Jump to content

Nu trage motorul !


Memphis
 Share

Postare recomandată

Citeste topicul de mai jos fă exact cum scrie acolo. Apoi postează fişierele aşa cum le dă vcds în format *csv fără să umbli la ele. Cu pozele este mai greu. Foloseşte Measuring Blocks nu Advanced Measuring Blocks

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
alexandru.f.dobre

Salutări si La mulți ani tuturor.

Eu nu am rezolvat nici acum problema cu lipsa puterii pana ce motorul trece de 2000 si ceva rpm. Insa nu am stat degeaba. 

Am continuat, electrovalva turbo Pierburg noua. Nici o schimbare. 

AM OBSERVAT ÎNSĂ: 

FIX la turația unde masina este lipsita de putere, oscilatii ale intensității ale farurilor si ledurilor din bord. Zic ok, alternatorul. Am verificat incarcarea, foarte mari oscilatiile in acea plaja de turație, am verificat mufa electrovalvei, și aceasta are variații foarte mari in acea plaja de turație. De aici deduc că electrovalva nu primeste comanda electrica cum trebuie. Ok. 

-Am schimbat regulatorul de tensiune. NIMIC. 

-Am schimbat tot alternatorul cu unul de pe o masina ce functiona. NIMIC . [4-5H de muncă voluntară].

 

AM OBSERVAT️ În timpul accelerării, pe loc, cand turatia trece de putin peste 2000rpm, sub bord, se aude un CLICK!

Din ce stiu, sub bord sunt cateva relee si modulul de confort, modul despre care nu am nici cea mai mica idee ce face. 

 

VĂ ROG, DACĂ AVEȚI SCHEMA RELEELOR DE SUB BORD CU CODURILE ACESTORA SĂ ÎMI ARĂTAȚI. Vreau sa le schimb toate.

Daca aveti alt informații care ma pot ajuta ce au legatura cu variatia încărcării, este de mare folos. 

 

In poza de mai jos, este si tabloul de siguranțe de pe baterie, unde cineva a făcut o românească. 

Screenshot_20250106_140017_Gallery.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, un releu e normal sa faca tac atunci cand lucreaza. Posteaza ce ti s-a cerut mai sus daca vrei sa ai vreo sansa de rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre
în urmă cu 19 ore, davidut5 a scris:

Da, un releu e normal sa faca tac atunci cand lucreaza. Posteaza ce ti s-a cerut mai sus daca vrei sa ai vreo sansa de rezolvare.

 

Nu înțeleg la ce te referi. Ce mi sa cerut si nu am facut? Daca te referi la log, am postat destule. Poate confunzi putin persoanele🤗

 

Vreau sa schimb releul pentru ca ini da impresia ca fura curent cumva. Fix cand bujiile sunt active, am variatii mari de tensiune, implicit in mufa electrovalvei n75. 

Daca altceva in afara de alternator este responsabil cu incarcarea, sunt numai ochi si urechi. 

PS: cred ca am sa scot mufele din bujii, sa vad daca am aceleasi simptome. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, iarta-ma te rog.
Asta cu furatul curentului nu o cred niciodata. Baga vacuum direct la turbo si vezi cum incarca atunci, astupa egr si vezi cum incarca atunci. Daca incarca la fel aia e! Macar nu incarca la 3000+ ca un 2.5tdi t4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Cum adica aia e?🤣 nu imi plac masinile ce nu merg cum trebuie sa mearga. Indiferent cat de vechi sunt. Vreau rezolvare. Nu aia e. 

Poate nu crezi niciodata. Insa electrovalva n75 sufera in urma variatiei de voltaj. Testata atat cu aparat de masurat cat si cu ceas de vacuum. 

Toate testele cu vacuum posibile cred ca le-am facut. 

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca tot nu incarca cu vacuum direct atunci ce are n75? Si ce variatii de voltaj cand ea e controlata PWM? Normal ca variaza voltajul. Pune un turbo nou de calitate si apoi vezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Cum adica nu incarca cu vacuum direct? Ce vrei sa spui? Tind sa cred ca mai multe confuzii faci azi. Daca vrei, iti repet. Turbina lucreaza, geometria este curățată de mine iar actuatorul in teste isi face cursele sus jos fix pana unde trebuie. Nu inteleg de ce ini recomanzi o cheltuiala de un turbo nou, dar in fine. Actuatorul tine vacuumul iar in testul cu vcds 0 si 100% activ functioneaza perfect. Problema este, o repet, in plaja de turație de pana in 2200 aproximativ, alternatorul incarca sacadat, dupa aceasta turatia este liniar. La fel si voltajul din electrovalva n75. Aceasta probata cu pistol de vacuum, se misca acul ceasului "sus jos" cu o variatie foarte foarte mare, ne putand elibera vacuumul din actuator, pana cand trece de acea turatie problema. Cand a trecut isi face treaba foarte bine atat n75 cat si actuatorul si turbina, masina mergand foarte bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să stabilești cu exactitate de ce ai fluctuații de tensiune. Daca zici că ai pus alternator funcțional este posibil sa ai un contact imperfect/oxidat undeva. Măsoară tensiunea la bornele alternatorului (o turezi la turația unde știi că sunt probleme) apoi la bornele bateriei. Daca diferența este notabilă atunci ai o cădere de tensiune pe un cablu (cablul care vine la borna + sau cel care leagă borna - la caroserie). Ca.sa.determini care este cu probleme masori tensiunea între borna + a alternatorului și borna + a bateriei și între carcasa alternatorului și borna - a bateriei. Acolo unde o sa ai diferența de tensiune care apare între măsurarea la bornele alternatorului și cea la bornele bateriei acolo este problema (toate măsurătorile se fac la turația la care se manifestă diferența de tensiune). De cele mai multe ori problema apare la sertizarea papucilor din capetele cablurilor, daca este vreuna cu probleme se și încălzește destul de tare.

Așa cum spune colegul mai sus tensiunea in mufa N75 nu prea ai cum sa o masori fiind alimentata in PWM

 Tensiunea pe ea trebuie sa fie in concordanță cu factorul de umplere arătat în vcds și măsurata cu in instrument care știe să măsoare semnal dreptunghiular. 

Faptul că tensiunea scade când sunt bujiile acționate (atunci când funcționează motorul pentru că la pornire este normal să scadă și până pe la 10V în funcție de starea bateriei) este inca un indiciu că ai contact imperfect deoare creste consumul și automat căderea de tensiune pe cabluri (U=I*R)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Un mic update: am scos mufa bujiilor incandescente. Cablajul de legătură. Masina nu mai are fluctuatii de intensitate asupra farurilor si nici asupra luminilor din bord. Ramane săptămâna viitoare sa verific cu un voltmetru. (Sper sa fie timp) una peste alta merge ceva mai bine, mult mai bine. 

VCDS nu imi afișează nici o eroare de bujii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.12.2024 at 14:26, lupo_bv a scris:

Citeste topicul de mai jos fă exact cum scrie acolo. Apoi postează fişierele aşa cum le dă vcds în format *csv fără să umbli la ele. Cu pozele este mai greu. Foloseşte Measuring Blocks nu Advanced Measuring Blocks

 

Revin cu log-urile pe loc. Maine il fac si pe cel in mers.LOG-01-003-xxx-xxx.CSVLOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Salutari din nou🤦🏻

De dimineata am fost la masina sa pornesc fara bujii, a pornit ok. Problema apare in felul urmator, curios daca mai am probleme cu intensitatea luminilor, cand am trecut de cateva ori de 3000 rpm, am observat ca motorul parca merge in 3cyl.

Fix ca in acest video

O "rezolvare" am gasit-o aici

Totusi, nu cred ca o setare in VCDS poate rezolva o problema de natura mecanica. 

Aveti idei de unde sa incep?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexandru.f.dobre

Rezolvarea aia nu cred că are legătură cu problema ta. Ăla a rezolvat o problemă dată de dereglarea pompei de injecţie (problema aia apare cînd umbli la capacul pompei de injecţie, se dereglează IQ la ralanti) şi se poate compensa din VCDS dar numai în anumite limite. Un indiciu ar fi că problema poate apărea numai cu motorul cald (pe măsură ce temperatura creşte IQ scade şi cînd scade sub 2-2.2 mg apar nişte rateuri). În plus problema aia se manifestă numai la ralanti nu în turaţii. Dacă pui aici nişte printscreen-uri cu grupurile 001, 004, 013 la ralanti poate găsim un punct de plecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tefan

După cum arată logurile în mers, inconstante (cînd face, cînd nu face presiune la o anumită turaţie), poate fi geometria gripată sau probleme de vacuum. Avînd în vedere că cantitatea de aer măsurată de MAF (în grafic apare ca Recirculare gaze (măsurat) este cam mare se poate lua în calcul şi o pierdere de presiune între turbină şi motor

Logurile în mers

image.thumb.png.58ad1c94c63a54f95aa2e61b3a06aa0c.png

image.thumb.png.71551d757b34c3299e63508b82563fde.png

image.thumb.png.355e13556a28dda7bde58c2e3567ad91.png

 

BS003 Valoarea minimă este relativ ok, valoarea maximă cam mare, nu mult, dar corelat cu logul în mers poate da un eventual indiciu către   o pierdere de presiune

image.thumb.png.bc0bf39fa4d3eef5759753aa882a6398.png

 

BS011 Ăsta arată naşpa rău. Valoarea maximă ar trebui pe unde am desenat eu cu roşu. Cauze posibile: vacuum deficitar, membrană actuator fisurată, N75 defect, geometrie gripată, geometrie reglată greşit (dacă ştii că s-a umblat la reglaje ar trebui să ai un semn de întrebare

image.thumb.png.b4140505f5fe40226eb7534e7e56c733.png

 

Ce ar trebui să faci? în primul rînd în ordinea complexităţii ar trebui verificat vacuum-ul la capsula vacuumatică cu un manometru de vacuum şi dacă membrana nu cumva este fisurată. Dacă astea sunt în regulă următoarea etapă ar fi verificarea geometriei şi dacă nu cumva sunt scăpări de presiune.

Ar fi util să faci o pereche de loguri (toate 3) cu motorul rece şi una cu motorul bine încălzit.

Aruncă un ochi şi pe topicul cu loguri, acolo au fost dezbătute tot felul de situaţii, poate îţi dă ceva idei :))

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos !! Mai verific ce ai spus mai sus, fac logurile la rece si cald si revin. Turbina a fost rectificata acum un an, recent mi-a spus un mecanic ca e foarte ok turbina si nu are nimic in neregula. Pierderea de presiune daca ar fi intre turbo si egr, cum ar trebui sa o verific? Intreb pentru ca daca accelerez pe loc, furtunul care intra in egr se umfla putin si se dezumfla imediat. ( am schimbat si furtunul din turbo si de la egr si intercoolerul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă după  reconditionarea turbinei maşina a mers ok, atunci reglajul iese din cauze deşi mie nu mi se pare chiar perfect (ce mi-a sărit în ochi este că presiunea minimă din BS011 este cam mult sub presiunea atmosferică), dar să zicem că nu este asta cauza. Aia cu pierderea de presiune las-o mai la urmă, prima dată verifică vacuum-ul cu un manometru de vacuum. Mai urmăreşte atunci cand  dai să facă BS011 dacă pîrghia geometriei face cursă completă (pe Turbo On trebuie să atingă şurubul de Stop), te ajuţi cumva de o oglindă sau filmezi cu telefonul. Poţi verifica integritatea membranei cu ajutorul unei bucăţi de furtunaş de combustibil conectat la capsula vacuumatică (tragi aer cu gura cît poţi de tare şi verifici dacă rămîne limba lipită de furtunaş)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta a aparut inainte cu jumatate de an pana sa reconditionez turbina. Si dupa ce am reconditionat-o, problema nu a disparut. Deci, banuiala mea e ca nu turbina e problema din moment ce si inainte si dupa era exact la fel, acelasi delay la accelerare. O sa ma mai leg de vacuum pana una alta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Ralanti

Screenshot_20250113_195040_Gallery.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cantitatea injectata este ok, nu ai de ce umbla la ea, compensațiile pe injectoare ok, dar am impresia că avansul nu este ok. Pune o poza cu grupul 000 in Basic settings (tot la ralanti)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Gata. 

Am facut o proba ce am gasit pe net. Am scos mufa de la debitmetru cu motorul pornit, nici o schimbare a mersului masinii. Am rulat cu mufa scoasa. Merge greoi. Defapt merge toata plaja de turatie la fel cum imi merge cand spun eu ca am probleme pana in 2000 si ceva de ture. Ciudat. De obicei, nu am erori, scoțând mufa, am avut eroare evident de debitmetru. Oare sa fie cablajul in scurt pe undeva? Sa fie totusi debitmetrul vinovat? Am pus inca vreo 3 in afara de al meu. Nici o schimbare. Foarte ciudat. Exista adaptare debitmetru pt ASV?

20250114_201622.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de avans este ok şi analizând şi BS004 pe care l-ai pus în urmă electrovalva funcţionează ok.

Referitor la MAF (debitmetru) comportamentul cu mufa scoasă este ok, nu are cum să meargă mai bine când valoarea măsurată de MAF este înlocuită cu una de 550 mg/str. şi da, este normal să ai eroare când scoţi mufa.

Analizând logul în mers cred că una din probleme este că MAF nu măsoară deloc cum ar trebui, adică nu măsoară nici măcar când ai ceva presiune (vezi mai spre sfârşitul graficului. Dacă excludem un MAF defect (zici că ai schimbat mai multe şi nu ai eroare cu el conectat) atunci problema poate fi că turbina trage aer fals pe lângă MAF. Verifică cu atenţie integritatea tubulaturii dintre MAF şi turbină şi îmbinările

image.thumb.png.89415fcb924e3cf25f58b4585171efb0.png

 

Pentru BS003 şi BS011 trebuie să le refaci şi să ţii maşina accelerată la 1400 rpm pe timpul testului (vezi să nu depăşeşti prea mult 1400 pentru că se întrerupe testul şi trebuie să o iei de la capăt) pentru că văd că la tine nu se accelerează singură. Scrisesem aici un pomelnic şi făcusem şi grafice până am observat asta.

 

Îţi ataşez şi o procedură de verificare MAF (şi electric) şi verifică dacă clapeta de pe admisie este complet deschisă după ce porneşti motorul

verificare MAF.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Salut. Am masurat conform pdf. Masoara corect. 5v si tensiuena din baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa și logurile in BS așa cum ți-am zis mai sus și verifica tubulatura între MAF și turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
alexandru.f.dobre

Am incercat sa fac la rece BS003, si moare motorul. Log-urile atașate. 

In timpul BS 011 scade turatia desii piciorul este fix in pedală și se aude un sunet ciudat. 

Video sunet ciudat

LOG-01-003-xxx-xxx-2.CSV LOG-01-011-xxx-xxx-3.CSV LOG-01-003-011-xxx.CSV

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!