Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

Salut.Am si eu o nelamurire.Ce coduri de injectoare se potrivesc la motorul 1.6 td-jx-1990.Injectoarele originale au codul 068 130 201BX.Se potrivesc cele de la alte motoare 1.6 td?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Normal ca da.. 1.6TD JR MF RA SB si cele de 1.9 insa la cele de 1.9 au un alt sistem,sunt cu 'dual-stage' (si cu 2 arcuri inauntru fata de cele de JR/SB care au doar un 1 arc) + ca cele de AAZ sunt si putin mai silentioase(datorita sistemului ala 'dual-stage') mai multe aici:http://vwforum.ro/topic/87612-injectoare-16-td/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare .Am nevoie de alutor.Am un td syncro,i.am dat jos cardanul si am schimbat crucile.Problema este ca nu mai stiu in ce pozitie trebuie montat.Cu flansa de cauciuc in fata sau in spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti multumesc booby.Va doresc CRACIUN FERICIT  tuturor,sanatate si cat mai multi km cu busurile voastre fara reparatii.Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare si LA MULTI ANI !!!!!.Incep anul cu o pb la busul meu.Am avut curiozitatea sa vad si eu cum lucreaza 4X4 la masina mea si am bagat-o pe camp prin zapada mare si am constatat ca am pb cu vasco-cuplajul.Adica nu cupleaza fata!Noroc cu cauciucuri BF GOODRICH AT. As vrea sa.l reconditionez,ca nou este destul de scump.Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu asa din auzite ele au un asa numit lichid inteligent acolo nu stiu daca se poate inlocui acel lichid.. dar majoritatea schimba VC si gata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrebat ptr ca  am vazut un filmulet pe youtube cum se schimba lichidul ala si m-am gandit ca se poate si pe la noi.acum catva timp am gasit un anunt pe nu mai stiu ce site cum ca cineva de prin moldova noastra ar reconditiona asa ceva dar nu am avut inspiratia sa-i notez telefonul si acum nu il mai gasesc tel.Multumesc oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am un t3 multivan din 89, 1,6 d. Mi-a sarit roata din spate stanga smulgand piulita de pe capatul de planetara. Mecanicul spune ca trebuie schimbat si capul de planetara si tamburul cu prezoane care tine roata. Sunt din Cluj. Stiti cumva de unde pot cumpara aceste piese? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o mare dilema si caut  ceva pareri pertinente.
Am desfacut un motor de T3 cu gandul sa il resuscitez.

Am dat jos pistoanele ... sunt cota II (76.48 adica nominal  + 0.5 = 76.98mm). Am luat segmenti noi (segmentii vechi aveau o distanta la capetele lor de cca 1.2-1.4mm in locul unde cilindrul e mai uzat, adica la cca 15mm sub buza superioara). Astia noi dau o gaura intre 0.3 si 0.6mm ceea ce e acceptabil dupa carte.

Am masurat si cu micrometrul de interior si cu trusa de alezaj cilindrii in diferite pozitii si perpendicular si paralel cu axa vilbrochenului si "oarecum" sunt in cote. Am zis oarecum, pentru ca ceva imi spune ca nu au fost alezati pe o masina calibrata si verificata metrologic. Dar trecem peste asta ... daca vreti detalii revin asupra modului de masurare.

Cea mai mare problema acum este ca ... am descoperit ca doua pistoane sunt de TD (au o decupare pentru sprituitoare pe fusta pistonului) si doua sunt de D normal aspirat. Ele au aceeasi cota ... nu au uzura semnificativa ...  INSA ... e o diferenta de 25-30 grame intre un piston TD (masurat cu biela cu tot) si unul D ... adica alea TD par a fi mai grele un pic (desi sunt decupate in locul unde am zis). 

Nu am experienta ... din pacate si nu stiu ce sa fac. Sa le las asa sau sa caut altele ?
Deci ... pistonul 1 si 4 sunt D si 2 si 3 sunt TD .... 1 si 4 sunt pe acelasi palier al vilbrochenului ... 2 si 3 pe celalalt.
In mintea mea, 25 de grame x 2 ar putea produce un dezechilibru asupra arborelui la mijloc ... sa incerc sa pun pistoanele de TD pe cilindrii 1 si 3 ? Sau pe 2 si 4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Sfatul meu e sa cauti fie inca doua de TD fie inca doua de diesel clasic.

N-as monta doua asa si doua asa sub nicio forma.

My 2 cents! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu, si eu am bagat bani la un motor de i-am facut capitala, dar tot nu a iesit cum trebuia, pe de alta parte motorul de 1.6 simplu este cam mic pt dita mai bus, de ce nu te orientezi dupa unul bun de la dezmembrari si macar td?
Ca sa faci o capitala calumea, sum 300 euro manopera nu scapi, daca nu stii sa faci tu, dupa aia sa rectifici chiulasa, vibrochenul, alti bani, sa schimbi simeringurile, garniturile, alti bani, cuzinetii alti bani,duze pt imjectoare, plus setul de motor, apoi pui si pompa de apa noua, pui si pompa de ulei buna... te scapi de 1000de euro usor.
Eu am trimis mecanicul la o dezmembrare, cu bani in buzunar, si i-am zis sa caute un motor care ar pune si pe masina lui. Au avut 2 vento lovite, la unu i-a pornit motorul la sfert de cheie, si avea sunet f bun, mergea rotund, si vento avea 186000 km la bord. .m-am incaltat cu un motor complet de 1.9 td,cu 250 euro. Acum 2 sapt cand au fost -23 la mures tot usor a pornit. Si are putere,cand vede dealul, panta nu te roaga masina sa ocolesti cumva dealul...

 

 

 

Multiloco, daca nu ai gasit inca piese, scrie-mi un mesaj, gasim la mures sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am in spate ceva experienta cu rablele ... nu mi-e foarte teama de unele esecuri desi nu e motiv de lauda sau incantare si imi ajunge timpul pierdut ... dar ... nu imi permit sa comut in acest moment pe alta varianta.

 

E corecta aprecierea chiar si daca ar fi vb de 1000 E numai manopera. Stiu, un meserias in care crezi 100% si care face o treaba buna, cel putin 300 ar trebui sa iti ia, ca sa faca tot ceea ce trebuie facut. Necazul e ca ... o sa lucrez eu, din ratiuni fiananciare.

 

Poate o sa ma gandesc ulterior si la varianta unui alt motor ... doar ca nu e chiar asa simplu ... sunt alti bani sa pot trece in cartea de identitate motorul (daca se poate, cu spaga) si alti bani ca sa schimbi jugurile si ce mai e de schimbat ca sa il potrivesc pe masina. Altfel stau cu frica in san la orice control RAR pe sosea ... Tot la 1000 E ajungi, cel putin, pe langa costul in sine al motorului. O sa reflectez ... deocamdata nu dau 1000 E ca sa fac rahatul praf ... stiu ce poate motorul asta ... asa este, e destul de puturos ... atata cat poate, e suficient, pentru cat  am bagat in el cu piese pe care oricum le aveam fara alte investitii (sper 100E). Chiulasa e plana, supapele rectificate de mine ... totul cu aparatele de masura si in cotele date de fabricant, dupa carte ... deci nu poate sa iasa chiar rau. Oi mai vedea, cum am zis. Nu exclud posibilitatea unui motor de vento sau ce o fi, insa vreau sa vad motorul asta ... la restul oi mai vedea ce oi face (mai am 2-3 motoare si inca un bus). Multumesc de sfaturi si pentru intentie ... daca oi avea nevoie de piese (sau daca schimb motorul) o sa zic negresit ! :icon_thumleft:

 

Problema e ca diferenta intre greutatea pistoanelor nu am gasit-o prin carti si nu stiu ce poate insemna ... Simtul meu tehnic imi spune ca nu e bine ...  insa cat de rau e, e greu sa apreciez.

 

Ma rog, masina, motorul adica, a mers si asa cel putin 500-1000 km ... cat de bine nu stiu, nu are o istorie (aflata) prea lunga ... Oricum, la segmentii gasiti pe el si la faza cu pistoanele, banuiesc ca numai un cioban putea sa isi aduca aportul. Cuzinetii de biela par ok, nu par uzati ... Ceilalti nu i-am desfacut din motive de logistica si spatiu... stiu, aia sunt mai importanti, ca si arborele intermediar ... dar ... doecamdata trec peste ei. Si refac de la zero celelalte motoare ... si asta, in fata blocului, ce aceea imi e greu sa il gestionez altfel. Pompa de ulei e in cote, dupa carte adica, iar pompa de apa e noua. Incerc sa reduc necunoscutele doar la arbori si cuzinetii de palier si sa montez un manometru de presiune ulterior, sa imi fac o idee cat se pierde din presiune in lagare.

 

O sa incerc totusi sa pun pe el alt set de patru pistoane de acelasi tip. Parca ma simt mai confortabil.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca cauti pistoane, de diesel sau de td, nu le poti inperechea cu cele ce le ai tu, iti trebuie set, ptr ca difera foarte mult greutatea de la set la set, si nu o sa reusesti sa echilibrezi motoru.

si eu am cantarit fiecare piston, si fiecare ansambul de piston, biela bolt, si le-am adus la aceiasi valoare, si se simte cum ii place la motor, 1.6 td si sus in ture.

Modificat de seby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Poate sa-mi dea cineva o informatie de unde asa putea lua cheder  nou pentru toate usile la un T3 DIN 1990?

am deschis si un topic pe aceasta tema dar vad ca nu intereseaza pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Poate sa-mi dea cineva o informatie de unde asa putea lua cheder nou pentru toate usile la un T3 DIN 1990?

am deschis si un topic pe aceasta tema dar vad ca nu intereseaza pe nimeni.

Ok daca tot ai postat aici inchid topicul ca nu mai are rost dacă cer ajutorul peste tot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! uite de aici poti comanda cam tot ce se poate inclusiv si chederele tale.. daca vrei este un baiat care le aduce in tara pesele comandate de pe primul site!
http://www.serial-kombi.com/en-GB
http://t3bus.ro/deta...0-Door-seal-L-R
http://t3bus.ro/deta...door-seal-right

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate suna ridicol dar voi ati gasit pe undeva capacul de la rulmentul rotii din stanga fata? E vorba de cel cu orificiu pentru cablul de kilometraj. Eu nu am gasit pe la nici un magazin.

 

Part number: 251-407-691/A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piesa asta o cauti la fier vechi sau la dezmembrari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu reglarea distrubutiei la un T3 motor 1.6 D de tip CS

descriu cum am facut dupa carte si nu porneste

- am pus arborele cu came la linie cu opritor in spate si astfel supapele de la pistonul 4 se "intretaie"

- am slabit surubul la rola arborelui cu came ca sa se poata invarti roata liber pana reglez pompa

- am scos cureaua

- am pus vibrochenul la punct la semnul de la cutie

- am pus pompa la punct de la semnul de pe suport si am fixat roata pompei cu un dorn

- am pus cureaua

In acest moment avem puse la punct arborele cotit si pompa de injectie

- am scos dornul si am intins cureaua

- am fixat rola axului cu came prin strangerea surubului

- am scos rigla si a eliberat axa cu came

Am verificat totul si au ramars la semne e ok

am facut manual cateva ture ca sa verific ca nu bate pistonul in supapa si e ok

am scos conductele la injectoare si am dat cateva chei ca sa le aerisesc

cu robotul de pornire pus pe baterie ca sa am forta am tot dat la automat si nimic

nu stiu ce sa-i mai fac

poate ma ajutati voi

multumesc

Modificat de Coada
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.Am si eu nevoie de bancheta din spate de trei persoane,care se face pat.Ma poate ajuta cineva? Sau macar cu o informatie ,unde as putea gasiii asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!