Jump to content

Trecere de la climatic la climatronic


cwr
 Share

Postare recomandată

Buna tuturor!

Sunt posesorul unui golf 5 si as dori sa trec de la climatic (banuiesc ca e AC climatic) la climatronic. Am pus ochii pe un panou de comenzi climatronic pe care as dori sa il achizitionez, insa nu stiu daca acesta se va potrivi exact in soclul de conectare a contactelor, iar pe langa asta as dori sa stiu ce ar mai trebui adaugat, schimbat (senzori,etc) pentru o functionare completa. In principiu am un semn de intrebare asupra reglarii directiei aerului (parbriz, pasageri, picioare) datorita faptului ca aceasta schimbare se face mecanic din acel buton de regaj, iar la climatronic nu am nici o idee cum se face acest lucru.

Am atasat si doua imagini una cu instalatia actuala de pe masina (climatic), iar cealalta cu comenzile climatronic.

post-69544-0-91369700-1310210831_thumb.j

post-69544-0-80719400-1310210870_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • starchaser

    12

  • F l o r i n

    12

  • lukasvaly

    5

  • nucu_as

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vezi ca am detaliat eu cu cateva pagini in urma piesele necesare pt. conversie. Pe langa panoul de comanda climatronic, ai nevoie si de carcasa de distributie a aerului, cu servomotoarele pt. clapetele de distributie, cablaj etc.

Corect, la climatic actionarea clapetelor se face mecanic iar la climatronic se face electric. De asta trebuie schimbat tot airboxul climatic cu unul climatronic.

Modificat de starchaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu o intrebare legata de aceasta schimbare din Climatic in Climatronic, daca iau piesele de pe o skoda octavia de fabricatie 2005 si vreau sa pun climatronicul pe o skoda octavia din 2007 cu climatic, am inteles ca mai am nevoie de ceva senzor, dar ma intreb oare se potriveste instalatia sau trebuie sa iau neaparat de pe o masina din 2007 sau chiar 2008?Mersi mult

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am vazut o gramada de informatii despre cum sa montezi climatronicu, dar cum as putea sa aflu daca se poate monta sau nu un climatronic pe masina asta? E model american.

VIN: WVWFV71K46W172915

post-76408-0-99659300-1316766641_thumb.j

Modificat de bENch
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate monta......dar e mult de munca si va costa multi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma gandeam sa caut piesele la dezmembrari si cand le am pe toate sa ma apuc de montat. am intrebat prin SB la cateva service`uri si toata lumea o zis ca nu se poate pentru ca poate difera putin de la un an la altu... si tot asa. faza e ca nu vreau sa fac o prostie si sa cumpar aiurea masina/piese si eram curios cine m`ar putea ajuta, ca am vazut pe forum ca lumea o mai facut asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine e sa gasesti o "epava" la dezmembrari, de pe care sa iei tot......eu asa am facut. Mi-am luat pana si firele originale....tot. De diferit, difera, mai mult sau mai putin.....dar nu asta-i baiul.

Important e sa iei toata instalatia de pe aceeasi masina...sa ai tot,,,pana la ultima piulita OEM...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesele nu difera foarte mult, exista posibilitatea sa difere instalatia electrica. Se poate face daca ai piesele, dureaza cam 5-6 ore (cu tot cu scos freon / lichid de racire).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5-6 ore...tot, cap coada.. ?

cu facut instalatia electrica, matisat, demontat bord, housing clima, etc ? esti rapid.......mie mi-a luat vreo 16 ore....in doua persoane. Bine, ca am mai schimbat si altele intre timp - mocheta, etc....dar, oricum, e diferenta de timp......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, scoaterea freonul si lichidului de racire dureaza maxim 20 minute..Daca pregatesc din timp cablajul pt. senzorul de temperatura lipsa, cablajul pt. photosensor, in 2 ore am demontat volan, plansa de bord, armaturi etc. si am desfacut conductele de la radiatorul de clima. O ora refac cablajul si legaturile lipsa si inca 2 ore pun la loc. Apoi BS si adaptarile / masuratorile cu VCDS mai dureaza o jumate de ora.

E drept, timpul asta mi-a iesit cand am lucrat cu un prieten si la un Leon 1P (unde airbagul de la pasager ramane pe plansa de bord, nu mai trebuie desfacut). Daca lucrez singur, imi ia cam 8-9 ore (ultima conversie pe care am facut-o, la Jetta 1K, mi-a luat 9 ore jumate).

In fine, timpii pot diferi si nu i-am postat ca sa ma laud sau alte alea. Incercam doar sa spun ca se poate face si ca cei care spun contrariul fie nu stiu despre ce e vorba, fie nu vor sa se implice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E....in doua persoane merge mai repede.......sa golesti/umplii instalatia se poate face si mai repede....doar ca 5 ore imi parea un timp al naibii de scurt,,,

Tu vb de transformarea din climatic in climatronic sau dubluclimatronic ?

La mine a fost de munca ca berila......cablaj la greu de facut...mai ales ca am extras firele dintr-o instalatie originala, si scoate pinii, lungimi, etc....sa fie culorile, lungimile si totul de fabrica. Plus ca a necesitat schimbarea housing-ului, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam de conversia climatic - climatronic cu reglaj a temperaturii pe doua zone.

Am facut doar la masini de pe PQ 35 (Leon 1P, Altea 5P, Golf 1K). Am inlocuit airboxul (housing) climatic cu cel climatronic, care are deja cablajul pe el . Am refacut in prealabil doar cablajul pt. photosensor si senzorul din canalul de ventilatie, apoi realocarea pinilor etc.. Am si cateva poze, daca intereseaza pe cineva..

Poti sa spui ca e toata operatiunea la Golf / Jetta 1K e plug-and-play (in mare parte) :)

Modificat de starchaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e frumusete.......la generatia mea de masina, nu-i asa usor. Instalatia de pe housing, pleaca in instalatia masinii....si de aici incepe bucuria. Oricum, am extras-o din instalatia masinii donatoare, am facut-o in casa, dupa care au urmat vreo 15 lipituri de facut....maxim. Vreo 4 au plecat la ECU, de unde am mai tras eu inca 4 - ca instalatia de climatronic are PTC....si am pus buton in interior, sa pot opta intre CGP si PTC.

Plus ca am desfacut toate motorasele si le-am curatat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate B5 nu am desfacut niciodata - de asta nici nu pot sa ma pronunt..

Ma rog, pana la urma nu conteaza cat lucrezi la masina, important e sa iasa treaba buna. Din ce spui tu pare complicat la tipul tau de masina.. La Golf 5 e relativ usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa care au urmat vreo 15 lipituri de facut....maxim.

De cate ori sa va mai spun ca NU se fac lipituri cu fludor pe firele masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

permite-mi sa reformulez - am facut vreo 15 - legaturi, inadituri....etc.....adica, legate firele si termocontractibil pe ele.....asa cum scrie in ELSA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASA DA !

Scrie clar in elsa ca nu se lipesc cu fludor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Bine, pe masina gasesti cateva locuri in care si fabricatul a folosit fludor, dar le numeri pe degete.....in rest, stranse in cleme - noduri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, poate pentru unii pare idioata dar incerc...

As fi si eu interesat sa schimb climatic in climatronic pe masina mea g5 dar nu trebuie schimbat si compresorul de A/C cu unul de climatronic? plus ca trebuie si tevile acelea de metal pana la cotiera in spate la bi-zonal +plus cotiera,,,,etc nu? sper sa nu radeti de mine dar chiar as vrea sa fac transformarea asa ca va rog daca ma puteti ajuta!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie alt compresor.

Cotiera, da, daca vrei sa aibe gurile de ventilatie si cei din spate. Pana la cotiera se trage traseul de aer si nu conducte de metal, ca nu ai evaporator in cotiera. Traseul aduce aerul rece-cald din unitatea de clima din fata.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traseul pana gurile de ventilatie e din plastic, sunt niste tuburi (ma rog, impropriu spus, pt. ca nu sunt cilindrice)..Sunt legate, cum a spus si Florin, la airboxul climatronic, sub consola, in fata tijei schimbatorului de viteze.

Insa sistemul functioneaza si fara traseul spate, doar ca aerul nu va ajunge direct in spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Oricum, daca e sa faci modificarea, e frumos sa o faci pana la capat....cum e OEM. Ce mi-ar placea si mie, sa am guri de ventilatie in cotiera, macar cum are Superb 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pret mai exact cu toata operatiunea (cu tot cu piese) plus manopera imi poate spune cineva?

Eventual daca ma puteti ajuta sa detectez ce piese imi trebuie pt masina mea cea din semnatura...conform seriilor de motor etc...se poate lua de ex o clima cu totul de pe TDI sau numai de pe benzina????? Nici nu mai stiu ce sa intreb!!!!

La cotiera cred ca voi renunta...e peste 250 de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Citeste te rog acest topic si vei descoperi ce-i de modificat si niscaiva preturi.

Stiu ca e mai usor sa intrebi insa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara sunt nou pe aici insa incerc sa fac si eu chestia asta nu am inteles prea multe .. as avea o intrebare .. cine are un servis(sau se pricepe) sa il puna :) Multumesc frumos :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!