motorul.. :banghead: asta in cazul in care e radioul oprit, ca daca-l pornesc nu se mai aude altceva in afara de el.

Modificat de shkoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai diferenta intre motoarele Diesel si Otto o face turatia si cuplul.

intotdeauna, un diesel are turatie mai mica, dar cuplul mai mare.

In legatura puterea - la aceeasi putere, dieselul are cuplu mare, turatie mica, Otto are cuplu mic, turatie mare. Dar, repet, aceeasi putere finala.

poate ca performantele vor fi asemenatoare sau cu mici diferente, dar un diesel iti ofera un cuplu mai mare, deci o flexibilitate imbunatatita. Acum de cutie: diesel-ul are cutie "lunga", pentru a permite o viteza mai mare de deplasare, iar benzina, datorita avantajului turatiei, are o cutie mai "scurta ", mai sportiva, pentru a permite demaraje mult mai rapide si scurte. Aceasta este in in detrimentul vitezei maxime.

De aceasta, la performante, la aceeasi masina, dar motoare cu aceeasi putere, benzina va fi mai fasneata in gama 0-100 km/h, dar la vit maxima, diesel-ul va fi mai bunicel cu cativa km/h. Asta daca nu cumva a fost ales un alt raport in trapta a 5-a sau a 6-a, pentru ca diesel-ul sa nu intreaca benzina la v max, ceea ce se cam aplica la masinile actuale.

La Octy 2,

1 - 1.6MPI - 75 kW

2 - 1.9 TDIPD - 77kW

tr 1 tr 2 tr 3 tr 4 tr 5 diferential CV vmax 0-100

1 - 3.46 1.96 1.28 0.98 0.81 4.533 190 12.3

2 - 3.78 2.06 1.35 0.97 0.74 3.389 192 11.8

Si atentie ca la diesel mai sunt in plus 2kW = 3CP. Deci se confirma teoria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca la diesel cuplul mare vine si de la capacitatea cilindrica mult mai mare, nu?

Daca se compara benzina si diesel la aceeasi cilindree ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca la diesel cuplul mare vine si de la capacitatea cilindrica mult mai mare, nu?

Daca se compara benzina si diesel la aceeasi cilindree ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu! Iata dovada (www.skoda.ro):

1.4MPI: 75 CP / 5.000 rpm; 126 Nm / 3.800 rpm; vmax = 167 km/h

1.4TDI-PD: 75 CP / 4.000 rpm; 195 Nm / 2.200 rpm; vmax = 168 km/h

LATER EDIT: Am recitit cele scrise; n-am precizat masina: este vorba de motorizari aflate pe Fabia! Dar ideea ramane...

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci de ce se mai produc benzinare? Ca se pare ca diesel "rules" la toate capitolele importante: vit maxima, cuplu, consum, tot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat ?

Putere au si dieselurile... o gramada... la Fabia este 1.4 benz si diesel cu aceeasi putere, 1.4 benz si 1.9 tdi cu aceeasi putere...

Ciudat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci de ce se mai produc benzinare? Ca se pare ca diesel "rules" la toate capitolele importante: vit maxima, cuplu, consum, tot...

<{POST_SNAPBACK}>

Un motiv ar fi ca performantele diesel-ului au costul de achizitie mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!