Jump to content

Trecere de la climatic la climatronic


cwr
 Share

Postare recomandată

ma intereseaza daca se poate trece de la aer conditionat climatic,la climatronic,la un golf 5.am vazut ca se pot cumpara modulele de comanda de pe ebay,sint ceva anunturi pe acolo...

daca cineva stie ca se poate face asa ceva,sa imi explice si mie care e procedura,pt ca vreau sa o fac singur,si daca stiti ce anume trebuie inlocuit exact

va multumesc(daca nu am postat bine,sa mute cineva unde trebuie pls ca pe search engine nu am gasit nimic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • starchaser

    12

  • F l o r i n

    12

  • lukasvaly

    5

  • nucu_as

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

de mult nu mai vazusem cat de aroganti pot fi unii forumisti.ai gasit tu ceva despre golf 5/jetta pe acolo???dar deh....e usor sa fii arogant....costisitor nu era pt mine...ca e ieftina galeata de internet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine ai citi de doua ori ceea ce a scris last in postul sau. Omul ti-a raspuns ca este greu si costisitor sa faci inlocuirea! Pe cat de scumpa este inlocuirea la G4, pe atat de scumpa este si la G5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si cu ce crezi ca ar diferi asa mult trecerea de la Climatic la Climatronic la un Polo sau la un Golf 4 sau la un Golf 5?

Daca tot nu e costisitor, de ce nu cumperi piesele si sa incerci, sa fii tu ala care poate da dup'aia informatii altora?

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Climatizare manuala are de obicei un singur buton, care comanda pornirea compresorului. Restul comenzilor inafara de comanda ventilatorului, se face prin actionare mecanica cu exceptia butonului recirculare aer, in unele cazuri.

Climaticul are mai multe comenzi, racirea aerului se face diferit, se modifica debitul compresorului, nu volumul de aer. Toate aceste comenzi sunt gestionate de o unitate electronica in componenta careia intra un senzor de habitaclu.

La climatronic, unitatea electronica este mult mai complexa, avand in componenta mai multi senzori (inclusiv senzorul de radiatii solare) si un fel de miniventilator. Aceasta unitate afiseaza informatii despre ventilator, temp setata, etc si comanda toate instalatiile aferente, inclusiv treptele de putere ale ventilatorului pentru mentinerea temperaturii la nivelul setat.

Off Topic:

@ cwr daca postul meu anterior te-a deranjat, imi cer scuze! Nu asta intentionam si am rugamintea sa renunti a mai face aprecieri la adresa mea, mai ales ca nu ne cunoastem. Multumesc!

Numai bine!

Modificat de last
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

cwr

rog lasa judecatile de valoare de o parte... mai ales ca oamenii au dorit sa te ajute, in nici un caz sa persifleze... Chiar nu inteleg atitudinea...:D

Daca tu consideri ca e ieftin, pofteste la dealer si vei afla cat costa modulul de climatronic... sincer nu stiu de ce ai mai deschis topic daca nu accepti nici un sfat...

In alta ordine de idei, eu stiu ca trebuie schimbata toata aeroterma si actionarile clapetelor de ventilatie (de fapt o aeroterma ce comanda aceste clapete electric) plus oarece senzori de temperatura si senzor radiatii solare (cel de pe bord)... Bottom line-ul ar fi ca nu prea merita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am vrut sa fac aceasta modificare! Si am ajuns la concluzia ca nu merita! Sunt prea multe modificari si foarte scumpe! Plus ca intre aerul conditionat climatic si climatronic nu este o asa mare diferenta pe cat pare la prima vedere. Climaticul face cam acelasi chestii doar ca nu afiseaza temperatura si nu lucreaza automat ci manual. ( Climatic este torusi altceva decat AC, chiar daca are aproxilativ aceasi functionalitate) Plus ca unele Golf-uri cu dublu climatronic au avut mici probleme la capitolul asta. ( vulpea care nu ajunge la struguri zice ca sunt acrii).

Modificat de cilianutop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Climatic-ul este mult mai apropiat de AC, decat de climatronic.

Puteti vedea in postul lui Andi TDI cativa din parametrii de functionare ai climatronicului.

Modul automat permite controllerului HVAC sa seteze absolut toti parametrii automat pentru a obtine temperatura setata (singura variabila din sistem)

Orice ajustare manuala a oricarui alt parametru de functionare (viteza ventilator, directionare jet aer) in afara de temperatura "scoate" controlerul de HVAC din modul automat. Atunci modulul foloseste ca variabila de intrare temperatura si parametrul ajustat.

ECON opreste functionarea compresorului restul controllerului functioneaza exact cum a fost descris mai sus fara sa permita scaderea temperaturii sub cea exterioara si fara sa poate dezumidifica aerul.

Modulul HVAC (generatie noua) tine seama de o serie lunga de conditii de functionare si mediu cand calculeaza parametrii de functionare ai ventilatorului, load-ul compresorului A/C si clapetelor de directionare a aerului.

Cateva exemple de parametrii de intrare:

- energia radiatiei solare ce patrunde in habitaclu

- temperatura exterioara masurata

- temperatura exterioara calculata pe baza timpului de stationare, energiei solare masurate, temperaturii interioare si a celei exterioare masurate

- viteza vehiculului pentru ajustarea clapetei de admisie aer proaspat

- turatia motorului pentru calculul load-ului compresorului

- pozitia geamurilor si usilor pentru ajustarea corespunzatoare a curbei de functionare in cazul habitaclului deschis

- starea in care se afla stergatoarele pentru compensarea termica a fluxului de aer pe parbriz in cazul ploii

- temperatura agentului de racire pentru oprirea AC in cazul supraincalzirii motorului sau pentru activarea incalzitorului auxiliar in functie de conditiile termice (in special la modelele diesel)

- sarcina motorului si pozitia pedalei de acceleratie pentru degrevarea de "incarcarea" suplimentara data de compresorul AC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am un golf 5 din 2007 cu climatic ,si arata destul de urat bordu ,as vrea sa-i pun climatronic ,si-a pus cineva? cam cat ar costa? se poate puna acasa sau trebuie la dealer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de urmatoarele piese:

- airbox complet (cutia neagra din spatele tabloului de bord), cu distribuitie duala a aerului.

- sun photosensor

- senzor de temperatura in canalul de ventilatie dreapta

- panou de comenzi climatronic

- trim (masca) consola centrala

Pretul la dealer e enorm. Sansele cele mai mari ca sa iei piesele la un pret mai bun e sa incerci la dezmebrari.

Procedura nu e foarte complicata, o poti face acasa. Ai nevoie de "advanced skills" (ca sa zic asa - sau "indemanare nivel avansat") si de o persoana in plus care sa te ajute cand demontezi plansa de bord.

De asemenea, e necesar ca freonul din instalatie sa fie scos in prealabil. Dupa caz, lichidul de racire trebuie fie scos din instalatie, fie furtunele ce intra in radiatorul de clima sa fie strangulate pt. a impiedica curgerea.

Mai e nevoie si de o realocare a pinilor din unul din conectorii din panoul de comanda climatronic si, evident, facute legaturile pt. senzorul de temperatura si pt. photosensor.

Referitor la faptul daca merita sau nu...E decizia fiecaruia.

Eu unul zic ca finalitatea e aceeasi: racirea interiorului masinii. Singura diferenta e ca la climatronic apesi un buton in loc sa invarti o rotita. Daca ai banii, cunostintele si timpul necesar..de ce nu?

Modificat de starchaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut cineva pe golf 5 ? cine mai are informatii rog sa ma ajutati si pe mine cu acestea! un link cu DIY ar fi excelent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca a stat nimeni sa face poze la o lucrare de asemenea anvergura. Era pe undeva postat ceva , dar la G4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

DA SE POATE AM REUSIT ,PIESELE AU COSTAT PANA IN 250E ,E DESTUL DE COMPLICAT DAR merita ,ma ajutat utilizatorul starchaser caruia ii multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

:offtopic:

fara detalii, postul tau e degeaba... (si-l voi considera ca atare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Imi pare rau dar nu stiu cu ce detalii sa incep si unde sa termin ,oricum dupa link-ul de mai su m-am luat si eu ,ar trebui facut un DIY ,dar nu sunt in masura sa il fac si nu am facut decat cateva poze in timpul operatiunii ,o sa incerc sa revin cu mai multe informatii ,respectiv pozele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai dificila parte a operatiunii o reprezinta demontarea masinii. Mai e nevoie de atentie in momentul in care se face realocarea pinilor in conectorul T20c (firele CAN, spre exemplu, au locatii diferite la sistemul climatic fata de climatronic).

Si inca o precizare..Daca unitatea de comanda climatronic e de la o masina cu an de fabricatie de la 2007 in sus, va fi nevoie si de adaugarea "air quality sensor", senzor pe care masinile cu fabricatie anterioara anului 2007 nu il au.

Fara senzorul asta climatronicul functioneaza normal, insa apare un DTC pe adresa 08. Presupun (nu am investigat amanuntit) ca lipsa sezorului ar putea duce la functionarea defectuaoasa a functiei de recirculare

Modificat de starchaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asemenea trebuie sa stii exact de pe ce masina iei modulu de climatronic ,anul ei de fabricatie ,schemele electrice difera de la una la alta ,deomontarea nu este cel mai greu pas ,mai ales daca te ajuta etka ,firele de la can daca le inversezi sau le pui rau nu merge deloc ,si nu se arde nimic ,mai greu este la firele de alimentare care in functie de masina daca are incalzire sau nu se schimba intre ele ,lucru care mi-a dat batai de cap vreo luna ,iar setarile de la climatronic nu ramane-au memorate.Cine are nevoie de informatii il ajut cu placere.Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

poti sa imi spui de unde ai cumparat piesele??

le-ai gasit pe toate la dezmembrari? ai codurile pentru piesele respective?

colegul de pe forum, starchaser, are ceva service? poate ajuta si alti doritori pentru montarea climatronicului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema!! vreau sa schimb radiatoru de clima si am gasit un radiator de pe un alt golf plus din dezmembrari care are motor de 1.9 tdi nu de 2.0tdi ca al meu.Si vreau sa stiu daca este vreo diferenta ale radiatorului fata de cele 2 motorizari??? multumesc aticipat!!

Modificat de Simon D-jay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ETKA da un singur cod indiferent de tipul motorului.

In concluzie, sunt identice

post-12526-0-19813200-1303059483_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt rasp: Mai imi poti da si mie un cod la o piesa te rog??? La carcasa filtrului de aer imi trebuie codul: in functie de motor 2.0 TDi..si la Trager.

Multa Stima!!!

Modificat de Simon D-jay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegul de pe forum, starchaser, are ceva service? poate ajuta si alti doritori pentru montarea climatronicului?

Da, am un atelier si te pot ajuta cu conversia. Insa din pacate nu pot furniza si piesele necesare.

Vezi ca am scris mai sus de ce piese ai nevoie.

Si inca o chestie..Solicita informatii exacte despre anul de fabricatie al masinii de pe care iei piesele componente ale climatronicului. Dupa 2007 / 2008, exista niste senzori in plus (am detaliat si aspectul asta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!