Jump to content

Nu trage motorul !


Memphis
 Share

Postare recomandată

alexandru.f.dobre

Lupo, uite o cheatie ciudata la mine. Cu prima treapta. O iau la talpa, acceleratia la podea, abia merge, nici nu se treaza peste 3000 si ceva, LAS pedala de accelerație, REIAU accelerația blană și masina merge "normal"  

 

Aici avem video

 

EGR nu este crapat, era doar murdar. O sa schimb galeria cu tot cu egr si sa vad si de unde vine acel ulei. 

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dbdacian@gmail.com

Chiar se vede foarte bine diferenţa de la cald la rece. La rece scade puţin presiunea sub cea prescrisă după spike, dar nu de speriat. Se reflectă şi asupra cantităţii de aer care rămâne constantă în jur de 1000

La rece

image.thumb.png.e658184fe9e6aec6f2be69a20aeca368.png

La cald

image.thumb.png.a5e221e03fa30dba79d1e154ca6ca489.png

Logul precedent

image.thumb.png.99f34d2a066c5227ea48badcfe128f38.png

 

Cred că poţi pune înapoi MAP ul tău, pare mai bun ca ăla din dezmembrări (sau au fost alte condiţii în care s-au făcut logurile)

 

Bine că ai făcut şi BS003 că acolo se vede ceva interesant

image.thumb.png.ecdb2a69991e9ee73514a86df83eda7b.png

 

Ai recircularea prea mică, adică cu EGR deschis la maxim intră prea mult aer şi prea puţine gaze.

Cauze posibile: probleme vacuum (dacă maşina este fabricată până în luna 10 din 2005 că după aia au pus EGR electronic), EGR murdar şi nu deschide cât trebuie, ţeava care aduce gazele în EGR înfundată, scăpări de gaze de evacuare. Ar putea fi vorba şi despre o scăpare de presiune între turbină şi motor, dar ar trebui ca şi valoarea maximă să fie mai mare, ori aia este cam unde trebuuie, de văzut oricum mai ales dacă auzi vreun fasait ceva.

 

În BS011 se vede că acumularea de presiune se face cam greu ceea ce ar putea avea drept cauza o problemă de vacuum

image.thumb.png.dfbf94b558fadd30e1864929805b8f26.png

Şi forma este cam neregulată plus că diferenţa dintre on/off este de numai 120 mbari.

 

Deci prima dată trebuie măsurat vacuum-ul, faci rost de un manometru de vacuum şi vezi discuţia care am avut-o mai sus cu colegul @alexandru.f.dobre

7 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

De asta am schimbat actuatorul ca am crezut ca e de la el se plafona la fel pe vacum am la relantiu -6.5 la actuator și la pompa -0.8 poate fi și aici problema 

Pare a fi ok, dar trebuie văzut cum oscilează. În filmuleţele colegului se vede că saltul este brusc ceea ce este ok şi am mai văzut că la el se ducea până prin -0,8 (nu mai sunt acum valabile video-urile ca să verific), deci trebuie verificat prima dată vacuum-ul. Dacă poţi MAP cred că îl poţi returna.

Ar fi interesant de văzut şi cum arată BS003 şi BS011 la rece, păcat că nu vrea să facă mai multe cicluri de on/off

 

@alexandru.f.dobre

Nu îmi explic comportamentul. Fă un log în 3-10-11 exact în condiţiile alea, să se vadă plafonarea şi apoi accelerarea să vedem poate zărim ceva acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Ai deja LOG in acele conditii. Este unul cu plecare de loc, numele fiins LOG.....t1.csv [T1 fiinde treapta 1]. Este scurt. Bine, doar partea unde nu merge. Fără lasat pedala. 

 

Pentru dbdacian, daca ai nevoie de video imi spui, le mai urc o data. 

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta voiam să vad, ce se schimba după ce lași pedala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BS003 situaţia este la fel, nu ştiu dacă este ok sau nu, dar să zicem că da

image.thumb.png.0096679937aeb32d058a64758dca3081.png

 

În schimb la BS011 diferenţa este foarte mare şi nu atât al aspectului cât al faptului că diferenţa on/off este foarte mare cam 270 mbari. Este cam cu 100 mbari mai mult decât ar trebui, să zicem că este din cauza reglajului, dar problema este de ce nu se menţine şi la cald. Acum că ai un reper îţi propun să verifici la cât se duce vacuum-ul pe timpul secvenţei de Turbo On din BS011 cu motorul cald şi cu el rece. Dacă diferenţa este notabilă atunci problema este pe partea de vacuum (se verifică vacuum-ul la care ajunge la electrovalvă şi cu motorul rece şi cu cel cald)

image.thumb.png.06b018b05d0ce68b8c3544d20f2587f5.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Am posibilitatea sa pun o pompa tandem de la cumnatul meu astăzi direct ma costa 20 de roni garnitura de tabla și asa exclud sigur varianta de vacum 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa masori prima data cum am zis pentru că pompa poate sa fie buna și problema sa fie la N75 sau o pierdere de vacuum. Deci măsoară la rece și la cald vacuum-ul in trei puncte: la ieșirea din pompa, la intrarea în N75 și la actuator (la actuator cu ajutorul secvenței Turbo On/BS011)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Are bloc de electrovalve nu are separat n75

Are intrarea la poziția 1 și ieșirea către actuatorul turbinei la 6 

Pot sa masor intrarea de la pompa și ieșirea spre actuator la acumulatorul de presiune am făcut test de scurgeri nu pare sa piardă cu pompa de vid am făcut și la racitorul de gaze nici acolo nu pierde trebuie sa mai fac testele astea doua la rece și la cald pe ieșire pompa și ieșire spre actuatorul turbo 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

La rece la ieșirea din pompa sta la -08

La turbo on sare la -08 doar ca am observat ca la următorul ON nu mai sare la -08 sare doar pana la -06.02 și dupa iasă din segventa și rămâne la -06 dar e scurta treaba si iasa din On 

Asa face și la motor cald păcat ca nu face mai multe segvente sa vad chiar nu mai urca la -08 și nu știu cum sa urc video sa le vedeți 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Video poți pune pe YouTube sau alt site  și apoi link aici 

Cred că nu contează următorul On daca se reduce turația motorului

Sa înțeleg că și cu motorul  rece și cu motorul cald in cele trei puncte (ieșire din pompa, intrare în blocul de electrovalve, ieșirea către actuatorul turbo) valorile sunt identice?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

https://youtube.com/shorts/c5bAq9_1seY?si=_wlB6QMMkwpF_yAm făcut la intrarea în blocul de electrovalve era de -08 și la ieșirea către actuator trebuia sa fac și la struțul gros exact la ieșirea din pompa ?

 

https://youtube.com/shorts/-mXolYVzhaA?si=64YC8tKAjrSOjs25

Aici e cel la ieșirea din blocul de electrovalve spre turbo la motor rece 

Trebuie sa improvizez ceva sa masor la stuțul gros exact la ieșirea din pompa asta nu am făcut  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

O sa repet testele și le încarc exact cum ai zis fac cumva  și masor  și la ieșirea din pompa la știut și fac video atât la rece cât și la cald 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că ar fi necesar, eu cred că -0.8 la intrarea în blocul de electrovalve este ok.

Important este că am stabilit că comportamentul vacuum-ului este același și la cald și la rece. In cazul asta problema este la turbină (blocaj al geometriei favorizat de dilatarea materialelor)sau ai o scăpare de presiune care apare la cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Te referi la tubulatura intercooler turbo cea groasa pana la admisia de aluminiu 

Voi verifica toată tubulatura pana la admisia de aluminiu la asta te referi 

Da nu am mai făcut și la cald deoarece am văzut ca face la fel și la intrarea în blocul de electrovalve și la ieșirea spre turbo erau cam la fel vacumul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Și am mai observat ceva la pornire are oscilati și pe injectorul 4 ajunge la +1.80 chiar și 2 după 5 minute dispar oscilațiile și valorile sunt 0.01 la injectoare și a apărut și eroare pe injectorul 2 poate avea influențea în lipsa de presiune pe turbo dupa 3200 rot

 

Screenshot_20241025_135952_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

Te referi la tubulatura intercooler turbo cea groasa pana la admisia de aluminiu 

Traseul turbina-intercooler și intercooler -admisie 

2 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

Și am mai observat ceva la pornire are oscilati și pe injectorul 4 ajunge la +1.80 chiar și 2

Ai o problemă pe cilindrul 4, fa un test de compresie 

2 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

și a apărut și eroare pe injectorul 2

Pentru eroarea asta verifica cablajul la injectorul 2

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17672/P1264/004708

2 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

poate avea influențea în lipsa de presiune pe turbo dupa 3200 rot

Posibil, scrie și în descrierea erorii in link-ul de mai sus că se poate observa o reducere a puterii, asta influențează și presiunea turbinei. Dar cred că ar trebui sa se simtă că motorul nu merge ok, cel puțin diferit de moment când trage bine. Șterge eroarea și vezi daca este vreo coincidenta între apariția ei și momentul când nu mai trage

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Am schimbat intercooler și un furtun erau deteriorate prinderile am verificat toate oringurile la furtune pare totul în regula am mai strâns surubul de stop o tura și am făcut doua loguri masina se comporta la fel la rece merge impecabil când se încălzește gata ieri nu a mai apărut eroarea pe injector dar masina sa plafonat la fel tind sa cred ca turbina e de vina a fost făcută prost la coltul străzii, nu a fost schimbat actuatorul și nu am găsit vopsea pe suruburi de regulă cei ce oferă și garanție pun vopsea .Întrebare Lupo oare când se incinta dacă miezul e de proasta calitate sau nu a fost echilibrat pe masina speciala nu poate fi și el o cauza ca geometria merge foarte bine am încercat și aseară și merge foarte frumos 

LOG-01-003-010-011 dupa schimb int la cald.CSV LOG-01-003-010-011 dupa schimb intercol.CSV

Și de data asta am luat și eroare 

Screenshot_20241026_071510_Gallery.jpg

Screenshot_20241026_071458_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea pot să-mi dau seama unde este problema, logurile arată cam la fel ca data trecută.

8 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

oare când se incinta dacă miezul e de proasta calitate sau nu a fost echilibrat pe masina speciala nu poate fi și el o cauza

Nu ştiu, dar nu cred. Ar trebui să facă tot timpul sau  să apară o frecare la ax ca să se învârtă mai lent, dar asta ar duce la ruperea axului.

Cred că mai curând ar fi o neetanşeitate undeva. Ceva asemănător a păţit un amic cu un Opel. Şi-a recondiţionat singur turbina şi nu mai făcea presiune deloc. Problema a fost un inel care nu mai etanşa. Dar făcea tot timpul indiferent că era cald sau rece motorul. La tine poate din cauza unei dilatări să apară o scăpare chiar pe la turbină, dar este doar o presupunere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com
2 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Nu prea pot să-mi dau seama unde este problema, logurile arată cam la fel ca data trecută.

Nu ştiu, dar nu cred. Ar trebui să facă tot timpul sau  să apară o frecare la ax ca să se învârtă mai lent, dar asta ar duce la ruperea axului.

Cred că mai curând ar fi o neetanşeitate undeva. Ceva asemănător a păţit un amic cu un Opel. Şi-a recondiţionat singur turbina şi nu mai făcea presiune deloc. Problema a fost un inel care nu mai etanşa. Dar făcea tot timpul indiferent că era cald sau rece motorul. La tine poate din cauza unei dilatări să apară o scăpare chiar pe la turbină, dar este doar o presupunere.

Sa dau jos turbo și să-l desfac pe partea de geometrie un fasait parca se aude dar în zona debitmetru în rest am cautat am înlocuit și intercooler sa ma uit și la racitorul de gaze și tubulatura către egr poate sa fie scăpare și pe evacuare și sa nu mai învârtă suficient miezul.Daca te uiți la logul la cald la un moment dat dupa ce scade presiunea  apoi creste de doua ori la normal ca și cum ar agata geometria 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Dar trebuia sa vad urme de fum ceea ce nu vad pe tubulatura de recirculare singurele urme de fum sunt pe turbo în zona de acționare geometrie 

Screenshot_20241026_184137_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Salutare uite ce teste am reușit sa surprind la rece la intrarea în electrovalve sare imediat la cât vezi în poza ,apoi am plecat la forja și am oprit imediat pe marginea drumului și am făcut test și video și presiunea creste greu și abia ajunge la -07, ceva

Screenshot_20241027_115024_Gallery.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Și aici la turbo on urca încet nu instant și abia ajunge la -08 chiar puțin sub 

1 minut în urmă, dbdacian@gmail.com a scris:

Și aici la turbo on urca încet nu instant și abia ajunge la -08 chiar puțin sub 

Cu bloc de valve schimbat de pe masina funcțională 

Am mai făcut o chestie și cu injectoarele ca nu am avut cu ce sa fac test de compresie și am schimbat între ele 1cu 4 și 2 cu 3 și sau schimbat și problemele acum apare eroarea pe 3 deci cred ca e injectorul devina se blochează  supapa și valorile cu + la prima pornire sau mutat de pe pistonul 4 pe pistonul 1 exact în ordinea înlocuiri 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Screenshot_20241027_114824_Gallery.thumb.jpg.feb6b91afe80f27904dbf1f6224bc82d.jpg

Aici eroarea care sa schimbat pe 3 de pe 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, dbdacian@gmail.com said:

Daca te uiți la logul la cald la un moment dat dupa ce scade presiunea  apoi creste de doua ori la normal ca și cum ar agata geometria 

Văzusem saltul ăla, dar nu ştiu de ce am avut impresia că ai schimbat viteza acolo. Eu cred că acolo nu se vede o problemă de geometrie ci mai curând de vacuum. Atunci când agaţă geometria, în majoritatea logurilor pe care le-am văzut, presiunea sare la o valoare şi cam rămâne acolo. În grafic se vede că acel spike urmează unui vârf de activitate al electrovalvei deci presupun că s-a acumulat ceva vacuum ce a permis actuatorului să tragă de geometrie.

image.thumb.png.c869b1ee4598cdfd3d915ac1bb42eb9c.png

 

Având în vedere că diferenţele de vacuum dintre cald/rece apar la intrarea în blocul de electrovalve presupun că problema poate fi la pompa tandem sau există o pierdere pe undeva. Dacă ai EGR vacuumatic vezi cât este vacuum-ul la capsula EGR pe timpul EGR on din BS003. Verifică dacă rezervorul de vacuum nu este cumva crăpat (este conectat la 5, verificarea se face cu ajutorul unui furtunaş, tragi aer cu gura şi trebuie să rămână limba lipită de el).

BKP.thumb.JPG.f31ce2f7d0ee9e70a7568e5ac9331bb0.JPG

 

Până la urmă ar trebui verificat vacuum-ul de la capsula vacuumatică în timp real ca să-ţi dai seama de diferenţe ceea ce nu este chiar simplu. Cred că ar putea fi făcută astfel: pe furtunaşul care pleacă la capsula vacuumatică intercalezi un T-eu la care conectezi un furtunaş de combustibil de dimensiuni apropiate de cel care merge de la blocul de electrovalve către actuator. Găseşti un loc pe unde să treci furtunaşul în habitaclu sau în afara capotei (dacă găseşti o metodă să fixezi manometrul în mod sigur de capotă unde să fie vizibil), pui manometrul la capătul lui şi astfel ai putea vedea în timp real la cald/rece cât este vacuum-ul.

 

La partea de injectoare pentru treaba cu compensaţia mărită ar trebui să verifici prima dată compresia (pentru a determina dacă este vreo problemă pe partea de acţionare a injectorului (camă, tachet, pin de acţionare). Oricum pentru a verifica cum trebuie având în vedere şi eroarea trebuie date jos, schimbate oringurile, recondiţionat dacă este necesar, verificat uzura camelor şi a tacheţilor, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!