Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

deci ar trebui sau nu tras socul la frig?sau se poate si fara,adica porneste mai lejer ,sau cam tot acolo.sa stiu daca are rost sa ma chinui sa il leg,pentru ca vreau sa il dau jos tot sa il si ung,merge destul de greu si asa la liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mod normal socul tras ajuta la pornirea la rece si uniformizeaza mersul motorului la rece, daca pompa de injectie mai sta bine cu reglajele ajuta mult socul tras la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- azi am schimbat,haionul,usa spate,dar maine o sa incerc sa bag un ochi acolo sa vad daca pot stringe cablu,ma intereseaza un rezervor de apa suplimentar,la mine e facuta o tiganie ,e pus unu gen dacie in bus inauntru....si as vrea sa il pun pe cel original,face figuri cu cel original?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă poate ajuta cineva (contra cost, bineînțeles) cu un robinet de la aeroterma din spate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. am si eu nevoie de putin ajutor cu ceva informatii;in decurs a scurt timp masina a inceput sa consume mai mult ulei decat normalsi a inceput sa scoata fum albastru (nu foarte mult,dar mai mult ca inainte) .ulei nu pierde prin alte parti adica nu sunt scurgeri vizibile.va rog sa postati eventuale cauze si remedi .va multumesc

Uzura bloc motor ,fumul albastru in general este din cauza uleiului care ajunge in camera de ardere am patit-o si eu consuma 5 litri de ulei la un drum dus intors de Pitesti,reparatie capitala a motorului a fost solutia optima la mine,incearca cu un Duralube poate ai noroc sa il mai prelungesti un pic.Poti incerca reparatie depinde si la a cata reparatie este motorul adica schimbarea segmenti cota 1 2 sau 3 din cate imi aduc aminte parca trei cote de reparatii exista.Nu e complicat doar un pic costisitor.

Buna tuturor. Sunt fericitul conducator al unui t3, dar am o problema persistenta si din ce in ce mai suparatoare in legatura cu acest minunat mijloc de transport : un scartait teribil localizat (dupa parerea mea) undeva in regiunea puntii, intre cele doua scaune din fata. Se manifesta in timpul mersului si devine insuportabil cand trec peste denivelari. Va rog sa imi dati o mana de ajutor cu parerile voastre, care ar fi problema si ce remedii se cuvin.

Nu-i mare deranjul schimba bucsele la bascule si o sa dispara,ce ma enerva si pe mine,se desface cauciucul dupa fier si scartiie ca toate cele.Succes si sper sa-ti fie de folos,oricum mai verifica mai multe pareri,mai multe sfaturi sunt mai bune,sau te baga in ceata de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- acum vin eu cu o intrebare,cei care au reusit deja una din variante sa isi dea cu parerea,dar e bine venita si parerea celorlalti,ma gandesc la 2 variante ,avind in vedere ca acum am 1.6d , 4+1 trepte,ma tot gandeam la un compromis sa fie 1.6d cu 5+1 trepte sau 1.9d cu 4+1 trepte,stiu ca ideal a r fi 1.9 td si 5 trepte,dar nu vreau turbo,si as pastra totusi si 1.6 diesel simplu,ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 1.6D 4+1 si credema sunt dezamagit de el in rampe restul e ok.am fost cu alte microbuze t3 care aveau 1.6TD si 5+1 trepte diferenta este si asa mare.ce sa mai vorbim de un 1.9td cu5+1 in plus la un TD mai poti face cate ceva pentru ai creste puterea motorului.in concluzie nu ai dece sa nu vrei turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un releu de bujii relativ simplu de construit si reglat se poate face cu un 555 si sa folosesti sensorul de temperatura de pe chiulasa care sa modifice constanta de timp . Asa vara o sa tina bujiile cam 3-6 sec iar iarna pana la vreo 12-14 sec . Basca ca se poate face in regim de amator foarte repede .

Un altul un pic mai sofisticat se poate face cu un PIC12F804 , iar programul scris in assembler e cat se poate de simplu . Apoi tot acelasi procesor il poti face sa scrie pe un LCD de telefon Nokia , temperatura lichidului de racire , timpul cat stau bujiile aprinse , etc. Imaginatie sa fie...!!Eu fac ceva asemanator acum la busu meu , si daca o sa am timp sa termin o sa pun poze si hex ul ..!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am probleme cu luminile, respectiv fazele scurta si lunga nu se mai aprind , pozitiile da , semnalizarea este anemica pe partea din fata iar cand apare un consumator in plus pornesc stergatoarele .Simtoma ca si cand nu as avea o masa undeva sau un scurt?

D-le a_sorien poti posta schema cu 555 sunt interesat de ea. Multumesc

Modificat de dinaix89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum postez varianta cu temporizare fixa si formula de calcul functie de cat se vrea temporizarea . Ca sa pot face si varianta controlabila cu sensorul de temperatura , am sa cobor dupa craciun la masina sa masor rezistenta ohmica ( desi ar trebui sa stiu rezitentele de maxim si minim ) a traductorului .

1zevxgn.jpg

Nu cred ca trebuie sa mai precizez ca releul trebuie sa duca macar 20A ..!

K inseamna contact ON fara demarage ..!

Pentru cine nu intelege functionarea , pot detalia , dar e prea simplu .....!

UPDATE: Am omis cateva valori componente . Condensatorul care determina saturarea transistorului trigger e de 100uF/16v . Transistorul trigger poate fi un npn de putere mica gen BC337 , la fel si cel care comuta releul . Rezistenta R are val 270k , ca m-am cam grabit si nu sunt sigur ca se intelege . Pentru cei care au nevoie pot face si schema de cablaj ..!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sta martorul apins la baterie dupa pornire.chear si dupa ce accelerez palpaie acolo in bor din ce in ce mai tare pana se aprinde iara.chear si dupa cateva zeci km tot asa face.ce poate fi.alternatorul dus?app ce piese se pot schimba la un alternator pentru al repara sau sa il fac cat de cat sa incarce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand poti sa schimbi releul de incarcare. Se gaseste in partea din spate a alternatorului si e prins cu 2 suruburi. Nu trebuie sa dai jos alternatorul. Daca nu se rezolva asa mai bine duci alternatorul la un specialist. Eu am avut statorul prajit si noroc ca am mai avut un alternator donator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- ce amperaj maxim se poate pune pe t3 1.6d ...amperaj,eventual putere de pornire.de 95ah cu 800a pornire?ce bateri aveti voi, si daca vi se par suficient de puternice,eu am un varta de 74ah si mi se pare cam obosita.adica nu invarte constant cu putere si as vrea sa pun ceva grav fara sa prajesc instalatia,electromotoru,etc.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare dragi posesori de T3!!!!! LA MULTI ANI!!!! Masina mea este 1.6 d din 1985 iar bordul nu este prevazut cu turometrul! As putea sa.i montez??? Daca da,unde se leaga....Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca asa se pune problema ...! Curentul necesar unui electromotor e dictat de el...atat cat ii trebuie..!Deci daca el suge la pornire 40A si tu ai 10 baterii de 70AH ( adica 700 A ) , el ia de acolo doar 40 de A nu i se baga pe gat 700A . Invers insa daca ai o baterie de 30AH si el suge 40 A , nu are de unde sa ii ia . Problema e insa altfel la tensiune : nu poti alimenta un electromotor de 12v cu 24v spre exemplu , asadar aici este impusa tensiunea de lucru . De multe ori se face confuzie intre ' curent " si ' tensiune' .

@ chiricencu : un turometru electronic te pot ajuta sa-ti faci in regim propriu , si care are o acuratete foarte buna . E unul cu afisare pe 4 digits , insa trebuie pus un sensor pe vilbrochen .

La multi ani..!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Multi Ani!

care este tipul sau dimensiunile rulmentului pe care se sprijina usa culisanta?

cel de jos, care se invarte in plan vertical

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un fix asa ca nu da-ti cu pietre ,ar fi posibil un motor 1.5 dci de renault cel de pe logan pe un t3 ma refer la tranzitia intre motor si cutie,in felul asta ar fi si euro 3 sau 4,ar fi posibil chiar as fi interesat de asa ceva, asa ca cine se pricepe mai mult astept pareri,imi fac calcule pe toate partile masina am gasit-o un doka la 1000 euroi,dar vreau sa ma asigur ca as duce proiectul pana la capat sa nu raman cu ea in curte degeaba,in 2 ani si vreo 3000 de euroi m-as incadra sa o fac intreb si eu ? La multi ani pe 2013

Modificat de 4gear
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , se poate ! Cu o flansa in prealabil dimensionata se poate , insa nu stiu daca duce ditamai ...tancu. Ca vara nu-i ca iarna si nici T3 nu e logan . De fapt il duce , dar la deal..oare o sa poata..?! Pe dubele moderne de acum se pun motoare de 102 cp ....!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un fix asa ca nu da-ti cu pietre ,ar fi posibil un motor 1.5 dci de renault cel de pe logan pe un t3 ma refer la tranzitia intre motor si cutie,in felul asta ar fi si euro 3 sau 4,ar fi posibil chiar as fi interesat de asa ceva, asa ca cine se pricepe mai mult astept pareri,imi fac calcule pe toate partile masina am gasit-o un doka la 1000 euroi,dar vreau sa ma asigur ca as duce proiectul pana la capat sa nu raman cu ea in curte degeaba,in 2 ani si vreo 3000 de euroi m-as incadra sa o fac intreb si eu ? La multi ani pe 2013

la multi ani! in principiu se poate orice dar trebuie sa iei in calcul ca taxele si aici ma refer la asigurare,rovigneta si impozit sunt ceva mai mari la o doka,apoi urmeaza partea cu RAR-ul unde probabil te va baga la ceva omologare individuala si slabe sperante sa o faca euro 3 sau 4 deci nu prea merita.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe dubele moderne dar t3 are ceva ani la activ si cu motorul de 37 kw 51 cp a cam facut treaba la masa maxima autorizata de 2640 si 1537 kg gol asta la doka dar cred ca e la fel si la 8+1 cel putin cel pe care am lucrat era cel mai mic motor 1.6 d si mergea saracu si consuma si sub 7 la suta cei drept mai mult de 90 nu mergeam eu ca tineam la masina,oricum daca tin bine minte 115 era maxim constructiva,iar 1.5 dci de 75 cp are cuplu de 200Nm la 1590 kg max im autorizata si total rulanta 2380 kg se apropie bine de masa vw-lui eu zic ca ar fi de discutat mai ramane sa caut ce cuplu avea motorul 1.6 d de pe t3,nu vreau ca masina sa fuga ci mai mult pentru a obtine impozit si taxe mai mici avand in vedere ca ne taxeaza astia si pe fumul de la gratar,plus ca motoarele originale sunt destul de uzate,nr mare de km. Mai zi-mi cu flansa de prindere cum s-ar obtine. Si nu se poate incadra si doka la autoturism la aceleasi taxe oare, chiar o sa dau o fuga la rar sa ma interesez

Modificat de 4gear
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e mare lucru : o bucata de otel de cam 3cm grosime , la care pe o fata se fac gaurile exacte ale cutiei cu suruburi ingropate , iar pe cealalata ale motorului . In mijloc are deschiderea facuta pentru ambreiaj...!Acu , depinde si cum pui motorul , drept sau culcat pe o parte .

Un meserias in CNC rezolva problema asta relativ simplu .Apoi trebuie sa te ghidezi putin si cum faci suportii de prindere pe cele 2 juguri . Pe vremuri , acum imi amintesc erau multe T3 cu motor de Dacia 1300 . Insa cred ca pana la urma la taxe tot pe aproape de 1.6 esti . D

D-aia zic , ca e relativ mult mai simplu cu un motor 1.6 td de pe un golf . In 3 zile l-ai suit sus , l-ai si cuplat electric , apa , ulei , ambreiaj. La verificarea tehnica ai sa ai tot timpul probleme , daca e ceva iesit din comun , pentru ca acum is obligati sa faca fotografii..!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Multi Ani !!!

Am o intrebare, cat trebuie sa incarce un alternator de vw t3 1.6td fara consumatori si cat trebuie sa incarce cu luminile de drum si ventilatorul pornit in treapta 1. Vreau sa stiu sa vad care e problema la mine ori bateria ori alternatorul. Acum incarca dara consumatori 14.1 iar cu consumatori 13,2 si daca sta masina 2 zile nu mai porneste si daca o ajut cu curent se la alta masina prin cabluri porneste imediat. Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine cum incarca, la valorile masurate. Ai alta problema- un consumator dupa ce iei contactul. O proba poti face luand borna de la baterie si dupa 2 zile pui borna si incerci sa pornesti. Am avut aceasta problema cu multi ani in urma la un golf 4 / 1999 fabricatie dotat cu radiocasetofon; acestui aparat i se invartea tot timpul motorasul de la caseta si ramaneam fara baterie cam la 1 saptamana. Masina o foloseam rar, sambata si duminica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tensiunea de incarcare 13,2 v cu consumatori este totusi cam putin,eu as verifica alternatorul mai ales pe sezonul rece porniri scurte si repetate ,faruri aprinse mai pornesti si ventilatorul sa dezabureasca parbrizul,bujiile incandescente consuma aproape la fiecare pornire deci alternatorul are de lucru de aceea trebuie verificate diodele, toate 9 buc. si statorul infasurarile sa nu fie inegrite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!