Jump to content

T3 - 1.6 D probleme si piese


MikeRG
 Share

Postare recomandată

Se poate converti un bord de T3 cu turometru benzinar pt utilizarea pe o masina diesel  ?   Am inteles ca si la benzina isi ia semnalul de la borna W, deci din pct. asta de vedere ar fi ok. Cum este insa cu becul pt. bujie incandescenta ?  Se poate grefa pe tipla din spate cu circuite ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SamuraiJerk

se poate pune si becul de bujii (galben) insa iti trebuie de la un diesel:

- folia cu desenul filamentului  din fata becului

- becul galben

- o rezistenta (nu stiu valoarea, o pot masura in zilele urmatoare)

- fir cu pinul pentru cupla panoului cu ceasuri

 

cateva poze:

post-1559-0-20854800-1369199622_thumb.jppost-1559-0-61039500-1369199632_thumb.jppost-1559-0-53108900-1369199649_thumb.jppost-1559-0-71873000-1369199659_thumb.jppost-1559-0-31404500-1369199666_thumb.jppost-1559-0-46437600-1369199676_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu dacă și voi v-ați lovit de problema kilometrajului (cel care
contorizează totalul kilometrilor) să iasă din locașul lui și să nu mai
înregistreze. După ce l-am desfăcut de 5-6 ori să îl pun la loc, azi am
ales o soluție durabilă.

 

 

post-111377-0-26248100-1369251598_thumb.

post-111377-0-61353200-1369251598_thumb.

post-111377-0-95989600-1369251598_thumb.

post-111377-0-28559900-1369251599_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt. raspunsuri - acum am alta dilema :)

 

 

Manualul spune ca sunt 2 mano-contacte de ulei:

unul de 1.8 Bari.  (fir galben)

altul de 0.3 Bari.  (fir negru albastru).

 

 

Poate cineva sa-mi spuna unde se afla ele fizic pe motor ?

 

... presupun ca cel de 0.3 bari e pe chiulasa, spre sofer (fir negru albastru) -  Dar celalalt ?

 

Multumesc mult.

Si cum functioneaza sistemul mai exact ?  Ce masoara ele  (mai bine zis ce rost are ala de 1.8 Bari ) si cum e avertizat soferul ca e o problema ?

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SamuraiJerk

cei doi senzori de presiune ulei sunt amplasati pe suportul filtrului de ulei

sunt conectiati la un modul care monitorizeaza valorile si "suna" o alarma care se aude ca un bazait daca:

- sub 2000 rpm presiunea uleiului este mai mica decat 0.3 bari

- peste 2000 rpm presiunea uleiului este sub 1.8 bari

daca auzi alarma de ulei este indicat sa opresti imediat pe dreapta si sa verifici daca nu cumva pierzi ulei

daca vei continua sa tii motorul pornit risti sa il gripezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul din senzori in mod sigur este amplasat pe chiulasa. Pe latura ingusta, spre sofer.  Ca asta:  http://forums.ncdubs.org/picture.php?albumid=399&pictureid=3672

 

Deci inseamna ca celalalt este pe suportul filtrului de ulei (deasupra termoflotului).

 

Merci pt explicatiile privind functionarea lor - mai am totusi o intrebare - tinand cont ca am modelul fara turomtru, de unde stie sistemul in ce plaja de turatii ma aflu , prin ce isi ia semnalul ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,de la vitezometru stie, cand te deplasezi cu masina si nu ai conditiile mai sus mentionate referitoare la presiune de ulei te avertizeaza si sonor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,ma poate lamuri si pe mine cineva de ce la mine rotile spate nu stau vertical ci stau aplecate:partea de jos a rotii mai inafara iar cea de sus inspre interior.La unele microbuze stau drepte.pentru o mai buna idee am facut o schita.Stiu ca ar trebui sa stea un pic inclinate dar parca la mine sunt prea inclinate.rotix.jpg

Modificat de Cinca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai joc in bucsele bratelor sau sa fie moi bucsele  ,se regleaza unghiul de cadere pe spate, vezi ca ai aici pe forum manualul si spune ce si cum ai de facut dar trebuie si scule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SamuraiJerk

uite schema electrica pentru senzorii de presiune ulei

remarci:

- schema e de la motorul pe benzina si presinile prag sunt 0.3 si 1.8 bari. Ce am scris eu legat de senzorul de 1.8 bari in postul anterior necesita confirmare din manual pentru motorul in cauza (diesel)

- J114 care comanda alarma de ulei primeste pe pinul T14/9 semnalul de turatie (care la motorul pe benzina vine de la ruptor - uzual firul pleaca de la bobina de inductie). Prin urmare, chiar daca nu ai echipat turometru, semnalul de turatie vine pana in la J114 care se afla amplasat undeva pe ceasurile de bord

- nu sunt convins ca toate masinile T3 au acest sistem de alarma sonora la ulei

- am mai intalnit acest sistem la un VW Golf2 din '86, e posibil sa fie prezent si la alte masini VW

 

Diagrama:

post-1559-0-34188800-1369855463_thumb.pn

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt. lamuriri - cred ca ma voi descurca :)  -  d-abia astept sa re-ajung la tara, la rablament :)

Ma gandesc ca semnalul il primeste la diesel prin intermendiul alternatorului, cumva, altfel nu vad cum (prin borna W)  ...   poate o aproximatie grosiera bazata pe intensitatea curentului de incarcare furnizat.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura cu valorile curentului,are legatura cu frecventa adica Hz si cu tensiunea care se masoara fata de masa in alternativ si trebuie sa aibe o valoarea  , in alternativ,  jumatate din tensiunea in curent continuu la bornele alternatorului ,adica daca la bornele alternatorului ai 14 v tensiune continuu atunci intre borna W si masa ai 7 v tensiune alternativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaii , ce am patit ...!!

Mi-a sarit roata spate in mers..!

Auzeam eu o haraiala dar nu ma gandeam ca e de la roata  . A berberit filetul la cap planetara si so stricat si piulita ..!! Se poate rectifica , unde gasesc un cap de planetara cu piulita..?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. stie cineva unde trebuie cautat seria cutiei de viteze. am 2 cutii si vreau sa verific pe care s-o agat sus. mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a scris de câteva ori link-ul ăsta în paginle anterioare. Aici ce ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piesanr7.png

am schimbat azi piesa cu numarul 7 din imagine;(piesa cumparata Sh cu tot cu rulmenti nu stiu cat sunt de buni pentru ca nu i-am scos afara) pentru ca aveam joc la roata si credeam ca asa o rezolv da nu sa rezolvat nimic.cineva a spus ca e uzat locasul unde vin rulmentii in acea piesa se poate uza acolo in asa fel in cat sa joace?ma gandesc sa schimb si fuzeta sa pun si rulmenti noi si sa vad daca rezolv problema.In caz ca ar fi uzat,tocat locasul unde vin rulmentii,exista acea piesa in comert(piesa noua) mentionez ca am cautat piesa si nu am gasito.In legatura cu schimbarea fuzetei si a rulmentilor ce credeti scap de jocul acela?Scuze pentru ca am scris atat in post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca poate avea joc butucul fata de planetara, intre caneluri, am intalnit asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am nevoie de un buton cu care se aprind proiectoarele si stopul de ceata. Daca are cineva il rog sa ma contacteze pe pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am si eu o mica nelamurire de ce becul de ceata din spate mie i-mi merge numai pe faza lunga iar cand comut faza scurta se stinge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul de ceata este pe faza scurta. Cand se comuta pe lunga se stinge, la mai multe masini este asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine proiectoarele si  stopul de ceata sunt legate la pozitie. 

Modificat de mishubv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema ce se manifesta aproape aleator cu T3-ul (1.6 diesel aspirat) : respectiv cateodata, cand merg in trafic (lejer sau ambuteiaj, nu conteaza, poate ca face si la drum intins, dar n-am avut ocazia sa ma nimeresc) busul incepe sa piarda din putere/demaraj, sa scoata fum mult mai mult, sa moara la relanti, culminand in final (la vr-un minut doua dupa ce moare la relanti si se lasa repornit) cu moarte totala a motorului.  Nu mai porneste, dau la automat de ma plictisesc, scoate o GRAMADA de fum cand dau la automat, dar nu porneste, intr-un final, dupa ce in claxoanele si injuraturile celorlalti soferi imping busul undeva (sa zicem ca se scurg 5-10 minute) dupa cateva incercari o ia, foarte accelerat in primele cateva secunde si cu o gramada de fum, iar dupa aceea merge bine, fara fum, trage ca inainte etc.

Chestia asta se intampla odata la cateva zile, o saptamana , sa zicem ca la intervale de 80-100 km , dar e o estimare foarte aproximativa.

 

A propos, cand se intampla asta acul indicatorului de temp apa e in pozitii "normale" , adica pe la mijloc, nu cred ca e supraincalzit.

 

In al doilea rand, de fiecare data cand s-a intamplat am verificat circuitul de tur al pompei de inj si e amorsat (am si pompa manuala de amorsare) si e full de combustibil.

 

 

Are cineva idee ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi facea identic inainte de a schimba filtrul de motorina. Am mai auzit un caz identic la un amic. e 12-20 de lei unul. Poti incerca, nu e scumpa vericarea acestie cauze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, o sa incerc - desi filtrul e nou, instalat acum maxim 400 km.  Dar la 20 lei merita incercat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!