Jump to content

Leon FR TDI vs. A3 TDi Quattro vs. Leon Top Sport TDi


mcbeowolf
 Share

Postare recomandată

Mi-am vandut recent seat-ul..si vreu sa-mi iau un Leon fr TDi ...daca se poate..sau macar un Leon varianta Top sport TDi 150 cp(second hand).

Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna care sunt diferentele intre cele 2 modele?..(m-ar interesa si o versiunea quattro, eventual si un consum de carburant)

...Am uitat..dar iau in calcul si varianta unui Audi A3 1.9 TDi quattro:D..daca exista vreun fericit posesor sa ma lamureasca cu anumite aspecte..tell me

Modificat de mcbeowolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa dai mai multe detalii, te rog?!

Titlul topic-ului si intrebarile tale aduc a "versus" intre Leon Top Sport cu Leon FR si Audi A3.

Tractiunea integrala nu s-a mai pus pe FR TDI. Motoarele diesel de 150 CP au codul ARL si sunt norma Euro 3.

Top Sport a fost fabricat intre 2001-2004. Pana in 2002 masinile au fost echipate cu un "bodykit" standard, dupa care au schimbat look-ul care-l regasesti pe FR si Cupra (a nu se confunda cu Cupra R). Referitor la dotari, discutia e lunga, doar sa te hotaresti ce vrei sa afli :)

Ce Seat ai avut? Tot Leon? Ce motorizare, echipare, etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K...mai mult vreau sa aflu despre fiecare model in parte din aceasta cauza nu am postat la versus. M-ar interesa daca varianta Fr este diferita fata de Top sport la suspensii sau la franii, si daca merita sa-mi iau Fr-ul doar ca are un bodykit diferit. M-ar interesa si un consum la motorul TDI de 150 cp si la cel de pe audi A3 TDi quattro de 131 cp.

Am avut un 1.9 TDi de 110 cp pe Toledo 2001 P.S.:NU sunt fan TDi...dar ma obliga economia de carburant deoarece circul destul de mult :blink:

Modificat de Roger
am sters spatiul gol, prea mare, dintre paragrafe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma poate ajuta nimeni cu aceste nelamuriri..eventual un detinatot de leon fr TDi sau A3 quattro tdi?:icon_thumright:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa aflu mai multe detalii depsre modelu asta. Eventual un posesor al acestei masini daca se afla prin zona:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quattro pe 1.9 este disponibil doar pe modelul 8L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa aflu un consum pentru modelul asta, daca sistemul quattro o face mai greu de intretinut..cat de fiabil este. Am vazut ca de obicei acest model vine odata cu echiparea Ambition cu suspensii mai dure..ce alte diferente mai sunt fata de alte echipari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca exista FR4 care are tractiune integrala. De asemenea exista si Top Sport4.

Sistemul de tractiune este bazat pe Haldex, la fel ca Octavia, A3, Golf si Bora. Din cate stiu eu diferente tehnice prea mari intre ele nu sunt pentru ca folosesc aceeasi platforma VW.

Motorizare diesel aleasa pentru Seat a fost ARL de 150 cp. Pe benzina s-a folosit binecunoscutul 1.8T si un V6.

Recomandarea mea ar fi sa iti iei o Octavia 1 1.8T 4x4 pentru ca are un avantaj fata de restul care conteaza f mult in romania: pachet drumuri grele + garda la sol marita. Singurul mare minus ar fi consumul de carburant insa versatilitatea si fiabilitatea motorului, senzatiile oferite si posibilitatile de tuning compenseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa iti dai seama ca dorind sa achizitionezi modelul 8L acesta s-a produs pana in 04.2003 deci este un model iesit din productie acum mai bine de 5 ani de zile a.i nu o sa gasesti o masina cu km putini.

Din ce stiu eu:

- pe langa costurile unei revizii normale - ulei + filtre trebuie sa mai schimbi si uleiul la direfential, nu stiu sa iti spun din cati in cati km se schimba dar parerea mea este ca se face o data la 60000km

- ai o acceleratie mai buna decat modelul FWD

- consumul este putin mai crescut, maxim 0.75L la 100km

- echiparea ambition vine standard cu cotiera centrala

- sa nu te astepti ca suspensiile sa fie foarte dure, sunt OK, masina nu este la fel de sportiva ca modelul 8P

- ai grija ca motorul are norma EURO 3, implicitit o sa platesti mai mult la taxa de prima inmatriculare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul model diesel cu tractiune integrala a fost Leon Cupra 4 TDI, 150 cp. Nici FR si nici Top Sport nu au avut tractiune integrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- ai o acceleratie mai buna decat modelul FWD

Doar la plecarea de pe loc si in conditii de aderanta scazuta. In rest, acceleratia este putin scazuta, datorita greutatii in plus si faptului ca trebuiesc invartite inca niste ansamble.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la plecarea de pe loc si in conditii de aderanta scazuta. In rest, acceleratia este putin scazuta, datorita greutatii in plus si faptului ca trebuie invartite inca niste ansamble.

Ice ma refeream strict la demaraj, nu conteaza conditia carosabilului, te rog uita-te in cartea masinii sa vezi ca modelele echipate cu tractiune 4*4 in cazul A3 au demaraj mai bun. Acest lucru se explica destul de usor.

Multumesc,

ANdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de-acord ca 0-100 este mai bun (demaraj nu inseamna neaparat 0-100), datorita faptului ca nu rupe (asa rau) aderenta la plecarea de pe loc. Daca faci insa o plecare lansata, vei fi usor dezavantaj de tractiunea integrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu cea mai buna plecare de pe loc o are tractiunea spate urmata indeaproape de tractiunea integrala si pe ultimul loc se situeaza tractiunea fata dar (si cred ca e mai important pentru ca nu cred ca o va cumpara pentru liniute) tractiunea integrala il va ajuta in curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii gresit :) Cea mai buna plecare o are tractiunea integrala, urmata de RWD si apoi FWD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ice are dreptate....4x4 e cea mai buna la plecare.

desi am mers cu 4x4 si puternice si cu cuplu mare si nu am reusit sa rup aderenta cu niciuna :D la plecare.

la a mea nu pot sa fac nici ESP sa clipeasca...nici cand plec din zona rosie si eliberez brusc ambreiaju.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, nu vreau sa intru in polemica dar start de pe loc Leon 1.9 tdi fwd face suta in 8.90 secunde iar AWD in 9.10 secunde, top speed fwd 215 km/h, iar awd 211 km/h. O masina cu o putere in jur de 150 cp cred ca demareaza si trage mult mai bine cu 2 roti motrice, in schimb atunci cand ai de pus pe asfalt o putere mult mai mare normal ca o aderenta sporita ajuta la demaraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e cazul sa revenim la subiectul topicului. Exista topic-uri pe forum despre diferentele intre tractiunea fata si cea integrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

start de pe loc Leon 1.9 tdi fwd face suta in 8.90 secunde iar AWD in 9.10 secunde, top speed fwd 215 km/h, iar awd 211 km/h.

Puterea motorului fiind relativ mica (adica nu vorbim de 250+CP), sprintul 0-100 este afectat destul de mult de greutatea in plus a sistemului 4x4. Ca atare, AWD-ul pleaca mai tare de pe loc dar pana la 100km/h FWD-ul recupereaza. Daca am vorbi de motoare mai puternice, AWD-ul ar castiga detasat.

P.S. Top-speed-ul e normal sa fie un pic mai mare la FWD, nu are de invartit in plus inca 2 diferentiale, un cardan etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca in acest versus ar trebui precizat ce model de Audi A3. Daca comparam Seat Leonul cu Audi A3 pana in 2003 (8L) as prefera Leonul, daca comparam in schimb cu modelul dupa 2003 atunci as alege A3.

:icon_cool: acelasi lucru l-am spus si eu despre tractiune, aveam si datele referitoare la greutatea ambelor modele.

Modificat de Dragos Ene
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru aceste informatii.

Din cate am vazut exista Top sport(AKA FR) 4*4.

Ma tenta un quattro deoarece am vazut ce poate sa faca pe un A3 cu peste 200 cp scosi dintr-un biet 1.9 tdi :icon_cool:.

Insa dupa ce m-am uitat la preturi se pare ca trebuie sa ma limitez doar la un top Sport de 150 cp, iar in acest caz am vazut ca as avea si o alta variana( 320D compakt de 150 cp..avantaj tractiune spate...dezavantaj nu are cutie 6 trepte)...astept o parere:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si 320d are cutie in 6 trepte si nu e o idee rea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna 320 compakt? Un 320D E46 150CP are 6 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!