Jump to content

De Ce Vas Si Nu Vag-com?


Roger
 Share

Postare recomandată

Daca s-a mai discutat, rog colegii de forum sau moderatorii sa ma indrume catre topic-urile respective. Eu am cautat si nu am gasit.

Saptamana viitoare voi face revizia de 60.000. Azi am fost sa-mi fac programare si am discutat cu consilierul de service, ce anume doresc sa verifice, in afara de rutina lor. Printre altele l-am rugat sa-mi faca o scanare cu VAG-COM, iar el mi-a spus ca au VAS si asa a trecut in calculator si pe nota de programare. Nu am probleme cu masina, nu scoate fum, trage ok, nu am avut si nu am martori aprinsi in bord, ci pur si simplu vreau o scanare.

Intrebari: e un dealer slab dotat ca si tehnologie si e posibil sa am erori care nu se vad cu VAS si se pot vedea cu VAG- COM? Sa incerc sa caut in alta parte?

Service-ul este in Bruxelles, iar data trecuta cand i-am rugat sa-mi scaneze motorul am folosit termenul "tester", si au scos niste foi cu parametri ok, dar din pacate nu am primit nicio copie.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti dealerii folosesc VAS-ul, nu ai de ce sa-ti faci probleme.

Din cate am inteles VAS-ul e mai "profi" decat un Vag-Com.

Dar poate am inteles eu gresit ?!

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles foarte bine WNS.Sunt niste lucruri pe care Vag-comul nu le stie.Spre exemplu VAS-ul lucreaza permanent conectat la baza de date Vw AG iar pentru fiecare eroare le da instructiuni la mecanici.... :D ...nu ca ei nu ar fi profesionisti si nu ar stiu totul :P :P

Cred ca avem ceva oameni pe aici care lucreaza cu asa ceva si ne pot lamuri mult mai bine.. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel am fost si eu cu masina la un test nu cu vag-com ci cu vas si am observat ca ii dadea mecanicului mai multe informatii: de ex. avea aceeasi eroare ca pe vag-com, la pasul 2 a afisat cauzele aparitiei erorii, era ori un traseu pana la computerul motor intrerupt, ori o sonda temperatura a catalizatorului. Pasul 3 ii explica cum sa verifice traseul pana in computerul motor( cu contactul pus trebuia sa vina la mufa sondei 4,5-5,5v tensiune si era ok.) si cum sa verifice sonda(se masura rezistenta sondei si trebuia sa aibe 3 valori diferite la 3 temperaturi diferite). Dupa ce a masurat sonda a stiut clar: sonda era arsa!. In concluzie cu aceasta aparatura totul este simplu , prin comparatie cu vag-comul care imi afisa eroarea 17861 exhaust gas temperature senzor , pe care am postat-o si pe forum iar ca raspuns primit era de cautat contactele de la mufa de la egr(indicatie insuficienta, falsa). Concluzia mea este ca degeaba ai vag-com, afli eroarea dar nu stii exact unde si cum se verifici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca ceva: atunci cand erau afisate indicatiile cum sa verifici apareau si poze cu zona unde erau mufele respectiv sonda. daca aveam acel program depistam singur problema, scuteam 80 lei cat a fost constatarea si multi, multi nervi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o varianta "light"la VAS, absolut la fel cu cel original, cu diferenta ca ruleaza pe un PC obisnuit.

Neavand interfata cu care comunica cu masina, poti sa-i introduci de mana valorile masurate cu un vag-com si iti da aceleasi indicatii ca pe testerul original.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pana acuma am avut probleme cu dealerul si "testerul" lor (VAS).

Mi-am facut o scanare cu Vag-Com si au aparut cateva erori... Am dat fuga la dealer sa ii intreb de solutii, dar ei nu au gasit nimic! Au facut testul de 2 ori la o saptamana distanta... La mine apareau pe Vag-Com, la ei nimic...

Nu stiu care e explicatia reala... Ori au asteptat pana sa-mi iasa masina din garantie (9august) si abia dupa aceea sa-mi gaseasca erorile, ori Vag-Com vede ceva in plus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate a sters erorile vag-com-ul dupa scanare sau cei de la reprezentanta nu au scanat toate modulele.

Ce fel de erori au aparut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am postat erorile in topicul de erori pentru motoare pe benzina: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=753129

Povestea se intinde pe aproape 3 pagini (fragmentat) cu tot ce am patit la reprezentanta...

Eu nu am sters niciodata erorile cu Vag-Com, special ca sa-mi ramana si sa le vada...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La revizia de 45.000 km, cand le-am cerut sa ataseze la factura si hartiile cu testul VAS, mi-au raspuns ca sunt " documente interne " si nu pot sa mi le dea. Incet, incet, ma lamuresc.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAS-ul este un tester mult mai complex decat VAG-com-ul din toate punctele de vedere, atat software cat si hardware. Vag-com-ul este un simplu program de calculator care citeste/transmite informatii si atat. VAS-ul este un calculator mai complex echipat cu un software dezvoltat de fabrica care pe langa citire informatii, functie de ele poate propune utilizatorului diverse planuri de testare functie de defecte etc etc. In urma unui plan de testare utilizatorul poate mult mai usor trage concluzii cu privire la o defectiune. In plus acest VAS este dotat cu instrumente de masura, osciloscop foarte performante. Multe planuri de testare propuse de tester implica efectuarea de masuratori cu acele instrumente de masura. VAG-comul nu face asa ceva: eventual masori tu diverse chestii insa daca nu ai informatii concrete degeaba masori ca nu stii intre ce valori trebuie sa fie masuratoarea ca piesa masurata sa fie ok.

In concluzie VAS-ul este un tester complex, all in one, foarte util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAS-ul este un aparat complex de testare si diagnosticare conceput de VW-Audi. Ca atare a fost conceput in asa fel incat el sa informeze lucratorul cu toate datele necesare unei reparatii la respectiva masina. Mai nou baza de date ptr VAS se acceseaza numai on-line la firma mama VW-Audi direct cu VAS-ul.

Astfel nu mai este nevoie sa faci naveta intre aparat si un PC ptr a vedea problemele. De fapt toate aparaturile de testare de fabrica functioneaza in acest fel, mai nou si la Dacia. VAG-COM-ul este doar un program de testare si masurare a datelor masinii. Atat !!!Valorile citite sant identice cu cele de la VAS, atat canalele cat si grupele de masura .

Si mai exista o diferenta esentiala : un VAS complet ( asa cum obliga VW ) costa cam 30.000 euro + uprade-le lunare, iar un VAG-COM costa doar 600 euro. Deci ceva pentru ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am sters niciodata erorile cu Vag-Com, special ca sa-mi ramana si sa le vada...

Atunci inseamna ca n-au vrut ei sa le vada, nu ca VAS-ul n-ar detecta niste erori la stocate in ECU.

Romania e tara tuturor posibilitatilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de aceea m-am adresat celor din DE. Am fost contactat si acum se investigheaza situatia... Ramane de vazut ce s-a intamplat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Cred ca astea sunt raspunsurile de care am avut eu nevoie.

Dr. G Silviu, sper sa ti se lamureasca problemele.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!