Jump to content

S3 vs Golf GTI Edition 30


S!mpL3 M3
 Share

Postare recomandată

As dori sa stiu diferentele la motor(injectoare,turbina,pompa de benzina,pistoane)daca sunt si ca manevrabilitate care sta mai bine pe curbe.Daca ar cineva rabdarea necesara sa imi explice diferentele la motor ca sunt 35 de cai pana la urma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca manevrabilitate eu zic ca e evident ca S3-ul sta clar mai bine, fiind quattro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

turbina sigur e aceeasi k04 (si cupra parca are la fel), din cate stiu si injectoarele...

Strict ca motor, diferentele nu cred sa fie f mari, ca hardware vorbind

Insa grosso-modo, aniversarul nu mai este in timp ce Audi a lansat S3 SB... asa ca...

Iar ca tractiune, diferenta e prea mare si o dam in fwd vs awd :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce scrie pe site-ul superchips diferentele ar fi: "S3-ul vine din fabrica cu un motor 2.0 TFSI de 265 Cp, care difera considerabil fata de versiunea de 200 Cp, avand printre altele o turbina K04, biele si pistoane dintr-un material mai rezistent, injectoare cu debit marit precum si un intercooler din aluminiu".

Ca posesor de GTI(acelasi tren de rulare cu edition 30) iti pot spune ca diferenta de manevrabilitate si stabilitate e substantiala. Nu am mers cu S3, dar am mers cu A3 2.0T quattro si diferentele la rularea la limita sunt mari spre foarte mari.

In primul rand la plecare S3ul pune puterea jos mult mai eficient, mai ales pe aderenta scazuta.

In al doilea rand in curbe luate la limita GTI-ul devine destul de subvirator (intradevar trebuie sa fortezi destul de mult sa ajungi pana acolo), si pentru corectare nu ai mare lucru ce sa faci decat sa iei curbele mai incet, pe cand la A3 quattro senzatia pe care am simitit-o a fost efectiv ca mergea "pe sine". Quattro intervine foarte eficient, muta un pic de tractiune pe spate exact cand trebuie si iti permite sa iei virajele mai rapid si mai sigur.

In linie dreapta, la mers normal, nu e mare diferenta intre masini dar pe viraje sau la plecari rapide de pe loc, diferentele se simt foarte mult.

Si nu in ultimul rand, S3-ul are potential de tuning mai mare decat edition30 datorita componentelor mai performante din configuratia stock. Un exemplu de ce poate S3:

http://www.youtube.com/watch?v=JUbqcnBao-s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca pe linie dreapta S3-ul mucifica un aniversar dar sunt curios pe curbe care este limita celor 2 si aici ma refer la viteza cu care pot aborda o curba.Din cate vad turbina si injectoarele sunt la fel dar m-ar interesa si restul componentelor!!!Thesaw ziceai ca este mai potent S3 la tuning.Din o simpla remapare S3-ul si EDITION-ul 30 scot undeva la 300-310(ceva mai normal nu race)si curiozitatea ma impins sa gasesc deosebirile.Daca ar fi acelasi motor nu ii inteleg pe cei de la vw de ce nu au scos tot 265 de cai sau poate chiar 275 cum se gaseste pe TTS.

Ca manevrabilitate ma interesa ca S3 sa nu fie cu mult peste.Sa dau un exemplu asa:Limita unei curbe de 45 grade la S3 sa fie de 100 iar la GTI sa fie de 50 ca atunci nu cred ca ar fi o investitie prea buna GTI-ul.Nu am mers cu un audi de dimensiunea A3-ului mai ales pe curbe asa ca nu prea am cum sa fac diferenta.Oricum la puterea pe care o are GTI-ul trebuie neaparat un diferential care o sa il mai ajute un pic dar mai intai trebuie masina ceea ce este un lucru asupra caruia te hotarasti foarte greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu cred ca taman pe curbe se vede clar avantajul tractiunii... din discutiile cu colegii posesori, cu awd ti se schimba complet stilul de condus, mai ales la vtm :beerchug:: alta viteza de intrare in curba, alta la iesire, comportamentul masinii este altul in apexul curbei, momentele de accelerare si/sau franare samd...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta vreau sa stiu,dudu,care sunt limitele la S3 si limitele la GTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si ce anume vrei sa stii? s3 sta mult mai bine, vrei niste cifre exacte? nu cred ca are cine sa-ti dea asa ceva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limitele sunt complet diferite. La GTI 30 ai o limita care o gasesti pe trasa ideala la o anumita viteza, in timp ce la S3 poti gresi trasa, la aceeasi viteza, si tot iesi mai bine din viraj. Adica ai avantajul tractiunii integrale.

Din cate stiu eu, din punct de vedere al motorizarii, intre cele doua masini exista doar diferenta de soft.

Eu unul as lua S3 pentru ca e o masina completa, dar si pentru consumul de carburant care este mult mai bine justificat decat la GTI si GTI30ed.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Incep prin a spune ca acest topic este extrem de "aberant". Este imporisibil de comparat Ed. 30 cu S3, la Ed. 30 din cate stiu eu numarul mai mare de CP este obtinut strict dintr-un soft mai agresiv pe cand la S3 ii dau dreptate colegului de forum thesaw. Motorul de 2.0tfsi de pe S3 este tyotal diferit fata de cel de pe ed. 30 are alte injectoare, alta turbine pana si alta chiulasa. Lucrurile acestea le-am auzit intr-o editie Top Gear. Acum din punct de vedere al stabilitatii haideti sa nu comentam prea mult - comparam un sistem 4x4 predominant fata cu un 2wd lucru care este practic imposibil- in curbe cel putin sistemul quattro isi dovedeste superioritatea mereu. Pot spune din experienta ca am mers cu un Audi A3 2.0T quattro si cu un ed. 30 - diferentele sunt fenomenale in A3 te simteai in siguranta aveai impresia de tanc in curbe pe cand in ed. 30 am fost de multe ori nevoit sa pun frana deoarece simteam cum nu pot negocia virajul. Tin sa mentionez pentru cunoscatori ca traseul a fost facut de cele doua masini pe ruta - Buzau - Intorsura buzaului.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de aceeasi parere cu Vlad MHL. S3 ul nu este neaparat mult mai rapid ci mult mai usor de condus rapid...iti ofera loc mai mare de eroare astfel incat si un profan poate trage tare in curbe. Dar daca sunt conduse de un cunoscator si pe o suprafata aderenta cred ca sunt mult mai apropiate decat credeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, diferentele sunt mari si cu un cunoscator la volan. Sistemul 4x4 si cel de franare inseamna mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Vlad, cu un cunoscator la volan diferentele ar fi mari de tot. GTI-ul e foarte dezavantajat de tractiunea fata, care orice, dar numai sportiva nu e (asta m-am convins din proprie experienta, si urmatoarea masina va fi sigur 4WD sau RWD) si nu in ultimul rand de diferenta de cai, sa nu mai zic de suspensii + frane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia de S3 este aceeasi cu GTI (sunt aceleasi coduri).

Codurile de motor si turbo difera, ca si codurile de injectoare ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ANdi B daca ti se pare aberanta intrebarea mea nu trebuia sa raspunzi si poate vroiam sa aflu de la un posesor de S3 nu din auzite.Nu te-a obligat nimeni sa intri si sa copiezi ce au scris alti mai sus.Si vad ca te pricepi asa bine de zici ca au alt sistem de frana si suspensii.Pe mine nu ma intereseaza parerea ta,eu vreau sa stiu cum este in realitate ca asa ma apuc si caut pe net si la emisiunile germane o sa vad ca cele mai bune masini sunt cele nemtesti,la cele englezesti o sa fie cele mai bune masini acelea englezesti si tot asa.Nu te-a obligat nimeni sa vi aici sa iti arunci parerea.Poti sa ignori threadul acesta si chestia cu negociatul virajelor trebuie sa fi destul de inapt sa nu iti dai seama ca un 4x4 este peste o tractiune fata dar ma interesa cum se comporta un S3 fata de un GTI aniversar,cat de rau se vede diferenta.

Multumesc Vlad pentru raspunsuri si rabdarea necesara de a-mi explica cat de cat cum sta treaba

App ca uitasem ANdi:poate nu toti sunt super cunoscatori ca tine la masini :huh:

Modificat de S!mpL3 M3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te zburli, nu ai cum sa compari un quattro mai puternic cu un fwd cu "doar" 35 mai slab.... Punct. :rolleyes:

S3 clar

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice daca respectivul arunca cuvintele intr-un fel mai placut,nu in scarba,nu aveam nimic cu el.Dar el se da buricul pamantului si nu este chiar asa din cate am citit pe aici.Nu aveam de unde sa stiu cum se comporta masina deoarece nu am avut placerea sa merg cu una(S3) si eram constient ca este cat de cat peste gti(edi30) dar vroiam sa stiu daca golful isi merita bani si tine aproape de audi.Nimeni nu sa nascut invatat si toata viata invatam dar sa nu vorbeasca de sus ca si cum eu as fi o furnica si mai stiu eu cine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai cerut pareri, ai facut un topic. Acum ce facem ne batem? Ar trebui sa fie respect si intepaturile sa dispara. Si-asa suntem o mana de oameni care de obicei ne intelegem bine. Acum sa ne troznim din interpretarea unor cuvinte ? ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare intelege ce vrea, spune ce vrea, important e sa nu te enervezi ca nu rezolvi nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@S!mple M3: Trec cu vederea ce ai scris tu in posturile tale despre mine, asta nu conteaza pe forum. Imi cer scuze daca cuvintele mele ti s-au parut tendentioase postul meu nu a fost indreptat inspre persoana ci inpre subiect. Acum trebuie sa fim realisti si sa ne dam seama de faptul ca Golf ed. 30 este tot un GTI, ce-i drept cu un motor mai puternic. S3-ul este din alta clasa, dintr-o clasa superioara in care luxul se imbina foarte armonios cu o performanta peste medie. Acum ce ai dorii sa auzi de la mine: numai cuvinte de lauda la adresa ed. 30? Cum am precizat intr-un post anterior am mers cu Ed. 30 si sicner sa fiu m-a lasat rece, o masina care mie personal nu imi spune absolut nimic din punct de vedere al tractiunii - da este un motor puternic, da este un motor versatil dar in nici un caz motorul de pe ed. 30 nu are aceeasi flexibilitate ca cel de pe GTI-ul normal de 200cp. Acest lucru se datoreaza in special motorului care a fost "dopat" printr-un soft mai violent.

Din punctul meu de vedere o comparatie mai stralucita ar fi Ed. 30 vs A3 2.0T. Aici cele doua masini se pot compara din punct de vere al tractiunii si al motorului fiecare are plusuri si minusuri. La A3 mentionez sistemul quattro iar la ed. 30 motorul care dezvolta cu 30cp mai mult DAR ai idee cat din aceasta putere este pusa la sol? Banuiesc ca raportul dintre puterea generata de motor si puterea care ajunge efectiv pe carosabil este mai buna in cazul lui A3 - sistemul 4*4. Asta s-ar putea explica printr-un principiu fizic si anume inertia ( indiferent daca accelerezi sau decelerezi ).

In final sa nu crezi ca sunt carcotas sau ca am ceva cu Ed. 30 uite un articol dintr-o revista de auto din UK. Articolul mi s-a parut destul de bine facut adica s-au luat in calcul mai multi parametrii ai masinii cand aceasta a fost analizata: http://www.axbv77.dsl.pipex.com/images/web...si_shootout.pdf

Cu acest post sper ca am mai lamurit niste probleme.

Numai bine,

ANdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@S!mple M3: Trec cu vederea ce ai scris tu in posturile tale despre mine, asta nu conteaza pe forum. Imi cer scuze daca cuvintele mele ti s-au parut tendentioase

In sfarsit, o atitudine matura.

DAR ai idee cat din aceasta putere este pusa la sol? Banuiesc ca raportul dintre puterea generata de motor si puterea care ajunge efectiv pe carosabil este mai buna in cazul lui A3 - sistemul 4*4.

Asta se aplica doar in cazurile cand FWD-ul nu poate pune puterea la sol: plecari puternice de pe loc, curbe etc. Daca nu exista probleme de aderenta, FWD-ul va transmite mai mult din putere la sol (pierderile sunt mai mari intr-un sistem 4x4, trebuiesc miscate mai multe componente etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum imi vine sa citesc postul tau nu ca primul.Pe mine ma intereseaza performantele de la o masina,nu luxul de aceea m-am axat stric pe putere si ce stie sa faca masina ca daca o luam dupa interior si ce impresie iti face masina cand o vezi golful pierde rau.Nu ma intereseaza sa fie super lux sau sa te simti ca intr-o naveta spatiala,mai degraba urata si sprintene decat frumoasa si lenesa.Deci pana la urma edi 30 are acelasi motor de GTI doar cu un soft mai agresiv.Din cate intelesesem si auzisem ar fi avut aceeleasi componente cu S3-ul dar se pare ca este o mare mica diferenta intre ele

PS:Andi B mersi de sit,foarte util am vazut ca si la frane sunt diferente mari.Mai aproape de S3 se afla cupra decat aniversarul dar s3-ul are si cea mai mare greutate

Modificat de S!mpL3 M3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma edi 30 are acelasi motor de GTI doar cu un soft mai agresiv.

nu prea...

ED30 are turbina K04, care e si pe Cupra sau S3, injectoare mai mari ca GTI. si parca ar mai fi...dar ma las completat ca nu mai stiu exact acum.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!