Jump to content

Consum Touran - cu clima pornita vs fara clima


croco
 Share

Postare recomandată

tamislav sunt curios si eu cum ai avut sub 5% consum la motor de 2.0

eu am incercat de multe ori in germania ,austria,italia si sub 5,5 nu am reusit .si cu pilot automat creste consumul putin.asta probat de mine.am mers si cu el si fara el si e diferenta.

asta depinde si de cit e incarcata masina si compresorul binenteles pornit sau oprit.

am sa testez si cind ma intorc acasa sa vad sigur

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la mine in bucuresti, 8,5%, in afara 6.2%, cu climatronicul ponit permanent 22 gr celsius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flotouran95

ca sa fiu mai convingator iti atasez si niste poze....

si nu a fost la vale :D

si masina era incarcata cu bagaje, veneam din concediu de la ski....

si cu nevasta gravida in 8 luni, care a carat multe dupa ea....

atit arata ca mai merge cu rezervorul plin

post-35475-1232738888_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

tanislav nu vreau sa te superi pe mine.pai asa imi arata si mie si 1100 km.consumul il faci dupa nu inainte.nu?

deci nu cred in consumul tau la motor de 2.0 l.scuza-ma dar si eu am la fel si am testat asta.

deci hai sa o lasam balta.

ce ai tu acolo in poza e cu totul altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba cred ca se poate. Si eu am facut 900+ km cu un plin. Si mai mergea. Insa trebuie sa stai relaxat ci pedala. Viteza constanta de 100 km/h si fara figuri.

Eu am mers asa mult si aveam o mama cu bebe mic si am mers cit se poate de regulamentar si prudent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Iata si consumul meu cu 1,9 PD Bluemotion - 6 viteze, dupa carte consum mixt 5,4l/100;

Masina are acum 5500 km la bord, clima este permanent pornita, garda de sol coborata cu 30mm, roti 225/45/17

mixt(contorul 2) - 6,8l/100

medie la drum lung cu 120km/h pe tempomat - 5,7l/100

medie la drum lung cu 160-180km/h - 10,5l/100

medie in oras - ~8l/100

Mentionez ca consumurile de mai sus nu sant consumuri instantanee (mers la vale, vant din spate sau alte copilarii) ci consumuri reale - "plecat/sosit acasa" si deobicei folosesc 80-90% din resursele motorului la condus!

Cand am cumparat-o nu m-am avut asteptari sa consume "ca la carte", pentru o masina de dimensiunile Touranului mi se pare consumul ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La drum intins mers 130km\h in afara localitatii si 80-90km\h in localitate am scos 6,1(media in 190-200km) iar in oras in Iasi 8,8(media in aprox 150 km) fara sa opresc clima deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa o vara "hot" ce consumuri s-au mai scos???

Eu ma laud cu o performanta care pentru 2.0 mi se pare ok, prin bucuresti cu +40 si clima la maxim...in bucuresti... super consumul de 10 litri...si mi se pare chiar bine, luand in considerare ca nu merg relaxat in oras, anul trecut la polo 1.4 benzina sub 12.5 nu scoteam in aceleasi conditii, dar nu se compara ca masina, deci eu inka multumit de Touran :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am fost asta vara in Athena-Grecia,pe tot drumul inclusiv Athena oras am scos 6,8-mediu,pe autostrada o tineam in 140

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost in iulie,cand au fost caldurile alea puternice, pe traseul SV-Snagov cu Touran,motor 1900cc

-clima a functionat 2/3 din drum in treptele 1,2,3 si nu am schimbat prea des vitezele

-am mers regulamentar prin localitati,iar in afara Vmax<100(noaptea la dus) si Vmax<140(ziua la intors)

-in masina am fost 3 adulti si doi copii

-si..."SOC":cel mai mic consum pe care l-am vazut in bord a fost 4.5(cat la golful meu);am alimentat de 180Ron la Cumparatura(targul de masini) si mi-a ramas motorina la intoarcere;va las pe voi sa calculati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la recomandarea producatorului eu las clima pornita mai tot timpul, modificand functie de situatie doar temperatura climatronicului. Senzatia pe care o am este ca tipul de drum care impune un anumit gen de condus (o anumita viteza intr-o anumita treapta de viteza), aflat intr-o anumita zona este esential si determinant in determinarea consumului de carburant, clima ne modificand esential cresterea consumului. O situatie bizara am intalnit-o pe un anume drum, pe o distanta de aproximativ 10 km, unde am reusit de doua ori identic performanta de a scoate un consum mediu incredibil de 4,3%!!! Repet doar pe acea portiune de drum (un fel de twilight zone a carburantului) am avut aceasta experienta! Drumul nu era in panta, era intr-o zona de munte (posibil sa fi fost importanta si calitatea aerului?!) fara curbe periculoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Campulung - Pitesti: 4,7 l/100km - mers lin (70 - 80 km/h)

Campulung - Bucuresti: 6 l/100km - (pe autostrada cu 120 - 130)

Bucuresti: 10-11 l/100km .. iar daca este mai aglomerat :vaidecapulmeu:

Bucuresti - Pitesti: 8 l/100km - mers pe pilot automat 140 km/h

DSG, clima pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Asta e ,,depinde cum mergi.......Daca mergi fara clima si cu 90 km/h ,scoti consumul de 4.5.,,,,dar ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,am si eu o intrebare.La computerul de bord,ce consum indica la nr.1,si ce consum indica la nr.2 ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Salut,am si eu o intrebare.La computerul de bord,ce consum indica la nr.1,si ce consum indica la nr.2 ?

Multumesc.

pe unu iti indica consumul de la prima pornire a motorului in ziua respectiva iar pe doi iti indica consumul de la ultima resetare la zero a chilometrilor. asta daca urmaresti consumul mediu

Este a doua oara cand iti atrag atentia asupra acestui lucru.

Urmatoarea data sterg contul fara nicio retinere!

QUOTE inutil

QUOTE / REPLAY (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele ADD REPLY sau FAST REPLY.

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Motor de 2.0 TDI - 6.4 ... 6.7 mers normal, drumuri nationale (maxim 150km/h si localitati cu radare la greu) In zi fara trafic, cu mers lejer, 5.8 ... 6 l/100km. Climatronic mereu pornit. Consumurile sunt cele afisate de comp. de bord.

Conteaza mult clima ON/OFF si stilul de condus (si traficul, care cere mai multe manevre de schimbare turatie/treapta viteza). Vara cred ca o sa creasca consumul detorita climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

si totusi, nu s-a elucidat misterul consumului ridicat cu clima fata de cel fara clima?

scriu asta deoarece dupa ce am avut touranul aproape 5 ani, 1,9tdi 101cp, AVQ, si am fost multumit de consumul cu clima fata de cel fara clima, am vandut masina si am luat un golf 6 plus si: problema!

am o diferenta de consum de 2 litri intre varianta cu sau fara clima.

chiar si la relanti, cu motor cald am 0,4-0,5l/h, iar cu clima la 23-24grade, dat pe minimum la ventilatie, afara fiind 30 grade, imi arata 0,9-1,1l/h.

in aceleasi conditii, cu touranul aveam fara clima 0,5l/h, cu clima 0,6-0,7l/h.

motorul la golf e de 1,6 tdi 105cp, 250NM, cam ca la fel, diferenta e de cilindree, si poate cel mai important, compresorul.

ce observam la touran, cand lasam de exemplu ventilatia la 4 leduri aprinse pe climatronic si scadeam temperatura, crestea consumul, deci compresorul intra intr-o sarcina mai mare, iar cand cresteam temperatura, consumul la relanti era ca in cazul in care nu era cuplata clima.

la golf daca fac aceeasi treaba, nu vad fluctuatie decat f. mica, adica in loc de 0,9 imi apare 1l/h.

e posibil sa fie 2 tipuri de compresoare de clima, ma refer din punct de vedere constructiv si functional?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Paun

Salut. Sper sa fi fost cat de cat explicit:

1. Principial vorbind de un motor (nu musai acelasi tip) de aceasi capacitate cilindrica dar pus pe aceasi masina (sa fie touran ca tot suntem cu el) poate fi dotat cu diverse praguri de putere , unul poate avea 101 CP, altul 105 CP , altul 140 CP etc ;ce trebuie de retinut este ca mai multi CP inseamna si un consum ceva mai mare cu cat intervin mai multi caluti.

2. Parametri de functionare a motorului (adica cata motorina/aer trebuie sa consume) sunt gestionati de calculatorul masini .Lund cazul in care esti la relanti si nu ai aerul pornit motrul consumul este 0,5 l/h dar cand ai conectat aerul(clima) motorul nu mai poate mentine turatia de relanti si atunci calculatorul doneaza mai multa motorina cat sa ajunga iarasi la turatia de ralanti care trebuie ,iar tie o sa iti arate 0.7 l/h consum.

3. Orice echipament electric din doatarea masini pe care il conectezi tu ,adica stiu eu : aprinzi luminile , pornesti aerul , etc sunt mancatoare de putere si de unde ia putere evident din motor (prin alternator) care trebuie sa se alimenze mai mult sa se mentii in parametri dati de calaulator motorul .

4. Vis-avis de chestia cu consum ridicat la ralanti cand cresti sau descresti temperatura este in felul urmator : compresorul de clima are un radiator in fata masini care are pe el un ventilator de racire in trepte de viteze , la ralanti masina nu mai raceste radiatorul ca si la viteza ,asa ca el porneste toate treptele de viteza ale lui (cu cat e mai cald afara) si la care mai adaugi si tu manual/AUTO trepte la ventilatorul de interior care evident ca corelat cu cel de afara creste consuml, deci practic nu este numai compresurul de AC care iti creste consmul ci si toatele electricile aferente AER/CLIMA.

5.Compresorul de AC nu intra si iese singur din sarcina decat daca il controlezi tu manual din buton aferet , mai sunt cazuri exceptionale (am auzit, nu am studiat) ca ar fi masini care atunci cand constata nevoie de caluti putere lar decupla de la motor ,repet asta numai am auzit ,dar nu am studiat teoria desi pare pertineta.

6. Un motor mic ca si cilindrie (1600/105CP) are nevoie de cel putin aceasi motorina si chiar mai multa decat la un motor cu cilindrie mai mare (2000/105), in concluzie motor 1600 duce aceasi greutate pe care o duce un motor de 2000 amundoua cu aceiasi caluti , numai ca primul trebuie sa spulimenteze si lipsa celor 400 cm.

Apropos de consumuri , masina mea consuma in oras in jur de 8-8,5 % (cand e cald) si tot in oras pe timp mai rece intre 9% si chiar pana in 12% cand au fost gerurile alea cumpliete. Inafara cel mai mic consum (GALATI-ARAD cu clima bagata cand si cand , dar incarcat) am scost 5,4% , in medie afara scot cam 6,6-7%cu clima,lumini si incarcat si viteze intre 100-150 km/h.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, problema care ma deranjeaza este urmatoarea:

de ex acum 20 minute am facut un test: am pornit motorul, era cald motorul, imi arata consum 0,5-0,6l/h.

am pornit clima, imi arata pentru cateva minute 0,8-0,9l/h, apoi 1, si chiar 1,1 l/h, clima setata pe 23-24grade, afara fiind 28-29grade.

cand opresc clima, 0,5l/h, cand o pornesc 1l/h. de ce are nevoie de 0,5l/h in plus ca sa bage acel aer rece, cand in aceleasi conditii langa masina mea, a unui prieten un G4 axr 101cp, avea nevoie doar de 0,2l/h, si rece baga foarte tare?

de ce cand pornesc de la 0,5l/h trece la 0,8l/h si dupa cateva minute sta la 1l/h oricat as seta temperatura chiar si la LO?

cat poate consuma ventilatorul de clima 10A? ok, dar daca aprind farurile am tot 10A si nu creste decat 0,1l/h, alteori nu se modifica deloc.

de aceea spun ca mi se pare mult acei 0,5l/h pentru clima fata de ceilalti consumatori:faruri faza mica+lunga+proiectoare, incalzirea lunetei, etc.

in concluzie consumul mare, in cazul meu vine de la compresor, nu de la ventilatorul fata+cel de interior care e pe 1 led(minimum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Paun

Adi , omule ca sa intelegi mai bine cum stau lucrurile trebuie sa intelegi principiul de functionare al unui A.C., spuneam in postul de dinainte cam ,cum stau lucrurile cu, consumatori, nu stiu exact cati amperi manaca acel ventilator de la radiatorul din fata ,dar cer este ca el iti da diferenta mare de consum, COMPRESORUL ca sa intelegi ia aceasi consum ptr. ca nu actioneaza nimic in circutul mecanic al climei care sa opuna rezistenta si sa creasca consumul, circutul climei este compus din 2 radioatore un compresor si cam atat, tote cele mentionate mai sus sunt inseriate , ai un radiator sub bord cel de face rece in masina si cel din fata la motor, deci in circuitul freonul nu intervine absolut nimic decat cea ce are el din constructie si logic este ca nu consuma nimic in plus sau minus , climatornicul tau ca sa obtina si sa mentina 23 grade nu face decat sa ventileze aerul prin radiatorul din bord (care e rece), mai incet sau mai tare sau deloc , el stie prin intermediul unor senzori care sunt in masina sa mentina temperatura de 23 , dar repet unealta care face asta este ventilatorul din interior si nu copmresorul se opreste sau lucreaza mai mult ,compresorul e constant (cel putin la relanti vorbim). De ce se modifica la tine consumul ? Pai pe radiatorul din fata ai un senzor de Temperatura care lund cauzul expus de tine in momentul care care pornesti ac-ul ,el sesizeaza pe radiator o temperatura mica ,deci necasar o treapta de viteza mica la ventilator , dupa foarte scurt timp radiatorul se incalzeste foarte tare (mai ales ca e si foarte cald afara) si baga aproape instantaneu toate treptele deci consum maxim de asta se modifica de la 0,8 la 1,1 sau cat spuneai tu deci e normal sa fie asa . Cu masina in mers se schimba mult datele problemei.

Cat despre comparatia cu alt motor/masina nu este relevanta, fiindca intervin multi factori, care nui mai repet aici , poti face insa comparatie cu un model asemanator cu al tau (inclusiv motorizare ) si ai sa vezi ca e la fel.

Numai bine. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma gandeam ca senzorul de temperatura din habitaclu atunci cand simte ca e necesar aerul rece, da o comanda ori compresorului care ar avea in interior ceva electrovalve si face o presiune mai mare, sau in interior in radiatorul de interior daca ar avea o electrovalva cu mai multe trepte de: inchis-deschis partial-deschis total, atunci cand e necesar mai mult aer rece sa inchida mai mult orificiul prin care e pulverizat freonul ca sa inghete, astfel incat compresorul sa mearga mai greu, rezultand un consum mai mare.

despre cum merge clima stiu cum functioneaza, am acasa 3 aparate de aer conditionat, si acolo cand nu e necesar mult aer rece, compresorul reduce turatia, ventilatorul merge in continuare la fel

si inauntru si afara iar consumul scade pana la 200w/ora.( e adevarat ca sunt Inverter)

de aceea sunt convins ca nu de la ventilatorul din fata sau dinauntru vine consumul mare.

din moment ce pornesc consumatori de 10A si nu vad diferenta decat uneori de maximum 0,1l/h, ce consum de curent ar trebui sa am sa creasca 0,5l/h sau chiar 0,7l/h.(ca am avut si 1,3l/h)

dar sa speram ca aflam de la cei care repara compresoare auto, sau cei care au vazut desfacute si au vazut principiul de functionare, ca sunt tare curios cum merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Paun

Salut .

Adi cauta sa vezi pe net ca sunt 2 tipuri de ac , ori mai fi si altele dar eu atat am gasit mai pus la treaba si multumesc ca mai uitasem cate unele :P

1: cu valva de expasiune

2: cu orifice tub

La primul tip valva se modifica functie de temperatura agentului termic si evident presiune , la ralanti si pe timp de vara temperatura agentului este maxima in concluzie valva este la nominal deci nu poate mai mult de atat , in mers se schimba pozitia valvei respective ,dat fiind faptul ca se modifica si temperatura agentului termic asa cum spuneam si in alt post, la ralante e o faza ,in mers se schimba situatia, citat : "Refrigerantul lichid la presiune

Modificat de Catalin Paun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cei care au consum mare cu clima ON au varianta 2 iar cei care au consum mic au varianta 1.

eu am trecut de 5000km cu noua masina si am simtit abia acum o coborare a consumului.

credeam ca dupa 4000km nu se mai rodeaza motorul, dar defapt m-am inselat, ca dupa 5000 s-a lasat vizibil :huh:

cand te gandesti ca multi dealeri spun: nu mai trebuie facut rodajul, motoarele sunt rodate deja!, nu e deloc asa.

multumesc de info, se pare ca si compresorul si-a mai dat drumul, ca e mai ok., nu am mai vazut 1,1l/h, e adevarat ca nici calduri mari nu au mai fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!