Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

dupa ce am umblat pe la instalatia de racire la fel am patit si eu cu ledul rosu ,dar sa stins dupa cateva zile,banuiesc ca este ceva legat de sonda de nivel din vasul de expansiune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara ! ma numesc mihai si as vrea sa achizitionez un vw t3 .Am gasit un vw fabricatie 1989,cutie 4 +1,motor 1,6 diesel ambele schimbate.,motorul este trecut in carte.partea proasta este ca masina nu are ITP din anul 2014 si de atunci nu a mai fost pornita. Cauciucurile sunt varza deci trebuie luate altele.,interiorul este varza,la fel si banchetele,au rugina in partea dreapta,adica gaura la aripa sub roata,i putina  rugina pe la colturile pragurilor,si pe partea dreapta in zona stalpului pe la geam in mijloc este incarcata cu chit,lipseste un far si cine stie ce o mai avea ,Acum as avea un sfat de la voi ! ce spune ti merita sa o iau pe la 1500 lei,mai mentionez ca tata este mecanic auto,deci manopera la lucrare nu platesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1000lei cu indulgenta. La 2000lei gasesti functionala, cu ITP si asigurare. 

Aia de care spui e ca un mar viermanos. Dupa ce l-ai taiat, ai doua sanse: ori il cureti si arunci jumatate, ori il arunci cu totul. E prea multa bataie de cap. Pentru 1000-1500lei cat pui peste si iei una cat de cat ok, nu merita sa iei cazanul ala, care oricum nu stii cate probleme mai are...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna, am achizitionat recent un T3 Westfalia cu motor 1.6td cod jp...sau cel putin asa au spus cei de la Rar cand am fost la inmatriculare. Un amic mecanic s-a jucat pe la avans am impresia pentru ca masina sa nu scoata fum mult cu ocazia vizitei la RAR. De atunci am impresia ca merge f prost si nu trage in panta. Imi poate recomanda cineva un mecanic priceput in zona Sibiu pt a face reglajele corecte? Cum imi dau seama daca turbina nu functioneaza? Multumesc. Horia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Am si eu o întrebare. Merge chiulasa de 1.9 td pe un motor 1.6 td cod jx?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 1/26/2011 at 7:06 PM, mihai.k said:

salut da-mi te rog o adresa de mail am toata cartea tehnica de la T3 1,6 D inclusiv schema electrica

Salut sant din Timisoara si am citit pe forum ca ai schema electrica de la T3 . Am si eu unul din 84 1,6 D si am niste nelamuriri , daca poti sa ma ajuti cu schema electrica . O intrebare , am observat ca cele cu cutie in 4 viteza de croaziera este de 80-90 km/h . In mod normal astea sant cutii de putere iar cele in  5  de fuga , este corect ? Afecteaza la putere schimbarea cutiei in 4 cu una in 5 ?

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, v-rino said:

Salut sant din Timisoara si am citit pe forum ca ai schema electrica de la T3 . Am si eu unul din 84 1,6 D si am niste nelamuriri , daca poti sa ma ajuti cu schema electrica . O intrebare , am observat ca cele cu cutie in 4 viteza de croaziera este de 80-90 km/h . In mod normal astea sant cutii de putere iar cele in  5  de fuga , este corect ? Afecteaza la putere schimbarea cutiei in 4 cu una in 5 ?

salutare,pentru schema electrica ,daca vrei da-mi o adresa de mail,iar cutiile de viteza, fie ele cu 4 sau 5 trepte sunt si de fuga si de tractiune!

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva la ce distanta sub surubul de umplere ar trebui sa fie nivelul corect de ulei al cutiei de viteze? Altfel trebuie sa il dau pe tot afara si sa pun cantitatea indicata de manual dar e mai mult de munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

din cate stiu eu, aproximativ 1 cm sub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara.

De unde as putea cumpara fuzete fata noi pentru vw t3 caravelle gl 1986 JX, 3H ?

Am intrat pe saituri (mai cunoscute) cu piese noi si nu am gasit.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Caut de ceva vreme benidx pentru diesel si nu gasesc.

Electromotor original Bosch cu codurile 0 001 110 001 (002) si 0689110236. Am comandat bendix pe codurile respective dar nu s-a potrivit, era prea scurt, apoi am vazut ca electromotorul asta este folosit de Passat, Transporter si Golf, cu mentiunea ca reductorul electromotorului difera la cele trei modele de masini. Pe cutia reductorului la T3-ul meu am codul 1005821101, cred ca defapt asta conteaza.

 

Rog pe cineva care are ETKA, Autodata, etc sa ma ajute daca se poate cu un cod pentru bendix, sa stiu ce cer cand ma duc la magazin. Electromotorul este de pe un 1.6TD cod JX fabr. 1987.

Bendixul original are distantierul asta intre pinion si rulmentul unisens si acel canal scobit intre pinion si distantier.

 

Va multumesc!

IMG_0477.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Asta e calitatea germana, nu alta.

 

 

qs5jk7.jpg

15xqruo.jpg

 

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bendix ERA cod 225 250, merge la 1.6D/TD si 1.7D. Pinionul are 9 dinti si la interior are 10 caneluri.

Arata diferit de cel de mai sus dar dimensiunile sunt corecte si se potriveste.

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce caseta de directie ar fi buna? Oare astea la 300 de lei, reconditionate, sunt facute bine? A cumparat cineva?

Lauber -320 lei (reconditionata)

Delco Remy - 390 lei (reconditionata)

Spidan - 480 lei (reconditionata)

Topran - 600 lei (noua)

==========================

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/20/2014 at 9:48 PM, dani_d said:

cs-vanagon-diesel-coolant-hoses-ekta.png

 

Aici se vede cel mai clar unde se cupleaza fiecare furtun. Trebuie sa lasi roata de rezerva sa atarne si sa te bagi sub masina. Verifici ca furtunul care iese din chiulasa sa se cupleze in radiator acolo unde arata in schema, apoi ca furtunul care iese din pompa sa se cupleze tot unde arata in schema. Nu ar strica o verificare si pe traseul aerotermei sau aerotermelor daca tot esti sub masina.

Buna  stie cineva e cod are furtunu 17 din schema cel cu 2 ramnificati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Imi poate spune cineva diferenta pe joja intre nivelul minim si maxim? Eu stiam ca e 1 litru dar nu sunt sigur.

De cand am schimbat motorul, nu mai am nici joja originala. 

De asemenea ma intereseaza daca cei 4.5 litri care intra in baie se incadreaza la mijloc pe joja (intre minim si maxim) sau la maxim. Aveti idee?

Baia de ulei este de JX.

Modificat de nxtaz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salutare

despre releul de incarcare - la mine tine bujia cam mult peste 30 de secunde - la voi cum e?

in functionare am pe bornele bateriei 14.9V fara consumatori - nu este cam mult?

multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extaz, da, un litru este diferenta.

Aia 4,5 litri sunt putin peste mijloc, am mai completat pana a ajuns pe maxim. Motor tip CS, baie si joja originale.

 

Coada, asa statea si la mine cand firul sondei de apa de pe chiulasa spre sofer era cuplat la sonda de apa din lateral, aia spre baterie. Am inversat firele si functioneaza bine acum. La 30 de grade bujiile stau cam 4 secunde, la 20 de grade cam 6 secunde, la 10 grade cam 8 secunde, iarna cand e frig cam 14 secunde. Vara sau toamna daca merg 5 minute cu masina si opresc apoi pornesc motorul, bujiile nu se mai aprind. Cu bendix bun porneste bine si fara bujii. Nu le mai lasa 30 de secunde ca poti sa le arzi. Daca nu reusesti cu firele numeri si tu cat ti-am spus in functie de temperatura si aia e.

Cu releul de incarcare da, este cam mult dar pot sa iti spun ca la motociclete pe releele de incarcare originale am intalnit pana la 15,2V si nu erau probleme cu bateria, inclusiv manualul specifica aceasta valoare in acele cazuri. Pentru T3 manualul zice 14,4V, deci decizia e a ta. Un releu de incarcare ieftin e cam 20 de lei.

 

Am si eu o problema de genul asta. Anii trecuti cand verificam cu multimetrul pe baterie, toate pareau in regula dar de cand mi-am montat voltmetru la interior observ ca daca am farurile aprinse, incarcarea scade treptat pana la 13,3V si se stabilizeaza aici. Daca sting farurile, valoarea este de 14,1V. As schimba releul de incarcare cu altul dar un prieten mi-a zis ca si cu releu nou incarcarea va ramane la fel, asa a patit el. Poate cineva sa confirme, e normal sa ai incarcare de 13,3V cu farurile aprinse pe alternatorul standard de 65A de pe T3 1.6D ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Coada cel mai probabil iti face probleme senzorul care da semnalul de oprire a releului, situat pe bloc. Banuiesc ca ti se aprinde becul de bujii si cand motorul e cald, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nxtaz becul meu de bujii nu se aprinde cand motorul e cald poate nu e senzorul de pe bloc

poate firele nu sunt cuplate bine cum zice dani_d

deci de unde vine firul care trebuie sa stea pe bloc inspre sofer? undeva la releu in cutiuta sau unde?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da firul de la bujii vine pe prima bujie inspre sofer, este un papuc rotund  prins cu piulita pe bujie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat releul de incarcare, asta nou incarca la 14,3V fara faruri si 13,5V cu faruri. Cu casetofon, stergatoare, aeroterma , faruri, incarcarea scade la 12,5V aproape la fel ca releul vechi. Alternator 65A, 900W. Nu inteleg din ce cauza toate releele fac asa, alternatorul ar fi trebuit sa aiba putere, toti consumatorii adunati nu sar de 300W.

Burdufuri de planetara Febi, dupa 2 ani si 20.000 km s-au rupt 3 buc din total 4. Au fost montate corect pe semnele de fabrica. Se rup de langa flansa de tabla. Am cumparat Spidan, sunt superioare atat ca material cat si ca forma(au niste unghiuri mai bine facute care ajuta la comprimare). Cu 5 lei mai scumpe.

===================================

Aici aveti un site cu toate sau aproape toate codurile de piese pentru T3: http://autonovad.ua/index.html?id=cat&m=1&ml=43

===================================

Din ce cauza rotile spate stau oblic la aproape toate T3-urile? Una singura am vazut sa aiba roti care stau drept.

Am cautat pe forumurile de la straini si am gasit ca asta se intampla cand pui kit de arcuri mai scurte sau cand bucsele basculelor sunt uzate. Tot la ei am gasti informatii cum ca bucsele de bascula spate rar se strica. "Negative camber" se numeste in engleza, nu stiu care este termenul tehnic in romana.

 

La masina mea fiecare arc are lipsa o spira(s-a rupt), deci masina sta cu 2-3 cm mai jos de spate. Din cauza suruburilor blocate, basculele nu am reusit sa le desfac sa vad in ce stare sunt bucsele, dar m-am uitat atent si par sa fie bune. Oare problema sa vina de la arcurile rupte? Fiind vorba doar de o spira rupta nu prea imi vine sa cred ca e din cauza lor si cu toate astea rotile spate stau cracanate.

 

Poate e cineva pe aici cu experienta legat de problema asta.

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai desfacut alternatorul sa vezi cum arata infasurarea statorului!pe spate se regleaza unghiurile !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am desfacut alternatorul, nu pot desface surubul de la fulie si nu pot scoate rotorul. Se pot observa probleme la stator si cu rotorul montat? Sau se poate masura cu un multimetru?

Am citit in topicul asta, undeva mai pe la inceput ca poate fi o pierdere de tensiune pe firele dintre alternator si baterie. Eu pana acum nu am masurat decat pe baterie, trebuie sa masor si pe alternator sa vad daca este de la el sau din cauza firelor dintre el si baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!