Jump to content

Nu trage motorul !


Memphis
 Share

Postare recomandată

verifica siguranțele, schima siguranța arsa și scoate mufa la clapeta v157... Vezi dacă o mai arde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa verific sigurantele sa vad daca este arsă.Vizual au fost verificate și par ok.Msi.Ciudat este că masina merge bine ,N75 verificat pe alta masina si este ok.

Modificat de Mariob6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate sigurantele bune,a mai rămas doar eroarea de la turbina,semnal intermitent,poate stie cineva care sunt pinii ce vin de la turbina in Ecu ,sa pot verifica firele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce tensiune ar trebui să am pe cele 3 fire care vin la senzorul de la turbina?(Toate 3 ar trebui să aibe tensiune pe ele sau numai două?

Modificat de Mariob6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Petrica.cu.Bora

Salutare :) am o problema la bora , 116 cai softat 150 2001 nu imi trage cum trebuie , eroare tester Reglare presiune supraincarcare

deviatie

p1550

:) făcând pedale câteodată simt ca trage o mai intalnit cineva cu problema asta ? Help! Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica N75, furtunoase vacuum, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Petrica.cu.Bora

:) drept, azi am dat jos un n75 si l-am pus la mine, trage again o sa iau nou nout :) sa nu mai am treaba, furtunele erau ok ! Dar o sa le schimb pe toate sa numai am treaba . Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica furtunul de la intercooler sa nu fie scos sau putin iesit, am avut exact aceleasi simptome. Abia am reusit sa depasesc un autobus fabricat in '70, cu greu am ajuns la 80km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare. Am un vw golf 4, 1.9 tdi asv, 110 cp, si are momente cand imi taie pedala. Daca opresc motorul si repornrsc isi revine. 

Pe tester imi da eroarea p 1557 charger pressure control positive deviation. 

Am fost la un baiat, si a curatat geometria ca mergea greu, se bloca, dar face tot la fel. 

Vacumul acela de pe turbo l a verificat si a zis ca e bun. 

Am facut log in mers iar la grupul 11, unde este incercuit imi da valori mai mari decat cel din stanga. 

Cand o accelerez, unde am incercuit se duce pana la maxim 2500 mbar iar in casuta din stanga am 2200 mbar... 

Cand reduc, am 989mbar iar in casuta incercuita am 1300 scazand in 5 secunde pana la 1000 mbar. 

Stie cineva, unde sa mai umblu? 

Sa schimb valva aceea N75, credeti ca poate face ea probleme? 

Multumesc anticipat

IMG-20201101-WA0013.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers si posteaza rezultatul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOG-01-003-011-010.CSV

Sper ca e ok ce am postat. 

Acum, cand am facut log-ul nu mi-a taiat accelaratia. 

 

Modificat de cristi g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log-ul nu e facut cum trebuie

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum sa fac log ul... 

Am schimbat azi si n75 si tot asa face. 

Am incarcat filmuletul pe youtube. 

Sper sa va dati seama. 

 

Ce sa mai verific? 

Senzorul de presiune de pe intercooler??  Asta este si cam greu de schimbat ca e pus foarte inghesuit. 

Sau tot geometria la turbo ramane? 

Modificat de cristi g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa desfac turbina sa o curat. 

Va anunt dupa ce rezolv problema. 

Multumesc! 

Modificat de cristi g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un service de recondiționare turbine. După ce desfaci, trebuie echilibrat pe aparat si reglat acturatorul. Ii recomand pe cei de la AVD turbo. 

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut, 
Am o problema cu o bora 1.9 tdi 101cp cod motor ATD din a 12 a 2003. Se intampla urmatorul fenomen : Cand pun contactul, actioneaza clapeta de opturare a galeriei de admisie (acest lucru ar trebui sa il faca cand opresc motorul). Efectiv nu mai pot sa o pornesc, decat cu mufa scoasa a electrovalvei N239.
Bineinteles ca martorul de la motor este aprins si masina merge foarte prost. Am verificat urmatoarele : 
Electrovalvele : 
N75, N18, N239 OK (am verificat toate astea cu unele ale unei masini in stare perfecta de functionare) si face tot la fel
Furtune vacuum verificat, OK
Vacuum OK
Turbo OK 

Am urmatoarele coduri de eroare : 
-17932 Fuel pump relay (J17)
P1524-35-00 - Open or Short to Ground
-17849 EGR Valve (N18)
P1441-35-10 - Open Circuit or Short to Ground - Intermittent
-18080 Coolant Fan Control 1
P1672-35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-18027 Glow Plug Relay (J52)
P1619-35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-17957 Boost Pressure Regulation Valve (N75)
P1549-35-00 - Open or Short to Ground

Pompa de motorina OK, ca altfel nu pornea. Ventilatoarele merg. Bujiile nu le-am verificat dar am avut masini cu bujii arse care mergeau.  
Exista vreo siguranta care sa gestioneze toate astea ? Sau o parte din ele ? Efectiv nu mai stiu ce sa ii fac !
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri, va doresc o seara buna !  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ştergi erorile şi după ce pui contactul reapar imediat unele erori,  atunci pe componenta pe care apare eroarea  ai pe undeva un scurt (fire dezizolate, rupte, etc). Dacă sunt erori care apar după un timp atunci este posibil să fie contacte imperfecte sau scurt circuite intermitente (cum de altfel spun unele dintre erori). Există posibilitatea să fie ECU buşit pentru că este o siguranţă care alimentează o parte din componentele alea, dar mai alimentează şi altele pe care nu ai erori (MAF şi senzorul de pe arborele cu came). Ideea este că toate componentele alea primesc un + şi ECU le închide circuitul la masă (în impulsuri la electrovalve, dar asta nu contează acum).

Faptul că N239 este acţionată permanent (culmea că pe ea nu ai eroare) înseamnă că fie este un scurt la masă pe firul care duce către ECU fie ECU are probleme.

Prima dată aş zice să ştergi erorile şi să vezi care revin. Apoi verifică cablajul pornind de la componentele care au erori. Cablajul se verifică cu multimetrul între mufa componentei şi mufa ECU. Se verifică atât continuitatea cât şi dacă au scurt între ele sau scurt la masă sau la plus

Ca să poţi verifica ţi-am ataşat schema, configuraţia mufei şi tensiunile care trebuie să le ai pe fiecare componentă (tensiunile se măsoară cu componentele conectate)

Firele de la electrovalve merg direct la ECU. Firul de la releul de bujii merge prin pinul 2 al unei mufe cu 6 pini cu datele de identificare: 6-pin connector, brown, in control unit protective housing, in plenum chamber, left

Firul de la releul de combustibil merge la ECU prin pinul nr. 7 al unei mufe cu 10 pini cu datele de identificare: 10-pin connector, white, in protective housing for connectors, in plenum chamber, left

atd-schema.pdf atd-mufa.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! 
Multumesc frumos pentru raspuns si pentru schemele detailate, dar eu nu am competentele si nici aparatul necesar pentru a face asta. In plus, sunt departe de tara, altfel gaseam eu pe cineva. Aseara, inainte de a posta, am incercat sa sterg erorile de 7-8 ori, nu au vrut sa se stearga. De dimineata, am pornit-o cu mufa scoasa de la N239. Cum pun mufa, se opreste imediat. Am dat o tura cu ea, si cu toate erorile mergea totusi de manca pamantul, asa cu mufa scoasa.
Asta a fost de dimineata, cand era racoare, acum am pornit-o si cand accelerez motorul are intreruperi si ceva fum. Oare sa aibe vreo legatura cu caldura ? Am sa schimb putin mai incolo releele de la pompa de motorina si de la bujii (care le da cu eroare), releul 109 si respectiv 103. Am sa ii fac un diagnostic si revin dupa.
Mi-ai vorbit despre masa la ECU, unde as putea sa verific ca nu stiu. Aceasta masa iese din ECU pe langa alte fire sau te refereai la corpul lui, sa faca masa pe caroseria masinii ? 
Era sa uit, am pe display mesajul "Echappement Atelier" si bineinteles martorul de motor aprins. 
Va multumesc, o zi buna la toata lumea ! 

Modificat de Bica_Lucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat in calcul si ECU, tinand cont de ce mi-ai scris mai sus. Pentru asa am aruncat un ochi pe eBay si am fost surprins sa aflu ca sunt foarte multe la vanzare. Al meu ar avea codul 038 906 019 KH. Am gasit unele prin Polonia, tot asa pe eBay, bineinteles cu acelasi cod ca al meu pentru motor ATD si scria acolo "Plug and Play" si "IMMO OFF". Oare ar putea sa mearga cu un ECU de acest gen, fara alte interventii ?  Ca nu ma pricep !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din câte ştiu dacă are IMMO OFF ar trebui să meargă. Dacă nu trebuie clonate datele dintr-un ECU în altul pentru că nu o să recunoască cheia.

1 hour ago, Bica_Lucian said:

Am sa schimb putin mai incolo releele de la pompa de motorina si de la bujii (care le da cu eroare), releul 109 si respectiv 103.

Momentan eu zic să le laşi în pace că nu cred că de la ele este problema

1 hour ago, Bica_Lucian said:

Mi-ai vorbit despre masa la ECU, unde as putea sa verific ca nu stiu. Aceasta masa iese din ECU pe langa alte fire sau te refereai la corpul lui, sa faca masa pe caroseria masinii ? 

Urmăreşte traseul firelor. De obicei se freacă între ele sau de vreun element de caroserie şi fac masă. Sunt destul de frecvente situaţiile de genul ăsta cu mănunchiul de fire care trec pe sub suportul bateriei. Trebuie foarte bine inspectat vizual tot ce înseamnă cablaj şi mufe

1 hour ago, Bica_Lucian said:

dar eu nu am competentele si nici aparatul necesar pentru a face asta

Un multimetru este foarte ieftin şi verificările sunt simple, cred că şi un elev de clasa a 5-a poate verifica o rezistenţă şi o tensiune:)), mai complicat este să defaci plastice şi mufe ca să poţi face măsurătorile. Îţi spun asta pentru că dacă problema este de o astfel de natură o să dai banii degeaba pe ECU (plus că dacă este vreun scurt pe undeva s-ar putea să-l prăjeşti şi pe ăla). Şi atunci ori plăteşti un electrician auto, care s-ar putea să te cam coste, ori te documentezi puţin, te mai îndrumăm noi şi rezolvi singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! 
Revin cu noutati de genul (operatie reusita pacient mort). Am schimbat releele asa cum am spus, totul este la fel, absolut nici o schimbare. Erorile au ramas aceleasi si nu imi da voie sa le sterg. Ce este culmea, faptul ca electrovalva N239 nu este vazuta la scanare nici cu mufa pusa nici fara.
Singura diferenta este ca eroarea :
-17932 Fuel pump relay (J17)
P1524-35-00 - Open or Short to Ground
s-a transformat in : 
-17932 Fuel Pump Relay (J17)
P1524-35-10 - Open or Short to Ground Intermittent
Toate erorile sunt pe Intermittent acum.
Am sa despic tot cablajul electrovalvelor pana la ECU, o sa revin cu amanunte !  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, Bica_Lucian said:

faptul ca electrovalva N239 nu este vazuta la scanare nici cu mufa pusa nici fara

Ăsta este un mare semn de întrebare şi cam duce către ECU defect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar asta nu elimină obligativitatea verificării cablajului ca nu cumva el să fie cauza defectării ECU (în cazul că s-ar confirma ipoteza asta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablajul electrovalvelor ce implica cele 2 erori N18 si N75 plus cablajul lui ratacitul de N239 sunt in compartimentul motor, si o parte sub stergatoare (deci accesibil), dar ce fac cu celelalte 3 erori ? 
-17932 Fuel pump relay (J17)
P1524-35-00 - Open or Short to Ground Intermittent
-18080 Coolant Fan Control 1
P1672-35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
-18027 Glow Plug Relay (J52)
P1619-35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Ventilatoarele merg amandoua fara problema, cand dau drumul la clima.
Pompa de motorina este OK.
Bujiile se pun si ele, acolo 1 secunda 2 dar se pun
Se spune ca de ce iti e frica nu scapi, si mie imi cam este frica de ECU..
Asa cum am spus, am sa despic cablajul (cel mai probabil maine) de la electrovalve, caci sunt oarecum accesibile. Daca nu gasesc nimic, cred ca nici nu are rost sa mai umblu si pe la cablajul de la releele care mi le arata defecte ca in cazul asta ECU va ocupa primul loc pe podium

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!