Jump to content

Nu trage motorul !


Memphis
 Share

Postare recomandată

dbdacian@gmail.com

Rezervorul de vacum a fost verificat cu pistolul de vacum aici la ieșirea din blocul de electrovalve ca să fiu sigur ca elimin și o eventuala  pierdere pe furtunnasul ce duce la rezervorul de vacum legat de EGR este electronic doar la racitorul de gaze are capsula vacumatica dar am verificat și asta cu pompa de vid și nici aici nu scapă  singura ipoteza cred ca e pompa dar o sa fac și aici cu un T-eu și sa fiu sigur 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Dar unde zici ca e corect sa pun T-eul lângă actuatorul vacumatic turbo și de acolo sa trag în afară la aceiași lungime un furtun și sa pun manometru 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde îți vine mai bine intre blocul de electrovalve și actuator, iar la furtunasul pe care îl pui lungimea nu prea contează (bineînțeles sa nu fie foarte lung), diametrul interior sa fie asemănător cu cel care merge la actuator. Posibil că derivația asta sa influențeze funcționarea actuatorului ((este totuși o cantitate de vacuum care va fi absorbită de manometru), dar noi vrem sa vedem comparativ cat vacuum ajunge la actuator la cald/rece.

Mi-am amintit că atunci când unele pompe nu mai fac presiune la cald (de exemplu motoare care nu mai pornesc la cald din cauza pompei de injecții) testul se face prin răcirea pompei cu apă și dacă după aia pornește de acolo este cauza. Poți încerca și asta, dar vezi sa nu ai ceva neetanș in zona și să intre apa pe acolo.

Vezi și ștuțul pe unde pleacă vacuumul din pompa tandem sa nu aibă joc, au fost destui care au avut problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Am făcut testul la rece când trage bine la 3900 rot am pe manometru-02 iar când se încălzește și nu mai trage am -04 chiar mai mul -04,03

Striuțul este foarte fix nu mișcă de loc are garnitura acolo e pare totul ok acolo

Garnitura de pe știut și conducta iasă foarte greu par destul de ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Și parca se chinuie sa meargă spre -02 și se simte și ca niște smucituri când încearcă acul sa scadă de la -04 către-02 ce am omis sa vad la cât sta la relantiu dar la pornire a fost -05 și a ajuns la -06 pana am plecat de pe loc cu mașina 

Apoi la accelerare scădea spre -04 pana am ajuns sa pot sa merg cu ea în treapta 3 la 3900rot aici statea la -02 pana sa incalzit apoi a scăzut pe la 3500rot/minut și stătea la -04 si când dădea sa scadă puțin spre -02 parca mergea în șuturi dar fine și se vedea și pe manometru oscilati mici dar acolo stătea acul la -04

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu ce să zic. Pare in regula vacuumul, este in concordanță cu Duty cycle. Atunci când trage Duty cycle sta la niste valori mai mici (nu este nevoie de o corecție așa de mare) și prin urmare și vacuum-ul livrat este mai mic, iar când nu trage ECU încearcă să corecteze presiunea printr-un Duty cycle mai mare și deci vacuumul este mai mare.

Acum mai rămâne de stabilit dacă și tija geometriei se mișcă în concordanță cu vacuumul primit, dar asta chiar nu cred că ai cum sa vezi. După testele in BS011 ar reieși că nu prea se mișcă la fel, bineînțeles excluzând o alta cauza posibilă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

LOG-01-011-xxx-xxxla rece (2).CSV LOG-01-011-xxx-xxxla cald.CSV LOG-01-003-xxx-xxxla rece (1).CSV LOG-01-003-xxx-xxxla cald.CSV LOG-01-003-010-011la rece.CSV

Am mai făcut și astea azi dimineață când am încercat pompa de vacum 

Ia vezi poate observi ceva 

Ma gândeam mâine sa încerc sa pun dopuri și sa încerc sa bag aer cu pompa sa vad dacă se aude undeva am zis ca pun dop la furtunul ce intra în clapeta și alt dop cu gaura unde umplu cu presiune la ieșirea din turbo pe tubulatura ce pleacă spre intercooler dacă nu scapă aici mai rămâne de la clapeta la admisie deși e de aluminiu admisia dacă reușesc cumva sa dau jos admisia sa o înfundat cumva și sa o încerc sa nu scape aer atunci chiar ca rămâne turbo sau ceva probleme de soft ca nu mai știu ce săi fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Poate zic o prostie dar ma gândesc poate fi și catalizatorul înfundat deși ma gândesc ca trebuie și la rece sa se comporte la fel 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, s-ar fi manifestat cam tot timpul, ar fi scos fum, recircularea ar fi fost mărită.

Vis a vis de logurile de mai sus se observă câteva chestii ciudate:

Logul în BS011 la rece acum arată la fel de rău ca ăla de la cald

image.thumb.png.e39a4c0e166b9a1c11c37ea4fd9bce6b.png

 

La cald se observă o chestie interesantă: apare o cădere de presiune fără ca teoretic vacuum-ul să se modifice, iar turaţia motorului este constantă (unde am pus săgeata roşie, normal trebuia să se menţină pe unde am desenat eu linia punctată). Căderea aia nu cred că se poate întâmpla decât dacă a apărut o scăpare de presiune sau a scăzut vacuum-ul. Aici ar fi fost foarte util dacă ai fi observat dacă tija şi-a schimbat poziţia pe timpul Turbo On, asta ar fi lămurit dilema. Dacă ar fi agăţat geometria ar fi trebuit să apară neregularităţi unde am pus săgeata verde, dar nu avea voie să scadă din moment ce geometria a ajuns într-un anumit punct şi vacuum-ul este constant.

image.thumb.png.d64ba029a2c807922c3fad0bcde0f69d.png

 

Logul în mers la rece în schimb arată ca şi cum ar agăţa geometria sau nu este bine reglată (apare o suprapresiune care se menţine chiar dacă Duty cycle se menţine la valori mici, ceea ce înseamnă că ECU încearcă să o corecteze. Mi se pare puţin ciudat că după ce presiunea trece de punctul în care scade sub cea specificată Duty cycle creşte doar foarte puţin.

image.thumb.png.a6d880fd9f0b412131d834af5a6f7311.png

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Lupo îmi cer scuze ca la câte teste am făcut nu mai știu exact dar am schimbat debitmetru ieri și cred că de asta team pus sa vezi și acum sunt în dilema dar asa cred ca am schimbat debitmetru și apoi am făcut testele și de altfel nu mai pornește imediat masina învârte mai mult și la rece și la cald dar vroiam sa vad dacă se mai schimba ceva sa nu fie debitmetru bun și sa ne tot chinuim dar acum tu ce zici acest debitmetru e și mai rău sau?

Ieri la testul cu manometrul fixat de ștergător in momentul când lasam pedala de accelerație acul cădea la o scurt și rapid și dacă aceleram dinou sarea la -04 și dacă repetam faza făcea la fel când lasam aceleratia cădea la 0 e normal 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Cădea la zero 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

O sa fac test cu aer o sa pun dop la furtunul ce intra în clapeta de opturare și o sa bag 2.5 bari pe partea care iasă din turbo apoi o sa încerc cumva și partea de la clapeta pana la intrarea în motor și dacă nu sunt scăpări de aer atunci ma gândesc sa dau turbo jos deși observ ca tu tinzi sa crezi ca ar fi totuși o problema de vacum deși și eu câteodată asa ma gândesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate nu pot spune nimic despre MAF, pare ok că și celălalt.

Softul asta de pe BKP (mai sunt câteva motoare cu ciudățenia asta) are o particularitate foarte ciudată: presiunea citită este identică cu cea specificata, dar așa la virgulă, ceea ce mie mi se pare imposibil ca MAF să citească exact ce are nevoie motorul. Am senzația că softul este făcut astfel încât ECU sa ceara exact ce măsoară MAF. Daca nu era asta am fi putut face ușor diferența dintre pierderea de presiune și vacuum deficitar. Atunci când pierde presiune între turbina și motor valoarea citită de MAF este mult mai mare decât cea specificata (turbina trage o cantitate de aer care nu se regăsește sub formă de presiune).

Mașina este cumva resoftata?

Verifica daca pornești mașină cu mufa de la MAF scoasă da eroare, eventual fa și un log in mers cu mufa scoasă.

Pentru măsurarea etanșeității citește și topicul de mai jos 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Nu știu dacă e resoftata unde pot sa vad sau cum pot sa vad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 01 engine la advanced ID poti vedea daca a fost flash-uit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Cred ca e așai?Screenshot_20241028_160555_Gallery.thumb.jpg.27a72fa23b3fcee4c6800d58aef994d7.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Am luat de la băiatul ce mia dat senzor și o pompa tandem și am făcut loguri parca sa schimbat puțin dar tot nu e bine 

LOG-01-003-010-011 la cald 2.CSV LOG-01-003-010-011rece.CSV LOG-01-003-xxx-xxx (4).CSV LOG-01-003-010-011cald1.CSV LOG-01-011-xxx-xxx (6).CSV

Tot se plafonează și parca merge în șuturi doar ca a urcat mai sus parca accelerația la cald ai făcute la rece și la cald după ce le vezi și tu si îți dai cu părerea cred ca înapoiez pompa ce a fost ciudat ca astăzi a pornit bine și la rece și la cald cu debitmetru de ieri

Am făcut doua loguri la cald de data asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

Cred ca e așai?

După ce scrie acolo aşa pare, dar nu mă pricep, poate colegul @pronet să te lămurească. În principiu dacă ne luăm după cerinţa de presiune nu pare să aibă un soft pentru mărirea puterii pentru că este la fel ca la alte BKP-uri. Mai jos ai un grafic de la o maşină care merge ok

image.thumb.png.5bff8e269a1bc2b6c4de9035609acbfc.png

 

Revenind la logurile tale situaţia este interesantă:))

Ai şi un log la cald care arată cât de cât bine şi este făcut după cel care arată rău luându-mă după timpul la care au fost făcute. Le pun în ordinea cronologică

image.thumb.png.0bad9d3676a207f5228a3ec4c71a221d.png

image.thumb.png.b618fb4ee34327dea030b5cfca51463e.png

image.thumb.png.f5bb02d847e4eaafb18a23ccf33a812b.png

 

Iar în BS011 deşi este făcut la rece arată foarte rău, în sensul că diferenţa dintre on/off este de numai 40 mbari.

image.thumb.png.d344a9c58b4cb0baa2af95f5fa54d994.png

 

La reglaje ai umblat cumva şi la lungimea tijei? Pentru că văd că presiunea minimă este cam mult sub cea atmosferică. Presiunea atmosferică în momentul în care ai făcut logurile era de 1011 mbari, iar la tine presiunea minimă este sub 980, deci cam 30 mbari, asta ar însemna o tijă puţin cam lungă. Dacă mai umbli  la reglaje să te uiţi în grupul 010 care este presiunea atmosferică la momentul respectiv.

 

1 hour ago, dbdacian@gmail.com said:

ciudat ca astăzi a pornit bine și la rece și la cald cu debitmetru de ieri

Şi pompa tandem care?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

LE 

Mi-a venit o idee: când merge prost conectează vacuumul direct la actuator ocolind blocul de supape și fa un log un scurt in  mers și un BS011. In mod normal ar trebui sa intre rapid in limp pentru suprapresiune. 

Daca te hotărăști să faci asta sa ai pregătit un adaptor cu care sa inadesti furtunasul de vacuum care vine din pompa cu cel care pleacă spre actuator.

Și te uiți daca pârghia sta lipita de șurubul de stop

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

A pornit tot cu pompa veche ușor parca am senzația ca în momentul când se încălzește motorul ceva nu citește bine un senzor sau nu știu ce eu am schimbat pompa după și după toate forjele a pornit iarăși puțin greu nu apare nici o eroare inafara de injector care acum apare pe 3

Nu am umblat la nimic la reglaje a rămas totul ca ieri și debitmetru totul 

Doar ca am ajuns acasă de la serviciu iam dat o cheie și a pornit bine normal ca cu oscilati mari de relantiu pana se încălzește puțin atunci și corecțiile la injectoare sunt mari apoi după 10 minute toate se corectează spre 0 zici ca e posedata 

Apoi am schimbat tandem și am făcut locurile 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Locurile pe loc la rece 

Apoi am plecat la drum primul la rece apoi următorul la cald și ultimul la fierbinte sa zic asa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

Cred ca e așai?Screenshot_20241028_160555_Gallery.thumb.jpg.27a72fa23b3fcee4c6800d58aef994d7.jpg

Cel mai probabil este un update de soft, daca ne luam dupa data, prin raportare la seria vin. Ptr a stabili exact daca a fost resoftat ptr putere va trebui sa iei legatura cu un tuner, sa vada exact mapele de management motor sau sa faci un test dyno-parerea mea este ca nu merita investigatiile respective, mai ales raspunsurile care deja le-ai primit de la colegul @lupo_bv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Da am înțeles atunci continuam sa o inviem la realitate 🤗

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Am 1018.09 admosferica  dacă  fac asa atunci trebuie sa duc și cea mare mai sus cu 150mlb undeva la 1168

Screenshot_20241029_063203_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Aseară am scurtat tija puțin și am desfiletat și surubul de stop jumătate de tura în ideea sa urc presiunea mica în jurul 1000 și presiunea mare la 1150 cred ca asa ar fi bine ce zici dar testul am să-l fac astăzi când ajung acasă 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!