Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

Am o Octavia 1 din 2006 (deci are acum 5 ani) si aprox. 60k. Am citit cu atentie cartea tehnica si cea in care sunt certificate reviziile si acolo scrie clar ca inlocuirea curelei de distributie se face la 120k la motoarele PD si la 150k pentru celelalte motoare diesel (nu se specifica niciun interval temporal).

Cum sunt in preajma intervalului de revizie, o sa merg la reprezentanta Skoda si o sa ii rog sa faca revizia, moment in care o sa stiu exact daca este sau nu nevoie de inlocuirea respectivei curele (revizia intentionez sa o fac la un service din afara RO). Va tin la curent ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea masinii nu (mai) apare limita de timp pt schimbarea distributiei; a ramas doar limita de km. Cel putin la Skoda asa este.

Dar in manualele de service (documentatia tehnica pe care o au dealer-ii de la producator) este prevazuta si o limita de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma tot nu m-ati lamurit ca daca nu e musai prefer sa schimb basculele inferioare ca s-au dus bucsele si daca ma mai strofoc umpic schimb si amortizoarele + geometrie roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cureua da semne de imbatranire(crapaturi pe cauciuc),atunci trebuie schimbata.Mai bine sa schimbi o curea preventiv decat pistoane dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost in aceeasi situatie (Fabia mea, tot fabricatie 2006, motor 1.4 TDI BNM). Am schimbat distributia la 49.000 km, in aprilie 2011, desi ar fi trebuit sa o schimb la 90.000 km. La service aveau un pliant in care se preciza ca distributia se schimba la numarul de kilometri sau la 5 ani. Am preferat sa previn, decat sa combat. Rolele si pompa de apa aratau bine, la fel si cureaua, insa kevlar sau nu ele tot imbatranesc in timp. Daca o schimbi pe "producator" iesi mai ieftin. Daca vrei pe "original" te costa ceva mai mult. In cazul meu (pe "producator"), schimbat distributie+pompa apa+curea alternator+intinzator curea alternator+ulei si toate filtrele=1.300 lei (toate piesele si manopera).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea masinii nu (mai) apare limita de timp pt schimbarea distributiei; a ramas doar limita de km. Cel putin la Skoda asa este.

Dar in manualele de service (documentatia tehnica pe care o au dealer-ii de la producator) este prevazuta si o limita de timp.

Nu scrie nici in documentatia de la producator. Am mai avut si eu discutiile astea cu cunostinte/prieteni, si chiar si cu tine :) :P

Totusi, ODATA, acum vreo 3-4 ani am vazut intr-un manual de service al masinii (de O1 parca) si o limita de timp de 5 ani. Nu mai este pe nicaieri trecut. Deci nu mai scrie nici colo nici colo.

INSA, un lucru care ma pune pe ganduri este urmatorul: cureaua de distributie NOUA, in cutie, are termen de valabilitate 5 ani!!! Exact ca si cutia de lapte de pe raftul de la market. Deci noua, nedesfacuta din cutie, are termen 5 ani. Asta stiu sigur. As ruga pe cineva care comercializeaza daca poate intari afirmatia mea.

Bun, si-atunci rationamentul meu este urmatorul: daca in cutie are termen 5 ani, pe masina probabil ca tot 5 ani va avea. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca astia 5 ani sunt relativi. De ce? Pai poate si cureaua aia a stat 6 luni, 1 an, 2 ani prin depozite inainte sa fie montata pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai perfecta dreptate,CONTI iti da un termen de montaj...DAR FAZA TARE E CA...am 4 feluri de distributii RENAULT pe ORIGINAL..crezi ca specifica ceva pe ambalaj perioada de montare? :lol: NIMIC..NIMIC...

IMI CER SCUZE DE CALITATEA IMAGINII..sper sa se inteleaga..data fabricatiei cu data de recomandare a montajului..exact 5 ani la Conti..

post-64586-0-51666700-1313505767_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista discutii pe forumul asta despe cand se schimba lichidul de frana, cand se schimba lichidul de racire, uleiul etc. Pana la urma cui ii pasa cand se schimba cureaua de distributie? Atata timp cat producatorul recomanda sau nu recomanda ceva singurul caruia ii pasa de masina sunteti doar voi. Asa cum producatorii uita sa precizeze cand se schimba uleiul de cutie de viteze este foarte interesant daca a dat cineva in judecata producatorul pentru o curea de distributie rupta inainte de termen? In Bucuresti ai foarte multe porniri si deci o solicitare mai puternica a curelei de transmisie si ma gandesc ca depasirea termenului de 5 ani este important indiferent de numarul de kilometri. Oare curelele astea au fost calculate pentru utilizarea in Bucuresti?

Pana una alta mult noroc ca atata timp cat ai masina ai si batai de cap :).

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca, cureaua e facuta sa tine mai mult de 5 ani sau 120 000 km in coditiile grele de exploatare, din motive de siguranta este ales un termen mai mic. Eu am schimbat-o la 6 ani si 121 000 km si sincer nu arata rau deloc (fara crapaturi sau alte minuni) iar rolele erau impecabile (bine alea sunt garantate parca 240 000 km) ... Nu am avut nici o emotie si am dormit linisit si forjat masina pana in momentul cand am schimbat-o adica la 121 000 km, chiar inainte sa o schimb am fost pe la Ranca si i-am dat numai 4000 si 4500 rpm prin treptele I si II ... Sincer nu stiu de ce va ingrijorati atat mai ales ca eu la 1.9 TDI si 2.0 TDI nu am auzit pe nimieni sa ii se rupa cureaua de distributie si am cautat si pe forumurile straine ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea masinii nu (mai) apare limita de timp pt schimbarea distributiei; a ramas doar limita de km. Cel putin la Skoda asa este.

Dar in manualele de service (documentatia tehnica pe care o au dealer-ii de la producator) este prevazuta si o limita de timp.

Nu scrie nici in documentatia de la producator. Am mai avut si eu discutiile astea cu cunostinte/prieteni, si chiar si cu tine :) :P

Totusi, ODATA, acum vreo 3-4 ani am vazut intr-un manual de service al masinii (de O1 parca) si o limita de timp de 5 ani. Nu mai este pe nicaieri trecut. Deci nu mai scrie nici colo nici colo.

.....................

Asa este, insa dealer-ii din Buc asa sustineau, ca au gasit termenul in documentatia de service ......

In cazul altor marci, de ex. Peugeot, am intalnit intervalul de timp specificat in documentatia de service.

Eu sunt curios de o alta chestiune, dupa ce schimbi distributia prima oara (ca e la 120k sau la 150k km nu are relevanta), de ce (cel putin in RO) ti se recomanda ca urmatoarea schimbare sa fie la 60k sau maxim 90k km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci GABIVVX de poza si de info. Deci exista un termen de raft. Acesta poate avea mai multe conotatii, unul din ele ar fi imbatranirea cauciucului, altul ar fi deformarile la care este supusa cureaua in ambalaj (adica sta 5 ani curbata intr-o pozitie, banuiesc ca au loc ceva deformari ireversibile). Or mai fi si alte cauze dar... Mai bine nu risti, nu?

Divine, eu la diesel nu am vazut pana acum nicio curea rupta din cauze de batranete. Am vazut in schimb curele rupte la tractiune (clar masina a fost impinsa sau s-rupt cureaua de anexe si a intrat la aia de distributie), am vazut la benzinare curelele mici dintre axe cu dintii barbieriti (nu erau originale curelele) si am vazut pe LT-uri curele din spate de la pompa de injectie cu dintii barbieriti (tot curele neoriginale).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intotdeauna m-am intrebat de ce au pus curele si le era greu sa puna un lant(nu vreu acum o discutie cum ca si lantul se schimba cu tot cu pinioane si patine si e mult mai scump). Singurul raspuns gasit de mine este ca sa se rupa. Am mai auzit de curele rupte dar nu ma pot contrazice din auzite.

Blitz cu siguranta ai vazut mai multe masini ca mine si nu am cum sa ma contrazic, mai ales cu tine, dar o curea se va rupe la un moment dat iar "originalitatea" pentru mine nu mai e o garantie de ceva ani.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octi a mea are doar 62.000km dar 5ani

p.s.: la masina din semnatura am facut schimbul distributiei (cu tot cu role, curea accesorii, pompa de apa) imediat dupa ce a implinit 4 ani; in contextul in care rulajul era de doar 50-55k km

Am o Octavia 1 din 2006 (deci are acum 5 ani) si aprox. 60k.

Am fost in aceeasi situatie (Fabia mea, tot fabricatie 2006, motor 1.4 TDI BNM). Am schimbat distributia la 49.000 km, in aprilie 2011

de ce v-ati luat fratilor diesel daca mergeti 10-12k km pe an??

si ca sa fiu ontopic: 90k km sau 4 ani. cine tine la masina schimba distributia chiar mai devreme, cine nu...nu o schimba deloc

Modificat de _zenith_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt curios de o alta chestiune, dupa ce schimbi distributia prima oara (ca e la 120k sau la 150k km nu are relevanta), de ce (cel putin in RO) ti se recomanda ca urmatoarea schimbare sa fie la 60k sau maxim 90k km ?

Ai schimbat-o tu la reprezentanta si ti-au recomandat sa o schimbi la 60 sau 90 k km. Pentru ca eu am schimbat-o la reprezentanta Skoda si mi s-a recomandat schimbul la 240 000 km, m-a costat parca 16-17 mil acum 1 an (am mai schimbat si fulie alternator + intinztor curea acesorii pe langa curea acesorii, role, curea distributie si pomapa de apa). Tot ce stiu e ca doar daca nu pui curea OEM, pui de ex Conti. aftermarket, se recomanda schimbul la 60 sau 90 k km la cele OEM e tot 120 000 km dar evident pretul este mult mai mare la reprezenata decat sa iei tu piesele si sa te duci la un service.

@_zenith_ Cine tine la masina isi trimite nevasta in garaj si doarme cu masina in pat. Sa fim seriosi ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

................

de ce v-ati luat fratilor diesel daca mergeti 10-12k km pe an??

......

:))

Pai daca nu am fi luat, mai aveai tu ce sa intrebi acum? :na:

Lasand gluma si vorbind serios, cel putin in cazul meu, rulajul anual sa imparte si pe altele. ;)

Oricum diferenta de pret fata de 1,4 16V era f mica si vroiam diesel; iar 1,9 tdi era nejustificat de scump(+ 1,5-1,7k euro pt acelasi nivel de echipare si fara nimic in plus).

Dar gata cu off topicul. :)

l.e.:

Adrian001, nu am schimbat-o la vreun dealer Skoda, operatiunea s-a desfasurat la Marian (La Service) si a costat 1.100 ron in primavara anului trecut.

Modificat de Aer Curat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai distributie sau distributie + revizie (ulei,filtre ...) ? De ex pe mine distributia + revizia de la 120 000 km m-a costat 22 de mil ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar distributia (cureaua de distributie, cureaua de accesorii, role, pompa de apa, in plus in kit a venit si un termostat, dar nu l-am schimbat si-l tin de rezerva), piesele (a intrat si antigelul in socoteala) si manopera a costat 1.100 ron.

Revizia uzuala o facusem, tot la Marian, cu vreo 2-3 luni in prealabil.

p.s.: in toata treaba asta nu a intrat si intinzatorul "motat" al curelei de accesorii; era ~300 ron in plus la costul total, insa cel de pe masina nu are/avea nici cea mai mica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce v-ati luat fratilor diesel daca mergeti 10-12k km pe an??

Pt ca asa am vrut, pt ca asa am considerat ca e mai bine. De ex eu in primii 2 ani am facut 65000 km. In urmatorii 3 ani, am mai adaugat doar 52000 km. Sunt convins ca fiecare are motivul lui. In plus, la bugetul de care am dispus, nu mi-am permis un benzinar adevarat, doar 1.6, asa ca mi-am luat motor, respectiv 1.9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar o curea se va rupe la un moment dat iar "originalitatea" pentru mine nu mai e o garantie de ceva ani.

Se va rupe, probabil dar cred ca nimeni n-a fost intr-atat de indolent incat sa o lase pana incepe sa se faca franjuri.

Pentru mine originalitatea are. Setul de distributie vreau sa-l iau si sa il montez original la service Skoda (apropos, cureaua mea are 6 ani!!!! si 123k km, cartea zice ca la 150k se schimba), chiar daca alte lucruri mi le-am pus aftermarket. In felul asta vreau sa ma pun la adapost de eventuale neplaceri care oricum n-or sa fie. N-ar avea de ce sa fie daca montajul si exploatarea sunt corecte. Dar...

In fine, e doar opinia mea. Nu vreau sa influentez pe nimeni, fiecare are dreptul sa-si cheltuiasca cum doreste banii de intretinere a masinii (si nu numai).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...eu imi montez singur distributia insa tu, care te pricepi mult mai bine decat mine, o faci la service Skoda iar cu toate astea afirmi ca nu prea pot aparea probleme...

M-ai facut sa rad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata sunt programat la Avia Pantelimon 1650ron :( ma duc sa o schimb desi cred ca e risipa de bani as fi preferat sa rezolv alte probeme cum ar fi bucsele de la bascule sau placutele de frana fata/spate. Sigurul motiv din care ma duc este ca nimeni nu imi poate confirma ca perioada de 5ani este doar o aberatie sau o inventie locala. Eu pana acum n-am schimbat niciodata cureaua de distributie la termenul de ani ci doar la nr de km dar am facut asta pentru ca nimeni nu a pomenit nimic de o perioada de timp si doar de nr de km. Daca e vreunul dintre voi care stie ce vb si poate infirma perioada de 5ani atunci renunt sa o schimb dar cum nimeni nu isi va asuma aceasta responsabilitate cu amaraciune in suflet ma duc sa arunc banii pe fereastra doar ca sa pot dormi linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa iti dau cateva preturi;pt cod de motor BMM distributia pe continental;CT 1028 K3 lei 460,CT 1028 WP4 cu pompa de apa inclusa lei 725. Ai grija ce distributie iti monteaza si daca e posibil sa stai prin preajma lor ;) Te asigur ca dupa operatiune o sa spui;am aruncat banii pe fereastra :( .Te asteptam cu impresii.FA TOT POSIBILUL SA STAI PE LANGA MECANICI LA EFECTUAREA OPERATIEI...REPET.. TE BATI CU EI TE CERTI CU EI..FACI PE DRACU IN PATRU..IL OMORI PE SEFUL DE SERVICE LE DAI FOC LA REPREZENTANTA,ESENTIAL E SA STAI LANGA MECANICI SI SA TE ASIGURI CA ITI MONTEAZA TOATE PIESELE DIN SET.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saracu om...a venit sa-llinistiti si acuma trebuie sa se certe cu reprezentanta. El da banu asculta toate sfaturile si acuma trebuie si razboi ca si cum nu plateste un sac de bani.

E greu in Romania pentru ca masinile si piesele lor costa ca afara. Dar sa vezi daca se duce distributia ce pb ai daca o distributie iti poate genera atatea pb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai incerc sa invat omul ce e mai bine pentru el.E o suma considerabila,asa cum a specificat si el.E pacat sa nu beneficiezi pe banii tai de tratament si de lucru bun mai ales cand vine vorba de o reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!