Jump to content

Nu trage motorul !


Memphis
 Share

Postare recomandată

Daca zici ca cu surubul bagat merge mai bine atunci e clar,membrana egr-ului e sparta,ori n18 lucreaza prost ori e comandata aiurea de ecu (dar asta mai rar asa ceva).Alta explicatie nu e.

Tija actuatorului las-o asa cum e. Nu umbla la ea

Da jos actuatorul de tot de pe turbina,trage cu mana de geometria turbinei (dupa ce dai jos actuatorul iti ramane o tija de care poti sa tragi). Trebuie sa se miste usor de la un capat la altul fara sa agate deloc. Daca agata atunci trebuie curatata turbina.

Sent from my E15i using Tapatalk

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lawrentiu - DECI : iti face asa pana in 2000 de ture pt ca la fel ca si la mine (am acelasi simtom - tot la cipos am facut turbina) - nu e nimic defect- cipos tia lasat tija actuatorlui mai lunga putin decat cere turbina pt ca cu timpul o sa vezi casi revine .. fiind prost pus ( ca pozitie ) actuatoru din fabrica ajunge foarte multa apa la el si rugineste si tija no sa se mai deschida attat de mult .. cat e acu.. o sa ajunga sa se deschida cat trebuie ... iar pana la 2000 de ture n75 nu trage atat demult cat sa deschida turbina (tija fiind mai lunga) si daia nu trage .. ia incearca sa schimbi pe la 3400 3500 de ture (cand schimband in treapta superioara turometrul tau o sa fie injur de 2100 2200) o sa traga bine no sa mai ai LAGUL ala .... daca til dadea la normal .. era posibil in timp sa se mai blocheze tija si pe urma ne mai putand sa inchida turbina bine .. pe la 4000 de ture sati dea limp ... si iar trebuia sa te duci sal regleze etc. .... CAT despre surubu ala care ti la bagat acolo in EGR .. rolul lui e sa traga asa zisele gaze ne arse bine .. si sa le mai treaca odata prin motor (sau ceva de genu) - si prin turbina - si pe urma le evacua etc. ... doar ca gazele alea trecandule inca odata prin turbo era posibilitatea sa inbacseasca variabila ... asa ca e mai bine cu el ca ti le scoate direct .. trasu asta aiurea ba trage ba nu trage nu e de la surubu ala iti zic sigur ca si yo il am pus ... trebuie verificata bine N75 .. ca si eu am schimbato , deschidea ,la prima vedere, naveam treaba deschidea normal .. cu alte cuvinte mergea ... doar ca mai avand una noua (pierburg) am puso in loc si pe testersa vazut diferentza intre ele .. asta noua tragea mai bine ... se vedea pursi simplu doar daca te uitai la tija actuatorlui ca deschidea mai repede decat cea veche .. sper sati fi fostde ajutor macar cu 1 % :D

Laur..uite si parerea unui alt coleg...daca citesti iti da de gandit...

acum...totul a inceput cand am schimbat EGR si actuator...NOI...uite poze

20120704124932.jpg20120704092508.jpg

20120704092508.jpg

deci membrana la EGR nu are cum sa fie sparta...e noua si am si verificat-o...esti 100% sigur ca nu poate fi din reglajul actuatorului?

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie actuatorul imi pare reglat foarte bine. Turbina porneste bine, cu un spike de aprox 300 mbar, ceea ce inseamna ca trage bine la kick-down.

Incearca cu o alta electrovalva n18 si vezi daca mai face.

Legat de surubul bagat in furtunas nu e cum zice colegul nostru. El ti-a bagat surubul ca sa nu lucreze aiurea supapa din egr din cauza n18. Nu ca sa treaca gazele direct. Acum cu surubul bagat gazele recirculate nu circula deloc, caci supapa e inchisa tot timpul.

Cu un egr bun si n18 bun supapa lucreaza in functie de ce ii comanda ecu. Dar la wot sau peste 2000 rpm supapa se inchide din nou.

Eu zic sa incerci cu un n18 bun si sa vezi diferenta. Nu umbla la turbina deocamdata.

L.E : nu cred ca Cipos ti-a lasat actuatorul mai lung deoarece se baza ca o sa rugineasca si rugina va "regla" actuatorul sa fie mai scurt. Hai sa fim seriosi :-)

in plus de asta n75 lucreaza foarte bine la 70-80%, ceea ce e ideal. O tija reglata prea lung se vede pe procentul n75 care va fi pe la 50-60 %.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit...si ii multumesc colegului Vali(Muale) ca m-a ajutat cu valva...

am pus valva lui pe masina mea...rezultatul:masina se comporta exact la fel...deci N18 parerea mea iese din discutie...

am mai obsercat ceva...si vorbim doar de treapta 1..

daca pleci linistit cu masina si accelerezi lent...progresiv...se blocheaza pe la 2300...si nu urca mai sus decat in momentul in care iei picioru de pe ea si o mai calci o data...

deci i-am invatat jmecheria...

plec cu ea...dupa care iau picioru de pe acc si o calc din nou...si asa merge fara probleme:(

Laurentiu...am incercat si cu alta valva...de pe un AJM...si nu s-a schimbat nimic...dar in momentul ala...aveam si valva unisens stricata care am schimbat-o ulterior...sa fie asta motivul pentru care nu s-a schimbat nimic atuncea?

deci parerea ta este N18 defect nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valva unisens nu afecteaza asa tare. Daca zici ca ai probat cu alt n18 si tot asa face atunci mai ramane sa verifici geometria la turbina. Alta idee nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine poate fac rost de un N18 nou sa vedem ce se intampla...

merci mult oricum...o seara placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rares Alexandru

sa ne spui daca se intampla ceva :D

Modificat de Rares Alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...N18 nou...nici o schimbare...am noroc cu un prieten care lucreaza la un magazin de piese...si imi face retur...ca altfel dadeam 160Ron degeaba:(

20120906222320.jpg

:( :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu spui ca, cu furtunul bagat nu se tureaza mai mult de 2000 in treapta 1.... si cu el scos masina merge impecabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci...cu furtunul bagat...se tureaza greu...pana undeva la 2000...2500...unde se blocheaza si daca nu ii dau a 2-a..merge in hopuri sa zic asa...cu pedala blana ...sta la turatia aia si merge in hopuri...

am observat in seara asta..ca si daca plec cu a 2-a direct...la fel face...in schimb...daca atunci cand se blocheaza...daca iau picioru de pe acceleratie...si mai apas o data....merge impecabil

cu el scos...nu merge chiar impecabil...dar merge mult mai bine...adica nu se mai blocheaza la 2000...nu mereu...

sper ca ai inteles ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci si cu furtunul scos se mai blocheaza cateodata. Nu mereu dar....cateodata.

Eu zic sa probezi geometria la turbina. I-ai jos actuatorul si trage de geometrie. Vezi sa nu agate deloc, de la inceputul cursei pana la sfarsit. Deloc, deloc. Si spune-ne ce ai rezolvat.

Suna-ma maine sa vorbim, ca asa e greu si de inteles si de explicat. Si poate reusim sa-i dam de cap...

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact...cateodata...foarte rar...se mai blocheaza si fara furtun :(

problema este ca geometria imi este foarte greu sa o verific :( nu stiu nici o rampa...am si scut...nu mai am nici cric...deci e groasa :( dar o sa vad cum o fac si pe asta...:(

multumesc frumos....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute pe la cipos si roaga-l sa ti-o probeze. In 10 minute ti-o probeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cipos...daca era mai accesibil...poate ca m-as fi dus...dar ajungi la el numai cu o programare cu vreo 2 saptamani inainte...iar eu la munca abia stiu ce lucrare am maine...dar peste 2 saptanani...

Si sa nu uitam totusi ca asa am plecat de la el...cu surubul bagat...banuiesc ca daca simtea la mana ca agata geometria cand a schimbat actuatorul mi-ar fi spus nu?tin minte ca l-am si intrebat daca agata si a zis ca e ok...dar..asta e...

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noi detalii despre noul N18...cu furtunul bagat in EGR..e clar..nu merge neam...in schimb cu el scos am observat ca merge un pic mai bine decat cu N18 vechi...

Am mai vazut ca nu sunt acelasi cod...este echivalent sau ma chinui degeaba?

post-14266-13470082719146_thumb.jpg

post-14266-134700832617_thumb.jpg

M-am apucat sa trag/suflu aer prin tevile lor...si la cea noua...parca circula mai greu aerul...si membrana parca este mai tapana decat la cea veche

Ma tot gandesc daca nu am si N18 stricat...si si geometria sa agate...

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

O intamplare scurta de astazi dimineata :

VW Bora AJM 2000, 1.9 TDI 116 CP.

Pornesc, plec si surpriza mergea ca o masina diesel fara turbo, urca pana la 2 mii, si tot asa lent pana la 3 mii, fara nici un demaraj, nimic.

In a 3 a la 50 la ora deja nu mai mergea :) mai sus.

Ok, citesc mai multe pareri de pe aici, ma duc la masina deschid capota si verific prima data furtunul de la Vacum spre T-ul care se bifurca spre valva unisens.

Furtun gatuit spre topit in doua locuri : la intrare in capul vacumului si la trecerea pe sub furtunul gros de la filtru de aer.

E un furtun de 3 mm de aproximativ 80 cm (14 Lei metrul), merg il schimb si totul e ca inainte.

Sper ca ajut sau voi ajuta pe cineva cu aceasta intamplare.

ps : cateodata, in 15 % din cazuri (odata la 4-7 zile) porneste GREU, adica invarte motorul de 5-8 ori, este posibil sa fie ACEL SENZOR DE TEMPERATURA.??

Precizez ca acul de la temp. motorului se comporta destul de ciudat, cand creste la 90, cand scade (parca ar fi beat), iar creste, nu tot timpul, insa in majoritatea cazurilor sta undeva la 70 de grade.

Multumesc

Modificat de Psycho2bad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

sper ca cei care s-au lovit de aceeasi problema ca si cea care am postat-o eu,reusit sa o rezolve,daca nu,atunci mai jos va prezint ce am schimbat eu:

am fost la tester(mai bine spus la 3) la 2 din ele imi iesea senzor turatii motor(sau senzor HALL)

dar la mine merge si nu mergea

am schimbat filtrul de benzina,bujiile si acel senzor de turatii..de atunci am facut cam 1500km,din care un drum RO-Germania..si nu a mai facut nici o figura

sper sa fi fost acel senzor

Modificat de Lica.DE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, ciudate chestii vad pe aici.

Eu nu am mai rezolvat problema cu garniturile la injectoare si dimineata imi scoate fum alb, o perioada pana se incalzeste motorul.

Dar vreau sa va zic ca la plecarile (mai sportive) de la semafor, in treapta 1, parca abia trage pana ajunge la 2000 RPM... Ehhh cand ajunge la 2000 RPM, trage de rupe. Cam asa imi face si in treapta a 2-a :(

E posibil sa pierd presiune pe undeva... ? Sa am problema asta de la aceste garnituri de la injectoare... Posibil sa-mi dea putin si motorina in baia de ulei. Nu am mai verificat de vreo 1-2 saptamani, dar stiu ca aveam ceva mai mult pe tija de la ulei.

Precizez ca i-am curatat clapeta de aer, inainte de EGR si am facut-o boboc, iar EGR-ul nu l-am mai desfacut caci mi-a fost frica sa o fac singur :( Calamina exagerata nu era depusa atat de mult, dar totusi era de vreo 2 mm pe toata circumferinta clapetei. La EGR e la fel.

Erori pe tester nu am nimic :)

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am o mare problema la motorul masini VW Golf IV 1,9TDI, 90CP, tip ALH an 2000. Nu mai trage. Am fost la mecanic si electrician, 2 saptamani au verificat si nu au gasit problema.Am curata turbina prin sablare cu nisip si reglata pe stand + inlocuit vacumul.Am verificat tot sistemul de vacum(inlocuit toate furtunasele si verificat toate vanele prin inlocuire rand pe rand cu unele noi), debitmetrul, senzorul de pe interculer, EGR-ul curata, calculatorul de bord (prin inlocuire cu altul nou), demontat tobele si mers fara crezand ca poate este infundata evacuarea.

Inainte de aceste verificari am mai fost la un mecanic care le-a verificat si fiind membrana sparta de pe turbina si un teu dintre furtunasele de vacum a inceput sa consume ulei, care la bagat in interculer. Dupa ce au defundat teul cu vacumul,a aruncat uleiul din interculer in capul pistoanelor si mi-a indoit toate 4 bielele.

Daca ma poate ajuta cineva as aprecia foarte mult pentru ca nu mai am nici o solutie.

M-am programat la reprezentanta VW din Cluj, dar cred ca ma vor toca de bani baieti.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai primul lucru..un log in mers...sa vada baietii ce valori ai...

in alta ordine de idei...am patit ceva ciudat azi:(

am dat sa plec cu masina...a pornit frumos...la sfert...mai stau putin...bag a 1-a...plec de pe loc...si incepe distractia...

pe la 2000rpm se blocheaza acceleratia...obisnuit cu faza..ii dau repede a 2-a...si inloc sa isi revina(cum facea de obicei) incepe sa tremure motorul si moare...

mi-a stat inima...ma gandeam sa o las inapoi in parcare...ma gandeam k a cedat turbina...etc...

mi-am facut curaj si i-am dat la cheie...la fel pornire impecabila...am mai stat vreo 5 min...si am plecat la treaba...

pe drum nu a schitat nimic..a mers normal...

sa fie tot de la geometria care trebuie sa o verific?:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata - exact asta ai de facut - gaseste pe cineva sa-ti faca o diagnoza si vedem despre ce e vb.

Law - alimentarea ai verificat sa fie ok - sa nu ai filtrul gol, bule de aer pe circuit ? EGR-ul e anulat acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin...la alimentare m-am gandit si eu...dar masina porneste frumos...se aude cand pui contactul pompa din rezervor...lucreaza...

Pe furtune nu pot sa vad daca sunt bule..ca le am negre...

EGR -ul este tot anulat...nu merge altfel...:-|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost la electrician si a fost verificata timp de 3 zile cu diagnoze.Mi-a spus ca nu functioneaza vacumul corespunzator, acest fapt se vede si prin faptul ca nu se unfla conducta flexibila intre EGR si partea de plastic curbata care duce la interculer.Au fost verifiicati toti senzorii, furtunasele de pe vacum, turbina curata ,reglata pe stand si inlocuit dispozitivul vacum de pe ea deoarece avea membrana sparta. Nu stiu ce se intampla nici mecanicul, nici electricianul care sunt cu o experienta vasta de peste 15 ani de reparatii.Nu au mai intalnit o astfel de situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o mare posibilitate sa fie turbina... verifica la un service specializat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat astazi si alt electrician si m-au fost acelesi simtome descrise mai sus.Astept alte sugestii.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!