Jump to content

Nu trage motorul !


Memphis
 Share

Postare recomandată

alexandru.f.dobre

Pai ti le ai mai sus. Ceva comentarii mai in spate Aici

 

PS: nu putem comunica prin alte metode si apoi sa postez aici rezolvarea?

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Sper ca astea sunt bune. Am incercat in descrierea lor sa explic ce anume am testat și cum. 

LOG-01-002-011-003-1.CSV LOG-01-003-010-011-in mers.CSV LOG-01-003-010-011-normal.CSV LOG-01-003-010-011-t1.CSV LOG-01-003-010-011-t3-t4-2.CSV LOG-01-003-011-in-mers-1min.CSV LOG-01-003-011-LA Ralanti 1min.CSV

BS 003 SI 011

[Imediat ce am coborât din casa, am pornit masina, am incercat sa fac log BS003 si imi oprea motorul, dupa ce am facut sesiunea de loguri din postul anterior, am parcat si am reusit sa fac log la B003 pe loc, nu stiu unde a fost problema]

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx-1.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că problema este la turbină (nu sunt chiar sigur)

Logul în mers, Am pus trei loguri care au fost mai relevante. În al doilea a făcut presiune în tr. 3 pe la 2000 rpm, în celelalte mai târziu. Mai observ că deşi zici că MAF este nou nu prea măsoară cum ar trebui în special atunci când face presiune târziu. Verifică tubulatura dintre MAF şi turbină să nu tragă aer fals în zona asta.

Faptul că spike-ul este cam lung şi cam mare şi că Duty cycle stă la nişte valori cam mari ar fi un semn de turbină reglată necorespunzător

image.thumb.png.67eb70629fe7e5a548294580d0f4c3af.png

image.thumb.png.dab7dc6be19795d9ea26559a032af490.png

image.thumb.png.a509be7a7e542fda02b17fa0984a2109.png

 

BS011

Aici sare în ochi diferenţa foarte mică dintre on/off, sub 100 mbari când ar trebui să fie măcar 160. Acum că ştim exact că vacuum-ul este ok ar rămîne celelalte cauze posibile: geometrie reglată necorespunzător, MAP obosit, viteza gazelor evacuate prea mică (asta ţine fie de funcţionarea motorului fie de o evacuare parţial înfundată sau o scăpare de gaze înainte de turbină).

Dacă ştii că ai umblat la reglajele turbinei ar putea fi o cauză aici, dacă nu o excludem momentan.

Despre MAP văd că în mers măsoară, dar mai ştii? Eventual dacă poţi schimba cu unul de probă să vezi efectele.

Despre evacuare nu prea ai cum verifica, dar o să mai zic mai încolo la BS003

Despre funcţionarea motorului văd că injectoarele par ok. Fă un log în mers pe grupurile 001, 004, 008 să vedem cum stăm şi cu injecţia (ştiu că ai scris că ai reglat pompa, dar vreau să văd comportamentul în mers)

image.thumb.png.bca0057e52f58a5c8f9b67a36b590793.png

 

BS003

Aici este o problemă. Ai recircularea prea mare. De asta se şi opreşte motorul când faci BS003, chiar mă mir că te-a lăsat să faci testul. Deşi poate părea o problemă a EGR cauzele sunt exterioare lui. Din ce ai scris mai în urmă ai o problemă cu un şurub şi nu-l poţi anula cu garnitură plină. Încearcă să anulezi vacuum-ul (scoţi  furtunaşul de vacuum din EGR şi-l astupi cu un şurub intrat forţat în furtunaş peste care strângi un colier din plastic). După asta repeţi cele trei loguri (inclusiv BS003)

Printre cauzele posibile ar fi: geometrie reglată necorespunzător, evacuare seminînfundată, obstrucţii pe admisie. Geometria poate fi, dar nu cred, în schimb am o bănuială cu evacuarea. Anulează EGR să vedem dacă se schimbă ceva.

La admisie filtrul de aer să fie schimbat la timp şi să rămână clapeta deschisă complet pe timpul funcţionării.

image.thumb.png.62e41f0ef51f95dfa9cb542a270c028d.png

 

8 hours ago, alexandru.f.dobre said:

PS: nu putem comunica prin alte metode si apoi sa postez aici rezolvarea?

Este ok comunicarea aici, ăsta este rolul forumului. Oricum răspund când ajung la calculator indiferent de metoda de comunicare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Am verificat deja cu alti senzori, atat maf cat si map. Debitmetru de pe masina donatoare funcțională si cel de pe traseu admisie nou. Am probat masina cu egr anulat, aceiasi treaba. 

La cat am cautat raspunsuri, am si uitat intr-o oarecare masura ce si unde am scris detalii. Repet, turbina in urma erorii overboost, am dat-o jos si am curatat-o, era ca tuciul. Dupa montaj, totul a mers impecabil jumatate de an. Ma indoiesc ca se deregleaza geometria fara sa umblii efectiv la ceva. Intr-o zi, pe autostrada i-am cam dat in gura masinii, am mers pana in limitare cu ea. Cum ai spus si tu, poate o fi ceva pe galerie. Parca am una prin garaj. O sa ma uit zilele astea, cred ca e cu tot cu egr pe ea. Sincer, impresia mea este ca are legatura cu partea egr, din ce am observat si eu, atunci cand egr este funcțional [teoretic cel putin] masina merge foarte rau. Apoi cand egr devine nefuncțional, masina merge. 

 

Din ceva căutări am vazut deseori probleme cu axa cu came. Altul spunea ca dupa schimbarea distribuției nu a mai avut probleme. 🤷🏽‍♂️

[O sa revin si cu log-ul care l-ai cerut]

Mulțumesc pentru timpul acordat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

PS: Totusi mi se pare puțin ciudat, dupa cum ti-am arătat in primul video cu manometrul, electrovalva nu eliberează vacuumul de pe traseul actuatorului turbinei, ori ceva opturează. Se vede ca doar are o mica fluctuație, eu stiu ca trebuie sa elibereze presiunea negativa de vacuum, ca actuatorul sa isi faca treaba si sa miste geometria turbinei. Totusi, este ciudat de altfel, cu pompa de vacuum veche, unde se mișcă acel ștuț, dacă o montez, lucreaza perfect turbina, in schimb nu am frâne, se întărește pedala. Am verificat cu pistolul vacuumatic si pompa servo de frână si nu pierde nimic vacuum. E foarte ciudat. 

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totuși testul ci manometrul și logurile arată că funcționează ok. Că să înțelegi mai bine cum funcționează N75 mai jos ai o descriere 

Că să îți dai seama cat trebuie sa se miște tija actuatorului trebuie că atunci când accelerezi sa ai un ochi pe Duty cycle din grupul 011. Daca fluctuația acestuia este mica și deplasarea tijei este mica.

Oricum la tine din BS011 reiese că nu este corelație între cele două așa cum ar fi normal, dar nu știm momentan daca tija are cursa completa.

 

Verifica următorul lucru: da să facă BS011 și verifica (cu o oglinda daca nu vezi direct) daca pe timpul secvenței de On pârghia geometriei se lipește de șurubul de Stop și daca mișcarea tijei este cursivă atunci când trece de la Off la On și invers.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva de genul asta trebuie observat când face BS011 cu mențiunea că trebuie să folosești o oglinda că sa se vadă șurubul de Stop. Daca pe timpul BS011 nu atinge șurubul, iar cu pistolul da, atunci este o problema de vacuum, daca comportamentul este identic atunci problema este in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Vezi acest video te rog, la minutul 16:00, manometrul indica funcționarea electrovalvei in functie de acceleratie. Ori la mine are o mica fluctuatie si revine la full vacuum. 

 

Totusi. In testul VCDS al actuatorului, cursa este 0 si 100%, ori electrovalva lucreaza pe curent alternativ nu? Trebuie sa fie variabil. 

 

N75 se poate adapta cu vcds precum in acest Video ? La chanalul 120 [parca]

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa cum ți-am spus electrovalva funcționează în funcție de Duty cycle, iar ăla este in funcție de mai multi factori (printre care și accelerația). Cu aia trebuie comparată activitatea N75.

 

10 minutes ago, alexandru.f.dobre said:

. In testul VCDS al actuatorului, cursa este 0 si 100%, ori electrovalva lucreaza pe curent alternativ nu? Trebuie sa fie variabil. 

Lucrează în PWM, am explicat in linkul de e mai sus. Firește că în general funcționează în poziții intermediare, dar plecam de la premisa că dacă are cursa totală completa și mișcarea este cursivă atunci presupunem că există premisa că va funcționa bine și în celelalte pozitii. Nu obligatoriu, dar trebuie sa verificăm pas cu pas.

2 hours ago, lupo_bv said:

Verifica următorul lucru: da să facă BS011 și verifica (cu o oglinda daca nu vezi direct) daca pe timpul secvenței de On pârghia geometriei se lipește de șurubul de Stop și daca mișcarea tijei este cursivă atunci când trece de la Off la On și invers.

Fa verificarea asta prima data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Se duce actuatorul pana in surub la testul BS011

 

Click pt video

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Văzând acum ulei [mai mult decat eram obisnuit] am senzatia ca egr-ul este fisurat pe partea cu racordul flexibil, la prindere. Nu se vede prea clar in poza, noapte fiind nu am avut răbdarea necesară să analizez in amănunt la masina dupa video, in casa la un pahar de vin m-am uitat peste video. Atașez poza. Maine daca am timp o sa verific amănunțit daca este sau nu fisurat egr-ul. Ar putea avea legătură cu duty cycle?

 

Foto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

41 minutes ago, alexandru.f.dobre said:

Se duce actuatorul pana in surub la testul BS011

Eu zic că pe partea de vacuum/acționare geometrie lucrurile stau bine și altele sunt cauzele pentru care nu face presiune 

10 minutes ago, alexandru.f.dobre said:

Ar putea avea legătură cu duty cycle?

Nu cu Duty cycle ci cu viteza gazelor evacuate și implicit cu viteza de rotație a turbinei. Numai că trebuie să scape ceva gaze pe acolo, ar trebui sa fie vizibil. Folosește o emulsie de apa cu săpun sa vezi daca scăpa gaze pe acolo. Daca scăparea este minoră atunci dă-i pace 

Că să elimini cauza asta pune o garnitura plina la capătul celălalt al țevii care aduce gazele in EGR 

Este dificil sa separi evacuarea de turbina pentru un test?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

E putin dificil. Mai cu seama ca stau in Spania si e cam interzis sa faci astfel de interventii. O sa vad ce pot face, poate inlocuiesc pe weekend galeria si egr. Eliminam o problema. Mulțumesc pt timpul acordat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mă gândeam să mergi cu mașina pe strada, doar sa faci un BS011 cu evacuarea depărtată de turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Pai aia zic, am nevoie sa o urc pe butuci/capre sa desfac turbina de evacuare. Deci tre sa ma bag sub ea. Nu pot pe strada/parcare. In garaj este foarte intuneric si nici nu e plan. E vorba de lucrat la masina in spatiu public, de controale in trafic nu sunt probleme. O sa incep cu egr si galeria. Apoi am caut o diagrama vacuum mai simplificata. Am o mica banuiala ca ceva nu e ok nici acolo, supapa aia de unisens nu cred ca e bine. Avand in vedere ca n75 elibereaza vacuum [ in teorie] la cum e pozitionata ar lasa fara vacuum si alta parte a circuitului. Digrama ta ma bagat rau in ceată, este destul de complicata, ori poate am fost prea obosit si repezit. Am urmat acest video , incepe de la minutul 1, fiind vorba de un ALH.

Revin curand cu feedback. Thanks for ur time again. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Salutare o problema masina se plafonează pe la 3500 rot este un pasat b6 BKP nu reușesc sai fac reglajul pe turbo face doua curse si iasa singura din modul de reglaj am făcut manual am ținut-o eu la 1400 rot dar tot nu se comporta cum trebuie am făcut un log sa vedeți și să vă dați cu părerea LOG-01-003-010-011 (1).CSV

LOG-01-003-010-011 (1).CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa face BKP testul pe turbo,  înregistrează logul așa cum îl face.

Din logul in mers se vede că după 3600 turbina nu mai livreaza presiunea necesara. Cauze posibile ar fi geometria ancrasata sau MAP obosit, cam greu de spus cu exactitate unde este problema.

Fa și logul ăla pe test turbina poate se vede ceva acolo, dar puțin probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Voi face astăzi când ajung acasă și testul asa scurt cum îl face și îl postez geometria merge ușor la mana o sa iau din dezmembrări un Map de proba și la reglaj nu pot sa scad presiunea sub 997 la tija actuator iar la stop am 1150 și surubul e aproape desfiletat mai are vreo 2mm 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Ma gândesc ca turbo nu are probleme ca a fost recondiționat dar am văzut ca a creat și presiune de 2600 nu știu în ce condiții a fost recondiționat deoarece au folosit actuatorul vechi acum eu iam pus unul nou ca parca cel vechi avea arcul tasat mergea destul de greu de acolo am și plimbat geometria la mana și am văzut ca funcționează dar ma gândesc ca poate este posibil sa agate la dilatare ca am observat ca trage mult mai bine când e rece motorul asa am avut senzația  și când ajunge spre 99de grade antigelul parca atunci e mai nasol dar o sa verific și cablajul la MAP ca am văzut ceva bandajat pe acolo cu banda izolatoare clasica și poate fi și de acolo ceva 

Chiar acum, dbdacian@gmail.com a scris:

Ma gândesc ca turbo nu are probleme ca a fost recondiționat dar am văzut ca a creat și presiune de 2600 nu știu în ce condiții a fost recondiționat deoarece au folosit actuatorul vechi acum eu iam pus unul nou ca parca cel vechi avea arcul tasat mergea destul de greu de acolo am și plimbat geometria la mana și am văzut ca funcționează dar ma gândesc ca poate este posibil sa agate la dilatare ca am observat ca trage mult mai bine când e rece motorul asa am avut senzația  și când ajunge spre 99de grade antigelul parca atunci e mai nasol dar o sa verific și cablajul la MAP ca am văzut ceva bandajat pe acolo cu banda izolatoare clasica și poate fi și de acolo ceva 

90 de grade scuze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai umblat la reglaje posibil sa fie acolo cauza

Fa un log in mers și la rece sa vedem diferența 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Și înainte de a schimba actuatorul a făcut la fel și reglajul era asa înainte de a schimba actuatorul 994 și 1045

De asta am schimbat actuatorul ca am crezut ca e de la el se plafona la fel pe vacum am la relantiu -6.5 la actuator și la pompa -0.8 poate fi și aici problema 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dbdacian@gmail.com

Asa arata cu actuatorul vechi 

Screenshot_20241023_140945_Gallery.jpg

Screenshot_20241023_140901_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!