Jump to content

Nu trage motorul !


Memphis
 Share

Postare recomandată

4 hours ago, alexandru.f.dobre said:

Am apelat la poxilina pentru ca s-a dus la fund pedala de frana, in intersectii

Când sunt probleme de vacuum este pedala tare, nu se duce la fund 

 

4 hours ago, alexandru.f.dobre said:

Ai idee ce presiune de vacuum este necesara pe instalatie?

Cam -600-700 mbari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre
în urmă cu 14 ore, lupo_bv a scris:

...Oricum presiunea urca greu. Asta poate fi și din cauza vacuum -ului insuficient, dar de asta nu îți poți da seama decât cu un manometru de vacuum...

 

Salutare. Am gasit problema.

1. Pompa vacuum era plina de ulei. Garniturile sunt terminate. Am să comand garnituri noi. 

2. Am spart poxilina ce o aplicasem să izolez "românește" ștuțul ce iese din pompă. Se mișcă puțin, ÎNSĂ mașina merge FOARTE BINE. 

 

Acum sunt puțin in dubii, o pompa noua SKF este aproape 90€, garinuturile sunt 15-20€, în timp ce o pompa SH este 15€.

Cred ca pun garnituri noi pe pompa mea, cu ea dată jos de pe mașină, am sa izolez din nou ștuțul. Ma gandesc că fiind bine izolată pompă, nescăpând vacuum, tragea aer fals din motor, implicit și ulei. Daca o izolez și pun garnituri noi, nu ar trebuii să mai tragă nici ulei, nici aer fals din motor sau exterior. 

Nu am momentan de unde cumpara garniturile. Trebuie sa le comand pe internet, probabil săptămâna viitoare am să fac mica operațiune si revin cu update. 

PS: mulțumesc pentru timpul acordat si ideea de vacuum insuficient, care ma dus direct la pompă. Toate cele bune. 

în urmă cu 7 ore, lupo_bv a scris:

Când sunt probleme de vacuum este pedala tare, nu se duce la fund.

Ciudat este că problema frânei a fost rezolvată in totalitate izoland ștuțul. Acum dupa ce am curățat nu am avut probleme de moment. Însă am sa fiu precaut pe frânare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua,detin un VW Golf 4 1.9 TDI ALH,de cand am luat masina mi sa parut ca nu trage deloc de 90 cai...

Bagi piciorul in acceleratie pana la fund si nu face nimic 😂 Nu afuma,Nu trage,Consuma de zici ca e bmw.

Ca simptome sunt urmatoarele:

1.Masina cat este rece trage destul de bine,chiar si peste 2500rpm si nu iau limp mode,dar asta nu este o regula,deoarece daca masina sta in soare si chiar daca apa este la 30 grade pe ceas,iau limp.

2.O data ce antigelul ajunge la 90grade celsius masina trage bine si nu iau limp mode pe treapta 1 iar in treapta 2 dupa 2400rpm incepe sa se auda mai gros ca si cum ar deschide la maxim apoi nu mai trage.

3. O data luat limp mode masina se aude mai gros de parca ar fi benzinara cu turbo si nu mai trage nici de 60 cai,abea prind 100km/h.

4.Daca opresc motorul si il repornesc iar trage bine pana la 2400rpm indiferent de treapta de viteza...

5.Daca ma chinui sa trag de masina sa traga,si intra in limp,se simte miros de ulei ars,dar pe evacuare nu da fum.

Ma confrunt cu aceasta problema de 2 luni.

Am verificat tot traseul de admisie,de la turbo pana in galeria de admisie,nu este spart sau crapat.

Am schimbat intercoolerul,am pus kit de anulare egr,cu sau fara egr montat pe masina face aceleasi simptome.

Am in plan sa schimb valva n75,ca penultima varianta

Ultima varianta ar fi ori sa duc turbo la reconditionat ori sa iau altul nou.

Am verificat actuatorul de pe turbo,nu este spart si tine presiune.

Am verificat tot traseul de vaccum si am schimbat si furtunele.

Pompa de vacum nu pierde ulei si nu am probleme de vaccum la acel "Mustiuc"unde intra furtunul.

Frana este buna.

Am facut o scanare cu vcds in speranta ca voi gasii cateva erori,care ma vor ajuta sa descopar problema,insa nu am nici o eroare.

Apoi am facut un log in mers cu treapta 3 de la 2.000rpm la 4400rpm. Culmea nu am luat limp mode deloc...Masina parea ca trage liniar dar nu de 90 cai...

Sunt disperat si ma gandesc sa o vand daca nu reusesc sa o repar...Am sa las mai jos Log in mers si Log cu scanarea de erori.

Va multumesc,orice idee despre ce problema ar putea avea,este bine venita!😇

 

LOG-01-003-010-014.CSV Log-AR18GRC-WVWZZZ1JZ1D172350-496760kmSCANARED4RUNS.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare ca masina are softul modificat sa nu arate erori. 

obligatoriu cand ia LIMP, trebuie sa aiba eroare de presiune prea mica/prea mare sau deviere negativa/deviere pozitiva

 

apoi... la 500.000 km , are voie sa nu mai traga de 90 cp  😃

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Eu am gasit răspunsul. Dupa calvarul cu pompa de vacuum, cu minunatul ștuț, am ajuns la concluzia ca pompa nu mai face suficient vacuum pt a sustine frana si turbo. La mine fiind asv cu geometrie variabila. Alh fiind geometrie fixa este posibil sa avem cauza comuna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai studiaza putin, ALH are geometrie variabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minute în urmă, alexandru.f.dobre a scris:

Eu am gasit răspunsul. Dupa calvarul cu pompa de vacuum, cu minunatul ștuț, am ajuns la concluzia ca pompa nu mai face suficient vacuum pt a sustine frana si turbo. La mine fiind asv cu geometrie variabila. Alh fiind geometrie fixa este posibil sa avem cauza comuna. 

Geometria este variabila pe al meu ALH,am verificat,Geometria fixa stiu ca este pe AGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Da este posibil. Nu aruncati cu pietre, incerc sa ajut cat pot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AleXeNoN999

După cum arată logul într-adevăr nu a intrat în limp pentru că presiunea s-a menţinut cît de cît de valoarea prescrisă, dar are oscilaţii mari

image.thumb.png.697710011c30e3e165aceaf07e44d302.png

Dar în acest log se mai vede o problemă: în motorul tău nu intră aer suficient sau MAF nu-l măsoară bine. După cum spui că se aude urît motorul este destul de posibil să intre aer puţin.

Ca să ne dăm mai bine seama de problemă trebuie făcute cîteva verificări. Procedează aşa:

- fă o pereche de loguri (logul în mers aşa cum l-ai făcut mai sus, un log în Basic settings pe grupul 011 şi un log în Basic settings pe grupul 003) atunci cînd motorul este rece. Logurile în Basic settings (prescurtat o să le zic BS011 şi BS003) să le laşi să curgă măcar un minut

- fă aceeaşi pereche de loguri după ce apa a atins 90 grade

- blindeză EGR cu o tăbliţă să nu mai intre gaze de evacuare în el şi fă cele 3 loguri (nu contează temperatura motorului)

După ce vii cu aceste 9 loguri putem să ne apropiem puţin de cauza problemei.

Despre loguri citeşte şi mai jos

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Salutări. Eu nu știu ce să îi mai fac. 

Pompa veche de vacuum, ce se mișcă acel ștuț destul de mult, mașina merge foarte bine, trage turbina, dar în schimb am pedala de frână tare și masina abia frânează. Am izolat ștuțul [în ideea de a nu mai pierde vacuum], mașina nu mai trage, nu face suficienta presiune, dar am frâne foarte bune. 

Bun, am schimbat pompa de vacuum, este destul de sanatos acel ștuț, la fel, masina nu trage, dar am frâne. Am remontat pompa veche de vacuum, masina merge dar nu am frâne. Îi dau foc efectiv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Update:

Am gasit un furtun vacuum slabit la îmbinare. Am pus pompa cumpărată care pare mult mai bună. Am tăiat puțin din furtunaș, masina merge ceva mai bine si frânează foarte bine. Cel mai probabil se pierde vacuum pe la furtune. Revin cu update dupa ce le schimb toate. 

 

Salutări. Eu nu știu ce să îi mai fac. 

Pompa veche de vacuum, ce se mișcă acel ștuț destul de mult, mașina merge foarte bine, trage turbina, dar în schimb am pedala de frână tare și masina abia frânează. Am izolat ștuțul [în ideea de a nu mai pierde vacuum], mașina nu mai trage, nu face suficienta presiune, dar am frâne foarte bune. 

Bun, am schimbat pompa de vacuum, este destul de sanatos acel ștuț, la fel, masina nu trage, dar am frâne. Am remontat pompa veche de vacuum, masina merge dar nu am frâne. Îi dau foc efectiv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 07.09.2024 at 15:03, alexandru.f.dobre a scris:

Update:

Am gasit un furtun vacuum slabit la îmbinare. Am pus pompa cumpărată care pare mult mai bună. Am tăiat puțin din furtunaș, masina merge ceva mai bine si frânează foarte bine. Cel mai probabil se pierde vacuum pe la furtune. Revin cu update dupa ce le schimb toate. 

 

Salutări. Eu nu știu ce să îi mai fac. 

Pompa veche de vacuum, ce se mișcă acel ștuț destul de mult, mașina merge foarte bine, trage turbina, dar în schimb am pedala de frână tare și masina abia frânează. Am izolat ștuțul [în ideea de a nu mai pierde vacuum], mașina nu mai trage, nu face suficienta presiune, dar am frâne foarte bune. 

Bun, am schimbat pompa de vacuum, este destul de sanatos acel ștuț, la fel, masina nu trage, dar am frâne. Am remontat pompa veche de vacuum, masina merge dar nu am frâne. Îi dau foc efectiv. 

Eu zic ca ar merge sa pui înapoi pompa veche cu care trage masina,iar pentru acel stut care pierde vaccum iei un poxipol si il aplici astfel încât acel stut nu mai misca. Sunt curios daca mai apar probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Inca astept comanda vietii cu furtunele. Am sa probez ambele pompe oricum ar fi. 🙏

 

APROPO: Are cineva diagrama vacuum 1.9 tdi ASV? Ma interesau dimensiunile si grosimile furtunaselor. 

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Mare om. Să-ți de-a Dumnezeu sănătate 🙏 Mulțumesc. 

A venit si comanda cu furtunele. Revin cu update cand am timp să le montez. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Update: Am schimbat toate furtunele de vacuum, pompa de vacuum, la fel. Masina nu trage bine pana ajunge la turatia care vrea ea 😔 Useless. Timeless. Repet, daca las pompa de vacuum veche cu ștuțul liber ce se mișcă, mașina trage, dar pedala de frână este tare si nu pot frâna corespunzător. Dacă izolez ștuțul, masina frânează perfect, dar nu trage pana in ~2300rpm.

Nu stiu ce sa mai incerc sa schimb decat tulumba de frana sau actuatorul turbo. 

Modificat de alexandru.f.dobre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am repetat de nenumărate ori, după fiecare modificare faceţi loguri (toate trei), altfel nu avem cum să ne dăm seama. De exemplu acum dacă am putea să comparăm nişte loguri făcute cu pompa veche cu cele făcute cu pompa nouă poate s-ar vedea ceva. Prin încercări este mai scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre
în urmă cu 3 ore, lupo_bv a scris:

Am repetat de nenumărate ori, după fiecare modificare faceţi loguri (toate trei), altfel nu avem cum să ne dăm seama. De exemplu acum dacă am putea să comparăm nişte loguri făcute cu pompa veche cu cele făcute cu pompa nouă poate s-ar vedea ceva. Prin încercări este mai scump.

O sa imi fac timp pentru ele. Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
alexandru.f.dobre

Video

 

Pistol vacuum cu manometru, conectat la electrovalva pe pipa vacuum turbo. Se pare ca electrovalva nu lucreaza cum trebuie. 

Modificat de alexandru.f.dobre
Îmbunătățiri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea se face astfel: conectezi pistolul în locul actuatorului turbo, conectezi vcds, pornești motorul apoi din vcds dai să facă BS011, filmezi manometrul.

In prealabil verifici cat este vacuum-ul înainte de N75 numai cu motorul pornit la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre
1 minut în urmă, lupo_bv a scris:

Verificarea se face astfel: conectezi pistolul în locul actuatorului turbo, conectezi vcds, pornești motorul apoi din vcds dai să facă BS011, filmezi manometrul.

Maine. Azi nu mai pot. Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele sunt foarte ok, dar faza cu manometrul nu ai inteles-o. Mă interesează doua chestii:

1. cat arata manometrul conectat înainte de N75 cu motorul la ralanti 

2. Filmuleț cu manometrul conectat în locul actuatorului in timp ce este pornit BS011 (se face asta pentru că ECU sa comande N75 pe on/off 

Deci ecranul laptopului și logurile nu au ce căuta în testul asta.

De asemenea nu te atingi de acceleratie.

Sa filmezi manometrul de aproape că sa se vadă ce indica

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru.f.dobre

Video:

Manometru conectat direct din ramificația pompei de servo frână si restul circuitului

 

Test BS011

 

Video EGR BS003 ON/OFF

 

Foto: Manometru conectat la furtunasul ce intra in electrovalva 

 

PS: în treapta întâi, la accelerație 100%, cand nu vrea sa mearga nu trece de aproximativ 3500rpm

 

Screenshot_20241020_123228_Gallery.png

Modificat de alexandru.f.dobre
Done deal all
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, vacuum-ul este ok, N75 și N18 funcționează corect, deci la capitolul asta las-o așa cum este acum. 

Acum conectează furtunasele la locul lor și fa următoarele:

1. un log in mers pe 3-10-11 cu accelerația la podea de pe la 1600-1700 rpm in tr 3  și dacă se poate și în tr.4

2. Cele doua loguri in BS011 și 003 lăsate să ruleze cam un minut.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!