Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

Se discuta despre schimbarea distributiei in aria de VW, la O2 se pare ca nu s-a ajuns atat de departe incat sa se vorbeasca de distributie, dar iata ca la mine astazi la revizia de 60mii (58miikm pentru ca plec de revelion la schi si am vrut sa schimb uleiul - si tocmai ce mi-a schimbat si o bujie) la service mi-a spus "sa ma pregatesc" de schimbarea distributiei pentru ca se face la 120mii km sau la 4 ani :))

Am verificat manualul, scrie ca la 120miikm dar nu scrie nimic de 4 ani. Inteleg ca cureaua este din cauciuc si aceasta imbatraneste in 4 ani indiferent de cat merge masina si ca se poate rupe, cu efecte devastatoare, etc etc .. dar atunci de ce sa nu schimb doar cureaua la 4 ani si restul componentelor distributiei (care nu sunt din cauciuc) la 120mii km (sau hai la 90miikm ca sa fiu sigur)?

Deci eu vreau sa ma lamuresc care sunt indicatiile producatorului, scrie undeva ca trebuie sa schimb ceva la 4 ani? Eu nu am gasit.

De ce atata caz? Pentru ca costul unei distributii se pare ca este 1000eur (wow, mult). Tot kitul (curea, pompa apa, rola intinzatoare, etc etc, piesele si manopera - pentru ca inteleg ca e mult de demontat/montat ca sa schimbe toate astea). Daca as schimba doar cureaua ar fi cam jumatate, 500eur (1800lei), right? Daca schimb doar cureaua nu ar trebui sa tina pana la cei 120mii km specificati in manual?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Service inseamna reprezentanta? Cere o a doua opinie si altundeva.

Si eu stiu de 120 000, dar de 4 ani nu am mai auzit... cred ca asa se estimeaza, 120 000 in 4 ani... si de aia...

Costul e in jur de 1600-2000 lei - intra role intinzatoare, curea, eventual pompa apa... poate chiar mult mai putin...cu revizia inclusa.

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Cureaua este din kevlar, deci doar are shelf life de 5 ani. Odata montata pe masina este doar in functie de kilometraj schimbarea ei.

2. 1000Eur e un pret extrem de mare.

3. Nu inteleg de ce sa carpesti. Daca faci odata distributia (schimbi cureaua) mai bine faci totul, nu mai platesti manopera peste 1-2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vb. cu cineva de la dealer, e clar 5 ani nu 4. Era fomist mecanicul ala :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manual de reparatii O2 apare inlocuire distributie la 120 000 km sau 96 de luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa le iau pe rand, nu m-am uitat in aria de TDI, my bad, dar cred ca este util si aici in aria de O2, cum considera moderatorii.

Service-ul este un dealer da, adica un PBx.

96 de luni inseamna 8 ani (exact in cat as face eu 120mii).

Deci eu ce fac pana la urma, cand schimb distributia si la ce pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca suna putin offtopic tinand cont ca aveam aceleasi motoare tin sa va spun ca eu am inlocuit distributia la 90.000km la recomandarea mecanicilor de la dealer-ul local(Iasi).Ca si pret cu tot cu pompa de apa a costat 1300 lei(1000 lei piesele originale si 300 lei manopera).Dupa parerea mea nu cred ca are cum sa coste mai mult de 1600-1700 lei in functie de cata manopera se factureaza.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90 000 e super bine pentru tara noastra plina de praf si 4 ani e ok

e masina ta ..tu alegi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e variabila cu tara noastra in schimbarea distributiei? Ce are praful cu cureaua ca de aia ai si protectia pusa deasupra ei?

Eu unul am 79.000km si am dat chiar in weekend jos protectia de la curea, si e curata, praf nu exista intre curea si role. La mine in carte (SO1 ALH) scrie schimbare distributie la 150.000km dar o sa o schimb la 120.000 km.

Am mai zis mai sus....ea are shelf life de 5 ani, odata pusa pe masina nu este decat in functie de km (sursa: tdiclub.com).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat distributia anul acesta prin ianuarie, la 110 000km. In total a costat 2500 ron, aici intrand si schimburile de ulei + filtre. La schimbarea curelei de distrib. se schimba si pompa de apa.

Modificat de Burito09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90 000 e super bine pentru tara noastra plina de praf si 4 ani e ok

e masina ta ..tu alegi

ducupro, merci de raspuns, dar fraza "masina ta, tu alegi" nu imi spune nimic, ma baga in ceata mai mult .. ce vreau eu este sa vad unde scrie producatorul ca trebuie schimbata distributia la 4 ani, pana acum nu am nici o dovada ca asta nu este decat dorinta service-ului de a incasa o manopera frumusica

masina are 58mii din care 32mii sunt facut afara, o sa mai pun inca 3000 pana in Austria si inapoi , anul viitor o sa aiba 63-65mii

tot nu am un raspuns clar, cand schimb distributia, daca scrie undeva producatorul ca trebuie schimbata si in functie de numarul de ani inainte de 120miikm .. eu cred ca era un lucru deosebit de important de mentionat in manual, daca blocarea distributiei duce la nenoriciri la diesel (ceea ce asa este) .. trebuia sa scrie cu litere de schioapa .. atentie, la 120miikm dar nu mai mult de 4 ani .. ceea ce nu scrie .. asa ca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mentiunea ca in chestiuni din astea fiecare decide pentru el, dati-mi voie sa va spun ce as face eu:

As respecta ceea ce scrie in manual, adica as astepta pana la cei 120.000 km (cu verificarea curelei la 90.000) fara sa-mi fac griji sau, in caz ca as gasi vreo informatie avand ca sursa producatorul conform careia cureaua este afectata si de imbatranire pasiva (prin trecerea timpului, ca si uleiul, de exemplu), as schimba-o conform producatorului.

Daca ne gandim putin, faptul ca aceasta curea este garantata pentru 120.000 km are anumite implicatii. Ganditi-va ca sunt milioane de soferi cu tot atatea stiluri de condus. Cand ei garanteaza acesti 120.000 km probabil ca iau in calcul stilul cel mai daunator cu putinta pentru curea. La un stil de condus normal cureaua rezista probabil mult mai multi km decat cei 120.000, dar bineinteles exista si un risc pentru evitarea caruia se impune schimbarea ei. CUnosc pe cineva cu un T4 care a depasit cu mult nr de km ai curelei la un motor de 2,5 TDI dar nici nu se sinchiseste sa o schimbe. Fara sa mai vorbesc de vechimea masinii si implicit a curelei respective (atat ca varsta, cat si ca generatie, gandindu-ma ca tehnologia si materialele s-au perfectionat iar curelele de azi ar trebui sa fie mai bune si dintr-un material mai rezistent in timp). Dupa parerea mea cel cu T4 este iresponsabil (i-am si spus-o) supunandu-se la un risc care il poate costa atat de mult, dar l-am dat ca exemplu tocmai pentru a intelege cu totii ca garantarea celor 120.000 nu inseamna ca aceasta curea se va rupe automat la km 120.001. Dar, pe de alta parte, nici nu inseamna ca daca tii la masina si buzunarul tau poti dormi linistit.

In concluzie, personal merg pe mana producatorului avand increderea ca el stie cel mai bine ce piese a folosit, cand trebuie schimbate si ca a luat in calcul maximul de uzura posibila atunci cand a fixat anumite termene (in timp sau km). Dar repet, este decizia fiecaruia. Pentru ca este vorba de masina si buzunarul fiecaruia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...la Avia Motors tot la 120.000 km mi-au zis ca se schimba cureaua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ne-am lamurit, manualul spune schimbare la 120.000km, nici vorba de la 4 ani, este o sectiune separata pentru "la fiecare 4 ani suplimentar" si nu se mentioneaza, lucru imposibil de omis .. iar verificare la 90.000km scrie doar pentru motoarele pe benzina (oricum daca nu o schimb pana la 90.000 km voi cere la service control vizual al curelei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

controlul "vizual" al curelei e un fel de frectie la picior de lemn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Controlul "vizual" al curelei este recomandat de fabrica - este la operatii de revizie, de la 90K pana la 120K. Si nu e frectie, pt ca acesta prinde uzura normala. Uzura catastrofala -e.g. corp strain ce intra intre role si curea - nu poate fi prevazuta. Exista curele destramate sau crapate datorita defectiunilor de montaj sau al altor probleme la motor...

Problema la acest control e cine il face, si cum il face...plus ca lenea e mare... sa desfaca ei capacul de la curea? Bleah... e greu, domle' - las' ca merge si asa!

Din cate stiu, cureaua se inlocuieste dupa un timp chiar si daca masina a stat pe loc. Timpul variaza functie de curea si functie de motor. As spune ca 4-6 ani e limita rezonabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, vesti noi (nu bune) .. am descoperit din pacate faptul ca din 2006 VAG a pus suplimentar intervalul de 4 ani indiferent de km pentru schimbul curelei de distributie .. cineva pe un forum de afara a intrebat direct la Skoda :huh:

Manualul meu fiind din 2004 nu prevede acest interval .. rog pe cineva care are masina din 2007 (cu manual nou) sa se uite sa vada daca apare la "la fiecare 4 ani suplimentar" si schimbarea curelei de distributie .. sau a intregii distributii .. sau ce apare acolo .. merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu in care manual spuneti voi ca se recomanda schimbarea curelei si a accesoriilor la un anumit interval, pentru ca in cartile de la masina mea( cea din semnatura) nu se specifica nicaieri aceste lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am aprox 80.000 si la 120.000 o sa schimb doar cureaua ,iar rloele la 240.000 cum e scris in manual(daca mai apuca)

chiar nu ii inteleg pe cei care isi schimba uleiul din mie in mie, sau etc....pana acum nici macar placutele de farna nu le-am schimbat(pt ca nu s-a aprins martorul) cu toate ca cei de la service mi-au zis prima data sa le schimb la 45.000, poate acum le schimbam a doua oara

imi poate spune cineva care "isi sterge masina zilnic de praf" cat castiga in plus la revanzare fata de cel care nu l-a interesat de ea?...mai nimic, singurul beneficiu il are service-ul...sau paoate unii le pastreaza de la tinerete pana la batranete :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

vad ca aici se vehiculeaza niste preturi uriase.......eu am cumparat O2 second si avea 121 000 ,deci primul lucru a fost sa schimb distributia , filtrele si uleiul.........pe mine in ploiesti la o firma mare m-a costat cu tot cu manopera 1500 rom...cum ajungi tu pe la 3000 nu stiu....mai bine vii la ploiesti si te duc eu la m......nia si gata reducere 50%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-a schimbat si pompa de apa, si role intinzatoare, adica tot kitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

maine ma duc sa scot masina din service...de la AutoGrup...... am schimbat distributia cu tot ce implica asta si pomap de apa...... + revizie obisnuita(ulei+filtre) ... ma costa 3800 RON !!!!!!! Ce parere aveti de acest pret??? cand am lasat masina mi-a spus de circa 2000 RON ....am ramas prost la telefon cand mi-a spus........ Stie cineva cam care este pretul unei astfel de operatiuni intr-un service autorizat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AOULEUUU ....fooarte maaaree :banghead: :vaidecapulmeu:.Daca la o octavia normala pretul ar fi de 13 , maxim 15,la RS , maxim 20 mil!

Modificat de Georgik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, masina mai e in garantie? De ce ai schimbat distributia la dealer? in alte parti te ajungea cam jumate...

Apropo.. ce nr ai la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!