Jump to content

Electroventilator defect?


AliNOS
 Share

Postare recomandată

am si eu inca o problema.. parca n-ar fi fost destule.. :) am sesizat de o saptamana ca in cutia care e pe baterie cea cu 4 cabluri rosii si 3 sigurante verzi 30A aveam una sin sigurante scoasa... zic: "o fii cazut" si o pun la loc.. totul frumos pana pornesc masina.. merg la un drum f scurt.. motorul nici nu a ajuns in temperatura si opresc.. opresc motorul dar ventilatoarele de la motor mergeau.. si au tot mers vro 20 de minute.. si de atunci asa se intampla.. tre sa scot siguranta ca daca nu imi termina bateria... care sa fie problema...? stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca termocupla poate fi cauza, posibil sa fie in scurt circuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termocupla ta are 2 trepte, banuiesc ca ramane pe treapta mica ,in acest caz tre sa faci o vizita la un electrician cu documentatie pt ca poate sa ramana din mai multe cauze: bulb radiator, bulburi care vin pe conducte de clima, releul ala de sub baterie (are electronica cat in tv, si asta preia si da toate comenzile spre termocupla) care daca citesti pe el e facut in hu' sau daca merge direct treapta mare cel mai posibil acel bulb de pe radiator,poti sa scoti mufa de pe el si daca se opreste treaba ala e daca nu cum am zis mai sus... un electrician :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Parerea mea este sa te uiti cat mai curand in cartea de la Skoda sa vezi de unde era siguranta.Daca mi-ai spune poate te-as putea sa te ajut cu un raspuns.Oricum tu esti un fericit,electroventilatorul meu s-a stricat nu mai merge deloc.Mi-au spus astia la service ca la o fabia a luat foc un electroventilator (i se facuse joc la axa de la motoras)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
am si eu inca o problema.. parca n-ar fi fost destule.. :( am sesizat de o saptamana ca in cutia care e pe baterie cea cu 4 cabluri rosii si 3 sigurante verzi 30A aveam una sin sigurante scoasa... zic: "o fii cazut" si o pun la loc.. totul frumos pana pornesc masina.. merg la un drum f scurt.. motorul nici nu a ajuns in temperatura si opresc.. opresc motorul dar ventilatoarele de la motor mergeau.. si au tot mers vro 20 de minute.. si de atunci asa se intampla.. tre sa scot siguranta ca daca nu imi termina bateria... care sa fie problema...? stie cineva?

<{POST_SNAPBACK}>

:) Cauta in tabloul de sig. din interiorul masinii ,ar trebui sa gasesti o sig. de 5 sau 10 A arsa sau lipsa din soclul ei.Climatronicul da un semnal de avarie catre calculatorul ventilatoarelor J293 iar acestea merg tot timpul pana la descarcarea bateriei..... :) Sau trebuie verificate si mufele de la calc. ventilatoarelor care se afla pe lonjeronul stang sub baterie.....Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Parerea mea este sa te uiti cat mai curand in cartea de la Skoda sa vezi de unde era siguranta.Daca mi-ai spune poate te-as putea sa te ajut cu un raspuns.Oricum tu esti un fericit,electroventilatorul meu s-a stricat nu mai merge deloc.Mi-au spus astia la service ca la o fabia a luat foc un electroventilator (i se facuse joc la axa de la motoras)

<{POST_SNAPBACK}>

Salut!

Nu am vrut sa pomenesc nimic din cele de mai jos dar totusi o sa o fac dupa ce am auzit de Fabia de mai sus...

Apropo de luat foc ventilatorul... Skoda Octavia I, 1.9 TDI, Classic, 35.000 km, acum doua saptamani in Munchen la un semafor: observ fum de sub capota, trag repede pe dreapta, deschid capota si vad ventilatorul din fata dreapta in flacari (cel mare). Noroc ca am avut la mine un stingator. Bine, focul nu a fost mare si din doua jeturi scurte l-am stins. Dar cred ca va imaginati ca nu mi-a fost tot una sa vad foc la motor si apoi eram in Germania vineri la 4 dupamasa, cauta un handler Skoda, tracteaza masina, cei de acolo nici nu au vrut sa auda de garantie cand au aflat ca masina e din Romania si toata distractia... in fine, dupa ce s-au uitat a doua zi la ea, au spus ca am un scurtcircuit pe cablajul original din fabrica si ca toate cablurile trebuie verificate in parte si mi-au oferit doua solutii: sa o las in service pana vin ventilatoarele (amandoua erau arse) ca nu le aveau in stoc si verifica instalatia (handler de Skoda nu am gasit in Munchen ci doar de VW, Audi, Skoda si Seat toate impreuna- auto Mahag cel mai mare dar ciudat, plin de VW, Audi si Seat dar nici o Skoda in tot showroom-ul sau service) sau sa plec cu ea in Romania si sa am grija sa nu fiarba apa. Cum nu mai puteam sta cateva zile in Germania, am hotarat sa plec. Drumul a decurs OK, temperatura a ramas batuta in cuie la putin sub 90 pe bord indiferent de viteza. Ajuns acasa, ma duc la reprezentanta Skoda Timisoara unde se uita la masina si nu gasesc altceva decat cele 2 ventilatoare arse. Nu tu scurtcircuit sau altceva suspect. Si acuma faza draguta: pentru ca am venit cu masina 1000 de km fara ventilatoare nici nu vor sa le schimbe in garantie ci trebuie sa platesc unul + manopera. Cica trebuia sa stau in Germania pana se repara masina nu sa plec cu ea. De acord, asa ar fi fost normal dar acuma intreb eu, zilele de hotel + timpul pierdut + reparatia mi-o plateau ei? Caci garantia Skoda se pare ca nu e valabila oriunde in Europa.

Acum am doau ventilatoare noi dar parca nu stau cu inima impacata. Explicatia celor de aici a fost ca mai demult s-a ars un ventilator si apoi a cazut si al doi-lea. Si atunci nemtii aia au fost asa de incompetenti de au gasit scurtcircuit? (oricum service-ul nostru de aici arata mai bine ca ala de la ei)

Tot ce stiu despre ventilatoare este ca in momentul in care pornesti clima, pornesc si ele automat, indiferent de temperatura apei din motor. Si eu am folosit destul de mult clima...

Sper ca problema asta a fost doar un accident si nu o problema tipica de ventilatoare Skoda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuia sa le spui ca s-au ars in Germania. Puteai sa le zici ca s-au prajit seara precedenta, la un semafor din centrul Timisoarei.

Si faptul ca ai circulat fara ventilatoare nu influenteaza cu nimic motorul, atata timp cat temperatura apei nu a urcat peste 100 oC.

La fosta mea masina A80 ventilatorul pornea doar daca stateam ~15 min pe loc in relanti, cand urcam pe deal la motocross (practic drum forestier, urcam doar cu vit I, in forja uneori), si in zilele fierbinti de vara in aglomeratia din Cluj.

La sharanul actual nu imi dau seama exact, pt ca are clima, si cand cuplez clima se porneste si ventilatorul pe viteza mica, dar mai mult ca sigur ca fara clima ar porni doar in conditiile in care pornea si pe Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuia sa le spui ca s-au ars in Germania. Puteai sa le zici ca s-au prajit seara precedenta, la un semafor din centrul Timisoarei.

Si faptul ca ai circulat fara ventilatoare nu influenteaza cu nimic motorul, atata timp cat temperatura apei nu a urcat peste 100 oC.

La fosta mea masina A80 ventilatorul pornea doar daca stateam ~15 min pe loc in relanti, cand urcam pe deal la motocross (practic drum forestier, urcam doar cu vit I, in forja uneori), si in zilele fierbinti de vara in aglomeratia din Cluj.

La sharanul actual nu imi dau seama exact, pt ca are clima, si cand cuplez clima se porneste si ventilatorul pe viteza mica, dar mai mult ca sigur ca fara clima ar porni doar in conditiile in care pornea si pe Audi.

<{POST_SNAPBACK}>

M-am gandit sa nu le spun ca s-a intamplat in Germania dar nemtii au umblat la motorul meu si au dat jos jumatate din ce avea in fata in spatele radiatorului. Se vedea ca era umblat la motor. Ce am uitat sa spun a fost ca nemtii m-au lasat sa plec dupa ce s-au uitat la masina vreo 4 ore fara sa imi ceara nici un ban dar nici nu mi-au dat nici o hartie cu o constatare ceva si eu la momentul respectiv, fraier, nu am cerut-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!