Jump to content

Consum Marit Doar In Oras


istef
 Share

Postare recomandată

Mesajul a fost postat din partea lui blsqt, fiind doar inscris nu a putut crea un topic nou.

---

salut.am o problema si nu reusesc sa "ii dau de capat". am un vw golf 4 1.6 16V benzina 105 cai. masina are 88 500 km pe bord si de o vreme incoace are un consumul foarte mare: 14 l in oras spre deosebire de "afara" unde consuma 7 l in urmatoarele conditii: fara AC pornit, trecut in treapta superioara de viteza la 2500 rotatii si maxim 120 km pe ora. in plus, performantele motorului mi se par mult reduse. nu mai trage de 105 cai, cum ii place unui prieten sa spuna. am fost cu masina la diagnostic la service VW, le-am spus sa insiste pe sonda lambda ( pe care o schimbasem cu vreo doua luni in urma si despre care inca cred ca mecanicul nu mi-a inlocuit-o cu una noua). nu au gasit nimic la motor (sau sonda lambda) in schimb mi-au spus ca ambreiajul e dus, prinde sus, patineaza si din cauza asta e diferenta asa mare intre consumul in oras si cel "din afara". au mai spus ca schimbul kitului de ambreiaj ar trebui sa rezolve problema. eu nu ma pricep la masini asa ca am cerut o a doua, a treia, a patra opinie.toti cei cu care am vorbit au fost sceptici in privinta asta. plus ca pedala ambreiajului nu e "tare", lucru care am inteles ca e un indicator al uzurii ambreiajului. intrebarea mea e daca intradevar un ambreiaj uzat poate sa creasca atat de mult consumul de combustibil si sa scada performantele masinii. daca v-ati confruntat cu genul asta de problema, sau puteti sa imi dati un sfat, as aprecia foarte mult. va multumesc anticipat!

ar mai trebui poate sa spun ca am folosit mult ambreiajul si nu cred ca l-am folosit intr-un mod corect.in sensul ca de cate ori eram la stop foloseam ambreiajul ca sa controlez viteza mai degraba decat sa o scot la liber. la fel si cand vroiam sa merg incet. tot din ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clima e de vina in oras. cu ac on in oras papa pana la 10% din puterea motorului, d-aia e mai lenesa. Nu cred ca e de la ambreiaj, dar nu se stie niciodata !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clima e de vina in oras. cu ac on in oras papa pana la 10% din puterea motorului, d-aia e mai lenesa. Nu cred ca e de la ambreiaj, dar nu se stie niciodata !

cand ma refeream la puterea motorului scazuta, ma gandeam la faptul ca o calc, se tureaza dar nu merge.la stop masini cu motoare mai slabe decat al meu mi-o iau inainte. si asta cu AC OFF. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
cand ma refeream la puterea motorului scazuta, ma gandeam la faptul ca o calc, se tureaza dar nu merge.la stop masini cu motoare mai slabe decat al meu mi-o iau inainte. si asta cu AC OFF. :)
ar mai trebui poate sa spun ca am folosit mult ambreiajul si nu cred ca l-am folosit intr-un mod corect.in sensul ca de cate ori eram la stop foloseam ambreiajul ca sa controlez viteza mai degraba decat sa o scot la liber. la fel si cand vroiam sa merg incet. tot din ambreiaj.

Dupa cate spui, ambreiajul poate avea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai du-te si la alt mecanic (a doua opinie) si daca si asta zice ca ambreiajul e dus, io zic sa-i crezi. Poate -sau nu- sa aiba legatura cu consumul, dar daca tot trebuie sa-l rezolvi, fa-o si vei elimina o posibila cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai du-te si la alt mecanic (a doua opinie) si daca si asta zice ca ambreiajul e dus, io zic sa-i crezi. Poate -sau nu- sa aiba legatura cu consumul, dar daca tot trebuie sa-l rezolvi, fa-o si vei elimina o posibila cauza.

am fost la un alt mecanic si am cerut o a doua opinie. el mi-a spus ca nu e asa, ca daca as avea probleme la ambreiaj nu am putea urca nu stiu ce drum era acolo in zona. :beerchug: acum cel care a pus masina pe tester e un amic de -al meu iar mecanicul e cel la care duc masina cand mai apare una alta. ca sa zic asa , am incredere in amandoi. doar ca parerile lor sunt opuse.de aceea sunt atat de contrariat. si de aceea m-am gandit sa ma inscriu pe acest forum.sa mai vad si alte pareri. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Trage frana de mana si incearca sa pleci de pe loc. Asa iti poti da seama daca ambreiajul patineaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage frana de mana si incearca sa pleci de pe loc. Asa iti poti da seama daca ambreiajul patineaza.

si ce trebuie sa urmaresc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca motorul se tureaza usor si nu forteaza plecarea de pe loc, inseamna ca discul patineaza. Daca motorul se opreste sau pleaca cu rotile din spate taras, atunci ambreiajul functioneaza corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul se tureaza usor si nu forteaza plecarea de pe loc, inseamna ca discul patineaza. Daca motorul se opreste sau pleaca cu rotile din spate taras, atunci ambreiajul functioneaza corect.

ok.sa sti ca o sa fac asta si o sa postez rezultate. merci! :beerchug:

Modificat de blsqt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai intarziere intre turarea motorului si transmiterea cuplului la roti la accelerare puternica ? Ai dificultati in a urca pante abrupte (cu pornit/oprit ?). Nu poti urca bordura ?

Daca raspunsurile sunt da, ai probleme la placa/discul de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ambreiaj uzat, pentru ca acest simptom de turatie in gol(patinaj) denota uzura pronuntata a acestuia. Mai ales daca l-ai folosit la maxim dupa cum spui, ar fi o posibilitate sa fi contribuit si tu la aceasta uzura prematura, desi daca kilomentrii sunt reali, mi se pare cam foarte repede ca acesta sa cedeze.

Fa un diagnostic la reprezentanta, lasa mecanicii oricata incredere ai avea in ei, pentru ca si eu la fel am procedat, evitand reprezentanta, dar toate problemele mi s-au rezolvat pana acum, chiar daca n-au fost multe, dupa o vizita la mecanici specializati pe VAG cu tester si cu toate sculele necesare.

Bafta!

PS: cand faci testul trage frana de mana la maxim si nu pleca cu treapta 1 cuplata, incearca de la 2 in sus, lasand amreiajul brusc, nu lin.

Si inca ceva, patinarea ambreiajului se simte in treptele superioare la viteza mare, peste 100 km-h, ia scoate masinuta la un test de viteza si incearca sa treci cu turatia peste 3000 cand schimbi treptele. Apoi compara turometrul in treapta a-cincea cu viteza ce o ai la un moment dat. La 120 de km-h ar trebui sa ai cam 3600-3800 de ture, daca esti la viteza aia si ai turatii mai mari atunci ambreiajul sufera.

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul se tureaza usor si nu forteaza plecarea de pe loc, inseamna ca discul patineaza. Daca motorul se opreste sau pleaca cu rotile din spate taras, atunci ambreiajul functioneaza corect.

am facut asta. si daca las brusc ambreiajul motorul se opreste. daca las incet ambreiajul , masina are tendinta sa inainteze. :))

Modificat de blsqt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ambreiaj uzat, pentru ca acest simptom de turatie in gol(patinaj) denota uzura pronuntata a acestuia. Mai ales daca l-ai folosit la maxim dupa cum spui, ar fi o posibilitate sa fi contribuit si tu la aceasta uzura prematura, desi daca kilomentrii sunt reali, mi se pare cam foarte repede ca acesta sa cedeze.

Fa un diagnostic la reprezentanta, lasa mecanicii oricata incredere ai avea in ei, pentru ca si eu la fel am procedat, evitand reprezentanta, dar toate problemele mi s-au rezolvat pana acum, chiar daca n-au fost multe, dupa o vizita la mecanici specializati pe VAG cu tester si cu toate sculele necesare.

Bafta!

PS: cand faci testul trage frana de mana la maxim si nu pleca cu treapta 1 cuplata, incearca de la 2 in sus, lasand amreiajul brusc, nu lin.

Si inca ceva, patinarea ambreiajului se simte in treptele superioare la viteza mare, peste 100 km-h, ia scoate masinuta la un test de viteza si incearca sa treci cu turatia peste 3000 cand schimbi treptele. Apoi compara turometrul in treapta a-cincea cu viteza ce o ai la un moment dat. La 120 de km-h ar trebui sa ai cam 3600-3800 de ture, daca esti la viteza aia si ai turatii mai mari atunci ambreiajul sufera.

am facut si cum mi-ai spus tu: am tras frana de mana, am bagat in a doua, am turat la 2000 de ture, 2500 a doua oara, si am lasat ambreiajul brusc. to ce s-a intamplat a fost sa a "murit" motorul. si s-a aprins becul de CHECK pe bord. si asa a si ramas. :)) ai habar de ce? cat priveste partea cu testul e viteza, nu am reusit sa ii dau a 5-a inca. o sa incerc si la noapte, cand nu o sa fie atat de aglomerat. oricum, in a 4-a la 80 km pe ora aveam 3000 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Inseamna ca problema ta nu este la ambreiaj. Sa nu exagerezi cu acest test, pt ca ambreiajul se solicita foarte mult si ar fi pacat sa-l distrugi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e codul motorului?

Citeste si topicul: Consum 1.6 benzina.

Care e codul motorului?

Citeste si topicul: Consum 1.6 benzina.

tipul motorului e AUS

am fos la reprezentanta la vw sa intreb cat costa un kit de ambreiaj si am fost placut surprins de raspuns: daca ma duc cu piesele uzate originale inapoi la ei kitul nou va costa 250 de RON. kit ambreiaj format din placa de presiune, disc de ambreiaj si ceva rulment. daca piesele uzate nu sunt origineale, kitul costa 1700 RON. e o diferenta foarte mare de pret.sunt curios care e faza. :blink:

PS: stie careva daca e ceva bec de atentionare pe bord care sa iti spuna ca e dus discul de ambreiaj? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
PS: stie careva daca e ceva bec de atentionare pe bord care sa iti spuna ca e dus discul de ambreiaj? :blink:

Nu exista asa ceva!

Off Topic!

blsqt vezi aici:

quoteic3.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A 4-a la 80 de km-h si 3000 de ture e ok, cum a zis si last, s-ar putea ca problema sa nu fie de la ambreiaj, totusi fa testul de viteza de care iti spuneam, si mergi un pic mai hotarat in test vezi cum se comporta de la 130 in sus. Altceva nu stiu ce sa te sfatuiesc, pretul unui kit de ambreiaj cu piesele vechi la schimb e chiar ok daca intr-adevar e acela pe care l-ai scris mai sus, dar eu zic sa nu schimbi daca nu e nevoie, continua cu testele si vezi cum se comporta masina in diferite situatii, mai ales in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok h3llboy. merci! apropos, scriam mai sus ca in urma "testelor" cu frana de mana mi s-a aprins becul de check pe bord si ca a ramas asa. ei...surpriza. s-a stins! :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ambreiaj uzat, pentru ca acest simptom de turatie in gol(patinaj) denota uzura pronuntata a acestuia. Mai ales daca l-ai folosit la maxim dupa cum spui, ar fi o posibilitate sa fi contribuit si tu la aceasta uzura prematura, desi daca kilomentrii sunt reali, mi se pare cam foarte repede ca acesta sa cedeze.

Fa un diagnostic la reprezentanta, lasa mecanicii oricata incredere ai avea in ei, pentru ca si eu la fel am procedat, evitand reprezentanta, dar toate problemele mi s-au rezolvat pana acum, chiar daca n-au fost multe, dupa o vizita la mecanici specializati pe VAG cu tester si cu toate sculele necesare.

Bafta!

PS: cand faci testul trage frana de mana la maxim si nu pleca cu treapta 1 cuplata, incearca de la 2 in sus, lasand amreiajul brusc, nu lin.

Si inca ceva, patinarea ambreiajului se simte in treptele superioare la viteza mare, peste 100 km-h, ia scoate masinuta la un test de viteza si incearca sa treci cu turatia peste 3000 cand schimbi treptele. Apoi compara turometrul in treapta a-cincea cu viteza ce o ai la un moment dat. La 120 de km-h ar trebui sa ai cam 3600-3800 de ture, daca esti la viteza aia si ai turatii mai mari atunci ambreiajul sufera.

am facut testul de viteza. 120 km / h - 3600 de turatii... a ajuns cam greu la 120.mai ales de la 100 la 120...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai departe de 120 nu ai trecut? Eu asta vroiam sa vad la viteza mai mare cum se comporta si cum trage, oricum sa incepi sa cauti problema in alta parte , nu cred sa fie de la ambreiaj totusi. Keep looking :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!