Jump to content

Functionare motor ALH la rece, cu motorina fierbinte.


misu tdi
 Share

Postare recomandată

Ma intreb ce se intimpla daca la un ALH, in perioada cit motorul este rece, motorina care vine in pompa de injectie este fierbinte-calda. Am un dispozitiv care incalzeste motorina pina la 60 grade si as vrea sa il montez pe alimentare inainte de filtrul de combustibil. Din cite stiu eu, aceste pompe au un senzor care transmite la ECU, date despre temperatura combustibilului, ori daca acesta este la 55 grade, sa zicem, motorul este rece (afara aprox -15grade), ce se intimpla? Merge motorul mai bine? Se reduce debitul, care la rece este crescut? Scade avansul de 5 grade, pe care il da pompa la rece, pt pornire? Intr-un cuvint, ajuta cu ceva, ca motorina este calda, la un tdi modern? Sau doar la dieselurile generatie mai veche?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca afecteaza, deoarece:

La pornire, dupa punerea contactului stai maxim 15 sec in anotimpul rece, si dupa aia pornesti motorul. In acest timp crezi ca motorina din incalzitor ajunge la 60 grade?

Si daca totusi ajunge, se incalzeste si cea din corpul pompei de injectie, acolo unde e senzorul? Nu cred.

Deci pe total, la pornire nu afecteaza cu nimic.

Nu stiu cum afecteaza dupa pornirea motorului, cand, intr-adevar, motorina incalzita ajunge in pompa de injectie.

Am vazut ca vrei sa-l instalezi inainte de filtru. In cat timp v-a ajunge motorina calda in pompa, deoarece in filtru sunt peste 0.5 litri de motorina si consumul e de 0.5 litri pe ora la ralanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu m-am exprimat bine, eu vreau sa stiu daca influenteaza cu ceva mersul motorului, imediat dupa pornire atunci cind ajunge motorina calda in pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preincaliztor din acela de obicei se pune la bio-diesel ca sa nu se gelatinizeze la temperaturi mai joase.

Cu motorina normala daca o incalzesti inainte ca motorul sa fie la o temperatura corelata cu asta, scoti ECU din parametrii normali.

Poti sa te astepti la eventuale surprize. Motorul se va incalzi mult mai incet si tine mai mult perioada in care uzura e ridicata si mori de frig in masina. Adica efectul exact invers care l-ai dori.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca se ajunge pana acolo[ sa se altereze informatia in ECU], pentru faptul ca motorina are senzorul ei de temperatura care gestioneaza alimentarea motorului, doar ca o sa consume un pic mai multa motorina,dar doar pana se incalzeste motorul la 60 de grade,ca dupa aceea de incalzeste din motor si merge mai sus...[pentru cine stie,se se mareasca putin puterea se punea in mufa de la motorina o rezistenta care facea ca motorina sa aiba mai multe grade decat normal si automat se alimenta mai mult crescand un pic puterea].....asa ca nu ar trebui sa se intample nimic rau. bafta si drum fara evenimente. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o idee ciudata cu incalzirea motorinei.La mine de cand a dat frigul(sub 15 grade) se simte pornirea unui consumator de curent mare si se aude si un releu(la vreo 5 secunde de la pornire) si daca pun mana pe filtrul de motorina dupa vreo 30 de secunde acesta e cald spre fierbinte.Nu stiu ce sa zic daca are sau nu rost sa folosesti incalzitor auxiliar de motorina. Poate ma lamureste si pe mine cineva ce porneste, ca nu reusesc sa deschid un topic nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EFlavius, fiind motor PD, se incalzeste repede motorina care iese din chiulasa, dar nici chiar in 30 de sec. E posibil sa ai un preincalzitor pe acolo. Ce zice @WNS, este pt grabirea incalziri motorului si nu are treaba cu motorina. Fa o poza la motor, in zona filtrului de motorina sau partea unde se vede alimentarea si poate gasim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca acel consumator electric despre care spune EFlavius ca se simte dupa pornire, pot fi aceste bujii.

... La mine de cand a dat frigul(sub 15 grade) se simte pornirea unui consumator de curent mare si se aude si un releu ...

... Poate ma lamureste si pe mine cineva ce porneste, ca nu reusesc sa deschid un topic nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!