Jump to content

Problema presiune Golf II


bamse
 Share

Postare recomandată

Am un coleg la serviciu care si-a achizitionat un Golf II din Germania zilele trecute, motor 2.0 benzina 16v turbo (turbina de Audi RS2) syncro (cutia si syncro de pe G60) filtru mare K&N. Masina a mers excelent primele 2-3 zile, pentru cei 313cp cat pune DYNO-ul din Germania. Insa de 2 zile trage mult mai prost si presiunea la turbo de la 1.5 bari a scazut la 0.7 - 0.8. Am gasit un furtun de turbo fisurat, l-am inlocuit insa problema persista, de unde am tras concluzia ca prin alta parte ar fi o scapare mult mai mare. Mentionez ca la rece face presiune mai mare decat la cald (la rece ajunge la 1.0-1.1 bari iar la cald nu sare de 0.8 decat la viteze mari si atunci nu mai mult de 1.0) in conditiile in care ea facea permanent 1.5 bari.

Avand in vedere ca suntem novici la aceste motoare, apelez la voi sa ne dati cateva idei sa stim ce sa demontam si unde sa ne uitam.

Multumesc!

post-11233-1223540828_thumb.jpg

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bamse

    16

  • geo_34

    8

  • 88BLR

    6

  • stealth

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Detaliaza turbina dusa ... axul e ok ... invarte ok ... Presiune face, masina trage, dar nu ca inainte ... asta mi se pare ciudat. Daca era sa cada turbina, nu mai tragea si punct. Este buza-n buza cu A3-ul meu acum ...

Dupa masa ii luam compresia si cred ca ne apucam sa demontam turbina cu galerie si wiseget ...

O cam luam pe bajbaite, dar asta este.

L.E. am uitat sa spun ca scoate cam mult fum albastru ... si normal ... papa ulei la greu. Fum scotea si inainte, insa odata ce se incalzea nu mai scotea, acum scoate mereu.

Daca aveti ceva idei, va rog ...

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, turbina dusa inseamna usuri in lagarele ei, care maresc spatiul dintre turbina si stator sau frecari in lagar care o franeaza si nu se mai invarte repede,debit redus,asta duce la scaderea eficientei ei, poate fi supapa wastegate blocata/dereglata/defecta.

spun asta pentru ca ai zis ca nu mai face presiune mai mare de 0,7 bar, adica eficienta ei e dusa la jumate,normal ca nu mai trage.

sigur, ar putea fi si o problema de senzori de aer,debitmetru defect sau zeci de alte chestii electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scoate fum si la rece si la cald eu zic ca este din uzura mare in lagarul turbo suflantei si atunci filmul de ulei scapa si pe admisie si de aici si consumul de ulei . desfa turbo suflanta si vezi daca lagarul e uzat sau nu plus verifica si axul rotorului sa nu fie excesiv uzat . Ulei consuma numai daca sunt probleme mecanice din parte de electronica mai rar sa ai asa efecte ...

Modificat de rfh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, deci cautam acul in carul cu fan.

Colegii au demontat wisegetu-ul (era cel mai simplu de demontat ... 8 suruburi) si am bagat aer comprimat sa vedem daca lucraeza si lucreaza ok ... Am luat compresia pe pistoane 1 - 8.2, 2- 8.3, 3 - 7.0 , 4 - 9.5 ... s-a hotarat demontarea turbinei cu galeria de evacuare, chiulasa, si pistoanele pentru segmentare.

Multumesc stealth si rfh pentru ajutor! O sa postez daca descoperim alte chestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Succes baieti ! Si sa vedem bestia cat mai repejor pe pista !

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ... am desfacut motorul ... ce am gasit:

1. cuzinetii uzati

2. galeria de evacuare a turbinii (inainte de turbo) fisuri mari

3. 2 supape arse

3. segmentii pe 1 piston uzati grav

4. de ce are 3 garnituri de chiulasa ???!!!

Se va face segmentare, se vor schimba garniturile de chiulasa ... tot n-am inteles de ce sunt 3 una peste alta ... bujii noi, cuzinetii (uzati in limitele normale) se vor schimba. Galeria de evacuare costa noua 4.500 ron asa ca se va merge pe reparatia ei (vedem daca tine) daca nu vom cauta in Germania, desi nu prea am gasit galerie fara turbina de RS2 ... turbina este ok, nu are joc axum, merge super-bine. Oricum, turbina era 8.000 ron noua ;)

Multumesc colegilor pentru sfaturi.

post-11233-1223560795_thumb.jpg

post-11233-1223560801_thumb.jpg

post-11233-1223560806_thumb.jpg

post-11233-1223560815_thumb.jpg

post-11233-1223560825_thumb.jpg

post-11233-1223560837_thumb.jpg

post-11233-1223560848_thumb.jpg

post-11233-1223560854_thumb.jpg

post-11233-1223560858_thumb.jpg

post-11233-1223560912_thumb.jpg

post-11233-1223560915_thumb.jpg

post-11233-1223560919_thumb.jpg

post-11233-1223560923_thumb.jpg

post-11233-1223560930_thumb.jpg

post-11233-1223560936_thumb.jpg

post-11233-1223560939_thumb.jpg

post-11233-1223560942_thumb.jpg

post-11233-1223560945_thumb.jpg

post-11233-1223560994_thumb.jpg

post-11233-1223560998_thumb.jpg

post-11233-1223561001_thumb.jpg

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are 3 garnituri de chiulasa este una singura din 3 bucati si ai grija acum ce ii pui inapoi ca aia nu era o garn stoc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte curios, eu unul nu am mai vazut asa ceva si nici nu am auzit de garnitura

de chiulasa din trei bucati.Eu cred ca nu a fost planata chiulasa si din aceasta

cauza ia pus mai multe garnituri.

Spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are 3 garnituri de chiulasa este una singura din 3 bucati si ai grija acum ce ii pui inapoi ca aia nu era o garn stoc

Am defacut garniturile si sunt 3 bucati cu acelasi cod pe fiecare, de aici am tras concluzia ca nu e o bucata ci 3 suprapuse ... daca era o bucata era un singur cod ... in fine ... vedem maine cand incercam sa comandam restul de piese

spor la treaba este pacat de ea sa nu mearga ok :lol:

Multumesc! :)

Eu cred ca nu a fost planata chiulasa si din aceasta cauza ia pus mai multe garnituri.

Totusi cred ca la un proiect ca asta ar fi planat chiulasa ... nu ar fi mers pe varianta 3 garnituri ...

Sunteti de parere ca reparatia la galeria de evacuare la acele fisuri va tine? Sunt persoane care spun ca va ceda ... ceva sfaturi ... un atelier priceput?

Merci :)

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa tina o vreme sudura in fonta, dar nu prea mult...temperatura este foarte mare acolo, peste 1200 de grade. Garniturile sunt asa pentru a scadea compresia in cilindrii, lucru obligatoriu pentru conversia la turbo. Total exclus sa nu fi fost planata chiulasa.

Pe de alta parte, felicitari pentru bolid, e vis pentru romania masina asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc MK16V :blah:

Pe de alta parte am masurat camasile, care trebuiau sa aiba 82.50 ... ei bine ele au 82.55 ... ceea ce presupun ca inseamna ca s-a umblat acolo si nu prea stim ce segmenti sa luam ... Galeria de evacuare de la turbo este deja dusa la reparat, speram sa tina ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocurile de vw nu au camasi, alezajul se face direct in bloc la cota de reparatie, vezi care e codul motor, daca e bloc de de 2.0 poti afla la ce cota e alezat, daca a fost 1.8 marit la 2.0, devine ceva mai complicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele 3 garnituri de chiulasa sunt montate pentru decomprimarea motorului ( pentru a se putea monta turbo ). Ca sa tina sudura in fonta ar trebui sa se incalzeasca galeria pana la incadescenta si apoi sa se sudeze. Cel putin asa zicea unu la noi la facutate. bafta si ... frumoasa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocurile de vw nu au camasi, alezajul se face direct in bloc la cota de reparatie, vezi care e codul motor, daca e bloc de de 2.0 poti afla la ce cota e alezat, daca a fost 1.8 marit la 2.0, devine ceva mai complicat.

Nu este marit, este bloc de 2.0 cod 9A ...

Cele 3 garnituri de chiulasa sunt montate pentru decomprimarea motorului ( pentru a se putea monta turbo ). Ca sa tina sudura in fonta ar trebui sa se incalzeasca galeria pana la incadescenta si apoi sa se sudeze. Cel putin asa zicea unu la noi la facutate. bafta si ... frumoasa masina.

Multumesc pentru informatii! Am vorbit deja la atelier ca sa incalzeasca galeria inainte de sudura.

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand in evacuare nu trebuie sa aiba 1200 de grade la 1200 de grade ai toate sansele sa topesti ceva pe acolo in al doilea rand sudura NU STIU daca va tine .partea cu segmentii vezi ca unii lasa joc un pic mai mare in functie de ce pistoane folosesti ele s-ar putea sa se dilate si in regim de mers la cald sa fie ok.ptr orice alte info PM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte curios, eu unul nu am mai vazut asa ceva si nici nu am auzit de garnitura

de chiulasa din trei bucati.Eu cred ca nu a fost planata chiulasa si din aceasta

cauza ia pus mai multe garnituri.

Spor la treaba

cate motoare turbo ai facut sau ai asistat la facerea lor(ma refer din aspirat in turbo in primu rand)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de alta parte am masurat camasile, care trebuiau sa aiba 82.50 ... ei bine ele au 82.55 ... ceea ce presupun ca inseamna ca s-a umblat acolo si nu prea stim ce segmenti sa luam ... Galeria de evacuare de la turbo este deja dusa la reparat, speram sa tina ...

Curata bine fundul pistonului in partea dinspre supape (daca il pozitionezi cu biela in jos, partea superioara) si o sa descoperi acolo cota pistonului. In functie de asta o sa ne dam seama ce segmenti iti trebuie. Alezajul pentru 1,8 este 81mm iar pentru 2,0 este 82,5. Cotele de reparatie daca bine imi aduc aminte sunt din 5 in 5 zecimi. De ex pistonul la cota 1 de reparatie pentru motorul de 1,8 are dimensiunea 81,495mm.

LE - @geo34 - :D sunt documentat in ceea ce priveste temperaturile la care sunt supuse diverse componente ale motoarelor (turbo si aspirate) iar la un turbo pe benzina , la nivelul galeriei de evacuare/turbosuflantei iti spun cu certitudine ca se ajunge la temperatura despre care am pomenit. Aceasta temperatura ridicata este unul din motivele pentru care putini producatori au reusit sa produca motoare turbo pe benzina cu turbina cu geometrie variabila. Porshe 911 turbo este unul din exemple. Uite un link gasit rapid in care, printre altele se argumenteaza si cele descrise de mine. http://www.rallycars.com/Cars/bangbang.html

Modificat de MK16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

k tu esti expertu :rolleyes:

ps :ai masurat tu un motor turbo ?ptr ca eu da si un motor turbo de fabrica nu se compara cu un aspirat transformat

Modificat de geo_34
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca acolo scrie ca ajunge la anumite temp doar in unele momente si nu este favorabil ca ajunge acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 9a dimensiunile stock sunt:

cilindru - 82.51mm

piston - 82.48mm

Deci 0.04mm cat e acolo e uzura normala, in nici un caz alezat. Are un pic de uzura dar probabil merge in continuare fara probleme cu segmenti de cota standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca acolo scrie ca ajunge la anumite temp doar in unele momente si nu este favorabil ca ajunge acolo

geo ai devenit expert in turbo :) ;) :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

k tu esti expertu :icon_thumright:

ps :ai masurat tu un motor turbo ?ptr ca eu da si un motor turbo de fabrica nu se compara cu un aspirat transformat

Nu numai ca am masurat, am reparat si repar in continuare orice fel de motor...Dar nu cred ca e important asta, nu inteleg de ce ma contrazici daca nu ai motive serioase in sensul ca nu am aberat deloc ci am ajutat cu cateva sfaturi din cunostintele mele proprii, la care am adaugat si dovezi ca nu vorbesc din auzite. Haide sa nu mai fim offtopic asa cum se intampla de obicei, ci sa incercam sa il ajutam pe om.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!