Jump to content

scufi - MK2 TD


dieselbee

Postare recomandată

Ideea de a restaura si a aduce la o stare normala de functionare a unei masini vechi este foarte buna.

Te pot ajuta cu cateva sfaturi. In legatura cu arcurile spate iti pot spune ca poti monta arcuri de passat scurt care iti inalta masina si, normal, nu se mai lasa asa tare. Eu am un set, ca eu le-am schimbat cu unele de passat 3.

Si inca ceva: dupa cat vad eu, ceasurile din bord sunt schimbate pentru ca nu ai icoana de la bujia incandescenta, ceea ce inseamna ca sunt ceasuri pentru benzinar, deci kilometrii nu sunt cei reali. Sau mai exista posibilitatea sa fi avut motor benzina si sa fi pus diesel ulterior (inainte sa o cumperi tu).

In rest, bafta cu restaurarea. Trebuie sa ma apuc si eu sa fac asa ceva. La chedere am aceeasi problema.

PS. Nu stiu daca e tarziu sa iti spun, dar cablul de soc este prins in spatele pompei de injectie, sub conductele de presiune motorina. Acolo este parghia pentru soc.

Modificat de Redman
Link către comentariu
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dieselbee

    34

  • capone26

    4

  • bogdan.tuta

    3

  • Electronic

    2

Ideea de a restaura si a aduce la o stare normala de functionare a unei masini vechi este foarte buna.

PS. Nu stiu daca e tarziu sa iti spun, dar cablul de soc este prins in spatele pompei de injectie, sub conductele de presiune motorina. Acolo este parghia pentru soc.

interesant raspunsul, mersi de idei. Cu bordul nu am nici cea mai vaga idee, am sa vad la momentul in care il dau jos daca a fost ceva bibilit dedesubt.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Sambata am schimbat arcurile. Din lipsa de altceva, astea re-calite le-am dat cu sigilcar, cred ca e o optiune mai buna decat vopseaua sau deruginolul. Vedem cat tine.

M-am cam chinuit la desfacut suruburi insa intr-un final a mers. A trebuit sa schimb si cele 2 ciuperci pe care stau arcurile in partea de sus, ca erau ruginite rau pe mijloc. La pusul inapoi, se recomanda ajutorul unei persoane, caci cam greu urca axul din cric, si telescopul tinut sa intre in gaura. Nu e imposibil dar te cam chinuie.

Momentan masina sta in bot, insa daca pun ceva in portbagaj, arata chiar ok. Probabil ar trebui calite si arcurile din fata. Vedem cu timpul.

Azi am schimbat si luneta. Operatie deloc simpla, ce sa zic. La inceput a fost mai greu pana una dintre laturi a iesit din loc, dupa aia a mers totul struna. La pusul inapoi am uns rama cu vazelina, am bagat o sfoara prin cheder si l-am "tras" la loc. Vedem cum va tine la umezeala. Spre norocul meu sub cheder nu era pic de rugina :beerchug: Acum am dezaburirea functionala :-)

Poze, cu proxima ocazie.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

De curand nu am mai avut posibilitatea sa parasesc raza domiciliului, asa ca in lipsa de alte provocari m-am apucat sa rezolv o durere de cap mai veche, ce tinea de scartaielile din bord si de praful si mizeria acumulate in sistemul de ventilatie.

Asta insemna a da tot bordul jos, si sistemul de ventilatie la fel. Zona asta a masinii nu am atins-o decat cu ocazia curateniei generale facute dupa momentul achizitionarii.

Demontarea a decurs relativ simplu, am urmat pasii vezuti pe vwvortex pe threadurile similare. Totul a durat cam 4 ore in total. Probleme am intampinat la partea de tevi (a trebuit sa las antigelul sa se scurga) si la unul din suruburile care tine sistemul de ventilatie pe "firewall", care s-a dezsurubat din plastic in loc sa iasa piulita de pe surub. A trebuit sa-mi cumpar un wise-grip (cleste care ramane strans) pentru a putea da jos colierele de pe tevile de incalzire.

Dupa procesul de demontare mi-am dat seama care a fost problema cu chitzcaiturile in bord: cele 2 suruburi cu care bordul se leaga de panoul frontal (sub geam) erau rupti din suportii de plastic, practic nu mai tineau deloc.

Am mutat toate bucatile in casa si le-am facut baie cu mult detergent si un burete adecvat. post-28584-1242891996_thumb.jpg In locurile greu accessibile, ca de exemplu tuburile prin care trece aerul, am bagat buretele folosind un prelungitor. Foarte interesant ca murdaria adunata dealungul celor 21 de ani nu iese spalata cu jet de apa, trebuie mozolita putin cu buretele, altfel ramane acolo.

Uscatoria arata astfel dupa prima runda:

post-28584-1242892152_thumb.jpg

Dupa curatarea tuturor componentelor bordului am trecut la blocul de comutatoare, pe care l-am dat cu WD40 si l-am sters pe urma cu hartie (servetele). Am curatat contactele cu betisoare pentru urechi.

A urmat sistemul de ventilatie, care la dezmembrare arata ca o groapa de gunoi. Foarte interesant ca radiatorul nu era imbacsit deloc, probabil a fost schimbat recent. Buretii montati pe paletele de dirijare a aerului erau distrusi in intregime, cum ii atingeam cum cadeau jos ca pesmetul. Am dat totul jos si la capitolul acesta si am lipit la loc bucati de burete ramasi de la tapiterie.

post-28584-1242892403_thumb.jpg

Sunt 3 lamele care dirijeaza aerul, 2 de metal si una de plastic. Lipirea s-a efectuat cu prenadez.

To be continued...

Rezultatul de la sistemul de ventilatie a iesit asa:

post-28584-1242892674_thumb.jpg

Trebuie acordata atentie la dimensiunea buretelui folosit, astfel incat acesta sa nu depaseasca marginile palelor care dirijeaza aerul. Daca acest lucru se intampla, acestea vor freca la margini si levierele de pe bord pentru comutare vor merge greu.

Tot la partea de ventilatie am inlocuit toate garniturile de imbinare, folosind banda de etansare pentru geamuri (burete mai compact, adeziv pe o parte).

post-28584-1242892907_thumb.jpg

La fel am aplicat si la elementele unde traseul tuburilor se intalneste cu metalul caroseriei.

Toate astea fiind rezolvate, a urmat partea de lipire/reconstituire a partilor rupte din bord. Partial am folosit poxipol, partial ceva mastic bazat tot pe epoxy in forma a 2 bare asemanatoare cu plastelina, care trebuie mixate intre ele. Am inlocuit cele 2 suruburi originale cu unele mai lungi, astfel incat lipitura sa tina pe o suprafata cat mai mare. Probabil bordul a fost dat jos de niste amatori (ca sa nu le zic altfel) care nu stiau de existenta acelor suruburi si au tras de bord pana le-au rupt cu totul. Rezultatul si surubul original aici:

post-28584-1242893190_thumb.jpg

La pozitionarea suruburilor am avut grija ca acestea sa stea cat mai aproape de pozitia celor originale. Am avut noroc, ca au intrat instant la loc, fara sa le fortez.

Inainte de a monta totul la loc, a urmat o igienizare a locatiei prin stergere cu carpa umeda.

Link către comentariu

cam asa arata locul dupa montarea sistemului de ventilatie:

post-28584-1242977903_thumb.jpg

Am mai cosmetizat putin cablurile ca sa ocupe mai putin spatiu:

post-28584-1242977955_thumb.jpg

apoi am mai adaugat asta, ca sa am si eu tuning pe masina :-) Chiar daca scopul initial este de a o aduce la o stare cat mai apropiata de original, tot mai adauga omul cate ceva :blah_:

post-28584-1242978066_thumb.jpg

Ieri dupamasa am pus si volanul la loc, muzica, tava de sub coloana principala de ventilatie, si am facut primul test-drive. Evident ca volanul a trebuit sa-l mai dau jos odata, spre bucuria vecinilor, caci s-au incurcat firele de la claxon si pana le-am descalcit le-a sunat goarna in urechi :D

In rest, bordul sta tzapan la locul lui, soarecii si greierasii au disparut cu desavarsire, iar sistemul de ventilatie merge brici, ba chiar suiera (probabil una dintre pale nu inchide perfect).

Mai urmeaza politele de la panolul de sigurante si cel de sub torpedou si sunt gata. Mai trebuie sa achizitionez pentru asta niste suruburi scurte cu filet marunt, ca le-am pierdut undeva la demontare. Poate reusesc sa termin azi si pun si poze.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Intre timp nu am stat pe tusa.... Scufi a primit un set de scaune fata in stare mai buna decat cele existente, am montat mud-flapsurile pe spate si am revopsit pragurile si fusta fata, respectiv fusta spate. Acuma arata mai omenesc :-)

Imi mai trebuie plasticurile de bord si nu mai am ce sa-i fac :-))

Link către comentariu

Ei bine, se pare ca totusi am ce bibili la masina. Kilometrajul nu mai functioneaza corect, mai "sare" peste portiuni de drum, astfel o sa am un consum de toata frumusetea la urmatoarea alimentare.

Va trebui sa-l desfac repejor. Ceeace nu ma incanta, caci numai bine ce l-am pus la loc...

Incerc de data asta sa documentez mai bine procesul de reparare.

Link către comentariu

Mai baga ceva poze cu masina acuma dupa ce ai adus-o la" lumina" sa ne incanti si noi ochisorii ....

Link către comentariu

Ti-am tot urmarit topicu, e de ajutor si pt altii, tine-o tot asa, bafta cu masina.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

deci. sa incepem cu operatiunea schimbat garnitura baie ulei. halal treaba, vechea garnitura era lipita biiiiine de corpul motorului precum si de capacul baii de ulei. M-am distrat o dupamasa sa le dau jos.

Cam asa arata dupa:

post-28584-1252330876_thumb.jpg post-28584-1252330906_thumb.jpg

Pe urma am aplicat pasta de etansare (un fel de silicon) si garnitura noua, dupa care am pus totul la loc si am strans bine suruburile.

post-28584-1252331051_thumb.jpg

Acum nu mai curge ulei pe langa garnitura, sunt mai "eco". Evident, s-a reglat si consumul.

Si acum ceasul de la kilometraj. Am observat la un moment dat ca sta pe loc. Nu cred ca mersesem mai mult de 2 drumuri prin oras. M-am documentat pe net despre ce e vb si l-am desfacut intr-o seara. Interesant ca pinioanele cu pricina, cel rosu si cel metalic, nu erau chiar asa de slabite, probabil fiind racoare, tineau mai bine la locul lor. Iar in timpul zilei cand bordul statea la soare, din cauza dilatarii, nu mai aveau suficienta aderenta ca sa stea impreuna cu axul cu pricina.

urmand instructiunile de aici si de pe VWvortex, am incercat sa solutionez problema. Daca pentru pinionul rosu de plastic treaba cu super glu a tinut, pentru cel de metal nici vorba. Cum ajungea axul la gaura , cum facea aderenta super glue-ul si nu mai intra deloc unde trebuie. Asa ca dupa vreo 4 incercari esuate, am recurs la alta petoda, am crestat niste santuri in ax cam in zona pinionului apoi am fortat pinionul pe ax ca sa treaca de zona respectiva. Astfel am obtinut putin spatiu intre cele 2 suprafete metalice, numai bun de a fi umplut cu super glue. Momentan functioneaza asa si am facut deja 300 km.

Atentie la detaliile de demontare ale odometrului, este o constructie firava, nu a fost gandita sa fie demontata de multe ori.

Iata si poza cu pinioanele buclucase:

post-28584-1252331666_thumb.jpg

Despre praguri ce sa zic, este tot un efect al lucrarii de mantuiala la izolatia masinii, antifonul care s-a dat pe masina nu a fost curatat de praf inainte de vopsire, astfel vopseaua nu a avut aderenta si a picat jos. Am refacut zonele astea cu vopsea pe baza de cod luata de la Klar (policolor).

Rezultatul arata bine, in sensul ca masina nu pare ciufulita, ci dintr-o bucata.

O poza cu mudflapsul din spate:

post-28584-1252332116_thumb.jpg

Si una cu pragul dreapta refacut:

post-28584-1252332164_thumb.jpg

Urmatorul proiect este iluminatul pentru portbagaj. Poate ma ocup si de flapsurile fata.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Intre timp am mai schimbat 2 clantze, ca era pericol sa nu se mai poata folosi usile respective. Naspa.

Azi am "omorat" mudflapsul dreapta spate. Rrrr am nervi.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Intre timp am schimbat si sabotii frana pe spate, operatiune de 2 ore si un pic pentru un neprofesionist fara scule. Cel mai nasol a fost eliberarea cablului de la frana de mana pt ca nu aveam decat o singura cheie fixa de 10.

Am mai schimbat mai demult si la Seat (aceeasi constructie) si stiu ca ne-am chinuit 2 oameni si abia am reusit. Cheia este sa nu se monteze arcurile ulterior, ci mai degraba ele sa fie montate deja apoi tot ansablul sa se puna la loc.

Am schimbat sabotii desi mai aveau cam 3 mm carne intr-o parte si cam 1 in capatul alalalt. Oare de ce se maninca asa?

Cealalta problema este ca nu prea prinde frana de mana. Cu setarea de pana acum (suruburile stranse la maxim) masina pleca de pe loc in panta, lejer. Acum sunt stranse doar jumate, manerul nu se ridica decat o palma si totusi masina pleaca de pe loc in panta.

Am curatat si tamburii cu peria de sarma. Ma gandesc ca o fi problema de la cablul de frana de mana? Asta cum se poate verifica? Sau nu s-or fi "alezat" sabotii pe discuri inca? Am mers deja vreo 500 km de atunci. Hmm.

Mai am de schimbat si flansa de apa, ca e crapata aia veche si pierd lichid. Deocamdata nu este deranjant, insa in momentul in care schimb antigelul pe solutie mai concentrata (pentru iarna) va trebui sa dau jos si piesa respectiva.

Mudflapsurile de fata le-am montat. Se pare ca nu sunt sificient de joase si mai apare noroi pe lateralul masinii, dar doar in dreptul stalpului B. Tot mai bine decat nimic :-)

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

la partea de frane spate pot sa-ti spun din propria experienta ca daca ferodoul este uzat, adica vechi saboti nu calca egal si atunci nu se uzeaza uniform.

iar la frana de mana ar trebui sa verifici cablul sa vezi daca nu e prea moale, plus ca atunci cand iti reglezi frana de mana trebuie aerisite si conductele.

oricum...vad ca muncesti din greu sa aduci masina la o stare cat mai placuta.

bafta in continuare

Link către comentariu
  • 1 month later...

de curand am avut acces la un garaj cu groapa, bineinteles ca m-am instalat inauntru si am mai dat o tura pe sub masina sa vad ce si cum.

Operatiunile efectuate:

- corectat anumite zone din hidroizolatia de pe burta masinii

- curatat si gresat capeti de suruburi care stau la vedere

- demontat curatat si revopsit cele 3 lamele de suport ale rezervorului. atentie, a nu se demonta deodata, caci in mod sigur rezervorul va cadea!

- curatat distribuitorul de forta de franare. Nu functioneaza de cand am luat masina, a ramas pe pozitia deschis. La un moment dat va trebui sa vad ce fac cu el il schimb sau il dau jos si il desfac.

- lipit 2 gauri mici pe esapament in zona unde este prinsa pipa de coborare de la motor

- antifonat fusta spate

- curatat conducte de drenare a apei de la trapa, cele din fata au mers repede, in spate a trebuit sa le trag inapoi din gaura din fusta spate si sa curat invers. Cred ca totusi o curatire completa se poate face doar cu trapa demontata. Gaurile de scurgere din spate nu le-am nimerit de sus in jos.

- schimbat garnitura de la baia de ulei. cea veche montata in vara transpira pe alocuri. cred ca problema este siliconul folosit care s-a intarit peste ea si astfel nu a mai etansat corespunzator peste tot. Acum am montat 2 garnituri de carton fara silicon. Pipa prin care pompa de ulei trage uleiul are o sita pe interior, in asta am gasit tot felul de chestii ciudate, de la o gramada de bucati de silicon pietrifiat pana la pietricele si nisip. cum dreq au ajuns acolo nu-mi dau seama.

- flansa de apa de la motor. Era crapata de multa vreme si am cam pierdut vreo 3 litri de antigel tot picurand. Acum nu mai picura pe la garnitura insa a fost necesar si schimbarea unei garnituri de la unul din senzorii de temperatura. din pacate acestea se vand doar impreuna cu senzorul, ceeace scumpeste distractia. insa o vanzatoare simpatica mi-a recomandat setul similar care contine doar un dop insa are garnitura cu pricina. 10 puncte pt dansa.

- strans cureaua de la alternator cu care am disperat vecinii in ultimele saptamani. E un sistem destul de ciufut

- reglat caseta de directie (strans surub)

- schimbat 2 chedere de usa, sofer si pasager dreapta spate

- schimbat cele 2 polite laterale de la portbagaj cu unele capitonate, care au iluminarea montata

- schimbat piesa din consola centrala, de manipulare a jetului de aer, deoarece era deteriorata. Am remontat pe piesa noua garniturile de burete confectionate anul trecut, inca sunt in stare buna

- schimbat toate garniturile de jos de la geamuri si unele "pipe" de metal aferente ale caror invelis de plastic era deteriorat si rugineau

- montat bucse de cauciuc la arcurile spate, pentru ranforsarea acestora / impiedicarea lasarii spatelui masinii in sarcina

- gresat toate mecanismele de clante. cu parere de rau tre sa zic ca cele noi montate acu 2 luni sunt un rahat pe bat. deja au joc si nu deschid corespunzator usa. Va trebui sa coclesc eu ceva sa scap de problema.

o sa mai am nevoie si de senzorul de la rezervorul de apa, se pare ca e crapat si antigelul ajunge sub capisonul de cauciuc in care se face conexiunea. banui ca nici nu functioneaza corespunzator, scurt-circuitul electric facandu-se la mufa si nu la cei doi poli din rezervorul de antigel.

PS. Frana de mana a inceput sa prinda crespunzator, probabil ca doar acum s-au uzat sabotii suficient sa prinda pe suprafata tamburului.

urmeaza ITP-ul in decembrie.

Modificat de dieselbee
Link către comentariu

ff bine. ma bucur ptr u. sper sa duci proiectul la bun sfarsit :) . de admirat felul in care ai pus pasiune in ceea ce ai facut. felicitarile mele :Driver:

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

si ca sa nu stau cu mainile in san, dupa ce s-a dus vremea grea :biggrin: , am rezolvat un lucru care ma deranja de cam de mult timp. Si anume socul de la motor. Adeseori il uitam tras la maxim, si observam doar dupa ce ajungeam la destinatie, dupa zeci de kilometri. Cred ca mi-a afectat serios consumul. In fine.

Am mesterit un intrerupator in zona manerului de soc si am pus un led de 12V pe unul din butoanele false din bord. Cand trag socul, se aprinde becu' rosu. Sper sa functioneze.

Ieri am mai atasat stickeru' vwforum la locul lui, pe luneta.

Vor urma niste operatiuni la care nu pot sa dau decat piesele si masina. Restul ii ramane mecanicului. Capitolul se cheama rulment spate stanga. Poate or fi amandoi, si un set de arcuri HD.

Iata si niste poze. LMA!

post-28584-1262353965_thumb.jpg

post-28584-1262353951_thumb.jpg

post-28584-1262354078_thumb.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

rulmentul a ajuns la locul lui. fonduri pentru arcuri nu am gasit inca, asa ca povestea mai sta in picioare.

constat ca am ajuns in top5 cu consumul in categoria mea. nu-i rau, va rog sa ma felicitati :-P

Modificat de dieselbee
Link către comentariu

se vede ca pui pasiune in cea ce faci...si cred ca masina in final va arata superb...

oricum..bafta in continuare si astept sa vad rezultatul final... :scratch:

Link către comentariu
  • 1 month later...

cred ca am pus punctul pe I cu masinutza. Am mai avut ceva timp liber pe langa cei 2 popandai si am finalizat iluminatul de portbagaj. ce-i drept nu mi-a luat decat jumate de zi, singura operatiune care trebuia efectuata fiind traseul cu (+) de la tabloul de sigurante si legarea cablurilor intre ele.

De nervi am mai schimbat si rulmentul dreapta spate, ca tot mai aveam un zgomot ciudat in mers. Acu sper sa nu mai fie.

Si tot de nervi am mai inlocuit si sonda de la rezervorul de lichid de racire, care era crapata si circuitul se facea in mufa in loc sa se faca in rezervor.

A mai revenit o problema veche, scapare de ulei in zona garniturii de la baia de ulei, din cauza suruburilor destranse.

Am sa incerc sa remontez suruburile cu saiba grover, iar daca nici asta nu tine, sa le lipesc cu pasta imobilizatoare pentru suruburi.

poze cu realizarea:-)

post-28584-1267045482_thumb.jpg

post-28584-1267045663_thumb.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...

aci n-am mai scris de o vreme. intre timp am completat achizitiile aferente pe topicul de pe spritmonitor ( a se vedea mai jos).

cu noile arcuri (suplex, HD) masina sta la fel de inalt indiferent de cate balene bag in spate (portbagaj sau bancheta), ceeace e BESTIAL. BTW trebuie sa-mi reglez farurile, ca bat prea aproape, conform noilor setari pe spate :-)

Am mi schimbat niste furtune si un filtru de motorina, care parea obosit pe exterior, insa in interior am gasit hartia galbuie (ma asteptam la negru).

kkam atit.

niste poze si o iesire la iarba verde

post-28584-1274476942_thumb.jpg

post-28584-1274476959_thumb.jpg

post-28584-1274476974_thumb.jpg

post-28584-1274476985_thumb.jpg

Link către comentariu

Inca face treaba masinuta, ma bucur, cand te plictisesti ia bara fata jos, degreseaz-o si dai vreo 2 randuri de vopsea la spray si o sa fie ca noua, ca e stearsa dupa atatia ani. Bafta cu masina.

Link către comentariu

mda. asta e un subiect interesant. daca dau cu jetul pe ea, raman urme (se vad si in poze). mare curaj nu am sa ma apuc de vopsit, deoarece toate incercarile mele de pana acum au cam esuat, si era vb de tabla. Oi fi antitalent :P

pana una alta ne apropiem frumusel de 230000. lipa lipa ....

Link către comentariu

mai sa fie.

Faina masina.

Degresat, fuller pt plastic, vopsea si incredere in mana ta de artist,. Nu ai ce sa strici. Sa pastrezi dunga rosie.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!