Jump to content

Consum Touran - cu clima pornita vs fara clima


croco
 Share

Postare recomandată

Salut,

De cand am luat masina mi s-a parut ca are consumul cam mare, dar am zis ca e si climatronicul mereu in functiune si poate ca fiind si masina grea consuma mai mult, si m-am impacat cu ideea.

Zilele trecute, satul fiind de atata climatronic si nefiind foarte cald in una din zile, am oprit climatronicul si mai tarziu uitandu-ma intamplator pe bord am ramas socat: consum 5.7 :D

Am repetat figura de curiozitate si in zilele urmatoare si rezultatul a fost apropiat... pana in 6.5l consum mediu.

Cand dau drumul la climatronic consumul minim e 7.9 si se intinde pana la 10 si chiar 11 daca n-am dormit bine in noaptea dinainte :lol:

Mi se pare cam mare diferenta intre consumurile fara climatronic si cu.

Voi ce ziceti? Poate fi ceva in neregula la climatizare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa te lamuresc eu putin. Eu merg pe centura bucurestiului cu cca 8% (minim in general) consum si climatronic pornit. (de fapt nici nu mai stiu cind l-am oprit ultima data). Numai ca il tin si eu 23 de grade. Daca ii dai sa bage cit poate de rece, atunci e normal sa creasca consumul mai mult.

Relax ! Esti ok ! Zic eu. Mai ales daca vorbim de consumuri urbane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folosesc clima pe 21 grade. Problema mea nu e neaparat legata de consum, cat de diferenta cam de 2l dintre clima si fara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Micsoreaza treapta de ventilatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, sa inteleg ca nu e nici o problema faptul ca e diferenta asa de mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau sa aud asta dar....eu merg destul si prin bucuresti si si in tara si....nu stiu de cand nu am mai inchis climatronicul care sta pe low dar pe o treapta la ventilator destul de mica respectiv 2 iar consumul nu trece de 6.2 - 6.4. o fi ca nu ma lasa consoarta sa merg cu mai mult de 140? ;) se poate sa fie diferentiat de la o masina la alta. dar a mea....asa merge

bafta :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, sa inteleg ca nu e nici o problema faptul ca e diferenta asa de mare?

Pai este o problema, hai sa incercam sa depistam cauza.

Din cate stiu eu, compresorul ori functioneaza, ori nu; daca functioneaza, indiferent de temperatura pe care i-o setezi pentru interior, depune acelasi efort.

Un comportament invers are alternatorul care, cu cat este mai incarcat (faruri, dezaburire, etc), depune un efort mai mare si ia mai multi CP din motor.

Dar climatronicul regleaza temperatura cu care sufla aer in habitaclu prin amestecul dintre aerul de afara, cel de la motor si cel rece facut de AC.

Viteza selectata pentru ventilator este cumva direct proportionala cu consumul. Pune pe LOW dar intr-o treapta mica, sau lasa pe 23grade ca sa faci o comparatie.

Banuiesc ca testezi in aceleasi conditii de trafic, distanta parcursa, motor cald/rece etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre AC pornit si AC oprit este clar:

cu AC oprit pe loc: 0.5l/h cu ea scoasa din viteze (N), 0.6/h cu ea in D

cu AC pornit pe loc: max 1.4l/h (nu mai conteaza cum e cutia) in conditiile in care este foarte cald inauntru

Nu stiu cat consuma doar ventilatorul, dar eu o tin mai mult scoasa din Auto pe dezaburire (asa nu ma bate direct in fata/cap dar am aer rece din toate partile si ajuge bine si in spate) pe treapta 1-2 si tot vad diferente mari de consum intre masina foarte incalzita si masina mai putin incalzita de soare.

Radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hbogdan - conditiile erau similare cand am facut testele si era dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa ai randament mai mare la clima si automat sa scazi consumul e de preferat sa fie pe cat mai multe grade posibil 23-24 grade, sa dai cat mai tare ventilatia(aprox. la jumatatea ledurilor sa nu deranjeze) si sa iasa aerul pe gurile aerisitoare care sunt in bord si bat direct in fata. Ca sa nu deranjeze le ghidezi sa nu iti bata in fata (le dai sus sau in lateral)Eu asa procedez si sunt foarte multumit de consum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu m-am exprimat foarte clar. Pe mine nu ma ingrijoreaza consumul in sine, ci diferenta de consum fara clima si cu. M-am gandit ca e ceva in neregula. Stiam ca diferenta e de 1l nu de 2.

Nu vreau sfaturi despre cum sa scad consumul (desi va multumesc celor care mi le-ati dat :lol: ), ci raspunsul la intrebare: e ok diferenta sau o duc la doctor?

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa o duci macar la o scanare, daca nu la doctor... Urmareste cat creste consumul in amperi la pornirea climei, poate este bobina ambreiajului de vina, asa cum spunea vw-razvan intr-un post de-al sau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare cam mare diferenta de consum intre cele doua cazuri (cu si fara clima).

Personal, folosesc climatronicul incontinuu, cu temperatura setata la 20 grade. Cand e rece afara, la mers in gol, consuma 0.5l/h. Vara asta l-am vazut pe la 0.7-0.8 l/h, la mers in gol.

Pe de alta parte, daca atunci cand e relativ rece consumul extraurban este de 5.2-5.3l/100Km, cu clima activata am un consum extern de cca 5.6-5.7 l/100km. Acceasi diferenta o constat si la consumul urban.

Motorul meu este de 101CP (TDI).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie tot cam mult imi ia ..tot peste 7-8 indiferent ..dar merg tot timpul cu clima plus ca mai am si dsg ..cred ca asa e modelul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut vwraider,

DSG-ul nu consuma mai mult decat o cutie manuala daca mergi cu ea normal: mie in Drive imi schimba la 2000 rpm si tine motorul cam pe la 1500 rpm, unde incepe cuplu maxim. La fiecare 10 Km/h creste o treapta => la 60 Km/h e cu a 6-a, eu tineam vechiul TDI intr-a 4-a la 60 la ora.

E drept, daca ii dau blana schimba la 7000 rpm. Iar in Sport nu scade sub 3-4000 rpm. Totul tine de cat de tare apesi pedala, nu de DSG.

Radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca s-a rezolvat problema de la sine, odata cu venireea frigului. Nu stiu ce sa mai zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca este compresorul sau ventilatorul A/C (acum esti pe ECON).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

da croco e asa diferenta si la mine.i-am facut consumul in oras cu climatronic.si acum de cind a fost putin mai rece am circulat cu econ pornit si a scazut chiar bine cosumul.pina acum pe bord imi arata 10-11 /%.acum e sub 9 %.si al meu e motor de 2.0 l.asta tinind cont ca in afara imi ia 6 %

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

...are cineva ideie daca se poate mari relantiul la TOURAN, imi sta cam pe 830 in oscilatii mai ales cind pornesc si clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine consumul in oras se situeaza la ~ 10, mixt 8, in afara 6-7. Este ok pentru 2.0 TDI cu climatronic pornit tot timpul la 21-22 grade ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok. Depinde si cat mergi si cat de aglomerat e. In primele 2 trepte consuma mult...

Eu am inceput sa nu ma mai uit la consum :) Viata e mai frumoasa de atunci, motorul merge mai bine, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, in primele 2 trepte consumul instantaneu iti da fiori. Sa fim sanatosi si bani de motorina sa fie. Ai dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la mine in bucuresti 8.5%, afara 6.2% - 6.4%, mers lin si fara smucituri, dar nu incet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesante cifrele.....

eu nu am reusit sa scot sub 9.8 l in bucurestiul aglomerat....

iar afara foarte multumit: min pe pilot automat autostrada (austria) 4.8 la viteza medie de 110 km/h

dar sper ca in curind sa reusesc si performante in bucuresti

Modificat de tanislav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!