Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

Buna seara, de ieri posesor de Skoda, mai precis Octavia 2 rs combi 2010/2011 2tdi 170cp, doresc sa mi fac schimbul de distributie ce mi recomandati? Doresc si schimb de filtre aer, ulei, combustibil, plus ca sa fie si mai complicat schimbul in cutia de viteze (dsg), plus filtrul din ea, p. S ca idee in reprezentanta skoda Oradea atentie!!!!! 4300ron, bine multumesc anticipat astept sa vedem ce si cum o sa fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa fii te rog mai explicit? Ce tip de recomandare cauti? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Calin ce marca de distributie si role sa cumpar, ce tip de filtru de motorina si ce tip de ulei sa folosesc? Multumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand la o parte faptul ca filtrele si uleiul nu prea au legatura cu distributia, te-as invita sa lecturezi si aceste topic-uri:

Despre distributie: 

Despre filtre:

Despre uleiuri:

https://vwforum.ro/forum/115-uleiuri-si-carburanti/

Spor la citit. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua! Vreau sa inlocuiesc kitul de distributie la octavia 2 1.9 tdi si am decis sa iau kitul de origine fara pompa de apa, iar pompa de apa pe Graf (recomandarea mecanicului). Ce parere aveti de firma graf, merita sa pun sau merg pe hepu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hepu sau originala cu piesa la schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Azi am schimbat si eu prima data distributia la masina din semnatura. Masina a fost fabricata in August 2008, cumparata in Martie 2009.

Asadar am schimbat distributia dupa 10 ani si 135000km.

Am pus kit original si pompa de apa tot originala. Cureaua demontata de pe masina a fost Dayco iar cea din kitul nou este ContiTech.

Oarecum regret ca nu am pus pompa Hepu (mai ieftina si cu paleta metalica) dar ma consolez cu gandul ca si cea veche a avut paleta de plastic si a tinut destul de bine. Cureaua probabil ca mai ducea inca 15000km pana sa ajung la limita de 150000km data de producator. Nu am vazut crapaturi sau alte urme grave de uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-a ajuns costul pieselor și a manoperei? Nici eu n-am schimbat distributia la Octavia mea,am aproximativ 124.000 km fabricata in 2008. Dar dacă spui că nu prezentau uzuri piesele cred că mai aștept macar până la 135.000 km poate și 150.000km cum recomanda producătorul.

P.S  Mașina merge altfel,sau nu simți nicio diferență?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Scuze pentru raspsunsul intarziat. E greu de spus cat mai poti merge cu masina ta. Eu am considerat ca 10 ani este suficient si nu merita riscul sa ma duc pana la 150000km. Acuma uzura curelei cred ca depinde foarte mult si de modul in care a fost exploatata si intretinuta masina. Cureaua ta poate sa fie intr-o stare mai buna sau mai proasta decat a mea la aceasi varsta si aproximativ acelasi rulaj.

Referitor la comportamentul masinii dupa schimb, am facut drumuri relativ scurte prin oras si nu prea ma pot pronta inca. Parca suna altfel zona respectiva dupa schimbul curelei dar nu stiu cat de relevant este sau e doar o senzatie la gandul ca s-a lucrat acolo. Mi se pare ca am consumul putin mai mare decat inainte dar asta o sa vad exact cand o sa fac un drum Cluj- Bistrita peste 2 saptamani. Pe acest drum scoteam de fiecare data consumul indicat de BC intre 4.6 si 4.8 in ambele sensuri. 

Costurile au fost:

- kitul de distributie cu manopera inclusa: 1079.33

- pompa apa: 356.05

- manopera schimb pompa de apa: 104.13

- analiza gaze esapament: 59.5

- materiale mici: 22.31

Nu vad legatura dintre distributie si analiza gze de esapament dar probabil ca asa au verificat daca a fost bine pusa cureaua. Ma gandesc ca in caz contrar analiza nu iesea bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Septimiu.Preturile postate de tine sunt de la reprezentanta Compexit, sa se stie. Atat mi-au cerut si mie desi prima curea (fara pompa de apa) o schimbasem la ei la 120.000 km.

Eu am mers cu pompa de apa originala a masinii, 240.000 si 10 ani ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Am uitat sa specific faptul ca montajul a fost facut la reprezentanta din Cluj (Compexit).

Pompa de apa originala este in stare foarte buna nu are nici un pic de joc dar m-am gandit ca a tinut totusi 10 ani si este mai bine sa o schimb si sa stau linistit decat sa imi faca surprize cand ma astept mai putin. Daca faceam 135000km in 5 ani atunci probabil nu o schimbam odata cu distributia dar dupa 10 ani sansele sa se blocheze sunt mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Septimiu. said:

Nu vad legatura dintre distributie si analiza gze de esapament dar probabil ca asa au verificat daca a fost bine pusa cureaua. Ma gandesc ca in caz contrar analiza nu iesea bine.

este cerinta legala a RAR. orice interventie la motor, ce tine de poluare (inlocuire turbina, Egr, injector, distributie, etc ) trebuie urmata de un test de gaze pentru a arata ca masina este conforma. Nu este pentru a verifica punerea la punct.

Pentru verificare punere la punct, se vede din tester (doar la PD). La CR nu are legatura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci sa plateasca RAR-ul testul :)

Revenind la lucruri serioase, cand am intrebat consilierul de ce trebuie test de noxe mi-a spus ca asa se face fara a mentiona chestia cu RAR-ul. Multumesc @andrei_221 pentru lamuriri! Pe masina mea nu au pus nici un tester dupa montarea distributiei.

Sunt curios cate service-uri autorizate care schimba kit-uri de distributie chiar fac acest test. Nici nu mai aduc in discutie service-urile de garaj...

Cum ITP-ul imi expira in Aprilie si pe langa distributie am mai schimbat si lichidul de frana pentru care s-a facut test de frane, aproape imi pare rau ca nu am facut si ITP-ul acum. Il faceam la jumatate de pret.

Modificat de Septimiu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, octavia 4ever a scris:

@Septimiu.Preturile postate de tine sunt de la reprezentanta Compexit, sa se stie. Atat mi-au cerut si mie desi prima curea (fara pompa de apa) o schimbasem la ei la 120.000 km.

Eu am mers cu pompa de apa originala a masinii, 240.000 si 10 ani ?

Avea joc in ax sau mai mergea?? Palete de metal sau plastic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rayn cea originala cu palete de plastic (care avea 240.000 km si 10 ani) arata perfect, dar am ales sa o schimb cu una cu palete metalice la recomandarea colegilor de pe forum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca s-a discutat mult pe acest subiect dar mai am totusi o nelamurire:

In planul de service este specificat ca distributia se schimba la 150000km fara a mentiona limita de timp. Dupa cum am mentionat mai sus, am schimbat distributia dupa 10 ani. Tinand cont ca am schimbat cu kit original si pompa de apa originala, urmatorul schimb il fac tot la 150000 fara limita de timp? Am intrebat consilierul dealer-ului si raspunsul lui a fost ca 150000 sau 5 ani. Pe cutiile in care a venit kit-ul nu este specificat nimic. Cum am mai spus, cureaua cu care a venit masina din fabrica a fost Dayco iar cea din kit-ul nou ContiTech. Pe site-ul ContiTech aftermarket zice ca garantia este de 5 ani. Oare sa fie diferenta intre curelele aftermarket si cele originale?

@andrei_221 , oare ai putea sa ne ajuti cu un raspuns in acest caz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Septimiu. a ta e an fabricatie 2008, cod motor BXE? mie stiu ca mi-au spus (cei de la Compexit) ca se schimba la 4 ani sau 120.000 km. Eu am schimbat-o prima data la 6 ani si 120.000 km iar a doua oara am pus aftermarket Continental  cu pompa de apa (la un service autorizat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabricata in August 2008, 1.9TDI, BXE. In planul meu de service primit cand am cumparat masina de noua nu specifica numar de ani. Acesta a fost si  motivul pentru care am mers 10 ani cu distributia originala cu care a venit masina din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A trecut o luna de cand am schimbat distributia si, coincidenta sau nu, apar primele probleme. Azi dimineata dupa ce am pornit motorul a trebuit sa cobor din masina sa iau ceva din portbagaj si cand am deschis usa am auzit ca un fel de scartait intermitent in zona motorului. Am ridicat capota si am localizat sunetul in zona cu distributia. Mentionez ca din masina cu usa inchisa nu se aude nimic dar am observat de ceva vreme ca atunci cand pornesc parca se simte un scuturat destul de puternic al motorului. Am oprit motorul si cand l-am pornit din nou s-a auzit ca o fluieratura scurta si apoi din nou acel scartait. Dupa aproximativ 15km, cu motorul ajuns la temperatura normala nu s-a mai auzit nici un scartait si nici la pornire acel fluierat. O sa mai urmaresc in urmatoarele zile daca tot asa face dimineata cu motorul rece dar daca a mai patit cineva asa ceva sau daca stiti care ar putea fi cauza, mi-ar fi de un real folos.

Ma gandesc sa ma duc iar in service dar presimt ca ma duc degeaba daca atunci cand ajung la ei nu mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Scartait, fluieratura, poate fi si de la cureaua de accesorii, mai ales dupa pornire. Alternatorul opune mare rezistenta la invartire pentru ca incearca sa incarce bateria proaspat descarcata/fortata cu pornirea motorului si cureaua patineaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai verificat acum inca o data cu motorul rece si se pare ca face numai atunci cand pornesc climatronic-ul. Este un fel de rontait ca si cum ar avea o pietricica pe undeva. Parca si motorul vibreaza mai tare decat inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Adica tot la cureaua de accesorii ajungi. Compresorul de AC este invartit de aceasta curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit si azi dimineata mai atent fenomenul. Am pornit motorul si nu se auzea nici un zgomot. Apoi am pornit consumatori pe rand: faruri, radio si dezaburirea lunetei si a inceput sa se auda acel zgomot dar nu foarte pronuntat. Apoi am pornit si climatronicul si s-a auzit exact ca si ieri dimineata. Ciudat este ca face asa doar dimineata cand temperatura este scazuta. Probabil atunci are nevoie de mai mult curent ca sa aduca temperatura la nivelul setat. Deci pana la urma cred ca este de la alternator dar intrebarea este ce poate fi? Posibil ca si bateria este pe duca (bateria originala din 2008) si alternatorul forteaza sa o incarce. Cand am schimbat distributia am intrebat mecanicul daca sa nu schimbam si cureaua de accesorii dar a zis ca nu are uzura si ca nu are rost. A verificat si rolele si a zis ca sunt in regula.

Eu am postat in acest topic pentru ca zgomotul venea din zona distributiei si a aparut numai dupa schimbul acesteia si demontarea si remontarea curelei de accesorii dar daca se considera offtopic rog un moderator sa mute dicutia de mai sus intr-un topic mai potrivit.

Modificat de Septimiu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Septimiu. A mea face asa din 2012 si a inceput exact cum spui si tu: la inceput cand era frig si umezeala, apoi pana se incalzea motorul si acum face tot timpul.

De vina se pare ca este mizeria / praful care se aduna pe rolele si cureaua de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Patesc si eu aceeasi chestiune la benzina. Initial m-am gandit la distributie, zgomotul este difuz, apare cand activez consumatori mai mari (de ex. rezistenta electrica) sau cand cuplez clima. Pentru asta am desfacut la service compresorul de clima care este impecabil, l-am desfacut degeaba. Rolele sunt bune - verificate. Tot la alternator ma gandesc ca ar fi, dar pana nu il desfac, nu stiu sigur. Daca gasesti o rezolvare, te rog sa imi spui care a fost. Ceva la distributie ma gandesc ca ar fi exclus, dar cine stie...

Dupa ce se incalzeste motorul, in 10 minute, nu se mai aude nimic.

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!