Jump to content

Modificare stopuri


eXtenZy
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Dupa cum stiti la Passat 3BG stopurile au 4 becuri cu filament dublu care formeaza cate 2 "cercuri" pe fiecare parte care folosesc pentru pozitii, frana si lampa de ceata. Frana se aprinde in jumatatea de sus a cercului de sus, iar lampa de ceata se aprinde in jumatatea de jos a cercului de jos. Aceasta se datoreaza faptului ca lipsesc contactele pentru becurile din mijloc pentru a aprinde celui de-al doilea filament. Prin aceasta modificare eu am vrut ca atunci cand apas pe frana sau cand folosesc lampa de ceata sa se aprinda tot cercul de sus, respectiv cercul de jos.

Piese necesare :

[*]3B5 945 257 B sau 3B5 945 258 B - suport becuri, stanga respetiv dreapta, va trebuie doar unu, 1x 13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteai sa pui si tu mia frumos siliconul ala :)) sau macar sa il retusezi cu un cutter cand s-a uscat. Oricum nu cred ca o sa stea lamela aia acolo tinuta de silicon sau vreun adeziv din comert.Daca vrei sa reziste la socuri(or sa fie destule la drumurile noastre) cauta ceva profesionist. Eu la dacia care am avut-o am lipit oglinda cu o solutie de lipit piatra.

Despre modificare cu lampa de ceata nu inteleg?! Vrei cand actionezi luina de ceata sa se aprinda amandoua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eXtenZy, salut si eu am facut la fel. numai ca le-am facut sa se aprinda cu pozitia. asa ca becurile din mijloc (adica becul de jos a cercului de sus si si becul de sus a cercului de jos) se aprind mai intens si si se vede tipul unui patrat de lunima am sa postez si foto. si nu a trebiut nici o modificare de nici un fel. problema e ca se incalzesc foarte tare ca se topseste plasticul ala din far care divide cercurile. salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super tare! De juma de an ma tot gandesc cum sa fac si eu modificarea asta FARA schimba tot suportul de becuri cu unul tip american (unde vin standard cu modificarea asta). :) Cand o sa am timp o sa m-apuc si eu de modificarea asta. Problema e ca mi-e frica sa nu se topeasca plasticul dintre becuri fiind de doua ori impactul termic acum, mai ales ca am automata si stau la stop cu piciorul pe frana.

Eu mi-am facut modificare pentru stop de ceata in dreapta-stanga, de fapt nu eu, ci userul Al Bundy caruia ii multumesc din nou acum !!

De ce nu ai pus silicon de temperaturi inalte?

MULTUMESC MULT pentru DYI!

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge decupat acel plastic ce separa cercul respectiv ? Pt ca oricum dupa modificare nu ii mai vad rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nervoss : Acuma si tu :(, oricum in poza aia inca arata bine siliconul, ca o trebuit sa il topesc ca sa modific pozitia lamelei ca nu facea contact, deci in poza aia tot arata bine asa nefinisat :P . Suportul ala il folosesc oricum pentru teste ca deja e distrus din moment ce am taiat plasticurile ce tineau traseele electrice la becul de la semnalizare.

@livio78: ai legat contactele becurilor din mijloc intre ele? Uite ca nu am luat in seama temperatura generata de becuri... desi am vazut pe pielea mea ca se incing foarte tare becurile (filamentul folosit la frana si la ceata e mai mare decat cel folosit la pozitie) chiar si dupa o perioada scurta, banuiesc ca din cauza temperaturii jumatatea folosita e mai mare decat cea nefolosita, pentru a nu topi plasticul.

@Executron : Ai cumva o poza cu suportul de becuri de la americani? Am folosit silicon pentru ca am uitat de faptul ca se incalzeste suportul asa ca ma gandesc sa folosesc ceva poxipol. Oricum DIY inca nu e gata (cel putin nu pentru gusturile mele), mai am de adaugat niste chestii, dar aia cand termin.

@WNS : Pana la urma cred ca asta v-a fi solutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa folosesti tot silicon dar vezi ca exista unul pentru temperaturi ridicate se pune la hote etc si este rosu,se gasete la orice magazin de sanitare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@livio78: ai legat contactele becurilor din mijloc intre ele? Uite ca nu am luat in seama temperatura generata de becuri... desi am vazut pe pielea mea ca se incing foarte tare becurile (filamentul folosit la frana si la ceata e mai mare decat cel folosit la pozitie) chiar si dupa o perioada scurta, banuiesc ca din cauza temperaturii jumatatea folosita e mai mare decat cea nefolosita, pentru a nu topi plasticul.

eXtenZy nu am facut nimic decit am fixat becul in asa fel ca lamela sa faca contact pe amindoua contacte de pe bec. si am gasit plasticul (oglinda) farului topita dupa un an circa ,ca a trebuit sa schimb un bec. si nu mai reuseam sa scot blocul de becuri si asa am taiat putin din oglinda si e ok. e ca acum trebuie sa schimb farurile pe spate ca cineva in parcare mi-a spart unul. si asa ma usurat de 196,46

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva coduri pentru suporturile de becuri (modelul pentru state). Vreau sa-mi comand direct suporturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant, daca gaseste cineva, sa ne spuna si un pret, ca ar fi f. frumos sa putem sa luam doua din acestea si sa avem instant modificarea, fara alte improvizatii ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru sedan:

stanga - 3B5945257D - 56.67 ron - termen de livrare minim 3 zile la orice dealer VW

dreapta - 3B5945258D - 56.67 ron - termen de livrare minim 3 zile la orice dealer VW

Pentru variant:

stanga - 3B9945257D - 56.67 ron - termen de livrare minim 3 zile la orice dealer VW

dreapta - 3B9945258D - 56.67 ron - termen de livrare minim 3 zile la orice dealer VW

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Multumesc Bamse pentru promtitudinea cu care mi-ai raspuns la PM.

Deci, dragi colegi, ori faceti modificare asa cum a descris-o Bogdan alias eXtenZy, ori comandati la orice dealer cele doua stopuri, model de America.

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bani astia nu merita sa faci improvizati este doar parerea mea.

bamse mai trebuie si altceva sau doar triplele si le infigi in mufele existente pe masina si gata modificarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu mi-am facut temele pana la capat.

Dupa ce am cautat ceva vreme pe forumuri din state am putut sa imi fac o imagine cu diferentele dintre stopurile americane si cele europene.

Stopurile americane difera de stopurile europene prin lipsa bucatii de plastic ce separa cercurile la noi in cele doua jumatati (70/30), iar astfel la ei se aprinde cercul complet fara utiliza doua becuri separate. De asemenea stopurile americane nu au lampa de ceata (pentru obtinerea acesteia americani mai adauga un fir si o dioda). Frana la aceste stopuri se aprinde pe ambele cercuri deoarece filamentul folosit pentru ceata este unit de cel folosit la frana printr-un traseu electric ce la stopurile europene e intrerupt.

Datorita lipsei bucatii de plastic ce separa cercurile, stopurile americane folosesc doar 3 becuri fata de 5 cate folosim noi, dupa cum vedeti si din imaginile de mai jos, soclurile din mijloc nu au contacte deloc, dar in rest suporturile sunt aproape identice.

img0072mediummt6.th.jpgimg0073mediumhi5.th.jpg

Deci tot trebuie modificat ceva, ori blocul de lumini (adaugat contacte), ori stopul (taiata bucata de plastic), ori amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiam asta de la inceput din ce-am vazut in pozele in care americanu si-a transformat stopurile in cele din europa (invers ce vrem noi) (sorry nu am mai gasit linkul de pe forumul respectiv ).

Deci pana la urma tot ce a facut initiatorul topicului trebuie sa facem, alta solutie practica nu avem. PLUS decuparea partii despartitoare a stopului ca s-ar topi...

Mai am o intrebare. Din ce vad la tine din mufa proaspat pusa ajunge prin firul galbem pe lamela face contact cu becul. In celalalt slot ramas trebuie sa tragem un fir catre firul care il comanda pe cel de sus nu? Ca sa aprinda cand se actioneaza frana. Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit traseele electrice si am facut schema asta a suportului (e cam urata, dar intelegeti voi) :

schemafatani3.th.jpgschemaspatexj6.th.jpg

Linia galbena punctata reprezinta traseul electric ce e prezent la suporturile americane si permite sa se aprinda amandoua cercurile cand se pune frana.

Mufele de pe spatele suportului sunt pentru legarea instalatiei electrice de la carligul de remorcare. Cum eu nu am carlig folosesc aceste mufe pentru alimentarea becurilor. Curentul pentru frana il iau de la mufa din mijloc, iar pentru ceata il iau de la mufa de langa becul de ceata (cum se vede si in schema).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Executron. Tot mai bine facem cu fire lipite pe plotii becului si mufa in capatul celelalt. Daca schimbi becul ca e ars, odata pe an sa zicem, lipesti firul pe noul bec. Cand vii sa mai studiem sa facem modificarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Gata cu Executron, l-am executat, sa spun asa. :rolleyes: Pe plotul nefolosit al becului 2 de sus in jos se lipeste un fir cu un papuc mama la capat de vreo 5-7 cm, in lungul becului, adica firul sa stea perpendicular pe fundul becului, altfel se va rupe plotul de la bec. In soclul de plastic al triplei se da o gaura asezata la 180 grade fata de locul de iesire a lamelei de pozitie de la bec. Pa acolo se scoate papucul firului si se baga becul la locul lui. Papucul se izoleaza cu varnis termocontractibil si se introduce pe pinul indicat in pozele de la posturile de mai sus.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si pentru cine nu are talent in munca ast amanuala, care ar fi solutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cumperi modelul american.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si acolo e de munca, nu e lampa de ceata si frana se aprinde pe ambele cercuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, dar prin zona mea nu vad pe nimeni a fi cu Passat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!