Jump to content

Luneta pe post de antena radio


puricele
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am citit pe un alt forum ca sunt masini care au antena radio conectata la rezistenta de dezaburire a lunetei.

Are cineva asa ceva, sau are facuta modificarea?

Pe acel forum spunea cineva care are ca este foarte eficienta, receptie buna!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Golf 5 si Jetta au antena radio in luneta in functie de echipamentul audio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut la Vento. Era ok receptia, dar nu am sesizat vreo diferenta fata de alte masini cu antena pe plafon.

Nu cred ca merita "deranjul" sa faci o astfel de schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, cum s-a rezolvat la acest tip de antena problema car-kit-ului si navigatiei, care la mine folosesc aceeasi antena, cea de pe pavilion?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 5 si Jetta au antena radio in luneta in functie de echipamentul audio.

Audi A4 are de mult antena incorporata in luneta. Receptia nu as spune ca e dintre cele mai performante dar eu sunt multumit ca nu mai pazesc si antena

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe linga cei care o au deja ca si echipare de serie, a facut cineva o asemenea adaptare?

care ar fi avantaje/dezavantaje? din punct de vedere functional, nu estetic sau de siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@forceturbo: pai, pentru car kit am folosit o antena Katherin, care se lipeste pe exteriorul lunetei. La vremea aia, navigatia nu intra in discute, dar cred ca se poate conecta la una din cele 2 antene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Audi80 butoias aveam antena incorporata in luneta, in sensul ca primele doua fire de sus de la dezaburire erau "antena", ele nu erau conectate la dezaburire, ci, complet independente, erau conectate la aparatul de radio. Avantajul este ca nu ti se poate rupe sau fura antena si ca nu ai inca o gaura in tablarie, dezavantajul este receptia mai proasta fata de antena clasica de pe pavilion. Practic, odata cu schimbarea directiei de mers si implicit a orientarii masinii (nord, est, sud, vest) se schimba si calitatea receptiei radio, lucru insesizabil la antenele clasice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci am inteles ca receptia ar fi mai proasta;

dar ce influenta ar avea faptul ca pe acolo trece curent ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durpaneus, prin firele dedicate antenei nu trece curent. Partea din grila de dezaburire alocata antenei radio este complect separata. Iar faptul ca se foloseste restul grilei pentru dezaburire nu influenteaza receptia radio. Sunt doar 12V.

Fiecare antena are o anumita caracteristica de directivitate. Antenele de pavilion au acea caracteristica omnidirectionala. Pentru antenele directive, de tipul celor dispuse pe luneta, este normal ca in anumite pozitii receptia sa fie mai slaba. Aceasta diferenta se poate sesiza mai ales in zonele in care semnalul radio este mai slab.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea din grila de dezaburire alocata antenei radio este complect separata. Iar faptul ca se foloseste restul grilei pentru dezaburire nu influenteaza receptia radio. Sunt doar 12V.

da, dar eu sint curios daca s-ar putea lega antena radio la grila dezaburirii, la o masina care avea antena pe plafon.

adica daca s-ar putea utiliza acelasi sistem si pentru dezaburire dar si pentru receptia radio simultan; si de-aia intreb daca ar fi daunator aparatului radio sa treaca curent prin antena lui.

caci despre afectarea dezaburirii... presupun ca nu ar scurt circuita-o legarea antenei, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie pusa o dioda, ca sa nu vina 12v in circuitele radioului, in momentul cind cuplezi dezaburirea. Poate stiu alti mai bine. Eu am vazut mai demult o astfel de schema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Iar faptul ca se foloseste restul grilei pentru dezaburire nu influenteaza receptia radio. Sunt doar 12V.

Ai dreptate intr-un fel (cred ca am inteles ce voiai sa spui :icon_thumright: ): in functie de puterea instalatiei de dezaburire, e perturbata sau nu receptia. Explicatia in schimb e putin altfel :).

Nu conteaza daca sunt numai 12V, pentru ca influentarea receptiei se face prin emisii electromagnetice. Acestea depind de curent si nu de tensiune, care la randul lui genereaza un camp mai mic sau mai mare electromagnetic, si deci perturbatii mai mari sau mai mici.

@misu tdi:

Trebuie separata partea de frecventa inalta (RF) de partea continua (DC). Asta nu se poate face cu o dioda, ci cu un montaj ce include un condesator. Ceea ce ai vazut (schema cu dioda) cred se referea la prelucrarea semnalului radio RF (detectie, demodulare ...) dar asta se face intern in aparatul de radio. Pentru ce intreba Durpaneus, e nevoie de separare de semnal.

Numai bine :Driver:

Modificat de ShMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, pe undeva trebuie sa fie o schema de separarea componentei continue si a celei "alternative" care merge spre radio, dar cum :lol: Trebuie sa cautam acea schema.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cel mai simplu ar fi cu un simplu filtru trece-sus, cu o topologie ca mai jos. Frecventa de taiere se poate calcula usor cu formula: f=1/(2*pi*val rezistenta*val condensator). Condensatorul ca trebui sa aiba o tensiune nominala mai mare de 12V si daca este polarizat, plasat bine, sa nu faca poc :vaidecapulmeu:.

Daca se doreste performante mai bune se poate alege un filtru hi-pass activ, cu AO-uri. Se pot gasi pe net scheme (google for "active high pass filter") si veti gasi tot felul de circuite, documentatii chiar si de la producatorii AO-urilor utilizate.

post-16416-1225279598_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golfu meu nu am vazut nici o antena....si am tot cautat pe net....si am gasit ceva explicatii dar nu mai stiu exact linku...

chestia e ca pe primele 2 lamele de la dezaburire....este conectata antena radio dar mai este si in stalpul din fatza dreapta....poate acolo e mai usor sa faci legatura

anu trecut am avut ceva prob la fosta masina ( am gasit un om mort de beat la mine pe capota cu antena in brate....era sa ma iau la bataie cu el si cu vreo 10 tarani care atunci or iesit dintr-un birt din apropiere....._si ca sa nu mai investesc in masina mi-am legat cablu direct la un surub de prindere al aripei dreapta fata.....nu am avut deloc probleme cu semnalul....mergea fff bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un condensator de 22Pf pus intre firul de plus al dezaburirii si cel al antenei( central) cred ca ar face toata treaba. Problema e ca firul celalat al dezaburirii ramane la masa ceea ce nu cred ca este bun. Rog un electronist sa dea o mana de ajutor.

Cea mai rudimentara posibilitate consta in folosirea unui releu care in momentul pornirii casetofonului sa decupleze firul de minus si cel de plus al dezaburirii. Binenteles constructia completa implica si in folosirea condensatorului .

La Audi primul model ce avea antena incorporata era 80B4 . La VW Passat din 1992 erau intr-adevar primele 2 sau 3 rezistente ce se conectau la antena si nu aveau capatul pus la masa.

O alta varianta consta in renuntarea la primle 2 rezistente pentru dezaburire de sus si folosirea lor pe post de antena. Cine stie cum se paote lipi un fir de solutia aia de argint (cred) din care e facuta rezistenta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maniacule, la Audi 80 B3 al meu (1990) aveam antena incorporata in luneta, primele doua fire din partea de sus erau antena, si nu erau conectate la dezaburire. Uita-te la poza de pe site-ul despre masina mea, si spune-mi tu daca vezi vreo antena externa (adresa o ai in profil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Condensatorul de 22pF ar fi bun. Adica presupunand ca leg firul de antena de la radio la condensator, si de la condensator merg la luneta, cand dezaburirea e oprita merge normal si simplu. Daca pornesc dezaburirea voi avea la intrare in condensator plusul de la dezaburire si semnalul radio. Dupa condensator voi avea numai componenta radio deoarece partea continua nu va trece de el. Practic minusul bateriei este masa fata de care culeg semnalul radio.

Deci nu are nimic daca ramane firele de plus, minus conectate si eu leg firul de la antena dupa condensator si masa acelui fir la minus (cu alte cuvinte datorita condesatorului partea continua nu poate sa-si inchida circuitul prin antena si radio).

Din alt punct de vedere, va trebui asigurat ca la cele mai joase frecvente care pot fi prinse de radio sa nu exista atenuare din partea montajului. (pt mai multe info cei intresati pot cauta si dupa "AC coupling").

Eu initial ma gandeam la un trece-sus pentru un control mai bun asura frecventei de taiere, dar acesta nu trebuie decat sa fie mai mica decat frecventa minima a posturilor ce pot fi prinse de radio.

Numai bine si :) safe

Modificat de ShMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Totusi, cum s-a rezolvat la acest tip de antena problema car-kit-ului si navigatiei, care la mine folosesc aceeasi antena, cea de pe pavilion?

OEM la A4 antena pentru radio este incorporata in luneta (Sedan) sau geamurile laterale spate (Avant).

In plus, daca masina este dotata cu telefon si/sau navigatie exista montata pe plafon o antena GPS si aceasta este folosita pentru carkit si/sau navigatie. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un condensator de 22Pf pus intre firul de plus al dezaburirii si cel al antenei( central) cred ca ar face toata treaba. Problema e ca firul celalat al dezaburirii ramane la masa ceea ce nu cred ca este bun.

La celalalt capat al dezaburirii, cel care este la masa, se inseriaza o bobina - cateva spire cu sarma de 1mm pe un baston de ferita. Nu e critica dimensiunea sarmei (peste 1mm ca sa duca curentul dezaburirii) si nici numarul de spire.

In curent continuu (pentru dezaburire), acea bobina se comporta ca un scurt, dar in radiofrecventa are o impedanta apreciabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maniacule, la Audi 80 B3 al meu (1990) aveam antena incorporata in luneta, primele doua fire din partea de sus erau antena, si nu erau conectate la dezaburire. Uita-te la poza de pe site-ul despre masina mea, si spune-mi tu daca vezi vreo antena externa (adresa o ai in profil).

Dar tu NU cred ca stii ca sunt 2 tipuri de luneta la B3 . Una e modelul fara acele 2 prime "rezistente" pentru antena ( cum am eu ) si mai e modelul cum ai tu :salut: ce are acele 2 "rezistente" separate de dezaburire .

SHman merci frumos de ajutor. Eu cel putin zilele astea ma apuc sa fac operatiunea. Wish me luck ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex_pescaru: Cred ca totusi este posibil si fara bobina, e ca si cum as supune la un bruiaj/camp electromagnetic o rezistenta, la un capat voi avea masa si la celalalt capat tensiunea continua peste care se insumeaza perturbatia (tensiunea care se induce in fire, de camp). Parerea mea :)

Spor la treaba Maniacule! :blink: Sa ne spui cum ti-a iesit! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus, daca masina este dotata cu telefon si/sau navigatie exista montata pe plafon o antena GPS

Multumesc pentru lamurire.

Daca tot trebuie o antena exterioara (eu avand si carkit si navigatie), nu cred ca merita sa ma mai chinui cu o antena pe luneta, care sa aiba o receptie mai slaba in anumite pozitii decat cea de plafon :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce impedanta trebuie sa aiba cablul de antena. Am gasit cablu de 50 ohmi. Am luat si mufa , si condensator si in trebuie sa ma apuc de treaba. Mai lipseste cheful :Driver:

Am instalat cablul de acum sa vad cum se comporta.

L.E.: In Iasi prind toate posturile ca inainte cand aveam antena clasica .Receptia e buna ,dar este influentata in unele locuri de pozitionarea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!