Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Discutia despre bancheta poate continua pe pm.

Multumesc pentru intelegere! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt din Oradea posesor de 1.6 d si mi-a crapat un furtun la apa cel care este peste rezervorul de motorina si merge la radiatorul de caldura .Din neglijenta nu am observat decat cand am vazut aburi dedesupt , acum as vrea sa ma lamuriti daca si cum as putea vedea daca ma lasat garnitura de chiulasa. Eu am verificat cu motorul pornit 40 de minute iar apa nu urca de la 95 incolo spre 100 in vas nu-mi dau seama daca bolboroseste ca parca am tot timpul circuit in vasul de expansiune . Va rog daca ma puteti ajuta cu niste pareri . Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca daca motorul se incalzeste repede si bolboroseste in vasul de expansiune atunci este sigur garnitura de chiulasa

in vas bolboroseste si dupa ce opresti motorul in acest caz deci e usor de verificat

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu neaparat.

Daca garnitura de chiuloasa este ciupita/arsa pe evacuare, va arunca lichidul de racire pe evacuare, fara a bolborosi in vas. In cazul asta, gazele de esapament vor avea un miros... dulceag, de la antigelul evaporat.

Singurele metode de verificare sunt:

- daca temperatura lichidului de racire creste rapid si "sufla/bolboroseste" in vasul de expansiune;

- daca nivelul lichidului de racire scade din vas, fara a exista scurgeri vizibile pe la pompa,furtune, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Seara ,

Am un T3 din 1987, functioneaza ok dar pierde ulei, l-am dus la service, au spalat motorul si mI-au spus ca l-au incins si l-au turat sa vada pe unde pierde ulei si ca Se pierde si pe la turbina si pe la imbinarea cu cutia de viteze, si ca arunca ulei prin mai multe locuri ceea ce inseamna ca trebuie segmentat.

Poate cineva sa mai imi dea o parere? Daca pierde ulei e neaparat sa trebuiea segmentat? Poate pur si simplu trebuie schimbat setul de garnituri .

Mi-ar prinde bine o parere a unui pasionat de T3, care are si experienta cu astefel de situatii.

La pornire la rece scoate putin fum apoi nu scoate fum deloc, si functioneaza foarte bine chiar si la turatii mari .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa aiba vreo legatura schimbatul segmentilor cu pierderile de ulei, si eu am trecut prin aceeasi problema si la mine tot la imbinarea cutie-motor, era semeringul de la motor dus, am desfacut cutia am schimbat semeringul si totul e ok acum si am mai schimbat si garnitura de la capa culbutori care era si ea dusa si mai dadea si pe acolo putin, eu nu am turbo nu pot sa ma exprim cu privire la pierderi de ulei la turbo...

 

Atata timp cat motorul porneste, trage bine.. nu mananca ulei in exces,... nu cred ca trebuie sa te gandesti la segmenti !

La pornire un diesel de vechimea asta este normal sa scoata putin fum, mie si la t4 imi scoate putin fum la pornire, dar nu am nici cea mai mica problema la motor.

Modificat de JonnyT3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok multumesc mult.

Eu am luat masina de la o cunostinta apropiata si practic eu l-am rug at sa mi-o dea , imi doream de mult timp un T3 , omul nu intentions neaparat sa o vanda. El mi-a spus ca l-a segmentat recent , mi-a spus si ca pierde ulei dar nu stie exact pe unde , dar banuieste ca pe la turbina. Nu prea avea nici un interes sa ma minta iar pretul la care l-am luat a fost chiar rezonabil avand in vedere cateva probleme la tabla, pierderile de ulei si faptul ca are ITP pana in 2017

Ok si pentru asta nu trebuie dat Motorul jos fi doar cutia nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar cutia, dar o sa te chinui putin pentru ca in mod normal se da motorul cu tot cu cutie jos, lafel si cand se monteaza tot asa motor+cuite, pentru ca mai ales la montare e foarte greu sa pozitionezi priza cutiei la locul ei, dar cu putina perseverenta se face :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate indruma cineva unde pot gasi capace pentru roti pe 14 la un pret mai decent?

Nu conteaza cum arata, ma intereseaza sa nu fie strambe, lovite, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , sunt scumpe dar macar sunt noi, am gasit la 400 din dezmembrari si mi s-a parut enorm.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Forumul are definita o arie de vanzari/cumparari.

Postarea anunturilor pe ariile tehnice este interzisa de regulament si sanctionata cu warning.

 

Multumesc anticipat pentru intelegere!

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am doua neclaritati:

 

1: intrerupatorul de pe pompa de frana nu functioneaza la presiune mica, adica atunci cand franez usor nu se aprind stopurile. Se rezolva cu intrerupator nou? Ma gandesc sa nu-l cumpar degeaba pentru ca nu vad cum se poate strica intrerupatorul care e acum pe masina. Arcul care il are inauntru nu se intareste cu trecerea timpului incat intrerupatorul sa nu mai reactioneze la presiune mica. O fi vorba doar de mizerie in orificiul ala? Sau asa se defecteaza ele si trebuie inlocuite?

 

2: pedala de ambreiaj e conectata cu un bolt, la o tija care apasa pe cilindrul principal de ambreiaj. Zicea cineva ca acel bolt al pedalei de ambreiaj este problema comuna la T3, ca boltul se uzeaza si ori se rupe el, ori se fisureaza si se rupe urechea sudata pe pedala, ureche in care sta boltul. Voua vi s-a intamplat sau ati vazut asa ceva? As demonta acolo sa vad care e treaba dar trebuie sa dau jos tot bordul si sa scot tot pedalierul ala afara...e chin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MI s-a intamplat mie - s-a dus boltul plus ca s-au ovalizat orificiile in care statea. M-am chinuit sa dau ansamblul pedalier jos, am schimbat boltul si am incarcat cu sudura dupa care am dat gauri noi in pedalier unde venea boltul. Dupa aceea parca era alta masina. Se schimbau vitezele de 1000 de ori mai bine :) 

 

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla din nou, cateodata nu puteam sa dau la automat cu motorul cald. Am schimbat bateria, dand vina pe bateria veche care avea o borna rupta. De atunci 1-2 luni a mers perfect de parca problema ar fi fost rezolvata dar astazi mi s-a intamplat iar. Cum se manifesta: la rece si plimbari scurte prin oras porneste oricand, dar daca merg 150 de km in alt oras, opresc 10 minute, apoi dau la automat, vad releul X cum taie toti consumatorii auxiliari - asa si trebuie sa faca, este si o confirmare ca merge si contactul de la cheie dar apoi nu se intampla nimic ca si cand releul de pornire nu ar cupla electromotorul. Dupa 3-4 incercari cupleaza si porneste fara probleme. Bateria are amperaj suficient, este noua si de calitate. Legaturile la borne sunt in stare foarte buna. motorul este 1.6D, cu instalatie electrica originala de diesel (original a avut motor TD). Electromotorul si bedixul au fost curatate si unse anul trecut in primavara si aratau normal fara uzuri excesive.

 

Aveti idee daca intr-adevar ar putea fi de vina releul de pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fie starterul dus, si eu am problema asta de un timp, tot zic sa dau electromotorul jos, dar nu prea am timp, si la mine face aceleasi simptome , cand dau la contact face "clanc" dar nu arunca bendixul pe coroana si daca dau de 2 - 3 ori pana la urma invarte si porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie numai papucul de la firul de contact la bobina, adica sa nu faca contact bine

eu asa am patit, l-am strans bine si merge fara nici un simptom

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elelctromotorul l-am verificat, masina avea problema asta si acum un an cand l-am curatat. Periile sunt lungi, colectorul pe care vin periile arata bine, bendixul nu are jocuri dubioase, pinioanele din reductor arata bine. Cand l-am desfacut chiar m-am mirat cat de bine se prezinta, arata 80% ca unul nou.

 

O sa verific din nou papucul ala, am mai avut probleme cu el cand am spalat motorul la o spalatorie, nu stiam ce are de nu mai vrea sa porneasca, sarise papucul de acolo de la jetul de apa :) Il strang din nou, il ung...

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este clar un contact prost undeva. Am mai vorbit cu un prieten care a avut o problema identica pe un autobuz Setra, avea releu de pornire subdimensionat si il schimba la 6 luni. Cu motorul cald daca statea 10 minute pe loc, nu mai pornea decat dupa mai multe incercari. Cand incepea sa nu mai porneasca la cald, stia ca trebuie sa inlocuiasca releul. A desfacut un releu de-asta si a gasit contactele topite.

 

La mine este releul original, subdimenionat nu poate fi dar uzat probabil ca da...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=404521&postdays=0&postorder=asc&start=20&sid=ee0bf6148625b973f8030b5ef37cc7ce

 

Se pare ca este o problema veche cunoscuta de la T2 si T3. Rezistenta prea mare pe fire si la electromotor nu mai ajunge suficienta tensiune. Se intampla numai cu motorul cald si se pare ca si la benzinare in egala masura cu diesel. Electromotorul are nevoie de minm 10V. Se desfac si se curata conexiunile cablurilor si daca asa nu se rezolva, se modifica instalatia electrica, dupa cum mentioneaza documentele scanate in link-ul de mai sus.

 

Dar pana sa modifici, poate fi vorba si de un contact de pornire (cel de la cheie) uzat care inca functioneaza dar cu rezistenta crescuta (scade tensiunea). In concluzie, vinovat poate fi orice de pe traseul de actionare electromotor, acolo unde sunt contacte care se misca sau care pot oxida. Firele, conductorii in sine, mai putin probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a pus cineva a doua baterie la t3?

am un loc special pentru aceasta baterie cu doua borne sub scaunul soferului

care e diferenta?

poti sta cu lumina in masina si casetofonul seara si sa mai pleci a doua zi ori ba?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat un panou solar de 50W la 200 ron, un controller la 80 ron si bateria 2 si 3 sunt pe circuit separat fata de circuitul masinii. O baterie pt radio + lumina interior, o baterie pt lada frigorifica si laptop uneori. Si cand am bateria de masina mai descarcata, dupa o saptamana de Vadu, pot sa o pun la incarcat pe panou, si una incarcata in spate, daca vreau sa plec sa mai iau niste bere.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zeroweb

bateria a doua era pe circuit separat sau ai pus-o tu pe circuitul separat?

 

in cat timp isi revine o baterie descarcata cu panoul tau?

si daca e atat de eficient spune-ne si noua de unde-l luam

multumesc

Modificat de Coada
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!