Jump to content

Help! Sistemul de racire


Golfuletz
 Share

Postare recomandată

Am o problema cred destul de serioasa! Ieri am verificat nivelul agentului de racire pentru ca imi palpaia becul de nivel. Am desfacut capacul si am observat ca apa ii putin murdara. Am completat cu antigel diluat. Azi am observat in drum spre servici ca iar palpaia becul de nivel. Cand sa vin spre casa am vrut sa verific din nou nivelul cand am avut o surpriza neplacuta! Lichidul de racire avea culoarea maro deschis si textura namoloasa. Am dat drumul la motor cu capacul deschis si am vzt ca apa care vine pe furtun e cat de cat curata. Am pornit spre casa si in fata blocului la o noua verificare am vzt ca lichidul namolos se scurgea pe langa borcan pe la supra-plin. Cand am desfacut putin busonul a scuipat tot lichidul afara. Este f f murdar, nu are un miros deosebit, uleiul este curat. Mentionez ca in sistem nu am folosit decat apa distilata si antigel nicidecum apa de la robinet.

Va rog veniti cu ceva sfaturi! E de rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema cred destul de serioasa! Ieri am verificat nivelul agentului de racire pentru ca imi palpaia becul de nivel. Am desfacut capacul si am observat ca apa ii putin murdara. Am completat cu antigel diluat. Azi am observat in drum spre servici ca iar palpaia becul de nivel. Cand sa vin spre casa am vrut sa verific din nou nivelul cand am avut o surpriza neplacuta! Lichidul de racire avea culoarea maro deschis si textura namoloasa. Am dat drumul la motor cu capacul deschis si am vzt ca apa care vine pe furtun e cat de cat curata. Am pornit spre casa si in fata blocului la o noua verificare am vzt ca lichidul namolos se scurgea pe langa borcan pe la supra-plin. Cand am desfacut putin busonul a scuipat tot lichidul afara. Este f f murdar, nu are un miros deosebit, uleiul este curat. Mentionez ca in sistem nu am folosit decat apa distilata si antigel nicidecum apa de la robinet.

Va rog veniti cu ceva sfaturi! E de rau?

dupa umila mea parere, e de rau. Dupa toate spusele tare, se pare ca ai ulei in apa. probabilitati sunt multe.... cele mai uzuale ar fi:

- garnitura chiulasa - fisura intre apa si rampa de presiune ulei, pt chiulasa;

- chiulasa fisurata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am gasit pe net ar fi urmatoarele situatii :

- verifici joja sa vezi cum arata uleiul.. daca e spumos

- verifici busonul de ulei sa vezi la fel daca e spuma pe el

- pentru cele doua situatii de mai sus ar rezulta o garnitura de chiulasa fisurata.

- daca niciuna dintre situatiile de mai sus nu apare atunci ar fi indicata o curatare a sistemului de racire.. golire completa si curatare radiator si instalatie.. si vazut dupa cum se comporta.. ( cel mai probabil e rugina si posibil ceva reactie a antigelului.. daca s-au folosit mai multe tipuri )

Modificat de faty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum ma asteptam...e de rau :D

Nivelul uleiului a scazut, nu este spumos, insa pare a avea o alta textura. Acum tot ce sper este sa fie garnitura de chiulasa si nu fisura in chiulasa.

Temperatura apei nu a crescut nicodata peste normal.

O intrebare acum...ce efecte poate avea chestia asta? Sistemul de racire se poate curata usor? Acum arata ca si cum as fi bagat namol in el :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca nu e neaparat chiulasa, verifica si termoflotul de desupra filtrului de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum ma asteptam...e de rau :D

Nivelul uleiului a scazut, nu este spumos, insa pare a avea o alta textura. Acum tot ce sper este sa fie garnitura de chiulasa si nu fisura in chiulasa.

Temperatura apei nu a crescut nicodata peste normal.

O intrebare acum...ce efecte poate avea chestia asta? Sistemul de racire se poate curata usor? Acum arata ca si cum as fi bagat namol in el :rr:

Se poate curata, exista cateva sortimente de solutii. Iti recomand cele pe care scrie clar ca nu spumeaza si sa le folosesti intocmai indicatiilor specificate de producator. Altfel iti pot da multa bataie de cap, gen spuma de care nu mai scapi - repercusiuni - nu poti aerisi bine circuitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune mana si scoate chiulasa...si vezi garnitura cum arata....

Eu cand am ars-o, nu arata uleiu spumos sau mai stiu eu ce...dar era apa murdara.

A zis bine Dan sa verifici si termoflotul.....dar e caz de 1 la 100....e de verificat totusi.

Multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golful albastru de l-am avut se sparsese termoflotul si se amestecase apa cu uleiul de era crema,de curatat am curatat cu o solutie si motorina,a mers fara probleme,cel mai bine este sa dai chiulasa jos si sa o verifici,cu ocazia asta ii faci si o revizie,daca este ciupita garnitura putin si baga putin ulei in apa este de ajuns,bafta si spor la treaba sa ne tii la curent :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golful albastru de l-am avut se sparsese termoflotul si se amestecase apa cu uleiul de era crema

Si la mine arata tot asa - crema...de cacao :D .

BTW:Cum pot verifica daca e termoflotul de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simplu. Pui sub presiune de aer circuitul de antigel si il scufunzi. Daca ies bule de aer inseamna ca e neetans. Daca nu ai posibilitate acasa sau la atelierul propriu, apeleaza la un atelier unde se repara radiatoare de aluminiu, ei pot sa ti-l probeze. Succes WOB-ule :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa-mi spuneti ceva solutii pentru curatat sistemul de racire si unde as putea gasi. Mi-e frica ca a facut pelicula de ulei si se vor distruge furtunele.

Pe scurt, a fost de vina termoflotul :blah: ! De aici o serie lunga de reactii in lant - garnitura arsa, semeringuri chiulasa, ulei pe distributie, apa cu ulei pe rola intinzatoare, senzori de temperatura care nu mai inregistreaza cum trebuie din cauza unei pelicule formate. ;)

Dupa ce am schimbat garnitura, distributia etc, am vzt ca apa era tot murdara, am umplut si golit sistemul de vreo 4 ori si la fel, plus ca motorul se incalzea f. repede. Am facut un by-pass la termoflot si normal ca a inceput apa sa se curete si din el a inceput sa curga ulei. :D . Maine sa vad cum gasesc un racitor si sa gasesc ceva cu care sa-mi curat sistemul. Totul e uleios :((

Va tin la curent... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica mai intai ai facut garnitura de chiulasa si pe urma ai aflat ca era de la termoflot problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista detergenti speciali, nu iti face probleme ca se curata. Incearca la magazine de piese, dar cum am mai zis, sa respecti intocmai reteta si dilutia care e data, daca nu ori nu e eficienta, ori se spumeaza....Eu am folosit originala VW, foarte buna dar nu mai stiu codul ca iti zic. Era un cod ce se folosea la o actiune de rechemare pt Caddy, exact cu termoflotul era problema. Incearca la un dealer, poate stie vreun piesar si te ajuta. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate o sa radeti dar eu am curatat cu fairy si motorina,a mers perfect si s-a curatat bine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica mai intai ai facut garnitura de chiulasa si pe urma ai aflat ca era de la termoflot problema?

yep...pai deja se vedea cum transpira pe la imbinare deci oricum era arsa. Problema ii ca eu duminica trecuta am completat cu putina apa ca ma enerva becul de nivel. Nu era mult scazut nivelul, foarte putin sub minim. Atunci am observat ca am ceva urme in apa. Era inca apa curata, m-am gandit ca poate is ceva reziduri de pe undeva, nivelul uleiului era ok. De-abia luni dupa ce-am facut si cativa zeci de km am observat ca iar palpaie becul de nivel si cand m-am uitat :offtopic: - crema! Nivelul temperaturii apei nu a trecut niciodata peste jumate!

Cristi am cautat prin mai multe magazine dar inca nu am gasit nimic. Exista Flush Engine - de bagat in ulei inainte de schimb insa pentru sistemul de racire nimic.

Laur tu ai curatat doar furtunele? Sau ai bagat Fairy cu motorina in sistem? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca ii dam cu jet pina se curata!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu-i la furtune si radiator ci in sistem - bloc, canale la care nu pot ajunge...sunt uleioase. Daca nu-l curat cu ceva solutie probabil va trebui sa tot golesc sistemul pana se duce tot - o sa-mi fac bazin de colectare in parcare :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca sunt destul de multi agenti de curatire a blocului si instalatiei de racire, imlicit, dar ai grija ca marea majoritate sunt acizi. Verifica intai ce fel de radiator ai, ca sunt foarte pretentioase cele de aluminiu si cupru. Am un prieten caruia i s-a ars garnitura de chiulasa, iar curatirea instalatiei am facuto cu apa fierbinte (avantaj el ca sta la casa). am conectat un furtun la apa calda de la centrala si la iesirea din chiulasa (cel pt incalzirea radiatorului habitaclu) si celalalt capat lasat la canalizare......... si am inceput treaba.....obturand circuitele ().

In principiu sunt 3 circuite:

1. circuitul din motor

2. circuitul de incalzire habitaclu

3. circuitul de racire (radiator racire).

dupa vreo 4 ore de munca (in care am obturat pe rand aceste circuite), nu a mai iesit nici un firisor de ulei in apa.

daca mai tine vremea (si ai conditii), bafta multa la curatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista RADIATOR FLUSH de la 2+2,foloseste un detergent puternic care papa uleiul,eventual solutie de spalat motorul pe afara,de la spalatorii auto.Poti sa renunti la termoflot asta in cazul in care nu participi la raliuri.....

Modificat de christofor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am tot golit sistemul (cred ca de vreo 6 ori pana acum in total) si incet incet se curata, iar partea buna este ca uleiul se ridica la suprafata in vas, iar la golire mai curat cate ceva. Deocamdata o tin fara termostat ca mai golesc din cand in cand sistemul. Daca o sa gasesc ceva solutie de curatat am sa o folosesc ca imediat vine iarna si ma prinde fara antigel.

Partea buna din tot acest rau este ca motorul imi trage muuult mai bine :blink: . Nu pot sa zic exact din ce cauza - simt clar un plus de cuplu la turatii joase unde eram deficitar si urca mult mai bine in ture. Motorul nu a tras asa bine de cand am golfuletzu asta asa ca am motive sa fiu bucuros :angry:.

@christofor - la termoflot nu am renuntat din mai multe motive: a fost gandit cu un scop, prelungeste durata intre schimburi la ulei, protejeaza motorul la fortari excesive si in plus mai particip cand am ocazia si la VTM-uri :angry:

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!