Jump to content

Big Brake Conversion cu buget redus


Drujba
 Share

Postare recomandată

Probabil ca multi altii care si-au facut resoftarea ecu (cip-tuning), am simtit in momentul in care 2,0 TDI -ul meu a ajuns la 170 CP nevoia unor frane mai puternice. Exista mai multe posibilitati care culmineaza cu instalarea unor frane after market profi, cu etrieri cu 8 pistonase, discuri de carbon, si asa mai departe. Din pacate toate aceste optiuni vin pe bani multi, bineinteles ca si rezultatele sunt de obicei pe masura.

Din fericire, grupul VAG isi construieste masinile pe platforme comune, asa ca intotdeauna exista posibilitatea de upgrade, adica sa folosesti unele piese de la niste modele mai evoluate. In cazul de fata franele fata de VW Golf 5 GTI.

Pe platforma comuna a lui Golf 5, Audi A3 8P, Seat Leon 2, Skoda Octavia 2, pe puntea fata, discurile standard de frana au dimensiunea 288mm. Pentru a evolua la 312 mm (cum exista pe Seat Leon FR sau Golf 5 GTI) nu trebuie facute foarte mari modificari, intrucat se folosesc in marea majoritate aceleasi repere!!! Cel mai important este faptul ca etrierul este acelasi. In cursul operatiei de conversie etrierul nu se scoate din circuitul hidraulic, asa ca operatia poate fi facuta destul de simplu.

In cazul meu (Audi A3 8P, cu 2.0 TDI si 103 kw) am constatat impreuna cu Volksman ca umatoarea lista de repere este comuna la A3 8P si G5 GTI:

- fuzeta

- etrier

- placute frana !!! (asta m-a mirat si pe mine, dar sunt aceleasi placute de frana)

- splash - guard (sau aparatoarea de tabla din spatele discului)

- siguranta de prindere pentru placutele de frana

- suruburi de prindere

Bineinteles ca exista si diferente:

- Suportii de etrier - acestia au bratele o idee mai lungi, pentru a face loc discului cu diametru de 312 in loc de 288; Volksman mi-a gasit o versiune nevopsita in rosu.

- discurile de frana - treceti la 312 in loc de 288.

Instalarea este destul de simpla, aceia dintre voi care doresc, au scule si se pricep si-o pot face singuri, sau se poate face intr-un service cu dotari normale.

Practic operatiunea este similara cu schimbarea discurilor fata, in plus existand demontarea suportilor de etrier standard si montarea suportilor de etrier de G5 GTI. La efectuarea modificarii va recomand sa puneti placute de frana noi.

Ca si costuri ajungeti undeva in jur de 1500 RON, in functie de diversele optiuni pentru discuri sau placute. Oricum, nu mii de euro.

Exista si optiunea de a trece la frane de R32, insa acolo sunt ceva mai multe de schimbat, inclusiv etrierii. Volksman va poate da mai multe detalii.

Efecte adverse: nu mai puteti monta jante pe 15", daca sunteti fani ai rotilor cu balon mare "ca sa nu simta gropile". Noua dimensiune este min. 16";

Eu am 17", asa ca nu a fost nicio problema. :)

Atasez si niste poze, care desi nu sunt facute in timpul montarii cred ca va pot fi de folos. In prima poza se poate vedea etrierul vechi si discul + suportul nou, iar in a doua o imagine de ansamblu.

In incheiere as vrea sa imi multumesc mie ca am idei cretze pe care ajung sa le concretizez, si lui Volksman ca are rabdare cu mine si imi cauta echivalente prin programele de piese. Sincer, daca nu era el, nu cred ca ma mai incumetam sa fac treaba asta. 10X Alex :) Pentru cei care doresc sa faca aceasta operatiune, puteti apela cu incredere la Alex (Volksman).

post-1323-1225376508_thumb.jpg

post-1323-1225376524_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!