Jump to content

noul 1.8 TFSI


wviking
 Share

Postare recomandată

Salutare tututor,

Deschid acest topic din dorinta de a aduna cat mai multe informatii despre noul motor de 1.8 al celor de la VAG. De mentionat ca acest motor vine cu doua variante de putere de 120CP sau 160CP.

header.jpg

Disponibil pe mai multe modele ale grupului VAG de la Skoda Octavia II, Seat Altea la Audi A3, A4 si A5 se pare ca acesta nu este o generatie noua a vechiul 1.8 ci un motor cu totul nou. Dezvoltat si lansat de mai putin de un an dispune de un ECU - MED17 cu unul dintre cele mai avansate procesoare TriCore de la Infineon. Aceasta noua platforma electronica a intarziat pentru moment aparitia unor variante de soft pentru acest motor.

In cautarile mele singurii care au modificat softul sunt cei de la ABT prin intermediul unui POWERBOX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 de 120CP ?! De ce ar face asa ceva cand exista TSI-ul 1.4 de 122cp? Si la fel de bine cand exista 1.4 TSI cu 160cp - aceeasi putere si doar 10Nm mai putin fata de 1.8 tfsi.

Eu cel putin n-am auzit de 1.8 120cp pana acum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza asta e de vreo 2 ani.

Nu e vorba de un motor derivat din 1.8 T, care exista pe piata de multi ani, ci un nou concept de motor 1.8 T(F)SI vrea sa spuna articolul (care este vechi de 2 ani).

De unde ai informatia cu 1.8 TSI de 120 CP? Un link sau o sursa ar fi utile. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa configurezi un A4 la CM si ai sa vezi ca exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca pe Audi cel putin a fost lansat in varianta de 160CP ( pe A3 si A4) si 170CP (pe A5), din vara au mai bagat si versiunea de 120CP - cu vreo 2000 - 2300 EUR mai ieftina decat cea de 160CP.

apropo....

si-a pus careva masina dotata cu motorul asta pe dyno?

ziceau unii de pe un forum englezesc "," ca l-ar fi testat o revista suedeza si ar fi aratat 185CP pe dyno ?!?!???? :D

Modificat de wviking
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, sorry, exista noul motor pe Audi. Ciudat, si eu ma alatur lui LYM: au inebunit de tot cei de la Audi in acest caz? De ce sa scoti un motor de 1.8 TSI de 120 CP 230 NM cand deja ai unul de 1,4 TSI de 122 CP 200Nm (aproape aceleasi performante)? Nepatrunse sunt caile masinilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.8l si 120 CP nu este cumva un motor aspirat ? Se poate sa nu fie turbo ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei il dau drept TFSI. 1.8 T nu prea mai apare in ofertele Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se scoate 1.8TFSI de 120, ca sa fie baza de plecare mai departe si pentru ca sunt unii mai traditionalisti care nu vad cu ochi buni motoarele mici cu putere mare, chiar daca nu au compresor+turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai avem de ani buni 1.8 aspirat 125CP

Intr-adevar e tare ciudat sa faci un 1.8 Turbo FSI la 120 CP

Oare cum au reusit "performanta"? Au setat turbina sa creeze vacuum in loc de presiune? :icon_thumright:

Un 1.8 aspirat cu ECU de ultima generatie cred ca e in stare sa scoata ~135 CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cand a aparut primul 1.8T, scoatea 150 de cai, iar cel aspirat 125...asa ca nici atunci nu era mare avantaj...dar in timp..s-a ajuns pana mult mai sus :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant noul motor 1.8tfsi, putere 160cp/5000-6200 (ceea ce inseamna ca nu te lasa pana la 6200 puterea maxima) si mai ales cuplu "de diesel" de 250Nm de la 1500rpm :vaidecapulmeu: pana la 4200rpm .. daca e pe toata plaja :rolleyes: iarasi

Ce se intampla cu configuratorul de la Skoda, parca puteam pune motorul acesta pe Octavia, acum merge doar pe Noul Superb???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de care spui tu nu este noul 1.8 TFSI ci vechiul 1.8 TFSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot confirma si eu ca motorul exista in 2 variante de putere. La 120CP (prezent pe noul A4), este tot turbo, are cuplul pe toata plaja de turatii, ca si versiunea de 160CP. Probabil nu au vrut sa puna cilindree mai mica pe A4. Ce m-a intrigat pe mine este diferenta enorma de pret intre cele doua varainte de putere (o fi versiunea de 160CP supraevaluata ?; mi-e greu sa cred ca audi va vinde versiunea de 120CP pe pierdere)

Vroiam sa cumpar un A4, iar motorul asta era cu 2300 euro+tva mai ieftin decat cel de 160CP. Ii mai pui un tuning de 400euro si ajungi cu el la 160, corect ? Faci o economie serioasa.

Pana la urma imi iau un Passat CC 1.8T(F)SI de 160CP. Ii mai pun un tuning si il duc in 200-210CP :vaidecapulmeu:

Urmeaza sa ma conving daca este economic. Vad ca o parte din posesorii unui 1.8TSI se plang de consum mare, altii se bucura ca e mic. :icon_rambo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de care spui tu nu este noul 1.8 TFSI ci vechiul 1.8 TFSI.

La ce post este raspunsul tau? Pune si tu un quote :vaidecapulmeu:

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am voie sa pun quote la postul anterior!

Motorul 1.8 TSI 160 CP este cel vechi. Singura chestie referitoare la curbele de cuplu si de putere: daca are cuplu maxim de la 1500 pana la 4200 rpm, puterea maxima este de la 5000 la 6200 (la Seat). Cei de la Audi (de pe audi.com) dau alte caracteristici: cuplu maxim pana la 4500 si putere maxima de la 4500. Probabil ca noul motor suprapune mai mult cele doua curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mai are cineva feedback pentru motorul asta de 1.8TFSI 120CP?

Am vazut oferta asta pe audi.ro si mi se pare excelenta.

Audi A4 Comfort Edition

Cu o echipare de exceptie si la un pret special.

incepand de la 21.587 EUR + TVA*

* pret valabil pentru A4 1.8 TFSI/120 CP

Ma gandesc ca nu au pus motorul de 1.4TSI 122CP deoarece are cuplu 200Nm, cu 30Nm mai putin decat are 1.8TFSI 120CP.

Se poate remapa motorul sa ajunga la fel ca varianta de 160CP? Cam cat ar ajunge cuplul in acest caz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

M-ar interesa si pe mine ceva feedback-uri despre 1.8TFSI de 120CP.Am vazut ca au introdus motorul si pe Seat Exeo si l-au scos pe cel de 1.6 aspirat.

Din cate am vazut se poate motorul la 113KW / 153CP cu un plus de 55Nm, daca am gresit undeva rog sa ma corectati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

post vechi...dar interesant!Pentru cine nu stie,motorul 1.8 tfsi de 120 de cai se poate softa direct la 210 cai.Pai asta e si scopul existentii lui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut.

Caracteristica principala la motorul 1.8 TFSI 120 hp este chiar turbina.

Aceasta este integrata in sistemul de evacuare. Cu alte cuvinte, nu mai poti sa demontezi turbina si sa o tii in mana, ea este din aceeasi bucata (ca sa zic mai pe romaneste) cu galeria de evacuare.

Teoretic ar trebui sa ofere o fiabilitate mai mare decat motorul de 160 hp, deoarece presiunile pe componente sunt mai mici.

Daca partea financiara mi-ar permite, as cumpara aceasta motorizare fara nici o ezitare. Cuplul de 230 Nm este mai mult decat suficient, mai ales ca e oferit pe o plaja mai larga de turatii. La un stil de condus calm, cred ca e o placere acest motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Asa e turbina si galeria de evacuare si la 2.0 TFSI, k03, k04, cam la toate benzinarele turbo de la VW. Solutia e folosit de mult timp, era la fel si la Opel pe C20LET (Calibra turbo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@silviu8x - La fel mi-au spus si mie cei de la Revo dupa doua zile in care am asteptat un raspuns de la ei, se poate duce la 210cp doar din stage1,cica au aceeasi turbina si injectoare, mie unul, imi vine foarte greu a crede.Ce sursa ai la cele spuse de tine?

Nu mai stie nimeni nimic despre cum sta treaba cu acest motor,e posibil sa fie identice cele doua motoare de 120 si 160cp? ar fi prea frumos :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Suna fain 210CP si 320Nm cuplu ( acelasi ca 2.0 TDI de 140cp )

Go for it si posteaza impresii :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna foarte tentant :lol: , in noiembrie anul acesta imi expira garantia si daca totul merge bine de craciun as vrea sa o resoftez cand au oferta cei de la REVO, ca sa profit de ea :icon_cheesygrin: pana atunci asteptam si ne mai documentam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!