Jump to content

Scartait geamuri


GunX
 Share

Postare recomandată

Pentru ca s-a tot discutat la modul "postul #54128 undeva in cele 54 de pagini", dar niciodata in cadrul unui topic clar unde informatia sa fie usor de gasit :

Extrem de multe masini Octavia2 prezinta un scartait foarte enervant la ridicarea/coborarea geamurilor electrice, de obicei pe fata unde sunt cel mai des folosite.

Contrar impresiei generale sau primei idei ce va vine in cap, NU ESTE DE LA CHEDERE. Nu incercati sa le suflati, nu este vina geamurilor, nu ele freaca si produc zgomotul ala. Nu ungeti cu mastic nimic, nu va chinuiti inutil.

ESTE DE LA ROTITELE DE PLASTIC PE METAL ALE MACARALEI DIN USA. Sunt 4 bucati, dispuse doua sus si doua jos, care in timp acumuleaza praf si pentru ca nu vin unse din fabrica, fac in ultimul hal. Este pacat sa nu stiti de unde e problema si sa mergeti asa. Povestea cineva la un moment dat ca s-a intalnit cu o alta Octavia si cand au lasat amandoi geamurile sa vorbeasca, a inceput o simfonie de scartaieli de au pufnit amandoi in rasu-plansu. Sau o sa vina o ruda care o sa va spuna ca pacat de bani, ca nici macar in Logan geamurile nu iti lasa senzatia asta de ieftin, de vechi, de zgomot asurzitor de 2 bani la manevrarea lor...

Sunt doua tipuri de rezolvare. Una simpla/rapida, in care se scoate doar masca interioara a usii si se ung rotitele de sus la care accesul este relativ usor, prin partea superioara dupa ce se scoate chederul. Pe asta o recomand daca masina nu mai are garantie si vreti sa scapati mai ieftin. La rotitele de jos se poate ajunge cu un "pai" lung printr-o gaura din usa, insa trebuie inecat totul in ulei pe acolo, in speranta ca nimeresti asa orbeste. Desi problema se rezvola, efectele nedorite pot apare sub forma de scurgere ulei prin partea de jos a usii si dare pe geam pentru o perioada scurta.

Rezolvarea corecta este desfacerea macaralei de geam, lucru care implica mai multa munca, dar ungerea se face corect si problema se remedieaza sigur. Este varianta pe care merita sa insistati daca aveti inca garantie si nu trebuie sa platiti cel putin o ora de manopera pe fiecare usa. O sa intalniti des in service incercarea de a afla daca lucrarea se plateste sau nu, tocmai pentru ca toti cunosc bine problema si fiecare incearca sa "scape" sau sa va abureasca cu alte solutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ghost_rider

    6

  • mario75

    5

  • MRP

    4

  • GunX

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

GunX, de acord cu tine, DAR nu cumva e necesara demontarea fetei interioare a usii(cea de tabla, nu cea ornamentala) implica scoaterea a vreo 8 nituri si inlocuirea cu pop-nituri... la service?

Personal, as prefera sa nu dau niturile din fabrica jos. Daca ar fi sa fac operatia as face-o singur pt ca stiu ce inseamna cand ramane un cui de la nit pe interiorul usii si zdrangane de ti se face acru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, foarte posibil, eu am optat pentru prima solutie si am scapat de scartaiala cu varianta mai ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine scartaie doar geamul dreapta fata si nu intotdeauna. Doar cand are chef. Am sa incerc varianta 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ gunx: ai desfacut fetele de la portiera? ai folosit spray gresor sau cum? daca desfaci fetele de portiera nu risti sa strici ceva iremediabil? :vaidecapulmeu:

eu cand am fost la revizie cu ea imi spusesera ca e de la chedere (desi m-am gandit ca nu are cum sa fie chiar asa...) si a stat un nene si a gadilit chederelea alea o gramada. rezultatul - dupa o saptamana scartaiau mai tare...

faza e ca... dupa o ploaie mai serioasa sau dupa ce spal masina nu se mai aude (sau se aude dar foarte incet) - sa inteleg ca ajunge apa pe acolo? :blink:

sunt nedumerit... :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu le-am uns (traiasca Valix) fara sa desfac nimic,doar se trage putin de cheder,si de atunci (cam 7-8 luni) nu se mai aude nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica ai tras doar putin de cheder? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

procedura este descrisa de valix intr-un post din topicul "probleme mici si enervante"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut eu operatiunea, doar am asistat in service la ea. Cand au scos fetele de usi, intr-adevar au pocnit si cazut pe jos niste garnituri de plastic care am inteles ca sunt de unica folosinta.

Eu nu am gasit unde descrie Vailx procedura, am gasit doar cand a zis asta

Daca aveti orice fel de informatii ontopic, postati-le aici, acesta este scopul threadului, sa "adune" posturi razleste despre subiect in cadrul unei singure discutii cu titlu sugestiv usor de gasit la search.

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc, da nu stiu daca se va intelege ceva.

Carevasazica va trebuie un tub de WD40, neaparat cu tevusca de-aia lunga.

Cu contactul pus, se da geamul maxim jos. Se trage un pic de chederul de la baza geamului, astfel incat sa intre degetul intre cheder si geam, la o distanta de cca 15-20 cm de oglinda. Cu chederul astfel "belit" se ridica la maxim geamul. In clipa in care geamul a ajuns sus, intre despartitura dintre cheder si geam vezi observa o clema alba de platic. Acea clema trebuie inecata bine in WD40. Se repeta operatiunea, de data asta la 15-20 cm de la clanta. Pe fiecare geam sunt 2 cleme, si ele trebuie date bine cu lubrifiant. Se fac mai multe ungeri, intre ele miscand geamul sus-jos, pentru a permite penetrarea lubrifiantului.

Cam asta ar fi...

Spor la treaba .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super, am sa ma duc sa iau un spray si ma duc sa vad ce pot face

multam fain pt sfaturi, revin cu rezultate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cleme? Nu rotite?

Daca faci asa nu cumva le ungi doar pe cele doua de sus si daca deja scartaiau si cele de jos, sau peste putin timp cand incep si alea sa "cante", s-a terminat smecheria?

Oricum, recunosc ca este varianta prima de incercat datorita faptul ca este cea mai simpla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cleme, rotite, dreak sa le ia :(. Eu am uns in aprilie anu trecut, si de atunci nu au mai zis nici pas ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salve

am rezolvat problema scirtit geamuri cu reteta lui Valix si a dat rezultate.

am si citeva explicatii:

tb sa stai pe partea exterioara a usii si sa tragi de chederul exterior de la baza geamului, iar ce tb uns sint niste cleme/papuci de plastic alb care culiseaza pe geam cind acesta se ridica ; acese cleme sint vizibile cind geamul e inchis complet.

(cu geamul complet coborit am vazut si rotitele albe de plastic de care se vorbea anterior, dar acestea sint pe partea interioara a usii;

clemele pe care le-am uns sint pe exteri geamului)

Asa cum explica si cei din service problema e de la praf. Geamul este mai mare decit se vede at cind e ridicat complet, iar partea exterioara a portiunii de geam care ramine in usa, este plina de mizerie. Aceste cleme de plastic se freaca pe aceasta portiune de geam murdar si de aceea scirtiie . Scirtiielile se aud doar pe partea finala a cursei , cind ajunge zona murdara de geam la clemele albe.

Prin ungerea cu lubrifinat a clemelor se immoie/curata acea mizerie de pe geam si nu mai scirtiie.

succes

grig

Modificat de grig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am procedat precum Valix, am spreyat la greu orbeste peste tot! Dupa cca. 3 saptamani s-a dus scartaiala, insa a ramas geamul cam uns inca vreo 2 luni, acum e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu lasa deloc urme pe geam si nu am shpreiat orbeste.

valix dau si berea, stai linistit :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu vreti sa ajungeti la concentratii > de 20%, dati-va berile in PM-uri :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde gasesc acest spray miracol WD40?

ca a inceput si la mine sa faca zgomot geamul de la sofer exact cand ajunge sus de tot pe ultimii 2 cm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am fost jos, am incercat, dar degeaba. Dupa ce am reusit sa-mi naclaiesc geamul deoarece mi-a sarit furtunasul de vreo doua ori, am ajuns la concluzia ca cele doua cleme de plastic nu au nici o legatura cu scartaitul. Clemele alea doua, tin geamul si urca/coboara odata cu acesta, neavand contact cu alte piese. La mine scartaitul dureaza toata cursa inclusiv la urcare si coborare. Asa ca solutia ar trebui sa fie alta. Ceva piese in miscare, si in contact permanent. Alte solutii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa editez.

Am fost jos a doua oara. Am demontat panoul usii (multumesc Pisicutza, xxnelu - pentru explicatiile de pe topicul respectiv), iar apoi am scos cele 2 dopuri de plastic negre. Am ajuns astfel la sinele pe care culisau cele doua cleme de plastic albe. Am uns sinele si clemele atat cat mi-a dat voie orificiul si am scapat de problema. Deci sinele scartaiau! multumesc si lui valix pentru explicatii!

P.S. Imi pare rau ca nu am uns piesele alea doua, si sinele cu vaselina. S-ar putea ca WD40 sa se evapore la un moment dat si scartaitul sa reapara. Atunci va trebui sa repet procedura. Sper sa fie cat mai tarziu...

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Mario75.

Am tot studiat si eu problema si banuiam ca este de la sine dar inca nu am incercat nimic.

La mine nu scartaie dar cand vreau sa inchid geamul(fiind complet deschis) se opreste la jumatate dupa care se deschide complet. Ca sa pot inchide totusi geamul trebuie sa repet figura de 2 ori dupa care geamul se inchide cu toata forta (fara protectie pt. obstacol).

Ramane sa incerc (cand am timp) sa gresez sinele asa cum a facut colegul Mario75, dar vreau sa incerc ceva inedit: sa gresez cu vaselina la spray cu teava, fara sa dau fata de usa jos, pe undeva pe la cheder sau alte orificii daca gasesc. In caz contrar am sa dau fata de usa jos.

Ca sa argumentez putin, rolele de care spunea Valix nu pot fi decat cele de jos cu probleme(scartait datorita apei) pentru ca cele de sus sunt in spatele geamului(privind geamul din afara masinii) si sunt ferite de apa.

Asta am vazut odata dupa ce am iluminat interiorul usii, fiind noapte, cu un led alb bagat in usa pe la cheder si cu geamul complet deschis.

Mario75, cred ca intr-un an de zile va trebui sa repeti operatia si sa inlocuiesti wd40 cu o vaselina la spray.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate trebuie gresate si sinele si rolele ca sa scapati de scartait, rolele sunt de plastic si sunt prinse pe un ax de fier si deaia scartaie.

Eu le-am facut acum 3 ani si nu au mai scartait niciodata, nu e nici o filozofie.

Fara fete de usa jos si fara sa scoateti dopurile care comunica fix cu rolele si sinele nu faceti nimica doar murdariti geamul si chederul degeaba...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat panoul usii (multumesc Pisicutza, xxnelu - pentru explicatiile de pe topicul respectiv), iar apoi am scos cele 2 dopuri de plastic negre. Am ajuns astfel la sinele pe care culisau cele doua cleme de plastic albe. Am uns sinele si clemele atat cat mi-a dat voie orificiul si am scapat de problema. Deci sinele scartaiau! multumesc si lui valix pentru explicatii!

despre care topic e vorba?

si ce pagina? :rolleyes:

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!