Jump to content

Octavia sau Fabia second hand?


AND
 Share

Postare recomandată

Am si eu o mica/mare dilema. Cu suma de 8500 euro , nu am vazut decat Octavia din 1999 , rar si 2000 , toate avand insa peste 100.000km :) . Insa la acelasi pret as lua o Fabia full options din 2001 , cu mult mai putin de 100.000km la bord. Motorizarile care ma intereseaza sunt cele diesel TDI , si pe Octavia si pe Fabia. Aici poate cu ajutorul vostru pot sa aflu care sunt costurile de intretinere pentru aceste doua modele tinand cont ca ele ar avea 4-5 ani vechime ; cat m-ar costa CASCO? Cat de scumpe sunt piesele de schimb Skoda pe langa alti constructori precum ( Opel , Peugeot , Fiat ) ? Bineinteles la acei 8500 euro pot considera un Opel Astra 1.7 DTI din 2001 , un Peugeot 206 2.0 HDi din 2003 sau un Fiat Stilo 1.9 JTD din 2002 insa ma indoiesc ca vreuna din ele este la fel de eficienta pentru drumurile noastre ca Skoda. Plus ca singura care s-ar apropia de Octavia ( din punct de vedere al clasei ) ar fi Astra-ul ..dar despre care n-am auzit deloc lucruri bune referitoare la motoarele DTI.

Voi ce sfaturi mi-ati da? Repet , banii sunt via imprumut bancar pe o perioada indelungata! ( am nevoie ca rata lunara sa fie cat se poate de mica ) asa ca masina in care investesc ..nu pot sa-mi permit sa nu fie fiabila , la prima excursie la service sa ma usuce de bani. Practic masina aleasa va trebuii sa ma duca .. "a long time from now"! Deci care sa fie? Octavia alergata cu aproape sau chiar 100k km la bord? Fabia cu mai putini (dar nu se compara cu Octavia) , sau ar merita mai mult considerate celelalte modele precizate mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • AND

    14

  • horgarban

    9

  • Michael

    6

  • Akebono

    3

Top Posters In This Topic

Anul trecut in vara-toamna am fost in aceeasi dilema ca a ta. Dupa ce am vazut masinile, am ales Fabia din semnatura. Avea atunci 28.000 km. Acum am deja 41.000 km (Octavia pe care o gasisem avea 130.000 km). Am dat pe Fabia in Germania 8500 Eur. E drept, era aproape noua, ziceai ca nu s-a urcat nimeni in ea. Am schimbat la ea un contact rotitor al airbag-ului sofer (de pe volan). In rest intretinere:

Ulei - 2.000.000 / 5 litri (intra 4.2)

Filtru ulei - 300.000

Filtru aer - 600.000

Filtru polen - 600.000

Filtru combustibil - 1.000.000 - 1.200.000 (la 40-45.000 km)

Motorina - cat cuprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci spui tu ca nu sunt sanse sa "dau de aur" cu o Octavia la 8500 euro? Pentru mine este putin dezamagitor , imi place Fabia , m-am simtit bine cand am stat intr-una. Loc cat cuprinde in fata , bord ergonomic si modern..insa SDi-urile astea sunt cam slabute din cate stiu eu. Am impresia ca sunt motoarele de pe Golf III. Chiar daca ma insel sau nu , cand stiu ca as fii putut sa iau Octavia dar n-am gasit una buna , nu stiu daca as putea pur si simplu sa trec cu ochii inchisi peste restul optiuniilor (Astra , Stilo , 206) si sa iau direct Fabia.

Poate cineva sa "laude" putin Skodita pe langa acele 3 modele mentionate mai sus? Dupa cum am zis si in primul post , motorul diesel de pe Astra este slabut mai ales la demaraj insa per total sincer cred ca ii este superioara Fabiei. Stilo pe de-o parte este super masina insa , e fiat .. probleme cu fiabilitatea si plastice de calitate Solenza. Peugeot 206 este si cel mai mic , insa dintre toate variantele , este masina care as lua-o cu cei mai putini km la bord deoarece cu 8500 il iau lejer model 2003 cu cate optiuni vreau ; iar motorul HDi este capitanul diesel-urilor. Offf daca doar ar fi fost PUTIN mai mare :) pentru ca mie mi-a ajuns sincer de masini mici sau relativ mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand cu caldura Fabia, care din punct de vedere calitativ este mult peste Astra pe care o cunosc la fel de bine. Despre Stilo nu stiu prea multe iar 206 chiar este o masina mica si nu exceleaza la fiabilitate. Eu unul am o Fabia Combi din 2003 Ianuarie, cumparata de noua prin dealerul Skoda din Timisoara si pana acum (34.000 km) nu am intampinat probleme de nici un fel. Am un prieten care are o Astra din 2001 si care a avut destul de multe probleme cu masinuta, chiar daca nu foarte grave, dar cu siguranta stanjenitoare. Si crede-ma ca am trecut prin multe greutati cu Fabia. Sa-ti povestesc: anul trecut in Iulie in concediu am trecut peste un pod in Prahova langa Valea Calugareasca si la capatul podului era o mica "trambulina" iar eu aveam vreo 80 km/ h, am crezut ca sunt in filmele cu cascadori si m-am imaginat deja in tren spre litoral, insa masina s-a comportat excelent! Eu votez pentru Fabia. Ia-ti un Sedan daca nu iti plac Combi-urile si vrei spatiu mai mult decat in Hatch. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci spui tu ca nu sunt sanse sa "dau de aur" cu o Octavia la 8500 euro? Pentru mine este putin dezamagitor , imi place Fabia , m-am simtit bine cand am stat intr-una. Loc cat cuprinde in fata , bord ergonomic si modern..insa SDi-urile astea sunt cam slabute din cate stiu eu.

<{POST_SNAPBACK}>

SDI-ul din cate stiu eu e mai nou ca si conceptie (a aparut mai tarziu) decat TDI-ul de 66 kw de pe Octavia care e tot de pe vremea Golf-ului III.

SDI-ul e slabut doar ca peformante dinamice fiind un diesel aspirat fara turbina. Consumul e insa foarte bun si masina se intinde la drum...

Acuma eu cred ca tie nu-ti trebuie sa iti cumperi o masina diesel ca sa faci linutze sau raliuri...eu cred ca o iei pt fiabilitate si consum.

Eu zic sa revii cu intrebari cand ai doua masini concrete pe care le-ai gasit, datele lor si pretul si atunci iti putem spune o parere concreta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont de piata 2nd hand , gasesc urmatoarele modele relativ cu aceleasi dotari (A/C,geamuri,cd etc) dar difera la anul fabricatiei si nr de km :

Octavia 1.9 TDI 100.000km din 2000

Fabia 1.9 60.000km din 2001

Astra 1.7 DTI 60.000km din 2001

Stilo 1.9 JTD 40.000km din 2002

206 2.0 HDi 35.000km din 2003

Pentru mine la o masina conteaza sa fie incapatoare , safe , economica , nu prea scumpa de intretinut , cu un bord modern si ergonomic (gusturi personale), fiabila si frumoasa (gusturi personale)!

Spatiu:

1.Octavia

2.Astra

3.Stilo

4.Fabia

5.206

Siguranta:

1.Octavia

2.Astra

3.Stilo

4.206

5.Fabia

Economie:

1.206

In rest toate halesc relativ asemanator

Bord:

1. Fabia

2. 206

3. Stilo

4. Astra

5. Octavia

Fiabilitate:

1. Astra

2. Octavia

3. Fabia

4. 206

5. Stilo

Aspect:

1. Astra (superba)

2. Octavia

3. Stilo

4. Fabia

5. 206 ( jucarie )

Acum daca as stii si costurile de intretinere (piese de schimb , revizii , CASCO) , si as putea face un clasament asemanator costurilor de intretinere , as putea in sfarsit sa ma DECID! Ma ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si tu chiar crezi ca km aia sunt reali :)..

esti cam glumet.. io zic sa duci fiecare masina in service - unu in care sa ai incredere si sa vezi cum se prezinta fiecare masina.

alta idee.. si daca sunt 30,000 insa facuti de o blonda eu zic ca masina e mai terminata ca una de 130,000 dar facuti de un sofer profesionist..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai gasit masinile in targ, sa stii ca nu sunt km reali. Dumnezeu stie cati km are fiecare. In De, nu gasesti masina diesel de 3 ani fara 100-150.000 km. Cu cat are mai mult, cu atat e mai ieftina. Casca bine ochii.

PS/OT: Zilele trecute, eram la spalatorie cu masinuta. Langa mine un C Klasse, 2000, 2.0 TD, rosie, superba. O spala peste tot, inclusiv motor. Il ruga pe tip sa-i scoata niste pete de ulei de sub turbina si de pe la intercooler. Din vorba in vorba (eu m-am dat necunoscator) s-a scapat ca masina are 240.000 km. O vindea a doua zi si i-a dat contra 150 Eur km la 73.000. Se ducea cu ea in Vitan a doua zi. Deci ..... ia seama bine la masini si la vanzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa iei linistit Octavia in jur de 100000km dar neaparat sa fie imediat dupa schimbarea distributiei, si atunci nu ai probleme cu ea pana la 180000km. Din 15 in 15000 km cate un schimb de ulei (4l - 2400000lei), filtru de ulei/aer/motorina (alti aprox 1500000-2000000), mai o placutza de frana (cam 2000000lei) si gazol cat cuprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica/mare dilema.

He, he, in aceeasi dilema am fost si eu anul trecut. Aveam un Tico din 1998, in stare foarte buna de functionare (din punctul meu de vedere, o masina foarte fiabila), dar pe care am considerat ca e momentul sa ii fac un "upgrade", si am vrut sa imi iau Logan full options (deci undeva aproape de 8.500 de euro, tot prin imprumut bancar).

Cand am vazut Loganul pe viu, am renuntat repede la idee. Un prieten, dealer la o reprezentanta auto (alta decat una VWAG), mi-a recomandat sa vad o Skoda Fabia. Am gasit o oferta, cu vreo 2.500 peste banii pe care ii preconizasem, si am luat o Fabia noua (modelul anului 2005), e drept, cu motorasul 1.2 htp si 64 CP, dar cu dublu airbag, ABS, aer conditionat, geamuri electrice fata, vopsea metalizata, de care sunt foarte multumit pana acum (si am depsit 13.000 km in cele sase luni de utilizare).

Masina mi se potriveste foarte bine, pentru ca atat eu cat si sotia nu avem un gabarit mare si circul mult in oras si pe distante medii. Important este cand alegi o masina sa te gandesti si la ce o vei folosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de TDI pe fabia te rog citeste pe briskoda.net, skodacommunity.de. Noi aici nu avem decat unul singur pe un RS.

Clasamentele pe care le-ai facut sunt exact dupa preferintele tale si asta este bine, masina pe care o alegi trebuie sa fie pe gustul tau. Insa asta nu inseamna ca acele clasamente au vreo legatura cu realitatea.

Itzi recomand sa pui in balanta si Ford Focus.

Personal am mers cu un TDI de fabie si pot sa spun ca singura deficienta a ei sunt franele care nu sunt suficient de puternice pentru cum se misca masina. Este si un topic pe undeva pe aici.

In rest, nu vreau sa spun nimic despre fabia/octavia caci poate as fi subiectiv. Ambele masini sunt insa foarte reusite.

Ca un ultim sfat: incearca sa iei o masina care sa fi avut cativa ani buni de la lansare. Pe fabia 2001 eu am experimentat niste ingeniozitati ale inginerilor care mai tarziu au trebuit inlocuite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum vezi pe aici ti-au raspuns numai fabioti, de-aia balanta inclina spre Fabie. Parerea mea este aceiasi. In mod special din cauza kilometrajului. Nu stii sigur cum s-a purtat omul cu masina. Daca o luai de la un cunoscut si-i stiai istoria, Octavia era si ea o masina care te mai tinea 150k fara probleme. Dar asa, n-ai de unde sa stii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am mers cu un TDI de fabie si pot sa spun ca singura deficienta a ei sunt franele care nu sunt suficient de puternice pentru cum se misca masina.

E vorba de servofrana sau de functionarea ABS pe drumuri cu denivelari accentuate? Pentru ca la mine, la inceput, cand nu eram obisnuit cu franele, daca nu as fi avut centura de siguranta as fi ajuns probabil cu capul in parbriz atunci cand "piscam" frana brusc (nevasta-mea care statea langa mine m-a si "injurat" de vreo doua ori). Si am mers vreo luna in paralel cu Tico si cu Fabia. Dupa ce ma dadeam jos din Fabie si ma urcam in Tico aveam impresia ca franele acestuia din urma nu mai functioneaza corect. Si de-abia ii schimbasem placutele de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, acea problema se manifesta indifedent de motor. Personal consider franele din fabia insuficient de puternice chiar si pentru motorul de 1.4. Cand am mers cu TDI-ul am mers in oras pe strazi normale, unde am putut sa ma joc cu cuplul mare la turatzii mai mici decat la benzina. Mashina mananca pamantul comparativ cu 1.4 MPI sau cel putin asa mi s-a parut la momentul respectiv. Mergand in felul acesta am sezisat ca franele ar trebui sa fie mult mai puternice.

Comparativ cu un 307, trecand in fabia mi se pare ca nu am frane. Si pe 307 este tot un motor de 1.4 ce-i drept cu 16v si frane pe disc pe toate rotile.

Concluzia mea este ca franele de pe fabie necesita upgrade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Hmmm... nu prea sunt de acord cu franele. Din contra mie mi se par chiar foarte bune, si am experiementat cateva situatii limita in care m-au salvat. Am mers si cu alte masini si am putut face comparatie... Nu am nimic de reprosat la acest capitol, poate doar ABS-ul care parca intra prea repede pe gropi.

EDIT: normal ca nu poti compara franele de Tico cu Fabia, pentru ca la Tico frana este chiar JALNICA. Am una bucata Tico si stiu despre ce vorbesc...

Modificat de adrianciocalau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, acea problema se manifesta indifedent de motor. Personal consider franele din fabia insuficient de puternice chiar si pentru motorul de 1.4. Cand am mers cu TDI-ul am mers in oras pe strazi normale, unde am putut sa ma joc cu cuplul mare la turatzii mai mici decat la benzina. Mashina mananca pamantul comparativ cu 1.4 MPI sau cel putin asa mi s-a parut la momentul respectiv. Mergand in felul acesta am sezisat ca franele ar trebui sa fie mult mai puternice.

Comparativ cu un 307, trecand in fabia mi se pare ca nu am frane. Si pe 307 este tot un motor de 1.4 ce-i drept cu 16v si frane pe disc pe toate rotile.

Concluzia mea este ca franele de pe fabie necesita upgrade.

<{POST_SNAPBACK}>

Aceeasi senzatie am avut-o cand, dupa drive-test cu Octavia 2 (FSI si TDI), am revenit in Fabia mea! Parea fara frane, cu toate ca in utilizarea normala nu m-am plans de ele!

LATER EDIT: Cu franele astea nu am iesit off-topic?

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu ati calcat in OT. Este o comparatie Octavia SH / Fabia SH. Deci este vorba despre toate aspectele Octi 1/ Faby.

Este normal sa fie ceva diferente de frane. Masinile cu motoarele peste 100 CP primesc "bonus" sistem de franare "intarit" cu discuri spate. Eficienta franarii pe disc fata de cea pe tambur este muuuuuult mai mare. Pe testate si verificate (chiar de mine, pe acelasi model de masina, cu motoare diferite peste 100 si sub 100CP)

Unele mai primesc si pe fata alte componente "imbunatatite" la sistemul de franare (alte discuri de diametru mai mare, sau alte materiale, etc).

Sunt multe de povestit aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand are peugeot 206 motor de 2.0hdi?eu stiam de 1.2 sau 1.4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si 2.0.

Revenind on topic: Lumea imi spune ca nu merita sa dau atatia bani pe o masina alergata cum este o Octavia din 2000. Eu sunt de acord , insa din pacate aceasta ar fi fost prima mea alegere :D . Insa nu stiu cum pot pune Fabia peste o Astra. Ce nu-mi place mie la Astra , sunt motoarele alea DTI de pe Isuzu! GM sunt degeaba la motoarele diesel si se vede. Abia acum Opel au scos niste motoare intradevar performante ( CDTI ) common-rail. Masina pt mine , trebuie sa fie una care sa nu-mi consume peste 10% dar daca am nevoie sa ma infig sau sa ma scoata dintr-o belea (depasire rapida) sa raspunda prompt si agil. De aceea merg pe motoare diesel , cu o cilindree cat mai mare. Luand in considerare CASCO , care este cu mult mai scump la Octavia/Astra/Stilo decat la Fabia/206 , cred ca am sa merg pe acestea doua din urma. Pentru ca am sa vreau sa iau masina cu vreo 7500-8000 euro , si de restul 500 sa platesc CASCO pt un an.

Acum se pare ca nu prea se gasesc Fabia 1.9 TDI la mai putin de 8500-9000 , tot ce gasesc la pretul meu sunt 1.9 SDI (alergate) si 1.4 MPI cu 75cai si vreo 50.000km. MPI-ul de 1.4 s-ar putea sa fie un raspuns la problema mea cu consumul , si banuiesc ca se infige binisor (daca la aceeasi cilindree si cp o SuperNova e o adevarata bomba pe roti). Pe de alta parte , Peugeot 206 il gasesc cu 25-35.000km din 2002 si chiar 2003 pe motoare 1.4 HDi , 1.9 HDi, 2.0 HDi , pana si unul de 1.4MPI cu 75cp , la preturi intre 7500 si 8000 euro.

Acum nu stiu ce sa zic.. Skoda Fabia vs. Peugeot 206 ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu stiu ce sa zic.. Skoda Fabia vs. Peugeot 206 ?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

prima mea parere cand am citit topicul astasi am citit ce iti doresti tu de la o masina a fost: iti trebuie vro 12000E pt ce vrei tu ca sa fim realisti.. dar cred ca raspunsul la dilema ta ar putea fii o fabia 1.4TDI.. eu am masina din semnatura si vreau sa o vand sa-mi iau o fabia 1.4tdi noua... dar alegerea este a ta.. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca iti trebuie mai multi bani pentru ce vrei tu.dar eu am pus in balanta 3 lucruri cand am luat masina:

-costuri de intretinere

-valoare de revanzare

-consum si "feelingul meu"

si a iesit masina din semnatura.dar am dat pe ea 10 700 euro,la 70 000 km. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar , voi incerca sa dispun de vreo 10.500-11.000 euro max. Am analizat optiunile , piata ..si am ajuns la 4 finaliste:

Skoda Octavia 1.9 TDi din 2001 sau 2002

Peugeot 307 2.0 HDi din 2001 sau 2002

Toyota Corolla 2.0 D4D din 2002 sau 2003

Renault Megane II 1.5 dCi din 2003

Problema este ca pe toate site-urile (T O A T E) second hand , Octavia TDi are de la 90.000km in sus! Mi se pare aberant! Daca e asa greu de gasit una cu mai putin de 60.000km ..mai bine o las balta si ma uit la celelalte 3 care se gasesc usor cu mai putin de 50.000km la bord! Dar sa zicem ca prin absurd le gasesc pe toate 4 in stare buna , ce sa aleg tinand cont de urmatoarele criterii:

Tinuta de drum : ?

Placere condus : ?

Fiabilitate : Corolla (bineinteles)

Costuri piese schimb : ?

Motor : 307 (HDi-ul e rege)

Calitate finisaje : ?

Spatiu interior : ?

In rest va rog sa-mi completati voi ..stiu ca e forum Skoda , dar raspundeti-mi sincer :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In vestul salbatic, masinile bune au, in general, o perioada mai mare de functionare. De aici si nr mai mare de km pentru autovehiculele nemtesti. Uita-te la tot ce e germanesc si vei vedea ca nici una nu are sub 100.000 km la 3 ani de functionare. In schimb, cele frantuzesti nu depasesc 80-100.000 km. Nu-ti da nimic de gandit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!