Jump to content

Pompa tandem cu probleme


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Laurentiu_LWR

Totusi...daca punem o valva unisens inaintea stutz-ului...nu ar mai trebui sa ne batem capu' cu lipirea lui nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, o supapa de sens pusa pana in primul teu ar rezolva problema lipirii fara batai de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Eu ma tot intreb de ce a fost  pusa  valva dupa primul "T" si inaintea lui?

Adica N18 de ce nu intra in acest circuit "protejat''?

post-14266-0-97028500-1394824349_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca este sa vezi importanta vacuumului la cele 4 componente comandate pneumatic eu asi zice ca cel mai important este  servofrana, turbo, oprirea, si egr.

 

Acum daca nu ai vacuum la egr nu e rau deloc e chiar bine asi putea spune asa ca zau nu vad sensul de a proteja  circuitul EGR.

 

Dar daca dai un ochi aici o sa gasesti o alta schema si vei vedea ca Rückschlagventi adica valva unisens este pusa in asa fel sa protejeze ambele circuite, devine complicat...

 

acum si putin misto, stii cum vorbesc nemtii cu frazele alea complicate cu verbul la urma, cine stie poate ala de a scris fisa technologica ptr montarea instalatiei vacuum o fi facut o fraza complicata si saracu turc care a trebuit sa monteze  valva a puso si el unde a inteles, si noi acu ne batem capu.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Pai daca stam sa analizam...doar circuitul EGR ar fi afectat de problema stutz-ului...ca restul sunt protejate de valva unisens...

Deci...de ce creaza probleme stutz-ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva unisens nu protejeaza o piesa anume. Este pusa intr-un sistem pneumatic care lucreaza ca un intreg. Daca valva nu lucreaza, tot sistemul are de suferit. Da, putem gasi un fenomen care se manifesta in imediata apropiere a valvei, dar rationametul este gresit. Sistemul a fost proiectat sa lucreze intr-un domeniu de presiuni negative. Daca stutz-ul pierde vacuum, presiunea scade sub limita la care sistemul mai functioneaza corect.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ezista posibilitatea de a "suda/cositori/lipi" ( löten) cu Zinn, acesta fiind un material asemanator cositorului, deci sigur mai garantat decat cu epoxy ori alti adezivi.

Nu cumva e asa zis-ul aliaj de cositor si argint cu care se sudeaza conductele la frigidere? E disponibil in bare ca si alama.

Am lucrat si eu cu asa ceva, se sudeaza cu arzatorul oxi-acetilenic si e foarte rezistent la temperaturi inalte, spre deosebire de cositor.

Insa nu stiu daca poti suda si aluminiul cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corpul pompei este din zamac, materialul ala tampit din se faceau carburatoarele la dacie. Din cate stiu ala nu se poate suda/alami cu nimic.

Iar in spatele stutului e o supapa incastrata intr-un corp de plastic, am unul desfacut pe undeva. Nu cred ca ar fi bine sa incalzim prea mult in zona aia, se poate deforma plasticul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Insa nu stiu daca poti suda si aluminiul cu el.

 

Experiente cu sudarea conductelor la frigidere nu am dar experiente cu sudarea cu alama am technologia fiind aproximativ identica si folosita in general la sudarea neferoaselor.

Sudura cu argint ( in aliaj) nu functioneaza la aluminium deoarece este specifica ptr cupru , dar in aliajul materialului  se gaseste si Zinn ul

  • L-Ag34Sn (34 % Ag, 36 % Cu, 27,5 % Zn, 2,5 % Sn)
  • L-Ag44 (44 % Ag, 30 % Cu, 26 % Zn)
  • L-Ag55Sn (55 % Ag, 21 % Cu, 22 % Zn, 2 % Sn)
  • L-Ag40Cd (40 % Ag, 19 % Cu, 21 % Zn, 20 % Cd)
  • L-Ag30Cd (30 % Ag, 28 % Cu, 21 % Zn, 21 % Cd)

(Sn=Zinn, a nu se confunda cu Zinc, si bine de stiut ca ultimele doua care au in aliaj Cd-cadmiu, nu sunt recomandate ptr sudarea instalatiilor de apa potabila!!)

Ptr sudura aluminiu cu flacara nu electric se foloseste

  • L-AlSi12
  • L-ZnAl30

si dupa cat se vede in videoclip nu este necesara flacara oxi-acetilena ci merge si cu flacara de gaz care are sigur temperatura mai scazuta decat oxi acetilena.

 

@ Catalin,

acesta remarca a adus o si Laurentiu!  si este mai mult ca sigur de luat in calcul deoarece temperatura de lucru este de 380°C deci  nu cred ca este plastic sa reziste la acesta temperatura.

 

O solutie poate fi o valva unisens metalica sau transferarea valvei unisens la exteriorul pompei tandem.

 

Un lucru trebuie sa fie clar ptr toti!! vacuumul este necesar functionarii corecte a instalatiei de franare, si frana tine de securitatea personala ...si a celorlanti, asa ca o pompa costa 250 de euro...stiu ca ptr unii poate fi  leafa pe 2 luni...

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Un lucru trebuie sa fie clar ptr toti!! vacuumul este necesar functionarii corecte a instalatiei de franare, si frana tine de securitatea personala ...si a celorlanti, asa ca o pompa costa 250 de euro...stiu ca ptr unii poate fi  leafa pe 2 luni...

 

Foarte corect!

 

In ce priveste sudura... Calin a pus punctul pe I. Daca acolo e supapa de plastic, adio sudura DE ORICE FEL. Si asta inseamna ca n-are sens sa dezvoltam aici sudura diferitelor aliaje.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

La postul 647 am pus eu poze cu valva din interiorul stutz-ului...

250e pana la urma ii faci...dar daca poti face altceva...de ce sa nu incerci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 salutare colegi.de cand am luat masina,adica de 6 luni am probleme cu pompa tandem,dar nu ma incurca foarte mult pt ca o parchez cu fata mai la vale si porneste bine.azi cand am schimbat filtrul de aer m-am uitat si prin zona pompei tandem,ma gandeam sa cumpar una second,dar cred ca problema in sine nu este pompa ci furtunul de retur.mai exact este un senzor pe acel furtun de retur,cred ca este senzorul de temperatura motorina.in zona aceea a senzorului este plina de mizerie si e umezeala,in ambele parti ale senzorului.s-o fi distrus acel o-ring ?incerc sa pun si o poza.deoarece nu as vrea sa schimb pompa tandem daca nu este necesar va rog sa va exprimati parerile referitor la aceasta problema.oare ar fi indicat sa dau jos acel furtun cu senzor pe el si sa il curat bine si sa vad mai apoi unde se mezeste sau este clara treaba si trebuie inlocuit senzorul sau doar o-ringul.multumesc

post-127646-0-01468200-1395245065_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a cumpara pompa!

 

spala motorul , lasa cateva zile sa vezi pe unde apare infiltratia, localizeaza infiltratia, etanseaza cu garnituri noi!!  apoi schimba cele 2 garnituri O ring de la termovalva de retur diesel montata pe filtru direct,  si apoi daca aceste lucruri simple si ieftine nu aduc nimic gandeste-te mai departe la pompa tandem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa m-am gandit si eu.ce parte a motorului sa o feresc de jetul de apa ? in afara de alternator ce rau s-ar putea intampla de la spalatul motorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi la o spalatorie auto unde face si mototul si stiu baietii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi,asa o sa fac.sper sa ies cat mai ieftin si bine.totusi eu zic ca nu e pompa .e acel furtun de retur cu senzorul aferent.bine ca am observa ca altfel schimbam pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tre sa feresti nimic. Doar sa sufli cu aer comprimat alternatorul dupa ce termini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am spalat motorul si dupa spalare am probleme.cateodata imi da rateuri si scoate fum alb destul de mult.oare de la ce o fi problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate piese are motorul ala, cum am putea noi online sa-ti spunem unde ti-a intrat apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul merge rotund la relantiu,in sarcina pana pe la 1800-2000 de ture imi da rateuri.peste 2000 de ture nu mai face figuri. Daca merg la un tester oare imi gaseste problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e unul cat de cat meserias, da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.mersi fain.o sa merg dupa masa la un prietwn care are si se si pricepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema rezolvata am avut erori la 3 senzori.a sters erorile si acum e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat-o si eu pompa tandem cu una second.Desigur mi-a schimbat-o C O S M I N la fix, se pare ca momentan nu imi mai face figuri.Pedala franei se simte altcumva in rest nicio schimbare numai ca acum porneste ok.Numai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal Andrei,la pompa ta aveai probleme si cu stutul de la partea de vacum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!